Author Topic: Габрово  (Read 462198 times)

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1040 on: 09.08.2016, 12:02:52 »
А какво да правим за да не е на вятъра?

Каквото е трябвало да се направи, е бело необходимо преди гласуването на ОБС. Има решение, взето от мнозинство с ясно съзнание, какво се прави. Кълцане на жици и въжета, тролеи на скрап, тук таме и някой стълб, ако не и всичките. Резултата пълна партийна хазна.
Край.
« Last Edit: 09.08.2016, 12:05:19 by It_s_Real »

Offline troleyfan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1041 on: 25.08.2016, 08:02:53 »
Демонтажа на ККМ продължава с пълна сила. Мрежата е свалена до депото. :help:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1042 on: 25.08.2016, 09:21:22 »
Просто е показателно колко работа в свършило писмото! Аз затова казах медиите след институциите веднага....ама....
Украйна, победа!

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1043 on: 25.08.2016, 20:56:46 »
Направо! Свалят и около Шиваров мост. Сваля се с аварийния камион.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1044 on: 25.08.2016, 21:12:44 »
Направо! Свалят и около Шиваров мост. Сваля се с аварийния камион.

Нямаш ли някакъв друг отговор от някой по писмото? То впрочем и да имаш и да пише каквото и да е щом няма да има скоро мрежа ще е без значение, но все пак с цел да се запознаем по-отблизо с държавната администрация, ако може да споделиш...
Украйна, победа!

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1045 on: 25.08.2016, 22:33:02 »
От никой нищо, ще Ви сканирам от Областна Администрация отговора.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1046 on: 28.08.2016, 16:24:46 »
От никой нищо, ще Ви сканирам от Областна Администрация отговора.

От няколко дни се каня да ти кажа да го сканираш, обаче то като няма какво да се спаси дори да се хвърлят всички виновно в някоя пропаст полза няма да има. И все пак ако ти се занимава...
Украйна, победа!

Offline troleyfan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1047 on: 13.09.2016, 13:10:58 »
Такаа.... демонтажа върви с пълна сила :help: :eek:
Не знам каква е последователността при тази дейност но те откачат жиците от крепящите елементи и я връзват с тел за стълбовете и я оставят така.  Засега е останала в района на центъра и колелото но не за дълго :help:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1048 on: 13.09.2016, 15:22:34 »
Такаа.... демонтажа върви с пълна сила :help: :eek:
Не знам каква е последователността при тази дейност но те откачат жиците от крепящите елементи и я връзват с тел за стълбовете и я оставят така.  Засега е останала в района на центъра и колелото но не за дълго :help:

Уф, по същия начин се чувствам като гледам докумените филми по National Geo и Viasat History за лагерите от втората световна война. Чудя се сега без мрежа кой в Габрово се почувства по-добре освен собствениците на автобусни фирми?!
Украйна, победа!

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1049 on: 14.09.2016, 11:21:36 »
Жалко, но факт. И вече няма какво да се стори, и едвали има хора, на които да им пука толкова за случващото се. Все пак да не забравяме къде сме родени и как не спираме да се оплакваме, но пиейки си ракията вкъщи и псувайки пред монитора/телевизора.
А относно ЗиУ-тата, имате ли някаква инфо. Дали са започнали да ги режат, предават, или и това вече са направили? Ако някой може и има възможност за достъп до депото, нека направи снимки и на тях и ги публикува тука.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1050 on: 14.09.2016, 11:33:08 »
Жалко, но факт. И вече няма какво да се стори, и едвали има хора, на които да им пука толкова за случващото се. Все пак да не забравяме къде сме родени и как не спираме да се оплакваме, но пиейки си ракията вкъщи и псувайки пред монитора/телевизора.

