Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 129631 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #720 on: 02.11.2017, 12:32:42 »
С незначителната подробност, че "шиваровката" има себестойност от около 40 стотинки, а само предната електронна сигурно е няколкостотин евро.

Е толкова евтино не е, но дори и всяка година да се печатат нови хартиени табели за всички линии електронните не могат да се избият за годините, през които още ще е жив трамвая. Все пак говорим тук за мотриса на над 30 години, остатъчния и ресурс сигурно е още 20 максимум.

Offline coast96

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 501
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #721 on: 02.11.2017, 13:24:58 »
Аз предлагам да се върнем направо в XIX век с тия хартиени табели. Толкова е смешно , че направо забравих къде да се засмея. :help:  Направо предлагам да се махнат всички електронни табели от всички превозни средства ,защото еди си кой си е некадърен и не може да прави нищо друго освен хартиени табели и защото същия този човек трябва да храни семейство с неговите некадърни творения наречени "Шиваровки" , че чак и е нагъл и подава жалби ... Надявам се ,че се подразбира за кого говоря... :help: :help: :help:

Уточни по-точно какво имаш предвид. Напиши този си пост на един лист, сложи си истинското си име и се подпиши под него. Пък после да подам жалба до компетентния съд за клевета и обида.
Ще го направиш ли?

Защото както всички знаят аз пари не изкарвам от табелите, а ги правя безвъзмездно.
Виж какво , аз не го направих с цел да те обидя , наклеветя или нещо подобно. Просто исках да покажа ,че хартиените табели с нищо не помагат на градския транспорт , и щом за това нещо не ти плащат каква ти е файдата да го правиш след като поемаш целия този хейт върху себе си всеки път когато ги защитиш. И другото което е искам да те питам , защо плюеш толкова настоятелно по електронните табели , вместо да кажеш “Евалата” , “Поздравления” , че нещо толкова хубаво се случва в градския ни транспорт от години насам , ти продължаваш с твоите доводи колко би било  хубаво ако се сложи хартиена табела на мястото на електронната . Не може да се отрече ,че правиш и някои много полезни табели като задната страничната на ТМ10 където пише за колко време стигаш до дадената спирка и за това ти казвам Евала , защото лично за мен беше много удобно , полезно и подпомагащо , защото успях да си преценя времето правилно.
« Last Edit: 02.11.2017, 13:30:59 by coast96 »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18373
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #722 on: 02.11.2017, 14:03:49 »
С незначителната подробност, че "шиваровката" има себестойност от около 40 стотинки, а само предната електронна сигурно е няколкостотин евро.

Е толкова евтино не е, но дори и всяка година да се печатат нови хартиени табели за всички линии електронните не могат да се избият за годините, през които още ще е жив трамвая. Все пак говорим тук за мотриса на над 30 години, остатъчния и ресурс сигурно е още 20 максимум.

Ламинат на едро струва между 24 и 29 лв. за 100 броя. Копирането е между 10 и 15 ст. И това са цени с ДДС. При собствена копирна машина себестойността на едно плътно копие ще падне до около 4 ст. с ДДС.

Аз предлагам да се върнем направо в XIX век с тия хартиени табели. Толкова е смешно , че направо забравих къде да се засмея. :help:  Направо предлагам да се махнат всички електронни табели от всички превозни средства ,защото еди си кой си е некадърен и не може да прави нищо друго освен хартиени табели и защото същия този човек трябва да храни семейство с неговите некадърни творения наречени "Шиваровки" , че чак и е нагъл и подава жалби ... Надявам се ,че се подразбира за кого говоря... :help: :help: :help:

Уточни по-точно какво имаш предвид. Напиши този си пост на един лист, сложи си истинското си име и се подпиши под него. Пък после да подам жалба до компетентния съд за клевета и обида.
Ще го направиш ли?

