Аз ще се доизясня - нито новата ОП "Транспорт" е стартирала като хората, че да се разчита на нея до средата на 2015-а година, нито и да е стартирала са толкова прости процедурите, че да минат бързо, нито се прави за 1 месец конкурса за избор на доставчик, нито .... Не съм убеден, че ЕС с такава охота, ще финансира сделки с китайски фирми, които са външни за съюза, т.е. парите изтичат навън - това едно и второ се оскъпяват сделките от митнически такси, които ги няма във вътрешнообщностните сделки! Изобщо с какъв акъл някой решава, че ще ползва електробуси, които ги правят главно китайци и ще прави "изгодни" сделки с тях. Ако се заложи на китайски неща предричам провал на оперативната програма за Габрово!
И за да не съм голословен ще кажа какво бих направил аз. Щях да поръчам Skoda 26tr за нуждите на Габрово (перфектна и тествана в Бургас, Плевен, Варна, Стара Загора и София) като на половината коли щях да се договоря със завода да сложат кондензатори като на китайските електробуси, другите като оригиналния вариант щях да оставя с ДВГ! Също щях да поръчам система за автоматично вдигане/сваляне на прътите и всичко заспива! Няма нито мито да се слага на стоката, нито ще ти трябват експериментални технологии!
Но при моя вариант има един сериозен недостатък! Няма как да се продаде КМ и да се приберат пари за скрап, която веднага прави моята идея тъпа, смотана и нереализуема!