Не е само това! Те българите са и масово деинтелектуализирани. В смисъл те не знаят какъв биха искали да е градския трнаспорт. Разсъждават и на принципа - виждал съм само стари тролеи, но съм виждал нови автобуси. Следователно тролеите са винаги гадни и стари и нямат бъдеще, а другото е хубаво. И хич не му пука, че собствените му деца гълтат гадостите от ауспуха. Хич не му пука, че и разсипването цялостно на градските трнаспорти кара още хиляди хора да си купят кола със собствен ауспух, която още повече трови. Най-много разсъжденията да опрат в CNG -то пак по аналогия с леките коли и не ни дреме, че CO2 е парников газ и също трябва да се намали изпускането му, защото като сложим и изсечените гори нещата изобщо не са никак розови.
Но въпросът за тролейбусите не е само екологичен. Просто е идиотско по едни и същи линии да хабиш гориво след като предварително можеш да разположиш "горивото" по маршрута. За изключенията , когато не може да се мине по утвърдения маршрут пак са помислили хората - с агрегата.
С охота ионаче градове като Дупница ще изхарчат няколко милиона за едни инфо табели дето бабите не ги и виждат , обаче като стане дума за колко милиона беше за 6 ли да се купят 6 тролейбуса и се започва вой до небитието! Та значи това е българското мислене - за да ти върят едни букви и да ти говори една какичка може, обаче за троелйбуси неможе! Пък, че си изтискал физиката в управлението на асинхронен двигател - няма значение!

И нали това съм учил да обясня какво значи да си изтискал физиката - не само, че от постоянния ток синтезираш на компютър нужиния трифазен ток с нужната амплитуда, честота и фаза на всяко едно фазово напрежение, но дори можеш да разположиш в статора и ротора датчици на Хол, които да следят магнитния поток във всеки участък на асинхронния двигател и директно да имаш обратна връзка по магнотен поток, така че единствения причинител на загуби да е естествената липса на свръхпроводник при стайна температура. Кога толкова оптимално ще прецезираш горенето в цилндрите при положение, че дори да го направиш те не са термоси и си изхвърлят над 50% от КПД-то под формата на висока температура.
« Last Edit: 14.09.2016, 11:37:28 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline troleyfan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1051 on: 14.09.2016, 12:59:59 »
Засега тролеите са в депото. Контактната мрежа в депото още стои. Докато стълбовете стоят в града има минимални шансове за този транспорт. Все пак така или иначе старият проводник щеше да се замени с нов.
Контактна мрежа може да има и за електробусите като тези в Прага.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1052 on: 14.09.2016, 16:41:38 »
Не е само това! Те българите са и масово деинтелектуализирани. В смисъл те не знаят какъв биха искали да е градския трнаспорт. Разсъждават и на принципа - виждал съм само стари тролеи, но съм виждал нови автобуси. Следователно тролеите са винаги гадни и стари и нямат бъдеще, а другото е хубаво. И хич не му пука, че собствените му деца гълтат гадостите от ауспуха. Хич не му пука, че и разсипването цялостно на градските трнаспорти кара още хиляди хора да си купят кола със собствен ауспух, която още повече трови. Най-много разсъжденията да опрат в CNG -то пак по аналогия с леките коли и не ни дреме, че CO2 е парников газ и също трябва да се намали изпускането му, защото като сложим и изсечените гори нещата изобщо не са никак розови.
Но въпросът за тролейбусите не е само екологичен. Просто е идиотско по едни и същи линии да хабиш гориво след като предварително можеш да разположиш "горивото" по маршрута. За изключенията , когато не може да се мине по утвърдения маршрут пак са помислили хората - с агрегата. 

Много точно казано! Проблемът започва от там, че у нас никога не се мисли глобално, от малкото към общото. Българинът мисли до там, до където свършва нещо лично негово - къща (апартамент, имот) - навън какво се случва, него не го интересува. Както не предприема никакви елементарни действия в района, където живее (дали за нещо на улицата му, което не се прави като хората или в случая градския транспорт), така и не се вълнува защо например няма съвременна железница като в нормалните държави. За съжаление, масово хората не са наясно със своите граждански права на местно и национално ниво и не знаят как да противодействат на малоумните предложения на управниците си на местно или национално ниво. Допускат години наред да ги лъжат и облъчват, не задават въпроси. Това е проблема и се вижда ясно - унищожаването на тролейбусния транспорт в Габрово не е нещо, което се прави за два дни. По груби изчисления, този процес тече вече над 10 години с активното участие на управителите на общинската фирма, но и с пасивното съгласие на редица кметове. Тук имам предвид изкуственото намаляване обема на работа на тролеите спрямо автобусите, неверните данни за разходи, но и съвсем умишленото оставяне на цялата система - тролейбуси и инфраструктура на ръба на възможностите (на санитарния минимум).... въобще писано е нашироко назад.