Защото както всички знаят аз пари не изкарвам от табелите, а ги правя безвъзмездно.
Виж какво , аз не го направих с цел да те обидя , наклеветя или нещо подобно. Просто исках да покажа ,че хартиените табели с нищо не помагат на градския транспорт , и щом за това нещо не ти плащат каква ти е файдата да го правиш след като поемаш целия този хейт върху себе си всеки път когато ги защитиш. И другото което е искам да те питам , защо плюеш толкова настоятелно по електронните табели , вместо да кажеш “Евалата” , “Поздравления” , че нещо толкова хубаво се случва в градския ни транспорт от години насам , ти продължаваш с твоите доводи колко би било  хубаво ако се сложи хартиена табела на мястото на електронната . Не може да се отрече ,че правиш и някои много полезни табели като задната страничната на ТМ10 където пише за колко време стигаш до дадената спирка и за това ти казвам Евала , защото лично за мен беше много удобно , полезно и подпомагащо , защото успях да си преценя времето правилно.

За 4101 - аз нямам нищо против електронните табели, но съм шокиран от размерите. Нормално ли е да се поставят табели, чиито размери са по-малки отколкото на един принтиран лист? И за капак на всичко самата предна табела е значително по-малка от мястото, на което се разпростираше старата табела. Това изпълнение е по-лошо и от табелите на Мегатекс, с които караха БМЦ-тата на Тея Травел. А отделен е въпросът защо Електротранспорт дават пари за електронни табели, след като имат заместител(хартиени, пластмасови), а примерно тези пари не се инвестират в климатици, което би било много по-полезно, т.к.. липсата на климатик, особено в кабината на ватмана няма заместител.

А изказването ти наистина го приех все едно аз не мога нищо друго в живота си да направя освен ламинати.
Хейтът го приемам само тук в този форум, в основата на който стоят личните антипатии на няколко човека. Навън вече съм се убедил, че действията ми имат широка подкрепа.

И наистина се чудя как само Агента написа, че табелата на 4101 е твърде малка. А другите сляпо поздравяваха придобивката.
Да се беше сложила табела с големи числа колкото на автобуса 2902 и аз щях да поздравя и призная, че е постигнат голям успех.
Сега за мен единственият успех ще е електронното табло в салона, което се надявам да проработи.
« Last Edit: 02.11.2017, 17:42:30 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6059
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #723 on: 02.11.2017, 14:09:35 »
Споровете за ламинатите - за и против ми приличат като аргументация на една от страните на следната карикатура:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline coast96

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 501
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #724 on: 02.11.2017, 14:35:45 »
Quote
А изказването ти наистина го приех все едно аз не мога нищо друго в живота си да направя освен ламинати.
Виж какво , нито те познавам, нито нищо за да твърдя подобно нещо за истина. Казах го просто , защото не съм от най-големите фенове на хартиените табели там където не е нужно , но пак казвам има и някои много полезни , като тези в тм10.!Извинявам , за това , че се е наложило да го приемеш така :)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2730
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #725 on: 02.11.2017, 20:37:18 »
Поздравления за IBIS екипа, това е стъпка в правилната посока. Все пак това е тестов трамвай и ако се окаже, че размерът е прекалено малък, може да се направят корекции при следващите мотриси. Има ли осигурено финансиране за оборудването на останалите единични вагони?
« Last Edit: 02.11.2017, 20:50:16 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4598
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #726 on: 02.11.2017, 20:38:15 »
Така и така стана говорилня и изглежда, всеки може да си каже, каквото му е на сърце, ще си кажа и аз - тези оранжеви дръжки стоят ужасно на фона на небоядисаните седалки и като цяло ужасно некадърното боядисване.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10888
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #727 on: 02.11.2017, 20:53:20 »
Брат ми имаше един приятел, чиито баща имаше един стар Москвич извън движение, но меракът да се оправи беше много голям и това си личеше по оставените около колелата след съботно-неделните акции в хоризонтално положение празни бутилки от бира.
Имам предвид, че въпросът в случая, както за много неща в гаражите и депата в София, е да има извършена дейност, в случая пребоядисани тръби, но това, че старата боя не е изшлайфана и е боядисвано върху нея не е толкова от значение, защото към изходния момент новопребоядисаното изглежда добре. А иначе съм сигурен, че е мазано с четка, точно както най-не се прави с железни тръби, защото никой няма да се хване да лепи хартии, за да не опръска със спрея каквото не трябва, а за сваляне на всички тръби да не говорим.
« Last Edit: 02.11.2017, 21:06:43 by AGENT 006 »

