Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 121554 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: T6B5
« Reply #140 on: 07.10.2010, 09:47:08 »
Излез се разходи като си се нервирал, не разводнявай темите с безмислени постове

Моля те, не давай такива съвети, защото ще стане по-лошо. Мястото, на което се намирам е пълно с паркирани коли по тротоарите и ако се разходя в дъжда, като се върна не ми се мисли какви ще ги нароя.

Нямам нито един безсмислен пост в тази тема.
Ооо, имаш, имаш... А иначе прави с колите каквото искаш, после собствениците им най-вероятно с теб ще направят същото, но поне Пирогов е наблизо, пък ако имаш късмет и на Инекон ще се возиш дотам ;) С това спирам офтопика, вече ще действа warning системата...
НЕ на хейтърството!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #141 on: 07.10.2010, 13:16:22 »
Много неща може. Въпросът е да трупаш мнения ли ?

Не, за брой мнения няма да получа никаква награда, вече съм го казал.
Просто в момента наистина се нервирах страшно много за всички разтоварвания на пътници от двойни състави от ватмани на Красна Поляна през последните години, след като е могло да се кара с втори пантограф.

Не е точно така!

Това, че се е получило веднъж на Т6В5 не е гаранция, че ще се получава (или е можело да се получи) всеки път. Факторите са много, както обективни, така и субективни ...

Разясни, моля те, какви обективни причини може да има?

Конструктивни, технически причини ... T6A2-BG (внос 2000 г.) не могат да предават команди "напред".
Ясно и точно:
1. нормално състава се управлява от "първа кабина с първи пантограф";
2. състава може да се управлява от "първа кабина с втори пантограф";
3. състава не може да се управлява от "втората кабина с първия пантограф";
4. състава не може да се управлява от "втората кабина с втория пантограф".
Навсякъде съм заострил вниманието върху "състав", т.е. тяговите агрегати на двете ТМ работят, защото втората мотриса може да "бута" предната като отделна единица (неуправляем вагон).
Когато се управлява от "втората кабина" задължително в първата трябва да има длъжностно лице инструктирано за придвижване в авариен режим.
В случаят на т. 2. в кабината на задната мотриса трябва да има длъжностно лице, което да управлява пантографа.
Има възможност да се изключат тяговите групи на първата мотриса и състава да продължи към депо с тягата на втората мотриса управляван от първата кабина.

Техническите причини могат да са: несработване на веригите за управление, отказ на отделни електронни елементи ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18155
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #142 on: 07.10.2010, 13:49:15 »

Техническите причини могат да са: несработване на веригите за управление, отказ на отделни електронни елементи ...

И понеже това няма как да се провери за 2 мин. се решава, че съставът не може да фукционира под т.2.

Разбрахте за състав - то и на мен тоива ми беше мисълта, а не някой от мотрисите да са като ремаркета.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Tramway

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #143 on: 12.10.2010, 11:56:00 »
Разбрахте за състав - то и на мен тоива ми беше мисълта, а не някой от мотрисите да са като ремаркета.
Грешно сте разбрали. Състав са нарича група от две или повече скачени едно с друго железопътни возила, независимо колко от тях са тягови, прикачни или тягови в студено (неработно) състояние. Също тъй трябва да се прави разлика между състав и влак. Влак е състав или изолирана тягова единица, снабден с номер, съответна документация и управляемо движещ се по определени правила.
Тунел. В далечината светлина.
Песимистът: "Край с нас! Влак!"
Оптимистът: "Край на тунела! Изход!"
Машинистът: "Двама идиоти на релсите. Аман! Шашкънията няма край!"

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5305
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #144 on: 12.10.2010, 12:12:28 »
Това не е железопътен форум, а форум за градски транспорт. Тъй, че не мисля, че някой го интересува какво е определението за влак. Има си железопътен раздел.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #145 on: 12.10.2010, 15:58:25 »
Това не е железопътен форум, а форум за градски транспорт. Тъй, че не мисля, че някой го интересува какво е определението за влак. Има си железопътен раздел.

Градският релсов транспорт в много отношения прилича на класическата железница, така че едно такова обяснение не е излишно.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5305
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #146 on: 12.10.2010, 16:03:00 »
Да ама в градския релсов транспорт няма определение "Влак" в което да се включват, номера, правилно сигнализирани возила и т.н.т.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #147 on: 12.10.2010, 16:05:34 »
Да ама в градския релсов транспорт няма определение "Влак" в което да се включват, номера, правилно сигнализирани возила и т.н.т.

