Author Topic: Габрово  (Read 462231 times)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1000 on: 03.07.2016, 18:23:21 »
Да поясня,колегата е обикалял от там защото опирра китайчето на влизане в улицата,дългите автобуси също въртят на башев,вчера го видях манчо с папагелчетата излезе зад мен беше на 33 мисля.Относно такситата не спрат ли така наречените копърки никога няма да се оправи положението,но е известно  в целия ни град че те са собственост на полицаи,даяджии,общински съветници и други уж влиятелни хора в нашия град.Силно се надявам скоро време да спрат икарусите,не че не си вършат работата и много пъти са покривали дупки в разписанията,но вече са морални остарели,трудно се намират части за тях.В момента са 7 на линия,дано скоро тръгне единия газов с номер 67 и старозагорския се чува че може да тръгне,4161 му правят мотор,2110 също.е в бокса,дългия мечо итой е снякакъв проблем,дано скоро се появят на линия.
Ако МАНовете се трошат толкова, малко трудно ще спрат всичките Икаруси. А части могат да намерят, в Унгария все още се движат такива автобуси, би трябвало да се произвеждат и части. Българските фирми обаче може и да нямат толкова богат асортимент, предвид на това, че Икарусите не са толкова често срещани вече.

А съчленият Икарус (0274) още ли се движи със скъсана греда?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline gogata

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3375543
    • View Profile
    • Premier Сasual Dating - Genuine Damsels
Re: Габрово
« Reply #1001 on: 03.07.2016, 21:27:25 »
Да така се движи,но вече по рядко,като се счупи мерцедеса или мана(дългите)тогава се появява по трасето.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1002 on: 07.07.2016, 22:00:57 »
Ето и писмото:

ДО
БОЙКО БОРИСОВ
МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
БУЛ. „ДОНДУКОВ“ №1
1594 СОФИЯ

КОПИЕ ДО
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ
МИНИСТЪР НА ТРАНСПОРТА,
ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА
УЛ. „ДЯКОН ИГНАТИЙ“ №9
1000 СОФИЯ

КОПИЕ ДО
ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ
ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ
ПО ЕВРОПЕЙСКИТЕ ФОНДОВЕ И ИКОНОМИЧЕСКАТА ПОЛИТИКА
БУЛ. „ДОНДУКОВ“ №1
1594 СОФИЯ

Относно: Унищожаваме на тролейбусният транспорт в град Габрово.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,

