Author Topic: Габрово  (Read 462225 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #500 on: 21.11.2014, 00:06:22 »
И тази жена е главен архитект на областен град в България?!?  :eek:

Най-много ми "хареса" твърдението, че след като вече две години няма тролейбуси и на никой не му липсвали, значи че няма нужда от тях...  :crazy:

Разбира се, че хората ще се ориентират към друг вид транспорт! За да стигне до извода, че има нужда от тролейбуси какво е трябвало да се случи, според тази жена? - градът да спре да съществува и да се погуби ли?...  :crazy:


На мен ми намирисва на поредната схема, при която се прави всички възможно да се закрие тролейбусния траспорт в даден град, за да се облагодетелстват други хора в две посоки. Едната посока е вторичните суровини, които остават след закрития тролейбусен транспорт, а другата е поверяването на транспортното обслужване на определени хора...  :/

П.П. Приемам вестникарската колонка с мненията на хората за тенденциозна! Ние откъде да знаем дали не са подбрали само такива мнения! Защо не са написали колко човека са питали и колко са били на едното мнение и колко на другото! Също така откъде да знаем как точно са задали въпросът(въпросите) на хората...
« Last Edit: 21.11.2014, 00:17:38 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #501 on: 21.11.2014, 09:48:50 »
Ако се попитат хората: "Ще ви липсват ли полевите транзистори или не, ако спрем да се използват?"
Те дали биха отговорили, че ще им липсват ако ги премахнат? И дали след това биха осъзнали, че ще останат без съвременна електроника?
Хората познават ДВГ, а не електрически двигатели, просто защото сам с тях се сблъскват в ежедневието си. Те електрическите си работят и никой не им обръша внимание, а всеки месец личните им автомобили с високите си разходи ги карат да мислят за ДВГ. Следователно те познават само автобуса като превозно средство откъм техническа част.
Освен това логиката е: най-елементарния транспорт е автобуса - иска пълен резервоар и хубав път.
Възниква въпроса, защо трябва да си носи скъпото гориво, след като винаги е ясно откъде ще мине и не може ли "горивото" да е по-евтино и да не се налага да го носи, а да му е по маршрута и да е такова, че да се ползват по-хубави двигатели? Така се появява тролея.
Ама после човек се пита, ама защо след като минава по един и същи маршрут да му е нужен път, който да трябва да се асфалтира и да му се прави скъпа поддръжка, следователно е ценен?! Така са измислили трамвая. Скъпия и ценен път е за колите и др. а превозното средство върви по релси и на ток, защото винаги минава по един и същи маршрут.
Ама после са си казали, то хубаво не се нуждае и от път и от гориво, ама защо да прави калабалък все пак за движението като и без това все си минава по един и същи път и са прекарали трамвая под земята за да не задръства и пречи. Така се е появило метрото.
Кое е по-съвършеното тогава?
Украйна, победа!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #502 on: 21.11.2014, 15:56:42 »
Единствено не съм съгласен, че жената е некомпетентна. Но дори и такава да е, в общината работят с експерти и доклади. А със сигурност те се гледат при вземането на каквито и да били решения. Лошото е, че изобщо не им пука, защото пък е глупаво да се смята, че останалите са лишени от обща култура – и те прекрасно го разбират! А дрънкането на глупости остава за онези, които нямат още формирано мнение. То пък се наглася чрез так. нар. агенции за проучвания.
Те пък са пълни глупости – анкетиращите питат, но не е сигурно анкетираните доколко сериозно се отнасят към анкетата и дали изобщо след време техните нагласи ще останат същите, поради промяна в обстоятелствата. Да не говорим пък, че поръчителят на допитването, спокойно може да го изопачи в негова полза – да не би да има кой да го контролира! Има и вратичка за измъкване – след време, ако нещата загрубеят, ще се измъкнат с процента грешка, който следва от промяната в нагласите на анкетираните. А е явно, че се работи за някоя автобусна фирма ... има една гастролирища, преминала през градовете  ... и с -"П"!
« Last Edit: 21.11.2014, 16:08:59 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #503 on: 21.11.2014, 18:11:58 »
Тази кампания срещу тролеите си е целенасочена - ако се направи една справка от медиите за събитията от 2000 година насам веднага може да се направи извод, че има явни действия в посока унищожаване на тролейбусния транспорт. Коментирано е и назад в темата - нарочното оставяне системата на автопилот, нулеви инвестиции, което 14 години по-късно няма как да не даде отражение както върху обслужването, така и върху общественото мнение. Много е лесно години наред да не се прави нищо за подобряване на услугата, но във всеки удобен момент шумно да се тиражират негативи и най-вече ЛЪЖИ