За изразяване на "лично отношение" има лични съобщения ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #148 on: 13.10.2010, 08:40:21 »
Това за придвижването на съставите на ТМ20 е често срещано, даже веднага след откриване на проблема колата се прибира в депо и се отстранява от смяна. Но въпросът е, че в така да го нарека "аварийния курс" към депото се возят и пътници, което също не е според правилата. Може би за да им се отчете курса до депото го правят.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18155
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #149 on: 13.10.2010, 11:36:55 »
Това за придвижването на съставите на ТМ20 е често срещано, даже веднага след откриване на проблема колата се прибира в депо и се отстранява от смяна. Но въпросът е, че в така да го нарека "аварийния курс" към депото се возят и пътници, което също не е според правилата. Може би за да им се отчете курса до депото го правят.

Стига де!!! Хората правят добрини, а ти ги оплюваш.
Като цяло изводът ми е, че Т6В5 като състави са много по-поддържани, отколкото Т6А2. всеки трамвай може да работи и като водещ, и като заден. В Крсна Поляна това е абсурдно.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #150 on: 18.11.2010, 00:00:16 »
Понеже отдавна не бях пътувал с трамвай да споделя впечатленията си от днешното возене с 4125 = неистово боксуване от задната талига при потегляне. От Румънското посока Искър едвам отлепи, при все че беше сухо и нямаше листа по линията. При спиране проблеми нямаше.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #151 on: 23.02.2011, 16:58:11 »
Днес видях 4103 прясно пребоядисан. Нямам думи да опиша каква мацаница си е спретнал някой по него. Убеден съм, че поне 100 автосервиза в София биха се справили значително по-добре.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1185
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: T6B5
« Reply #152 on: 23.02.2011, 17:54:11 »
Поне 35% от искърсикет ЧКД-та са в подобно състояние. Всякаквите ремонтни дейности ес изпълняват повече от некъдрно, с подръчни материали, окренно различни цветове на боята и при това - частично.
4137 е един идеален пример - целият е опасан със занитени ръждиви метални планки, боята се люпи като юфка и редовно някой пътник я "забърсва", ръжда избива вкл. по ватманската кабина, между крилата на вратите и в тяхното ниво има по 5-6 см. луфт. Подът е изхабен, стъпалата за прогнили и пропаднали до степен наблюдение на пътното платно. Общата му чистота е малко по-добре от зарязан на самотек обор.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1185
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: T6B5
« Reply #153 on: 23.02.2011, 17:56:07 »
И макар не по темата - последната снимка е повече от красноречива...

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
  • Fail!
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #154 on: 23.02.2011, 18:28:07 »
Красота...

Offline rch

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 160
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #155 on: 24.02.2011, 01:09:50 »
Това ако беше нормално място, на тоя дето си е оставил ръцете по този начин и не е сложил кора на калника ще му клъцнат от заплатата. Ама не и тук. Щото може унгарската ламарина 10г., че и повече да не мръдне, обаче когато някой зад*ик от дупница сложи кремиковско тенеке така става след броени месеци. ИНаче татрите наистина са много, ама много занемарени за съжаление. Впечатление правят и счупените в основата си на 90% от тях колонки на предното и задно стъкла.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12944
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #156 on: 24.02.2011, 01:39:14 »
Нищо му няма. Голям праз, че се е появила малко ръжда-това по никакъв начин не пречи на сигурността и не нарушава носещата конструкция. На вас по какъв начин ви нарушава комфорта?

Т6Б5 или Татрите, както им викате са си страхотни, не виждам какво се оплаквате. Вчера пътувах точно с такъв, от доста верме не бях пътувал с такъв. Еми какво да ви кажа-супер са си, вътре беше много топло, тихи са, возят си страхотно. Това, че вратите са ръждясали отдолу за 20 години е нормално, ламарината не е вечна все пак. С какво искате да ги закърпят-то няма с какво друго освен с парчета ламарина-така се прави. Друг вариант е да се сменят целите врати с двойни такива например. Важното е ходовата част и носещата конструкция да са здрави, както и безаварийната работа на отделните възли и агрегати. Това че има леко ръждясала ламаринка не пречи с абсолютно нищо нито на сигурността, нито на комфрта, може без проблем да се закърпи отгоре. Всички ламарини могат да се сменят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15894
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: T6B5
« Reply #157 on: 24.02.2011, 01:42:52 »
Въпросът е, колко пъти трябва да се наливат пари в бездънната каца за едно и също нещо? Говорим за ефективност, целесъобразност и устойчивост...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #158 on: 24.02.2011, 10:18:59 »
2911 се надявам да е следващият кандидат за брак, когато дойдат 1424, 1510 и компания. Такава кочина като него трудно може да се намери. Съжалявам за оффтопика.

А Искърските вагони, тези които не са минавали ремонт, са в лошо състояние, но и много често се експлоатират вече 21 години. За този период обаче никой не се е занимавал с тях повече от някакъв дребен ПР.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4752
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #159 on: 24.02.2011, 10:49:58 »
Т6В5 от 1996 година редовно преминават основен ремонт в Трамкар.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.