Обръщаме се към Вас по изключение и поради безпомощност, с ясното съзнание, че проблемът ни е на общинско ниво – унищожаването на доскоро функциониращия тролейбусен транспорт на град Габрово.
Тролейбусната мрежа в „града на мостовете“ е изградена в края на 80-те години. Жителите на Общината доброволно са плащали по-високи данъци (самооблагане), за да се съберат средства за изграждане на контактната мрежа. Освен това, с доброволен труд са прокопани каналите за полагане на захранващите кабели.
Проблемите започнаха през 2014 г. с възлагането от Община Габрово на втори Доклад за прединвестиционно проучване на системата за градски транспорт, изпълнен от Институт за транспортни изследвания, гр. София. Това се случва само три години след като същият изпълнител „предначерта“ развитието на тролейбусния транспорт на града, но за три пъти по-малка сума по договора – около 20 хиляди лева. Вторият доклад се оказа противоположен – едностранчиво направен, с акцент в ремонта на контактната мрежа, а не в преоборудването на депото и ремонтните бази на Общински пътнически транспорт (ОПТ), преквалификацията на служителите, по-високите разходи за въвеждане на система за таксуване при избора на варианти, различни от варианта тролейбуси. Новият препоръчан вариант е този с метанови автобуси в комбинация с електробуси. Фирмата-изпълнител просто обслужи интересите на депутат от управляващото мнозинство, чиито фирми (понастоящем на негови роднини) обслужват ремонта и доставката на резервни части на ОПТ, както и единствената метан-станция в града.
Въпреки обещанията, че след изпълнението на проекта за воден цикъл на града, тролейбусите отново ще са на линия, през 2015 г. Общинският съвет взе решение да ликвидира изцяло този вид транспорт. Доскорошните твърдения, че ОПТ е на загуба, поради невъзможността тролейбусите да се движат по време на разкопаването на улиците за полагане на новите тръби, бяха отречени. Предложенията за финансиране на проект за интегриран градски транспорт (или сроден допустим за размерите на града) през новия програмен период бяха отхвърлени без обсъждане и без опит да се намери решение.
Всичко това се случва и въпреки изричната препоръка в доклад-анализ на Министерството на Транспорта за развитие на тролейбусния транспорт в страната. Документът, в който се коментират всички предимства на тролейбусите е изпратен през 2012 г. до всички общини с тролейбусна мрежа у нас. Докладът е подписан от г-н Камен Кичев, който по това време (2012 г.) е бил заместник на тогавашния и настоящ министър на транспорта Ивайло Московски.
Остава необясним фактът, че София, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора, Сливен, Русе, Пазарджик, Враца и Хасково продължават с опитите за развитие на тролейбусния транспорт. В София новите тролейбуси (30 къси и 50 съчленени) са закупени от ОПРР като част от проекта за интегриран градски транспорт. В следващите четири града новите тролейбуси са закупени от ОПОС (общо 100 броя!). Стара Загора си поръча още 14, но си имаше още 10-ина от преди няколко години (общо над 30 нови тролейбуса). Пазарджик си купиха нови и употребявани със собствен бюджет, Хасково си взе употребявани возила от Плевен и Варна (по три от двата града). Плевен ще бъде първият и единствен град у нас със 100% електрически градски транспорт. В момента се довършва проекта за обновяване и развитие на контактната мрежа. В резултат от него ще бъдат разкрити 4 нови тролейбусни линии. Контактната мрежа се обновява още и в Стара Загора, Русе, София, Бургас. Показателно е, че дружествата, опериращи по тролейбусните маршрути в Русе и Пазарджик дори не са 100% общинска собственост, а са акционерни дружества с участие на частен капитал и дори в тази ситуация продължават инвестициите в контактната мрежа и превозните средства.
Ние считаме, че действията на Община Габрово противоречат на тенденцията в цяла Европа, където се запазват и развиват всички видове електрически градски транспорт. Съсипването на тролейбусния транспорт ще се отрази на облика на града. Големите стълбове за контактна мрежа няма да се махнат от самосебе си, а всеки един от тях е коствал над 1000 лева (днешни цени) – вложени, за да носят едва една лампа за 100 лева.
Молим Вас за подкрепа за съхраняване и развитие на тролейбусния транспорт в Габрово, на вложените в него труд и средства на местните.
Тролейбусите бяха един от много малкото белези на цивилизованост и градска култура в провинциално Габрово.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1003 on: 08.07.2016, 09:26:42 »
Супер е написано! Лошото е, че съм пращал именно аз и точно за Габрово по-постен вариант на такова писмо (имайки предевид, че съм запознат с проблема на Габрово от интернет, а не съм габровец) точно на Томислав Дончев - без никакъв отговор. До Московски пращах вариант за всички проблемни тролейбусни градове, но пак с акцент на Габрово и едно измиване на ръцете с автономността, която е дадена на общините. До ББ не съм писал....ама да видим!
Украйна, победа!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1004 on: 08.07.2016, 09:42:23 »
Дано ББ да съдейства, все пак наесен са президентските избори... :rolleyes:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1005 on: 08.07.2016, 12:54:53 »
Предлагам, ако Saruman е съгласен, писмото да се разпространи като отворено писмо до повечето големи медии, интернет форуми, регионални групи за да има по-голям отзвук - т.е. който има възможност, да го споделя на различни места.
« Last Edit: 13.07.2016, 15:54:13 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1006 on: 08.07.2016, 13:37:11 »
Чакаме първо отговор от компетентните, ако няма такъв или не ни удовлетворява следват медиите.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1007 on: 08.07.2016, 14:57:33 »
Чакаме първо отговор от компетентните, ако няма такъв или не ни удовлетворява следват медиите.
Аз ще играя функцията на държавна администрация във форума, за да всея малко реализъм, за което моля за извинение. Не съм изобщо като ТЯХ, обаче за 1 година жалби взех да ставам доста голям песимист.
1. Медиите са имали някакво становище относно тролейбусите в няколко града (вкл. и Габорово) и не са успяли абсолютно нищо да направят, защото като става въпрос за 1-2 репортажа, за една статийка и т.н. се правят на разсеяни. Имаше в телевизия Алфа на Атака доста подробне репортаж за Тролейбусите на Габрово - и какво стана - нищо!
Онзи ден е имало във в. "Десант" пак материал за тролейбусите и то по-специално са наблегнали на великотърновските - НИЩО! Добре, че чат-пат търся с Google новини за тролейбуси, та изобщо го разбрах. За който му се чете - нека прочете от 1-ви юли е статията. http://www.desant.net/show-news/36237/
3. Отново за тролейбусите на В.Търново съм гледал и то не какво да е, а предаването "Абсурдите" на БНТ2 преди поне 1 година. И какво - нищо!
4. За МТИТС мога да кажа, че държат много на крайния си среок от 1 месец и се сърдят, ако ги питаш по-рано. Иначе общо взето го спазват, отговарят прилежно, че тролейбусите са на Общините.
5. Т. Дончев - все едно го няма по тези въпроси. Неудобна тема е и сигурно не му се говори.