Ето пореден опит за "видими резултати" от вчера. Лишаваш хората от един вид транспорт - махаш тролейбусите, но не ги заменяш със същия брой автобуси. Съответно хората имат нужда от транспорт - ползват лични автомобили и таксита. Затова, естествено, вдигаш данъците и за едните (вече изпълнено с 20% до 50%):
Quote from: bnr.bg
Повишение има и при данъка върху превозните средства. Двойно ще плащат собствениците на автомобили от най-ниските по мощност категории - до 55 киловата. Увеличението е 50 % за коли от клас до 74 киловата, а за по-мощните - 20 на сто. Двойно скача налогът и за товарните автомобили до 5 тона. Промените в наредбата за определяне на местните данъци и такси  бяха приети с гласовете на групата на ГЕРБ в общинския съвет.

и за да не останат и такситата на свобода, вдигаш и техния данък:

Таксиметрови шофьори и Община не се разбраха за новия данък

Quote
300 лева патентен данък поискаха представители на таксиметровия бранш на среща със зам. кмета на Габрово Климент Кунев, председателя на Общински съвет – Габрово и общински съветници, проведена миналата седмица в Ритуалната зала на Общината. Таксиметрови шофьори и собственици на фирми открито изложиха своите виждания и предложения относно новите правила, които ще влязат в сила от 1 януари 2017 година.

Промените се налагат на база обнародваните в Държавен вестник изменения и допълнения на Закона за местните данъци и такси. Председателят на Общинския съвет Лена Георгиева обясни, че иска да чуе какво мислят представителите на бранша за предложенията на експертите и какво предлагат сами те, за да може да се постигне консенсус и да се направят промени докато е време.

За съжаление до такъв консенсус не се стигна, а дискусията, която беше повече от разгорещена, продължи повече от час.

След приемане на първо четене на Наредбата за определяне на местните данъци на територията на Община Габрово има направени три предложения – това на местната администрация, които искат данък от 500 лева, на общинския съветник Пепа Сомлева – 365 лева, и на таксиметровите превозвачи – 300 лв.

В началото на срещата таксиметровите превозвачи предложиха 300 лева стойност на новия данък и аргументираха това свое желание. „За последните 8 години оборотът ни е паднал 4 пъти, за сметка на това се вдигат данъци, винетки, гражданска отговорност, цената на резервните части, осигуровки”, заяви представител на превозвачите.

„Ако приемете данък 500 лева, на база това че 8 години не сме вдигали тарифите, ще трябва да променим цените на услугата с 20%. Опитваме се да удържам цените непроменени, за да не товарим хората, защото се возят основно бедни и болни хора”, каза таксиметров превозвач от Габрово.

„В Габрово нашата услуга е по–скоро социална, отколкото транспортна. Клиенти са ни основно възрастни, болни и хора с увреждания, за които общественият транспорт е недостъпен. На ден правим по няколко курса до болницата. Всички знаете какви са доходите на тези хора. Ако вдигнете данъка, ние ще бъдем принудени да вдигнем цената на услугата. В нашия град цените на такситата не са променени вече няколко години и това е съвсем целенасочено, за да могат повече наши съграждани да имат възможност да се предвижват из града ни”, заяви представител на няколко таксиметрови коли.

Общинският съветник от „Будно Габрово“ Пепа Сомлева предложи налогът да бъде 365 лева – по един лев на ден, а Николай Григоров поиска от таксиджиите аргументация за искането им, за да могат да защитят предложението им по време на гласуването на Наредбата.
Изключително емоционално изказване направи Рачо Шейтанов, който защити искането на превозвачите.
От своя страна ръководството на Общината представиха основните изменения. Предлага се новият данък за таксиметровия превоз на пътници в Габровска община да бъде 500 лв. – от предвидените допустими граници от 300 до 1000 лв.