Анкетата дали е обективна или не, можем да гадаем, лошото е, че се намират хора, които да мислят по този начин и точно на такива мнения се дава поле за изява.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #504 on: 22.11.2014, 08:56:13 »
Анкетата е толкова некадърно направена и не знам на какво се дължи това: само на един от анкетираните е написано името, докато на другите. Така че това спокойно могат да бъдат снимките на някакви хора без мненията до тях да са техни.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #505 on: 22.11.2014, 09:15:04 »
По принцип питането на хората за тролеи и глупаво и неправилно! На обикновен пътник какво точно трябва да му липсва в едно ЗиУ? Нито е ново, да му липсва обстановката, нито го интересува двигателя как тръгва и какво представлява и т.н. За един пътник тролея е градски транспорт. Не би трябвало средностатистически да му прави впечатление друго освен дали е топло или студено, чисто или мръсно! Всичко останало си е специализирана тематика по въпроса и не се поддава на статистика!

P.S. Преди малко ми остана време, да прочета подробно анкетите и интервщсто с гл. архитект.
За анкетата: нямаше едно мнение "ЗА" тролеите.Това не е нормално, защото ако попиташ по улиците дали на някой липсва трабанта, ще се получат повече отговори в негова полза - тази анкета нещо статистически даже не е наред!
А на гл. архитект мнението е непрофесионално. Основния извод, който си направих, е че използването на електричество като цяло не си заслужава най-вече в отдалечение квартали и е много по-практично замяната му с газ (за осветление и отопление) тъй като газовите бутилки са лесни за пренасяне и не е нужно заравянето на тонове кабели (които са голяма инвестиция) за електрификация като цяло. Според това мнение скоро трябва да бъде прекъснато електроподаването, особено където е електрифижцирано най-отдавна и кабелите са най-износени! Цялата логика е абс. вярна и очаквам скоро да се извадят електрически кабели под земята и да се дадат за скрап. Лошото е,че е шрава и за ВиК мрежата и канализацията, но да видим, кога ще ги демонтираме и и тях....
« Last Edit: 22.11.2014, 11:30:24 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #506 on: 22.11.2014, 20:11:57 »
На кого му пука за тези неща.

Offline TheBlueIkarus

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #507 on: 22.11.2014, 23:21:53 »
Ама тази "госпожа" - ("главен архитект") има ли акъл, ето защо на такъв хал е и новото колело. Там в Габрово нямаше НИКАКЪВ смисъл от това колело. В момента колелото забавя не само движението, но и прави огромни трафици и по този начин хората реват защо автобусите не варвяли по разписание, а относно простотиите с дърветата, търси се някакъв начин да се премахне тролейбусният транспорт. Нямам думи...
Роден и умрял в Ikarus!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #508 on: 26.11.2014, 11:42:19 »
Само да вметна, това дето е написала за елипсовидното сечение на проводника - във Варна според нея до Нептун където е най-старата мрежа сечението на проводника квадратно ли е или има формата на призма? На някой да му пречи? Където е най-износен се ремонтира!
Украйна, победа!

Offline Darkline

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • MAN и Mercedes фен
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #509 on: 03.12.2014, 12:01:13 »
По вътрешно-фирмени слухове тролейбусният транспорт в Габрово е закрит, очаква се до средата на 2015 да пристигнат първите (вероятно китайски) електробуси, финансирани от ЕС. Интересно ми е ако информацията е вярна каква марка ще за електробусите, колко на брой и къде ще има станции за зареждане?
Darkline original ®

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #510 on: 03.12.2014, 12:06:45 »
Е ще са такива като софийският 1701(марката не му я знам).

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #511 on: 03.12.2014, 13:50:04 »
Не е въобще сигурно, че ще са такива. 1701 е прототип и не е влязъл в серийно производство все още. По-вероятно да са BYD според мен.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #512 on: 06.12.2014, 18:19:03 »
По вътрешно-фирмени слухове тролейбусният транспорт в Габрово е закрит, очаква се до средата на 2015 да пристигнат първите (вероятно китайски) електробуси, финансирани от ЕС. Интересно ми е ако информацията е вярна каква марка ще за електробусите, колко на брой и къде ще има станции за зареждане?

Нито имат проведен конскурс за доставчик, нито е започнала същинската част на ОП "Транспорт"! До средата на 2015-а година може да има рухнали надежди за тролеите на Габрово и надежди за бъдеще неопределено!
Украйна, победа!

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #513 on: 12.12.2014, 23:16:42 »
За тролейбусният транспорт беше ясно, планиран в проекта на кръговото и изведнъж накрая след завършване проекта е променен и парите са в джобовете на няколко души...както и да е!
Ето това изречение ме потресе просто "очаква се до средата на 2015 да пристигнат първите (вероятно китайски) електробуси, финансирани от ЕС".
Архитектката пък е уникална с подкупно мнение!
Решение на проблема - Терминал 2, Летище София.