Така, че ако не е Бойко Борисов няма кой да е! БСП глупаците, дето не си преписаха тъпите ЕГН-та в XLS сигурно просто от голяма тролейбусна любов го направиха! Мизерници!
"Господари на ефира" - ако обънат някакво внимание - ще стане там нещо...ако не друго, то поне антиреклама на някои хора.
Обаче там според мен ги чака ваканция през Август, така че трябва да се прати още сега. Ако имат желание ще питат ББ лично какво мисли.

P.S. За забравилите прикачам моя отговор от МТИТС за тролейбусния транспорт в България.
PS2. Понеже си припомних най-доланата препратка по ОПОС към МОСВ за програмен период 2104-2020 допълвам, че само преди няколко седмици си дадох зор да ги питам и тях.
Краткия вариант е, че по новата ОПОС 2014-2020 не могат да се закупят тролейбуси или ремонтира ВКМ поради простата причина, че заделените 111 млн. лв са малко.
Впроечем повтарям се, защото съм го цитирал писмото в темите за Варна и Пловдив, но съзнавайки, че се опитваме да свършим някаква работа и тук ще го цитирам и в темата за Габрово:

Quote
Уважаеми г-н Шишманов,

В отговор на Ваше запитване във връзка с възможностите за закупуване на нови тролейбуси и ремонт и/или изграждане на въздушно-контактна мрежа по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ (ОПОС 2014-2020 г.), Ви предоставяме следната информация:

Както е посочено в текста на ОПОС 2014-2020 г., основна цел на оперативната програма в сектор „въздух“ през този програмен период е намаляване количествата на фини прахови частици и азотни оксиди в определен брой общини с нарушено качество на атмосферния въздух (КАВ). Допустими за финансиране по ОПОС 2014-2020 г. са проекти, адресиращи приоритетно основните източници на замърсяване, идентифицирани в общинските програми за КАВ и които в максимална степен допринасят за разрешаване на проблема на територията на съответната община. В тази връзка, фокусът е изцяло поставен върху финансирането на конкретни мерки, адресиращи замърсяването от битовото отопление и обществения градски транспорт.

Индикативни мерки, адресиращи замърсяването от обществения транспорт, са:

·         мерки за намаляване замърсяването на атмосферния въздух от обществения транспорт, в т.ч. намаляване използването на конвенционални горива в обществения транспорт, замяна на изпускателните устройства (retrofitting) на превозните средства на градския транспорт;

·        други допълнителни мерки, идентифицирани като подходящи от бенефициентите за постигане целите на проекта и произтичащи от  прегледа и анализа на общинските програми за качеството на атмосферния въздух.

През последното тримесечие на 2016 г. е предвидена за обявяване процедура „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ с общ размер на безвъзмездна финансова помощ 111 348 825 лв. Поради ограничения финансов ресурс, закупуването на тролейбуси, както и ремонт и/или изграждане на въздушно-контактна мрежа, няма да бъдат допустими за финансиране в рамките на процедурата. След обявяването на процедурата общините могат да кандидатстват за финансиране по оперативната програма.