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2426
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #728 on: 02.11.2017, 22:11:30 »
Според мен пък много повече от оранжевите дръжки се натрапват таванните плоскости  ;) Дръжките са много по-добре от ужасното мръсно бяло, с което по принцип са боядисани при чешките трамваи. И табелите си изглеждат много добре, сигурен съм, че ще се четат отлично при всякакви условия. Това са стандартни размери на Buse просто се губят в по-широкия кош на T6B5. Сега 4101 си прилича на нормален европейски трамвай ;)

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 888
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #729 on: 02.11.2017, 23:24:29 »
да лепи хартии, за да не опръска със спрея каквото не трябва, а за сваляне на всички тръби да не говорим.
Всъщност трябва металните компоненти да се свалят, да ги минат на песъкоструй и да ги боядисат прахово. Ама това са космически технологии...
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6976
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #730 on: 03.11.2017, 00:59:08 »
Таванът на 4101 си е оригиналния, което е супер. Иначе евала за инициативата и реализацията и. Табелите на мен лично ми допадат много.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 664
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #731 on: 03.11.2017, 10:01:09 »
На мен също :fan:

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #732 on: 08.11.2017, 07:01:41 »
Фотографите да зареждат апаратите ;) Днес след 10 часа ще се проведат серия проби с трамвай 4101.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10888
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #733 on: 08.11.2017, 08:33:47 »
Искаш да кажеш, че ще се харчат излишни пари за електричество, за да обикаля празен, да смущава движението на трамваите на линия и всичко това заради някакви електронни табели, които въобще не разбирам каква е целта да се изпробват в движение?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13080
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #734 on: 08.11.2017, 09:32:36 »
Въобще не са малки табелите, като гледам размера си е стандартен като на другите трамваи, просто коша на Т6Б5 е по-широк и за това изглежда така. Това е илюзия че са малки. На мен лично с такива табели ми харесва много повече, съвсем друга визия създава, и са много по-добре видими особено в тъмното от принтирани на лист или парче ПВЦ.

Единственото, за което съм съгласен е, че ако с тези няколко хиляди лева може да се сложи климатик, това ще е нещото което ще подобри повече комфорта на пътниците и ватмана. Но то хубаво ако за тези пари може да се купят климатици, ами останалата работа като въздуховоди, духалки над седалките, труд за монтаж, преправяне на инсталации, ключалки за отваряемите прозорци и може и по-скъпо да излезе от табелите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5479
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #735 on: 08.11.2017, 10:53:41 »
Кошът на T6B5 е със същата ширина като на T6A5 - 2.5 m, неслучайно последната цифра в наименованието съвпада. :rolleyes:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #736 on: 08.11.2017, 13:42:19 »
Предното му стъкло е по-широко, това е което е имал предвид.

За сравнение:




Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #737 on: 08.11.2017, 21:16:01 »
Към Агента: Пробата не е харчене на ток, проверяват се координатите на спирките и съответствието им с информацията вътре в салона.

Иначе, да, днес ИБИС екипът "похарчи" малко ток с красавеца:
DSC00482 by IBIS Bulgaria, on Flickr

DSC00518 by IBIS Bulgaria, on Flickr

DSC00534 by IBIS Bulgaria, on Flickr

DSC00472 by IBIS Bulgaria, on Flickr

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2613
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #738 on: 08.11.2017, 21:35:25 »
Не искам да го приемете като заяждане, но нямаше ли как да монтирате дисплея в салона от вътрешната страна на кабината?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #739 on: 08.11.2017, 21:36:35 »
Не, той си е предвиден за директен монтаж в салона, а и е доста голям. Една се събра на задната част на кабината.