Author Topic: Габрово  (Read 462209 times)

Offline Darkline

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • MAN и Mercedes фен
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #520 on: 13.12.2014, 19:48:06 »
В дижение са два съчленени Икаруса, един триврат и един четривртат. Иначе е нормално по междуградските линии да се движат градски автобуси като MAN SL202 и Mercedes O405 защото има недостиг на персонал и работещи автобуси, доста шофьори се пенсионират а нови не се назначават за момента.
« Last Edit: 13.12.2014, 19:51:51 by Darkline »
Darkline original ®

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #521 on: 13.12.2014, 20:54:38 »
Значи съчленените Икаруси отново са ги пуснали?
Те не са били спирани никога!  :D

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #522 on: 13.12.2014, 21:07:14 »
Когато доставиха новите МАНове съчленените Икаруси не ги ли спряха? Предполагам, че тривратият в движение е 0274. А откакто дойдоха новите автобуси има ли бракувани Икаруси?

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #523 on: 13.12.2014, 21:14:51 »
Когато доставиха новите МАНове съчленените Икаруси не ги ли спряха? Предполагам, че тривратият в движение е 0274. А откакто дойдоха новите автобуси има ли бракувани Икаруси?
Не са ги спирали изобщо! А бракувани едвали някой ще знае, но според мен сигурно единия съчленен (или просто е в ремонт) и 1-2 Икаруса 260. Всички останали си се движат редовно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #524 on: 13.12.2014, 21:53:12 »
Растоянието не е чак толкова голямо, че да е проблем да се пускат градски автобуси. И  на запад ми направи впечатление че правят такива работи, също и масово по морето, от Бургас до Несебър и Слънчев браг, до  Поморие, до Созопол и Приморско чат-пат. Според мен до към 6-70- км. растояное няма проблем да е и градски автобус. Ще е интересно обаче ако се случи 3-вратия съчленен Икарус например, те и бездруго са си крайградски. Него пускат ли го по такива линии?


Много ми е интересно и на мен с какъв довод избраха китайски електроавтобуси, при все че в цяла  България има само 1 такъв? Не казвам че са лоши, дори напротив, ама при все че има вече изградена инфраструктура, депо и тн. е безсмислено. Може би е идеяно за там където няма мрежа.

Ямно кметицата или някои друг висшестоящ от региона е имал нещо работа по София, паднал му се е случайно този електроавтобус и се е впечатлил силно, ако е свикнал да се вози само на ЗиУ-та цял живот. Разбира се, че Соларисите са много по-добро решение , тествани и пък и хората са много доволни от тях.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Darkline

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • MAN и Mercedes фен
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #525 on: 13.12.2014, 22:34:59 »
Преди около месец нарязаха за скраП един съчленен Икарус и 2 къси Икаруса, парите разбира се потънаха някъде, а дружеството е в тежко финансово състояние, иначе за електробусите, ако не са китайски - то какви? Доколкото знам, от европейските прозиводители, само Solaris има такъв пилотен проект с последната си генерация автобуси, MAN и Mercedes произвеждат хибриди, което пак не_става за проекта...
« Last Edit: 24.12.2014, 20:39:21 by difian »
Darkline original ®

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #526 on: 14.12.2014, 09:54:56 »
Да вземат няколко стълба от обръщалото на Рекорд и мрежата и да ги монтират на кръговото и да пуснат тролейте, които съм сигурен, че са поизгнили но все още ще са ж по здраво състояние от свичките Манове. Спокойно може да се направи това, а с новият Евро период да кандидатстват за нови тролейбуси както Плевен и др.  Да използват се главно съчленени Икаруси естествено и единствения здрав съчленен МAH.
Като се замисля от както са пуснали "новите" автобуси на линия стоят повече Икаруси, не знам поради каква причина.
И двата стари мерцедеса от снимките, които са уж здрави и те не се движат по линиите.
Като 0016 не се движи по линиите на градски транспорт, а само Специализиран превоз.

Преди няколко дни се возих с един от новите манове и водача беше доста възрастен (предполагам даже е пенсиониран водач). Явно не знаеше, но си караше рейса на Ретардер, което след като подае газ и я пусне рейса започва да намаля и се получава едно придърпване, което е доста неприятно. Подчертавам, че пътят беше леко мокър,но не и замръзнал. Предполагам просто го е включил някак си без да иска и не знае как да го изключи.  :D

Идеята ти не е лоша ама хората са тъпи! А относно предаването на КМ ми е много интересно защо след като знаят, че тролейбусният транспорт е закрит, предният месецц на две-три места мрежата беше разкачена и просто пусната на свобода (не провиснала, а на завои изпъната) заради рязането на дървета след обилният сняг октомври, та беше напълно възстановена за 2 седмици, изпъната, закачени държащите елементи и шините. Много ми е чудно защо групата отреагира и поправя нещо, което няма да се използва вече. В Търново е провиснала и оставена на произвола на съдбата и на никой не му прави впечатление, а на места съм виждал как КМ опира в тавана на камионите.

В депото има достатъчно много КМ и стълбове! Забелязвам че на катеричката са поправили счупената КМ от последния снеговалеж...