Обръщаме внимание, че допустими бенефициенти в сектор „Въздух“ по ОПОС 2014-2020 г. са общините с нарушен КАВ. Това са общините: Асеновград и Куклен, Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Горна Оряховица, Гълъбово, Девня, Димитровград, Добрич, Кърджали, Ловеч, Монтана, Несебър, Пазарджик, Перник, Пирдоп, Плевен, Пловдив, Русе, Смолян, София, Сливен, Стара Загора, Хасково, Шумен.

Актуална информация за предвидените процедури през 2016 г. по ОПОС 2014-2020 г. е публикувана на интернет страницата на оперативната програма на адрес: http://ope.moew.government.bg/files/useruploads/files/igrp_ope_2016_rev_bg.pdf.

Пълният текст на ОПОС 2014-2020 г. може да бъде намерен на адрес: http://ope.moew.government.bg/bg/pages/programirane-2014-2020/18#1.

Поздрави.
« Last Edit: 08.07.2016, 15:15:50 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1008 on: 13.07.2016, 15:53:53 »
Представят предимствата и възможностите на Chariot e-bus



Предимствата и възможностите, които има Chariot e-bus, електробус задвижван с ултракондензаторна технология, ще бъдат представени официално в град Габрово, от екипа на Чериът Моторс АД (ЧМ). Новината съобщиха от местната общинска администрация.

Компанията разработва и разпространява електробуси за градския транспорт, които не отделят вредни емисии по време на експлоатацията си в градска среда.

Представянето ще се проведе в четвъртък от 11 часа, в Ритуалната зала на Община Габрово.

През месец април тази година, за ограничен период от време, Чериът Моторс АД предостави на „Общински пътнически транспорт” ЕООД – Габрово, електробусът на ЧМ за безвъзмездно ползване, под формата на пилотна инициатива на производителя.

С предстоящата презентация ЧМ цели да представи този вид превозно средство и технологията за неговото задвижване пред обществеността в Габрово.

Събитието е отворено за граждани.

http://www.gabrovonews.bg/news/104322/
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1009 on: 13.07.2016, 18:31:41 »
Зеленото си тръгна твърде безславно от Търново през зимата, но по въпроса се мълчи упорито.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1010 on: 13.07.2016, 23:01:51 »
^^Силно се надявам подобно нещо да се случи и в Габрово. Зеленото превозно средство няма работа в град с тролейбусен транспорт.

След зеленото нещо сигурно ще докарат и някой друг китаец на проби (JAC Motors иска да сглобява електроавтомобили и автобуси в България)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1011 on: 14.07.2016, 09:45:58 »
^^Силно се надявам подобно нещо да се случи и в Габрово. Зеленото превозно средство няма работа в град с тролейбусен транспорт.

След зеленото нещо сигурно ще докарат и някой друг китаец на проби (JAC Motors иска да сглобява електроавтомобили и автобуси в България)

Може би да се сравняват тролейбус с електробус е като да сравняваш лампа с джобно фенерче.  И фенерчетата са полезни, ама където няма ток!
Украйна, победа!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1012 on: 14.07.2016, 15:35:25 »
За сравнения не ми се говори, като прочетеш статията, ще разбереш защо. Тя всъщност е написана малко на принципа "една жена каза", защото нищо реално и съществено не се разбира като цифри, суми и детайлни факти...

Представиха електробус от следващо поколение пред габровци (снимки)

Quote
Предимствата и възможностите на електробус, задвижван с ултракондензаторна технология, бяха официално представени днес, 14 юли, в Габрово. Това стана факт по време на събитие, състояло се в Ритуалната зала на Общината, участие в което взеха заместник-кметът на община Габрово Климент Кунев, главният изпълнителен директор на фирмата-собственик Милен Милев и част от неговия екип.

През месец април тази година, за ограничен период от време, фирмата-собственик предостави на „Общински пътнически транспорт” ЕООД – Габрово, електробус за безвъзмездно ползване, под формата на пилотна инициатива на производителя.

