Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 121564 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2252
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #620 on: 24.05.2017, 11:14:48 »
Преден ляв калник на Москвич е толкова високотехнологична резервна част, че може да се извади от 3D-принтер от малко по висок  клас за около 2 часа. Същото важи и за стоповете.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12944
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #621 on: 24.05.2017, 11:28:29 »
Абе то ясно че при днешните технологии може да се произведе абсолютно всичко, въпроса е на каква цена. Все пак сме сравнително бедна община на фона на другите европейски столици и нямаме такива възможности.

Все пак да похвалим Трамкар, че напоследък доста от тези вагони минаха ремонт там и изглеждат много добре. Като нови са, като по снимките от Чехия. И добре че едно време сме купили от този модел с по-големите габарити, та имат доста просторен салон.

като потърсите в гугъл наредба за макс.допустими габарити за ПС на междурелсие 1435мм. дори са доста под максимално допустимите габарити. Макар че конкретно за трамваи там не пише нищо, където кривите са с по-малък радиус, демек дължината на коша трябва да е п о-малка за да се впише в кривата.

Ще е хубаво ако можем отнякъде да намерим още такива трамваи, повече ми харесват от другите по-тесни варианти и побират доста повече хора.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4786
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #622 on: 24.05.2017, 11:46:04 »
Такива стопове ако липсваха и не можеха да се доставят, то и предните габарити и мигачи, и страничните щяха да са сменени много отдавна. Същото щеше да се случи и с тези на Т6А2.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #623 on: 24.05.2017, 12:11:49 »
В мрежата го няма ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #624 on: 24.05.2017, 12:58:51 »
Стига глупости!!!
Нормалнорелсовите трасета се строят със строителен габарит като за нормалнорелсови. В Правилтикът за строителство и поддръжка на РП от 2000 година са заложени задължителни габарити различни за двете междурелсия. Останалото е чесане на пръстчета о клавиатурите ...
Не съм запознат с въпросния правилник а и не мисля че има нужда. Дискутирано е вече във форума и мисля че Ради (701) може да цитира точно къде е забранено разминаването на Т6Б5 с други мотриси. Достатъчно доказателство че въпросните габарити не са спазени. Със сигурност кривите на женския пазар и Сакъзов х Кракра не позволяват разминаване на два Т6Б5.
Започнаха да поставят различни осветителни уреди отзад на Т6В5 защото старите сваршиха и няма от къде да се доставят.
Има ги включително и по магазините за авточасти. Същите са като на товарните автомобили ЛИАЗ, Шкода и Мадара.
Изпочупиха се при ПТП-та с чужди МПС-та, а не при разминаване с трамваи.
Така е и се дължи на голямото изнасяне на челата на вагоните.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #626 on: 24.05.2017, 13:10:34 »
Стига глупости!!!
Нормалнорелсовите трасета се строят със строителен габарит като за нормалнорелсови. В Правилтикът за строителство и поддръжка на РП от 2000 година са заложени задължителни габарити различни за двете междурелсия. Останалото е чесане на пръстчета о клавиатурите ...
Не съм запознат с въпросния правилник а и не мисля че има нужда. Дискутирано е вече във форума и мисля че Ради (701) може да цитира точно къде е забранено разминаването на Т6Б5 с други мотриси. Достатъчно доказателство че въпросните габарити не са спазени. Със сигурност кривите на женския пазар и Сакъзов х Кракра не позволяват разминаване на два Т6Б5.
Започнаха да поставят различни осветителни уреди отзад на Т6В5 защото старите сваршиха и няма от къде да се доставят.
Има ги включително и по магазините за авточасти. Същите са като на товарните автомобили ЛИАЗ, Шкода и Мадара.
Изпочупиха се при ПТП-та с чужди МПС-та, а не при разминаване с трамваи.
Така е и се дължи на голямото изнасяне на челата на вагоните.

Е, щом ти знаеш по-добре от мен ... Добре!
Жив и здрав!
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #627 on: 24.05.2017, 13:15:24 »
Извинявай, как можах да забравя че си компетентен по всички въпроси и то предвид че го напомняш с почти всяка своя публикация във форума.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #628 on: 24.05.2017, 13:42:33 »
Извинявай, как можах да забравя че си компетентен по всички въпроси и то предвид че го напомняш с почти всяка своя публикация във форума.

Всички - не. По токовете хич ме няма.  8)
Но що се касае до някои проблеми с ремонти, доставки, изменения в конструкциите - да. Най-малкото участвам в Технически съвети, присъствам на оперативки, съвещания и прочие служебни сбирки, на които се обсъждат проблемите и знам доста неща. Неща, които не стигат до форума или стигат силно изкривени.
« Last Edit: 24.05.2017, 13:52:57 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2252
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #629 on: 24.05.2017, 14:08:43 »
Почвам да си мисля, че на тези служебни сбирки и оперативки основно се пие кафе.  :help: Стандартите явно само се четат от секретната синя тетрадка, за да не се спазват после.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #630 on: 24.05.2017, 14:21:04 »
Почвам да си мисля, че на тези служебни сбирки и оперативки основно се пие кафе.  :help: Стандартите явно само се четат от секретната синя тетрадка, за да не се спазват после.