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #527 on: 14.12.2014, 17:30:00 »
Да! Навсякъде мрежата е добре в прилично състояние. На много малко места е леко провиснала. Не разбирам идиотското мислене на гербаджийската кметица да се сложи край на толкова скъпа и пипкава инфрастурктура каквато е на тролейбусният транспор и да иска някой си там да кандидатства за електробуси, за които те първа трябва да се строят и станции за зареждане. Това не би било практично за Габрово, тъй като всички знаят, че градът е много дълъг и тези електробуси ще закъсват и няма да могат да си изпълняват курсовете. като казва тази женица, че са износени проводниците ... ами скъпа към смият европроект освен за тролейбуси може да се кандидатства и за подмяна на проводниците или удължаване на трасето на КМ. Но в България никои не мисли за вече съществуващото и правено наистина с труд от някои, което се закрива и прахосва с лека ръка, за да се направи нещо което още на първият месец е вече дефектно. А относно изказването на архитекта пробуди и смях в мен относно зимният период. Алооо лелче бих и казал цяла Русия използва тролейбуси, трамваи и влакове, и те издържат на много студ, но както и да е..... Думи нямам.

По повод това с изкачването на баири (забравих да вметна) Последно доставените МАН-ве едвам качват баира от автогарата към стадион "Априлов". Ставал съм два пъти свидетел как старите Икаруси изпреварват точно тези "нови" манове на нагорнище! А още преди години се говореше, че ЗиУ няма да могат да се качват от там зимния период, което също е глупост, тъй като ако се разрожим на няколко места в Търново има баири със същия даже по голям наклон и там са се движили тролейбуси. Ай сиктир!
« Last Edit: 14.12.2014, 18:04:23 by ghost8 »

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #528 on: 14.12.2014, 21:45:40 »
В Търново бул. България е не е с много голям наклон, но не е и малък но е много продължителен. Там до последно си минаваха ЗиУ без проблем. МАН 86 преди няколко седмици изгасна малко преди да качи баира на "женската радост"!

В Приднестровие (ПМР - Приднестровска Молдовска Република), има дори междуградски тролейбуси пътуващи между столицата Тираспол до граничния град Бендер, минавайки през най-голямото българско село извън България - Паркан. Линията е с дължина около 30 и няколко километра. Там пътувах с тролейбус ЗиУ като нашите, цената на билета е 2 рубли, което е около 30 стотинки, имат и по-нови марка МАЗ, като цената за новите тролеи е 2 рубли и 50 купейки. Дори на това западнало и забравено от Бога място тролея е на почит. Запознах се с месни любители, като разбраха от къде съм много се зарадваха, оплаках се че Габрово са спрени тролеите и има шанс да не тръгнат изобщо и те много се разстроиха. Излезе че те са идвали в Габрово и са снимали, казаха ми да не се предавам и да се боря!

Offline gogata

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3375543
    • View Profile
    • Premier Сasual Dating - Genuine Damsels
Re: Габрово
« Reply #529 on: 15.12.2014, 07:57:21 »
Двата мерцедеса са зачислени на автогарата,3129 са го съживили,проблемите  с уж новите автобуси тепърва започват. :crazy:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #530 on: 15.12.2014, 12:10:55 »
То друго е смешното - хваща експериментално производство ( и то китайско експериментално) и ще го купува с европари и ще го пуска в град като Габрово! И се обещават светли бъднини с това нещо на хората! Хората ти дават пари, с които можеш да купиш сериозни машини, които са тествани и работещи. Вместо това, ще купуваш техника, която тепърва се разработва и то от нечувани фирми! Кой е проверявал след като мине гаранцията, как се държат и колко скъп е ремонта? Прилича ми на провалена европрограма!
Да напомням ли, че новите Шкоди имат дизелов двигател, който върти генератор и захранва двигателя - демек тролея може да се ползва и за тролей и за автобус! Но това не се споменава, а се говорят някакви мечти за бъдещето!
Украйна, победа!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #531 on: 15.12.2014, 22:45:17 »
Кой е казал, че китайската фирма не е платила "избора си".

Offline TheBlueIkarus

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #532 on: 17.12.2014, 22:40:52 »
Ето малко снимки на новите автобуси и движещите икаруси:











Ето линк към албума : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.907692479249122.1073741826.121733377845040&type=1
« Last Edit: 17.12.2014, 23:27:58 by TheBlueIkarus »
Роден и умрял в Ikarus!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #533 on: 18.12.2014, 00:02:46 »
Междудругото въпросните два автобуса (0016 и 6497), чиито снимки са публикувани малко по-горе, съм ги засичал да пътуват по линията Велико Търново - Габрово, на курсове обслужващи се от Общински пътнически транспорт гр. Габрово. Като цяло от няколко месеца насам, често срещана гледка е градски автобуси да се движат по вече споменатата линия, от страна на ОПТ.
Няма проблем все пак 0016 е представител на крайградската версия  на Mercedes Benz 0405 и предназначен точно за извънградски превози на сравнително къси разстояния.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Габрово
« Reply #534 on: 18.12.2014, 10:12:23 »
В Търново бул. България е не е с много голям наклон, но не е и малък но е много продължителен.