„Ползите за гражданите са изключително добри. По време на използването на електробуса в Габрово разбрахме повече за нормалните експлоатационни разходи, съпътстващи употребата на едно такова превозно средство, поведението му в градска среда и възможностите му за използване именно в нашия град. Знаем, че Общински съвет – Габрово одобри модел, който в не малка част използва електрически превозни средства, така че в тази връзка знаем какво да искаме и очакваме от тях“, заяви заместник – кметът Климент Кунев.

Компанията разработва и разпространява електробуси за градския транспорт, които не отделят вредни емисии по време на експлоатацията си в градска среда, стана ясно по време на представянето. След неговия край участниците във форума имаха възможността да се повозят на новия вид превозно средство, оценявайки неговите качества и детайли.

То представлява 12-метров стандартен електробус, задвижван с ултракондензаторна технология или казано по друг начин „бързо зареждане“, изискващо в зависимост от неговия маршрут зареждане само от 5-6 минути на една от крайните спирки.

Според собствениците превозното средство се отличава с ниски разходи и се изплаща много по-бързо от тролейбусите или автобусите, които се движат на метан, дизел или пропан-бутан (газ). По думите на представилите на дружеството електробусът е следващо поколение тролейбус.

За него не необходима съпътстваща инфраструктура, което го прави по-икономичен,  модерен  и екологичен. Периодът на неговата експлоатация варира от 12 до 15 години, като прави впечатление устойчивостта му при големи температурни разлики.

Оборудван е със система за дистанционна диагностика на мотора, позволяващ да се следят неговите параметри от дистанция в реално време. С дистанционно отчитане на електроенергията. Разполага с видео наблюдение, което също може да бъде записвано.

В Европа вече се движат 300 електробуса, съобщиха представителите на фирмата – собственик. От казаното от тях стана ясно още, че градове като Белград (Сърбия), Грац (Австрия) и Тел Авив (Израел) са предпочели този тип превозно средство за нуждите на обществения си транспорт.

Източник на статията и снимки: © Copyright 2016 — www.gabrovonews.com

« Last Edit: 14.07.2016, 20:54:31 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1013 on: 14.07.2016, 17:46:42 »
Не разбрах най-простото - има ли климаник и успява ли да охлади пълен електробус в горещ следобед като днешния.
Не разбрах колко км извървява без и с климатик и дали климатика черпи електричество или ще се окаже , че го задвижва някакво гориво.
Спепциално аз в момента съм пращал жалби във Варна до кого ли не, заради жега в автобуси без климатик. Тук как е положението? Зимата с отоплението?
Иначе и тук във варна има едни "влакчета" в морската градина, които се състоят от 10-тина места само с навес, което е на принципа на електробуса. Питал съм шофьора примерно - имало 12 акумулатора и го зареждат денем и правят курсове по крайбрежната алея зял ден. Казаха, че им издържа. Но според мен е по предназначение - за разхождане на деца и туристи вместо автовлаке по крайбрежна алея. Няма претенциите да е автобус и да осигурява комфорт.
Украйна, победа!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1014 on: 14.07.2016, 21:12:35 »
Аз за пореден път да попитам, тази енергия, която се изразходва за зареждането, кой я плаща?
Общината, данъкоплатците, никой?!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Габрово
« Reply #1015 on: 14.07.2016, 23:55:57 »
Не разбрах най-простото - има ли климаник и успява ли да охлади пълен електробус в горещ следобед като днешния.
Не разбрах колко км извървява без и с климатик и дали климатика черпи електричество или ще се окаже , че го задвижва някакво гориво.
Спепциално аз в момента съм пращал жалби във Варна до кого ли не, заради жега в автобуси без климатик. Тук как е положението? Зимата с отоплението?
Иначе и тук във варна има едни "влакчета" в морската градина, които се състоят от 10-тина места само с навес, което е на принципа на електробуса. Питал съм шофьора примерно - имало 12 акумулатора и го зареждат денем и правят курсове по крайбрежната алея зял ден. Казаха, че им издържа. Но според мен е по предназначение - за разхождане на деца и туристи вместо автовлаке по крайбрежна алея. Няма претенциите да е автобус и да осигурява комфорт.
Има мощен климатик, който изстудява за нула време целия салон и ако искаш дори вътре може да се превърне в мини фризер. Този електробус има доста силен климатик, за разлика от климатиците на западните фирми, които имаме в София. Климатика черпи минимално електричество, и то това става в началото когато се включва.