„Стремим се данъкът да бъде справедлив, да бъде нито по-нисък, нито по–висок от този на аналогични професионални съсловия. Да бъде поносим за данъчно задължените лица, да не се отразява значително на крайната цена на превоза, да е относим към общата данъчна логика. Не мисля, че град като Габрово, където таксиметровите автомобили не са толкова много, че е съвсем трудно да изкарват прехраната си, трябва да бъде на най-ниското данъчно ниво определено в страната”, заяви Климент Кунев.

Към аргументите в защита предложените 500 лева данък, заместник – кметът допълни още: „Общински съвет е определил граница, която могат да се движат цените на таксиметровите услуги в нашия град. Реално горната граница е доста над сегашните тарифи. Ние не ви караме изкуствено да задържате цените.”

В заключение таксиметровите превозвачи, заявиха, че при запазване на данък от 300 лева вдигане на цените на услугите няма да има.

Към днешна дата 300 лева патентен данък е приет в Пловдив, Кюстендил , Добрич, Силистра  и други.

Статия - източник: http://www.gabrovonews.bg/news/106469/

Съвсем не на шега предлагам на Кл. Кунев (понеже е доста запознат с транспорта и дава идеи в ущърб на гражданите) да кара 1 месец такси, после 1 месец Икарус в ОПТ (може и друга подобна работа) за да види дали той самият би издържал и да види от първо лице какво е.
« Last Edit: 14.09.2016, 16:52:00 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1053 on: 16.09.2016, 21:19:50 »
С известно забавяне, качвам писмата от Областна Управа Габрово и от Министерски съвет. Други отговори за сега нямам! Давам и линк за текущото състояние на унищоженото!





Снимки

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1054 on: 16.09.2016, 23:48:33 »
Ти не си ли им отговарял? Щото друг няма да напише нищо повече по въпроса според мен. Може би трябва да им отговориш ти нещо....
За мен са ценни тези писма и ти благодаря за тях, защото за ърви път виждам реакция от страна на кабинета на Мин. председателя и смятам, че е полезно такъв сценарий да се предвижда.
Лошото е само, че няма да има контактна мрежа докато учим игричките... :(
Украйна, победа!

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1055 on: 17.09.2016, 00:02:41 »
То стълбове не се знае дали ще има оставени!

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1056 on: 17.09.2016, 01:18:14 »
Писах и до медии да видим ще има ли действие!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1057 on: 17.09.2016, 09:46:56 »
Писах и до медии да видим ще има ли действие!

Няма да има резултат. Специално за Габрово, доста медии се занимаваха по въпроса до едно време и нищо не направиха. Пиши до "Господари на ефира", защото там не е пробвано, а се подават лесно сигналите. За мен специално медиите в класическия смисъл на думата са даже по-голямо зло и от институциите, защото даже масово не могат да вдянат проблемите, защото е замесена техника, а като правило те имат техническа грамотност, колкото един лекар - отрицателна. Отрицателна значи, не само че я няма, ами и това на нейно място дето го има води до абсурдно изкривяване на действителността.
Украйна, победа!

Offline 323ci

  • Писател
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1058 on: 17.09.2016, 12:37:13 »
До "Господари на ефира" съм писал, ефект нулев, изобщо не отговориха. Мисля, че и други са писали до тях и отново без резултат.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1059 on: 17.09.2016, 13:18:38 »
Отговарят машинално - никой не оспорва законността на решението - то е законно, но е неправилно, неморално и отвсякъде необосновано спрямо габровци.

А "Господари на ефира", според мен, често пъти са пристрастни и се занимават с маловажни и незначителни теми за сметка на по-големи и сериозни такива. Например - ако някой в Габрово върже едно куче за колата си и започне да го влачи - ще дойдат веднага, може и да линчуват някого. Но ако се унищожава една цяла устойчива транспортна система - тогава ги няма никакви. Това е проблема.
« Last Edit: 18.09.2016, 01:33:51 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.