А много ми е интересно какво се случи с ето този МАН, който не съм виждал в движение от средата на октомври. Той се движи има-няма един месец и просто изчезна от линиите! Може главния архитект да има "логично" обяснение и за него. Сигурно е спрян поради липса на мозък.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #514 on: 12.12.2014, 23:52:42 »
Вместо въпросния МАН предполагам карат един от дългите Икаруси, или греша?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Darkline

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • MAN и Mercedes фен
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #515 on: 13.12.2014, 01:20:30 »
Относно дългия MAN NG 313 CNG - Двигателят му беше развален, сега са го оправили, но не могат да го запалят, другия дълъг Mercedes Irvine пък е със скъсани въздуховоди, които не могат да ги оправят. Имаме проблем и с номер 85 от късите манове, ABS непрекъснато свети за неизправност а в гаража не знаят как да го оправят, някакви съвети???
« Last Edit: 13.12.2014, 01:30:07 by Darkline »
Darkline original ®

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #516 on: 13.12.2014, 10:53:38 »
Аз ще се доизясня - нито новата ОП "Транспорт" е стартирала като хората, че да се разчита на нея до средата на 2015-а година, нито и да е стартирала са толкова прости процедурите, че да минат бързо, нито се прави за 1 месец конкурса за избор на доставчик, нито .... Не съм убеден, че ЕС с такава охота, ще финансира сделки с китайски фирми, които са външни за съюза, т.е. парите изтичат навън - това едно и второ се оскъпяват сделките от митнически такси, които ги няма във вътрешнообщностните сделки! Изобщо с какъв акъл някой решава, че ще ползва електробуси, които ги правят главно китайци и ще прави "изгодни" сделки с тях. Ако се заложи на китайски неща предричам провал на оперативната програма за Габрово!
И за да не съм голословен ще кажа какво бих направил аз. Щях да поръчам Skoda 26tr за нуждите на Габрово (перфектна и тествана в Бургас, Плевен, Варна, Стара Загора и София) като на половината коли щях да се договоря със завода да сложат кондензатори като на китайските електробуси, другите като оригиналния вариант щях да оставя с ДВГ! Също щях да поръчам система за автоматично вдигане/сваляне на прътите и всичко заспива! Няма нито мито да се слага на стоката, нито ще ти трябват експериментални технологии!
Но при моя вариант има един сериозен недостатък! Няма как да се продаде КМ и да се приберат пари за скрап, която веднага прави моята идея тъпа, смотана и нереализуема!
Украйна, победа!

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #517 on: 13.12.2014, 11:14:58 »
Да вземат няколко стълба от обръщалото на Рекорд и мрежата и да ги монтират на кръговото и да пуснат тролейте, които съм сигурен, че са поизгнили но все още ще са ж по здраво състояние от свичките Манове. Спокойно може да се направи това, а с новият Евро период да кандидатстват за нови тролейбуси както Плевен и др.  Да използват се главно съчленени Икаруси естествено и единствения здрав съчленен МAH.
Като се замисля от както са пуснали "новите" автобуси на линия стоят повече Икаруси, не знам поради каква причина.
И двата стари мерцедеса от снимките, които са уж здрави и те не се движат по линиите.
Като 0016 не се движи по линиите на градски транспорт, а само Специализиран превоз.

Преди няколко дни се возих с един от новите манове и водача беше доста възрастен (предполагам даже е пенсиониран водач). Явно не знаеше, но си караше рейса на Ретардер, което след като подае газ и я пусне рейса започва да намаля и се получава едно придърпване, което е доста неприятно. Подчертавам, че пътят беше леко мокър,но не и замръзнал. Предполагам просто го е включил някак си без да иска и не знае как да го изключи.  :D

Идеята ти не е лоша ама хората са тъпи! А относно предаването на КМ ми е много интересно защо след като знаят, че тролейбусният транспорт е закрит, предният месецц на две-три места мрежата беше разкачена и просто пусната на свобода (не провиснала, а на завои изпъната) заради рязането на дървета след обилният сняг октомври, та беше напълно възстановена за 2 седмици, изпъната, закачени държащите елементи и шините. Много ми е чудно защо групата отреагира и поправя нещо, което няма да се използва вече. В Търново е провиснала и оставена на произвола на съдбата и на никой не му прави впечатление, а на места съм виждал как КМ опира в тавана на камионите.
« Last Edit: 13.12.2014, 15:44:37 by ghost8 »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #518 on: 13.12.2014, 17:12:42 »
Значи съчленените Икаруси отново са ги пуснали?

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #519 on: 13.12.2014, 17:18:00 »
Междудругото въпросните два автобуса (0016 и 6497), чиито снимки са публикувани малко по-горе, съм ги засичал да пътуват по линията Велико Търново - Габрово, на курсове обслужващи се от Общински пътнически транспорт гр. Габрово. Като цяло от няколко месеца насам, често срещана гледка е градски автобуси да се движат по вече споменатата линия, от страна на ОПТ.
« Last Edit: 13.12.2014, 18:41:26 by ari_91 »