Това си е истински Електробус, различен от развлекателните влакчета по морето и другите ни курорти.

Аз за пореден път да попитам, тази енергия, която се изразходва за зареждането, кой я плаща?
Общината, данъкоплатците, никой?!
Няма как да е никой. Не зная къде ви е изградена станцията. Ако е в близост до тролейбусна мрежа, то значи тока идва от фирмата поддържаща все още мрежата или поне ТИС-овете. Ако пък не, то най-вероятно общината си плаща за тока, който е значително по-малък разход от един средностатистически автобус на 5-10 години.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1016 on: 15.07.2016, 09:26:44 »
Начина ти на изразяване малко прилича на рекламна брошура! Особено за климатика!
Климатика по принцип черпи ток и то този ток отива за работата, която е необходима да се прехвърли топлина от по-студеното към по-топлото тяло. Разбира се количеството работа е пропорционално на температурната разлика. Колкото е по-голяма, толкова повече работа е необходимоо да се извърши за да се предаде топлина от по-студеното към по-топлото тяло. Това е обратен топлинен цикъл на Карно. За тези, които не разбира ще обясня - ДВГ-то работи по правия цикъл на Карно - осигурява се температурна разлика, която е причината да се извърши работа. При климатика е обратния - извършва се работа (разбира се върху газ и в двата случая) за да се получи топлинна разлика.
Т.е. консумацията е пропорционална на температурната разлика, а собствената консумация - то това е електрически компресор и съответно има някоя от хаарактеристиките на променливо-токов двигател или ПТД.
В този ред на мисли, консумацията няма как да е чак толкова по-различна от един много  хубав климатик за вкъщи. Единственото нещо, е че ппоради наличието на суперкондензатор, който гарантира бързо зареждане, може да не е нужно да пестиш ток, поради просттата причина, че ще си го набавиш на обръщалото, което за акумулатор няма да е точно така.

Edit 13:36
Quote
"Много е тих, не се чува, дори когато е в движение. Вътре температурата е съобразена със сезона. Пътниците са много доволни. За разлика от тролейбуса може да се каже, че е много независим, а това е голямо предимство. Движението му е бързо. Това е съвременна техника. Пилотният проект изтича в края на юли, надяваме се да успеем да убедим фирмата да го остави още известно време. Предвижда закупуване на електробуси в Габрово със средства от европейските фондове. Това ще ни направи по-съвременни. Сега е самото начало на въвеждане на електробусите, към момента са скъпи, но с европейския проект се надявам да успеем. Всяко от различните съвременни превозни средства има своето предимство".

Източник: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1592053

Това изказване е на шефка на транспортна фирма? Извинете, обаче това е като начин на изразяване на малко дете?!
Това, че предвиждали да закупуват електробуси с евросредства в най-най-най-добрия случай значи 1-2 броя, защото просто в тоя програмен период решиха,че трябва да раздадат на по-голям брой участници пари и съптветно е доста малка сумата. АКо купят 1 брой ще го ползват докато му мине гаранцията и после ще му разкажат играта или ще го продадат или просто ще го приберат!

Иначе ама, че изказване! Бил тих - сякаш не са тихи всички електротанспорти на автомобилни гуми, а не на релси, бил мобилен - ами какъв да е, като не е тролейбус! Ама бил скъп! Ами то кое е евтино?!

P.S. Вярно ли е както пише в коментарите (смислените), че климатика се захранва от дизелов агрегат, а не от кондензатора?
« Last Edit: 15.07.2016, 15:17:16 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1017 on: 15.07.2016, 16:47:05 »
Станцията за зареждане на зеленото нещо е сложена на спирката на Русевци:


(снимката е от горната статия на gabrovonews)

Лошото е, че не научаваме никакви същински факти около зеленото нещо - защо не обявят ток за колко пари е похарчил и колко ще струва техническата му поддръжка за напред? Това е важно, защото от години ОПТ работи на загуба (към момента имат над 700 хил. лв. дългове), няма пари за части и елементарна поддръжка на наличния автопарк, а същевременно се хвърлят на най-новата и най-скъпа техника и като първоначална цена, и като последваща поддръжка (която към момента не могат да осигурят). Darkline редовно съобщава за състоянието на газовите манове, които са на поне 10 години, а ОПТ очевидно трудно се справя с поддръжката дори и на тях.