Аз пък си мисля, че ... Незнам какво да си мисля.
Най-точно е формулирано в член 1. на Правилника за Бриджбелота: "Който знае и който незнае - карти играе." ...
Тук е горе-долу същото само че с градския транспорт. Повозиш се зад водача, ако си по-нахален се запознаваш с няколко водача и се возиш в кабините им и задължително събираш "информация" - кои с кого, кой на коя, колко пъти и прочие. Киснеш няколко месеца на оживени кръстовища с фотоапарат в ръце ... И хоп! Станал си специалист по транспорт.
За сведение: Стандартите са държавни документи и не се четат от "секретни сини тетрадки". Несъм сигурен, че изобщо си виждал как изглежда стандарт, но по силата на чл. 1 си длъжен да гризнеш системата ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 821
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #631 on: 25.05.2017, 12:04:50 »
Имам въпрос - защо наистина са сменени задните стопове и габарити? Аргументът, че няма части, не ми се вижда сериозен, тъй като все пак части има за Т6А2/SF и за предните габарити на Т6В5. Или с премахването на фабричните задни светлини на Т6В5 частите вече стигат да се покриват нуждите?
Истина е, че има много места в София, където трамваите не могат да се разминават, но със сигурност не това е причината да бъдат сменяни тези светлини при Т6В5.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12944
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #632 on: 25.05.2017, 12:18:30 »
А това че не могат да се разминават на Кракра, на женския пазар не означава че са извънгабаритни, ами че не са оставили достатъчно място между двете криви на завоя. Може при ремонт да се раздалечат малко и ще се оправи проблема.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1017
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #633 on: 25.05.2017, 13:01:20 »
На Кракра и на женския пазар си удрят само левите огледала.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #634 on: 25.05.2017, 13:07:46 »
Но що се касае до някои проблеми с ремонти, доставки, изменения в конструкциите - да.
А ние сме расли в саксия...
Пределно е ясно как се работи в държавни и общински предприятия. При нас бракуваха служебен автомобил, защото не можаха да доставят бензин за него.
Обикновено като се каже "няма части", това означава не че няма, а че предприятието е изпаднало в организационна, интелектуална и каквато се сетите друга слабост да намери нещо, което струва стотинки в кварталната железария.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #635 on: 25.05.2017, 14:05:01 »
Но що се касае до някои проблеми с ремонти, доставки, изменения в конструкциите - да.
А ние сме расли в саксия...
Пределно е ясно как се работи в държавни и общински предприятия. При нас бракуваха служебен автомобил, защото не можаха да доставят бензин за него.
Обикновено като се каже "няма части", това означава не че няма, а че предприятието е изпаднало в организационна, интелектуална и каквато се сетите друга слабост да намери нещо, което струва стотинки в кварталната железария.

Вашата саксия може да е по-наслънце ... Нашата напоследък е на сянка.
Да. Прав си.
Че сме изпаднали - изпаднали сме. Не достига инженерно-технически персонал. Сума народ избяга. Млади инженери не идват. Сиреч - още ще изпадаме.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2252
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #636 on: 25.05.2017, 14:22:20 »
Лошо, лошо... Проблемът няма да се реши с оперативка или технически съвет, камо ли съвещание или прочие служебна сбирка. То няма кой да ходи на тия сбирки, така излиза.  :rev: :/

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #637 on: 25.05.2017, 19:54:38 »
Лошо, лошо... Проблемът няма да се реши с оперативка или технически съвет, камо ли съвещание или прочие служебна сбирка. То няма кой да ходи на тия сбирки, така излиза.  :rev: :/

Много лошо.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #638 on: 25.05.2017, 20:12:56 »
Калпав ви е изпълнителния директор. И незаменим.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #639 on: 26.05.2017, 00:27:21 »
А това че не могат да се разминават на Кракра, на женския пазар не означава че са извънгабаритни, ами че не са оставили достатъчно място между двете криви на завоя. Може при ремонт да се раздалечат малко и ще се оправи проблема.
По принцип е така. Тези вагони бяха вече достатъчно дълго в експлоатация за да се вземат предвид габаритите им при разширяване на мрежата с нормално междурелсие.
И един малкоизвестеен факт - първите два прототипа са тествани и работили през целия си експлоатационен живот в Москва, но до регулярна доставка така и не се стига точно заради проблемите с габарита. Именно за Москва са разработени Т7Б5 но разпада на СИВ и СССР оставя в историята само 8 бройки, 6 от които попадат в руската столица.