Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 109277 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8259
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #840 on: 10.10.2018, 19:02:07 »
4131+4133
4130 е сам.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10324
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #841 on: 10.10.2018, 19:09:21 »
4130+4132 и 4132+4133 бяха възстановени на 20-ти септември, а 4130 беше сам от онзи ден, днес отново са били скачени.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #842 on: 29.11.2018, 21:27:37 »
Кога беше последният ремонт на 4101? Мернах го днес отблизо, вече е налюпен...  :fan:
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10324
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #843 on: 29.11.2018, 21:49:10 »
Февруари-май миналата година беше на последния си основен ремонт, но не е нещо изненадващо. Изпълнението на „Трамкар“ по Т6В5 по принцип е под всякаква критика. На моменти даже се питам въобще някога подменяни ли са им ламарините. Не вярвам да е така разбира се, но изглеждат точно така като все едно 30 години са кърпени само с кит.
Никога не са им подменяли ламарините...
Имам нюх за тези неща, ей.  :D
« Last Edit: 29.11.2018, 21:57:14 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1277
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #844 on: 29.11.2018, 21:53:10 »
Никога не са им подменяли ламарините и дано не го прави Трамкар. За тези трамваи трябва конструктивна ламарина и малко повече акъл при заваряването и. Иначе ще ги направят криви и ще почнат да се разпарят.
The Grand Tour

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 318
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #845 on: 04.01.2019, 15:58:38 »
От днес има нов състав- 4105/4135

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #846 on: 21.01.2019, 20:24:53 »
Вагон 4117 е станал доста мизерен. Освен че лампите премигват, е и омазан с такава смрадлива боя, че едвам се стои вътре   :crazy:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8259
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #847 on: 24.03.2019, 22:49:35 »
Oт четвъртък 4118 е сам.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10324
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #848 on: 25.03.2019, 07:24:06 »
Правили са проба на 4118+4116 на пълна газ на заден ход в депото, но е имало ватман в 4167, който не е внимавал и е препречил коловоза и 4116 се е блъснал в 4167.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3156
  • TM 303
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #849 on: 26.03.2019, 20:47:36 »
Правили са проба на 4118+4116 на пълна газ на заден ход в депото, но е имало ватман в 4167, който не е внимавал и е препречил коловоза и 4116 се е блъснал в 4167.

Ако случката е както е описано, звучи доста професионално - браво :) :fan: Вътрешнофирмени краш-тестове на трамваи в условията на депо, впечатлен съм  :D
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2062
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #850 on: 26.03.2019, 21:45:47 »
При това с живи кукли.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3156
  • TM 303
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #851 on: 26.03.2019, 21:52:25 »
При това с живи кукли.

Простата част от света - с кукли, ние - с ватмани.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2938
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #852 on: 26.03.2019, 23:31:39 »
4116 на пореден ОР заради ПТП :D
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10324
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #853 on: 16.04.2019, 17:38:21 »
Мога ли да помоля някой по-добре запознат да ми припомни каква беше историята на закупуването на тези трамваи? Спомням си, че е било споменавано, но тогава не съм обръщал внимание и по темите са се натрупали още десетки страници. Ще Ви бъда благодарен.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline Pesho1991

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #854 on: 16.04.2019, 18:13:38 »
Мога ли да помоля някой по-добре запознат да ми припомни каква беше историята на закупуването на тези трамваи? Спомням си, че е било споменавано, но тогава не съм обръщал внимание и по темите са се натрупали още десетки страници. Ще Ви бъда благодарен.
Коя част от историята.
Иначе в най-общо план историята на закупуването им започва още от комунистическо време. Като виждат че нашите дараци Т6МД-1000 за нищо не стават и дават постоянно проблеми по новооткрито трасе в Дружба. И това е и поводът да поръчат от Чехословакия тези трамваи, за да могат да спрат българските.
« Last Edit: 16.04.2019, 18:17:17 by Pesho1991 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10324
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #855 on: 16.04.2019, 18:19:50 »
Да, точно тази, благодаря.  :)
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8259
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #856 on: 16.04.2019, 19:16:53 »
Доколкото знам аз са ги гласяли за линията Гара Искър - Младост 1 - Център/Младост 4. Всички Т6Б5 имаха номер 18 на гърба на задните табели 20. Естествено провалът на трасето и крахът на БГ трамваи предопределя последващите събития.
« Last Edit: 16.04.2019, 19:19:06 by RADOCVET »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2062
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #857 on: 16.04.2019, 20:19:03 »
Май ще се окажат комплексни причините. Към средата на 80-те повечето трамваи вече са в доста незавидно състояние и трябва да минават ремонт, отделно се взима решение за преминаване на нормално междурелсие и трябва да се произвеждат нови трамваи. Правят се експерименти първо с дълги състави (1002-1005), след това с някакви експериментални талиги и съоръжения за смяна на междурелсията (1007), но и двата варианта се изоставят. Работилничката не е можела да се справя с ремонтите и с производството на нови трамваи и подвижния състав е закупен от официалния производител на Трамваи в СИВ - Чехословакия. Чешките наистина са ги гласели за 18, която така и не тръгва. Ако промените бяха закъснели с още 1-2 години, можеше да имаме и още бройки.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10324
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #858 on: 16.04.2019, 20:32:23 »
Къде е трябвало да бъде тази последна спирка при гара „Искър“? Продължение на трасето от обръщалото на „Искърско шосе“ ли и до къде точно, до последната спирка на 604 в момента ли?
Извинявам се за офтопика.
« Last Edit: 16.04.2019, 20:34:21 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2616
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #859 on: 16.04.2019, 20:58:12 »
Точно обръщалото на Искърско шосе. Иначе освен до Младост-4 (сегашната метростанция Балан), трамваят е трябвало да минава по Сахаров, моста Въртопо, оттам по трасето на 14 и 19 до парк-хотел Москва и после през тунела до стадиона, сетне по Графа (нормално междурелсие) и така през пл. Македония до Княжево. Много по-късно се решава тунелът да се използва за метрото. А трамвай 22 е трябвало да стига до Кремиковци....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.