Author Topic: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)  (Read 69072 times)

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2147
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #500 on: 18.02.2020, 11:55:56 »
  4156 е с подгъната маска на предницата след ПТП. Прилича на щърбава баба без зъбни протези :) 4152 пък е с "завлечени" колооси и трополи доста. Откъм състояние на салона повечето мотриси вече имат нужда от освежителен ремонт, като най-притеснителна е корозията под уплътненията на прозорците и люпещата се боя.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8862
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #501 on: 18.02.2020, 16:35:43 »
4156 от месеци е така.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11157
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #502 on: 04.06.2020, 22:13:38 »
4158 за първи път на линия след основния ремонт от втората смяна днес в състав 4155+4158. 4153 заминава за основен ремонт. Очаква се 4158+4159 да се възстанови след няколко седмици, когато 4159 се върне от „Трамкар“ и 4155 също да замине натам.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11157
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #503 on: 01.07.2020, 21:59:47 »
4155+4158 ще бъде разпрегнат тази вечер и утре 4155 заминава за „Трамкар“.

Offline Celeborn

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #504 on: 06.07.2020, 11:06:06 »
Притвет,

Исках да попитам надрасканите до пръсване стъкла в салоните наше дело ли са или така са си дошли от Чехия? И как се процедира - сменят ли ги или? Ако е наше изпълнение не може ли да се лепи някакво защитно фолио отвътре?

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 371
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #505 on: 06.07.2020, 11:11:18 »
В случая по-голям проблем е факта,че стъклата се чупят от родните гамени ,а не че са издраскани,може би и още от Чехия.Преди десетина дни 4155,4173 и още червени бяха пострадали и със счупени стъкла.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6259
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #506 on: 06.07.2020, 11:35:34 »
Така пристигнаха от Чехия. Принципно трамваите Т6А5 се спират в Чехия поради много причини, една от които е, че са навъртели километри за основен ремонт - цялостно събличане, подмяна на амортизирани елементи, евентуално - някаква модернизация и възстановяване. Тъй като те не могат да се преправят на нископодови и защото Прага има дългосрочен рамков договор за доставка на нови трамваи, е икономически оценено, че е по-изгодно да се продадат, вместо да се ремонтират и модернизират.
Всички дошли у нас по чешките правила са за основен ремонт. Затова поетапно трябва да минат у нас през Трамкар. Редно е по време на престоя в Трамкар да им подменят надрасканите стъкла. "Български автостъкла" могат да произведат всякакви автостъкла с всякакви форми и размери по поръчка на доста приемливи цени.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #507 on: 06.07.2020, 13:00:36 »
В Трамкар няма да получат качествена боя и могат да бъдат нанесени сериозни повреди по ходовата част и електрооборудването. По-добре е да не минават оттам.  :rolleyes: Принципно е възможен около 35-40% нисък под, конструкцията на талигите не позволява повече.  :rolleyes:

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15984
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #508 on: 06.07.2020, 13:46:54 »
Второто е невъзможно с оглед на първото, което си написал.. В Чехия и двете са възможни, но както каза Виктор, счели са го за нерентабилно....

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #509 on: 06.07.2020, 14:20:39 »
Разположението на тяговите двигатели в талигите не позволява нисък под и единствената възможност е нископодова платформа помежду им, но така не може да се постигне повече от 40% нисък под. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #510 on: 06.07.2020, 14:45:41 »
В Трамкар няма да получат качествена боя и могат да бъдат нанесени сериозни повреди по ходовата част и електрооборудването. По-добре е да не минават оттам.  :rolleyes: Принципно е възможен около 35-40% нисък под, конструкцията на талигите не позволява повече.  :rolleyes:

Други глупости за днес имаш ли да казваш?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #511 on: 06.07.2020, 15:00:44 »
Факт е, че в Трамкар съсипаха T4D и модернизации и надали ще направят нещо различно с T6A5.  :rolleyes: Също при T6A5 конструктивно е невъзможен нисък под в областта на талигите, само ниска платформа между тях.  Конструктивно сходните Vario LF и 71-407 са с 36-39% нисък под, надали при T6A5 може да се постигне повече. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #512 on: 06.07.2020, 16:20:46 »
Кое по-точно съсипаха на Т4Д в Трамкар?
За какви модернизации става дума, явно аз нещо съм изпуснал?
Кой иска да сваля пода на Т6А5? Кому е нужно това и ти къде го прочете?
Дори самите чехи са го сметнали за нерентабилно, но това не пречи да наливаш спам.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #513 on: 06.07.2020, 16:37:44 »
В Чехия е правена модернизация на T3 Vario LF и би трябвало да е възможна подобна и на T6A5 с 35-40% нисък под. Има и руски вагон 71-407, който на практика е модернизация на T6B5 с нископодова средна част 39%.  :rolleyes:

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15984
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #514 on: 06.07.2020, 16:42:50 »
Да се сетим каква част от Инеконите се направиха тук и да спрем коментарите. Тръгнахме от нежеланието едни стъкла да се подменят и кофти пребоядисването, а почто сме стигнали дали можем да модернизираме тези трамваи за полети до Международната космическа станция....

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #515 on: 06.07.2020, 17:46:25 »
Нископодова част е твърде голям залък за Трамкар, не е сигурно дали ще успеят да запазят здравината на коша. Може да се опитат на 2-3 състава да монтират врати и от другата страна за да ги пригодят за тм23. Ако успеят, може да се хвърлят и на по-големи задачи.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7052
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4179)
« Reply #516 on: 06.07.2020, 18:16:55 »
Няма да успеят естествено. T3R.PLF е изцяло новопроизведено шаси (напрактика нов трамвай).