Забавното ще е, когато електробуса започне да катери баира от Чолаковци към града. Обаче зимата ще е истински екшън. Баира и от Мавриков към Царевец е още по-голям.
Истината е, че хората гледат да опапат парите. Няма да са първите нито последните, само ми е интересно, съзнават ли какво съсипват и как с честа съвест го правят?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #535 on: 18.12.2014, 11:08:00 »
Това не би било практично за Габрово, тъй като всички знаят, че градът е много дълъг и тези електробуси ще закъсват и няма да могат да си изпълняват курсовете.
Колко да е дълъг, по-дълъг от София не е. От Сточна гара до гара Искър електроавтобусът го преодолява с  50% от заряда си. Иначе почивките на последните спирки трябва да са по 10 минути и това може да поразтегли разписанието, но все пак е предвидимо и не може да говорим за внезапно закъсване насред курса.

Забавното ще е, когато електробуса започне да катери баира от Чолаковци към града.
Електродвигателите са несравнимо по-добри по баирите от ДВГ. От Сточна гара до Дондуков и от Орлов мост до Ситняково изобщо не се усещат баирите, това даже им е силно място.

Няма смисъл да се престаравате в плюенето. През 19-ти век - влаковете, а в началото на 20-ти век и автомобилите са ги плюли по подобен начин, но техниката върви напред, независимо от плюнките. Електроавтобусите са перспективен вид транспорт и по-специално тези с ултракондензаторите. Ще видим, какви са резултатите от тестовете в София, но надали и в бъдеще производителят ще е един. Всеки производител - европейски, руски, китайки, бразилски - си прави сметката при влизането на пазара в ЕС. А специално китайците са навлезли във всички сфери и надали някакво мито ще им е проблемът. По-скоро интересно е возилата да се стабилизират като качество.
« Last Edit: 18.12.2014, 11:11:14 by blagun »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #536 on: 18.12.2014, 12:10:05 »
Само че на баирите разходът се качва и ако маршрутът е със сложен профил, каквито са повечето маршрути в Габрово, батериите може да се изразходват прекалено бързо. Повечето маршрути в Габрово също така са доста дълги, по-дълги от някои софийски. При положение, че има изградена тролейбусна инфраструктура е абсурдно да ѝ се тегли черта и да се купува техника, която все още е на етап изпитания. Електробусите може да са перспективни, но не днес, а след 5-10 години. Тролейбусите са отдавна позната и изпитана технология, а електробусите би трябвало да се използват като алтернатива на автобусите, а не на тролеите.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #537 on: 18.12.2014, 14:08:37 »
Електродвигателите са несравнимо по-добри по баирите от ДВГ. От Сточна гара до Дондуков и от Орлов мост до Ситняково изобщо не се усещат баирите, това даже им е силно място.

Няма смисъл да се престаравате в плюенето. През 19-ти век - влаковете, а в началото на 20-ти век и автомобилите са ги плюли по подобен начин, но техниката върви напред, независимо от плюнките. Електроавтобусите са перспективен вид транспорт и по-специално тези с ултракондензаторите. Ще видим, какви са резултатите от тестовете в София, но надали и в бъдеще производителят ще е един. Всеки производител - европейски, руски, китайки, бразилски - си прави сметката при влизането на пазара в ЕС. А специално китайците са навлезли във всички сфери и надали някакво мито ще им е проблемът. По-скоро интересно е возилата да се стабилизират като качество.

След като електробусите са толкова добри защо София купи 126 МАН-а на газ, а не взе например 126 съчленени електробуса на BYD, след като това е бъдещето и са надеждни? Варианта за 10 минути почивка също не е удачен, затова е важно като се купува някаква техника тя да е подходяща за средата, където ще работи и да е сигурна. А опити с електробуси и хибридни автобуси нищо не ги бърка да ги правят на запад в големите градове, където атмосферните условия са други, профилът на линията е друг и най-вече - имат пари за поддръжка. Друг любопитен въпрос от тестовете в София: защо електробуса се движи с такова разписание - http://schedules.sofiatraffic.bg/trolleybus/11-%D0%90 а не се движи целодневно? А защо не го изпробват на натоварена линия?

Sofia много правилно каза за баирите, само с едно допълнение: зимата като падне сняг (а в Габрово вали доста) един електробус ако успее да издържи 1 цял курс ще е постижение. Вярно е че снега създава проблеми на голяма част от техниката, но пък точно тролеите зимно време нямат ядове и често пъти се движеха единствено те в преспите (вижте назад темата - има клипове, а и може да се потвърди).

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #538 on: 26.12.2014, 22:14:20 »
Изтрихте глупавите коментари, а защо изтрихте и снимките?  :crazy:

Offline Darkline

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • MAN и Mercedes фен
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #539 on: 15.01.2015, 18:29:36 »
Някой разбирач ще може ли да помогне с информация в кой завод на МАН на направени нашите MAN NL 313 CNG, Знам само че са по поръчка на Люксембургския оператор TICE и са произведени в периода 2003 и 2004 но въпроса е къде??? Благодаря предварително!
Darkline original ®