Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 305008 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1300 on: 09.08.2024, 20:36:22 »

Т6В5 отново с широк кош, има го и на широко междурелсие.
И само и единствено за 1435 и 1520.
Единственият непригоден за малките талиги е КТ8Д5.
Редукторите конструктивно са няколко типа отделно от това че са или за 55 или за 65 км/ч макс скорост.
Т6А2 тресат откак се помня. Джойстиците не тресяха. Не съм пътувал с такъв отдавна и не знам как са сега.
« Last Edit: 09.08.2024, 20:38:17 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1301 on: 09.08.2024, 21:13:46 »
Може ли малко информация CKD с кардан ли са или е директно вързан ТЕД към колооста и редуктора

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1302 on: 09.08.2024, 21:29:27 »
Може ли малко информация CKD с кардан ли са или е директно вързан ТЕД към колооста и редуктора
С кардани.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1303 on: 09.08.2024, 21:33:36 »
С кардани.
А как при тях е решена слабостта наблюдавана при българските с карданно задвижване

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1304 on: 09.08.2024, 21:44:46 »
С разстоянието между ТЕД и редуктор. При едните е 50тина сантиметра, при другите е 2 и кусур метра. С подбора на материалите и сплавите. С качествени изчисления на карданните предавки още на чертожната дъска. С достатъчно и здрави болтове на фланците, не като при родната инженерна мисъл 6 болта 8мм, които да поемат целия въртящ момент, нужен за потеглянето на трамвая. Ей тъй.

Модератор: Частта от заформилата се дискусия, касаеща изцяло T6A2 е преместена тук!
« Last Edit: 19.08.2024, 13:22:20 by difian »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1305 on: 10.08.2024, 23:13:15 »
По талигите също има разлики - видимо поне окачването е различно. За ТД също мисля че са други. Вероятно и редукторите са различни.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1306 on: 11.08.2024, 20:52:18 »
щом в Чехия достра трамваи са модернизирани точно с него
Напротив. Изключително малко са.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1307 on: 14.08.2024, 09:01:10 »
4130/32 ужасен състав, 4130 е в кошмарно състояние, завлечен много и около 10-15 км/ч изпада в някакъв резонанс и започва да подскача като батут.  :help: Цялата тази идилия е съпроводена с подаване на ход импулсно през две секунди.
« Last Edit: 14.08.2024, 09:03:12 by Mammoth »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1308 on: 14.08.2024, 09:06:08 »
4130 му е крайно време да замине на основен ремонт.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1309 on: 16.08.2024, 15:11:22 »
4112 с монтиран климатик в кабината.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1310 on: 16.08.2024, 16:57:00 »
4112 с монтиран климатик в кабината.
А какъв е проблема да монтират климатици в салона

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1311 on: 16.08.2024, 17:07:14 »
4112 с монтиран климатик в кабината.
А какъв е проблема да монтират климатици в салона
Трябва по-мощен климатик и допълнително захранване за него. Статичният преобразувател е пресметнат за захранване на помощните уреди и оперативните вериги. Климатик за салона, който има поне 20 пъти по-голям обем от кабината се нуждае от доста повече енергия.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1312 on: 16.08.2024, 20:00:44 »
4112 с монтиран климатик в кабината.
А какъв е проблема да монтират климатици в салона
Прозорците са достатъчно големи в салона.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1313 on: 16.08.2024, 21:35:25 »
4112 с монтиран климатик в кабината.
А какъв е проблема да монтират климатици в салона

Не ми е известна модернизация на Татра с климатик и за пътниците. Има един вариант на Т3М в Кемниц с нещо на покрива което прилича на климатик и са махнати всички отваряеми прозорци, но доколкото ми е известно това нещо само помпа въздух отвън в салона без да го охлажда, а зимно време има опция да помпа топъл въздух за допълнително отопление. Не е пълноценен климатик.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1314 on: 16.08.2024, 22:17:46 »
Статичният преобразувател на T6B5 не може да поеме климатик в салона и ще трябва да се търси решение за захранване.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1315 on: 16.08.2024, 22:39:05 »
Решението се нарича инвертор. Въпрос на цена и мощност.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1316 on: 17.08.2024, 07:55:06 »
Решението се нарича инвертор. Въпрос на цена и мощност.
Тъй де ..., не го споменах за да не събера плюнките.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1317 on: 17.08.2024, 16:26:07 »
Решението се нарича инвертор. Въпрос на цена и мощност.
Аз точно се зачуди толкова ли няма вариант да се преустрои ел инсталацията. Щом напрежението стига за климатик и ТЕД на Песите

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1318 on: 18.08.2024, 08:07:02 »
То ток има да се изпечем , но е отделен въпрос на кой какво му се откъсва от сърцето .  В Банишора лятото си влачим вентилатори - виждат се на снимката, зимата си носехме правени печки - вижда се самоделката на снимката - вътре е с 4 реотана. Сега зимата не е също много добре , пак се мръзне , но поне са духалки , та греят краката.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1319 on: 20.08.2024, 10:32:11 »
Първата мотриса Т6Б5, оборудвана с климатик за кабината:
4112+4114 - 21 by Sasho_3.0, on Flickr


Толкова ли беше трудно да се вложи малко усилие и чувство на естетика за да не седи климатика по този идиотски начин ?  :neznam: