Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 121689 times)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3485
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #240 on: 28.09.2011, 23:26:57 »
Трамвай 4107 издава много странни звуци от първата талига.
████████████████████████ 10 декември - Световен ден за правата на човека

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3485
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #241 on: 05.12.2011, 16:30:51 »
Трамвай 4128 работи сам по 20-ката, а 4115 е водещ мотрис в състав с 4135.
████████████████████████ 10 декември - Световен ден за правата на човека

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18161
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #242 on: 05.12.2011, 16:34:25 »
4137 е отпътувал за ремонт.
Похвално е, че в четвърти парк успяват да свръзват необичайни мотриси в състав. Нещо, което в Красна Поляна се е случвало изключително рядко.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4573
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #243 on: 05.12.2011, 16:36:52 »
Те напоследък май повече хаотично ги връзват. Нямаше ли практика там да се връзват поредно четен с четен и нечетен с нечетен?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18161
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #244 on: 05.12.2011, 16:38:44 »
Да, така бяха. Но е хубаво да може да се свързват всеки с всеки. В Красна Поляна това беше невъзможно по ред причини. И като на 9 работеха състваи, като се скапхе 4 мотриси от 4 състава и здравите си стояха до тях. Как си представяте комбинация 2009-2031 например? отговорът е НИКАК.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3485
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #245 on: 05.12.2011, 17:28:48 »
Така е, крайно време е да се обяви конкурс за доставка на автосцепки за T6A2 (1990 г.) - сигурно това им е основното оправдание. На пръстите на едната ръка се броят чешките трамваи до 2040, които имат две здрави връзки отпред и отзад. Изобщо не е сигурно, че свързването и превключването на управлението (работа за няколко минути) ще доведе до създаване на нормално работещ състав. Ето до това доведе разсипването на най-сигурните ни трамваи през всичките тези години.
████████████████████████ 10 декември - Световен ден за правата на човека

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4573
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #246 on: 05.12.2011, 19:03:30 »
Изобщо не е сигурно, че свързването и превключването на управлението (работа за няколко минути) ще доведе до създаване на нормално работещ състав. Ето до това доведе разсипването на най-сигурните ни трамваи през всичките тези години.

То е за няколко минути работа, ама както виждаш, никой не го прави и затова виждаме 2041, 2052 и т.н сами на 5 в пикови часове. Понякога си мисля добре, че закриха трасето по Черни връх, защото в последните две години направо им разкатаха фамилията на Т6А2 и вече нямаме трамваи за там.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12945
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #247 on: 06.12.2011, 20:19:54 »
Е как ще да не могат да работят всеки с всеки, би трябвало фабрично всеки едни да може да работи в състав с друг, че дори и по три заедно да могат. Да не мислите, че в завода са правени един вагон да може да работи само и единствено с един друг? Няма такова нещо, освен това от завода производител от къде ще знаят на кой вагон какъв номер ще сложим, че да ги правят примерно 2001 да може да работи само с 2002? Така че, не е вярно това, всеки трябва да може да работи с произволно избран в състав от 2 или 3 вагона общо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T6B5
« Reply #248 on: 06.12.2011, 20:36:06 »
След 20 години в София "трябва да може" и "може" са много различни неща.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1901
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #249 on: 07.12.2011, 09:56:48 »
Преди няколко дни пътувах със състава 4131+4133 и ми направи много лошо впечатление вторият вагон(4133).При подаване на малко повече ток от страна на ватмана започваше неконтролируемо буксуване,съчетано с големи вибрации и шум и от двете талиги.Такова продължително буксуване до сега бях виждал само при Софии или Българии. :blink:
« Last Edit: 07.12.2011, 10:02:45 by София 100 »
Излишно и Безсмислено... Не!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #250 on: 07.12.2011, 12:40:50 »
След 20 години в София "трябва да може" и "може" са много различни неща.
И по-точно в Красна поляна, където явно не "може".

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4787
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #251 on: 22.12.2011, 20:23:37 »
Преди месец се качих на 4106. Констатирах само, че тресе, луфтът между крилата на втора врата е два пръста, като броим и уплътнението, и вторият вагон е останал със трите стопчета отстрани, а не като другите със странни неотиващи на модела.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4787
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #252 on: 10.05.2012, 14:25:08 »
Забелязвам свестен ход на депо Искър - 4109 и 4129 са със бели ленти с цифри и бели ленти с черни букви в кафезите отпред. Да не би да ги сменят онези пожълтели и почернели боклуци?
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1185
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: T6B5
« Reply #253 on: 10.05.2012, 14:39:07 »
От близо месец се подменят всички табели в Електрото.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3248
  • TM 303
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #254 on: 16.05.2012, 11:22:05 »
4124 е доста добре пребоясисан в цвета на 4126. Съставът изглежда чудесно.  :fan:
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #255 on: 19.05.2012, 22:00:50 »
4111 също е боядисан така. Отделно май всичките трамваи са с нови табели - бял фон с черни цифри като на Т6Б5 май са ги вкарали във фабричните транспаранти. Всякакви розови, жълти и бембени свинщини са разкарани. Като цяло Искър доста си потегнаха парка, откакто началник на депото стана Славчо Донгов.

Offline TD4

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #256 on: 19.05.2012, 23:01:18 »
Като цяло Искър доста си потегнаха парка, откакто началник на депото стана Славчо Донгов.
Ами Дювазите продължават да са си кочини от 1 време насам. Боядисани плоскости вътре под прозорците в някакво лайняно кафяво, липсващи декоративни лайсни в салона, боядисани ръкохватки и алуминиеви елементи (с PVC покритие) - всички знаем какво е да се боядисва пластмаса.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6470
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: T6B5
« Reply #257 on: 19.05.2012, 23:20:54 »
Не забравяй възрастта на тези вагони. Все пак за да изглеждат добре, трябва да преминат основен ремонт. И да се подменят, както плоскостите, така и седалките. Но като цяло вагоните на 4 парк изглеждат много добре. Преди Т6В5 бяха в доста по окаян вид от техните събратя Т6А2 в Красна. Но сега Т6В5 са класи поне от към външен вид, пред вагоните на втори парк.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1901
    • View Profile
    • Email
Re: T6B5
« Reply #258 on: 28.05.2012, 19:55:27 »
Наистина има положителна тенденция външният вид на искърските трамваи прогресивно да се подобрява,но по отношение на интериора все още нищо не се е променило.Най-видно е това при състава 4119+4117,където втория вагон е доста неугледен,а салонът му е в "чудесно" състояние-металните елементи около плафоните на осветлението са ръждясали и по тях почти не е останала боя(люпеща се като юфка)+мръсни прозорци и дръжки.
Излишно и Безсмислено... Не!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
Re: T6B5
« Reply #259 on: 31.05.2012, 23:02:44 »
4121 e боядисан като 4111.