Това нещо не е вярно:
Quote
Според собствениците превозното средство се отличава с ниски разходи и се изплаща много по-бързо от тролейбусите или автобусите, които се движат на метан, дизел или пропан-бутан (газ). По думите на представилите на дружеството електробусът е следващо поколение тролейбус.

Вижте прикачените графики-извадки от финалното проучване (резюме) на ИТИ през 2014 г. относно цените на закупуване на нов подвижен състав. В случая цените на гориво и електроенергия са силно завишени, защото литър нафта не е 2,80 лв., нито метана 2,00 лв/кг, но явно към онзи момент проучването е проведено при такива цени. Най-интересно е при електробуса: стойност на пробега 70-80 лв. за 1 зареждане.


Затова почти винаги казвам, че експериментът със зеленото нещо, пригодено за превоз на пътници, е скъп, неясен и със съмнителна ефективност поне що се отнася до Габрово и транспортните му особености.
« Last Edit: 15.07.2016, 16:49:52 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1018 on: 16.07.2016, 18:24:16 »
Не става ясно, как се калкулира тази цена при пробег 1 км. Не е ясно, каква енергия е необходима за зареждането му, още по-не ясно е, по каква тарифа се изчислява разхода на електроенертия.

Общо взето приимуществата на зеленото пред какво да е друго превозно средство са едни голи приказни и локуми, непотвърдени с факти и числа.

Колко е КПД на зеленото, долу-горе ориентировъчно да се придобие представа за за ефективността му?

Да не забравяме, че в България медиите са правителствени агенции за разпространение на партийната пропаганда, нищо смислено не може да бъде написано от тях. 
« Last Edit: 16.07.2016, 18:28:59 by It_s_Real »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1019 on: 17.07.2016, 07:59:40 »
Не става ясно, как се калкулира тази цена при пробег 1 км. Не е ясно, каква енергия е необходима за зареждането му, още по-не ясно е, по каква тарифа се изчислява разхода на електроенертия.

Общо взето приимуществата на зеленото пред какво да е друго превозно средство са едни голи приказни и локуми, непотвърдени с факти и числа.

Колко е КПД на зеленото, долу-горе ориентировъчно да се придобие представа за за ефективността му?

Да не забравяме, че в България медиите са правителствени агенции за разпространение на партийната пропаганда, нищо смислено не може да бъде написано от тях.

Физичните въпроси, които си поставил имат лесни отговори, но не ги знам конкретно за този елбус.
Енерегията необходима за зареждането му се смята супер лесно - с електромер при едно зареждане. От там и цената за км пробег. Колко лева излиза може да се отоговори, ако се знае на кого се води токът на зарядната станция. Дали този "някой" е излязаъл на свободния пазар, на регулирания ли е или е битов клиент.

Не са голи и празни преиумуществата на електробус със супер кондензатор пред акумулаторните, порадипростата причина, че физично погледнато кондензаторите са идеалните батерии, но едва през последните години има такива с много голям капацитет и високо работно напрежение.
Но все пак кондензаторите пробиват и е важно колко често става това про цената на кондензаторът. Освен това има кондензатори (електролитните), които си влошават много характеристиките и трябва да се знае дали и тук няма такъв ефект-дефект.

КПД-то не се знае колко е, но няма как да е под 90%, колкото е характерното за ел. двигател и имайки предвид, че при векторно управление на асинхронни двигатели се вдига доста КПД-то от работата на свигателя в оптимален режим може да се приеме навярно без голяма грешка едно число от около 95%.

Това, което казвам не значи, че трябва да се позлва електробус, а не Шкода 26Тр! Защото ако наличието на мрежа беше лошо нямаше да го има това:
http://www.monitor.bg/a/view/56502-%D0%A8%D0%B2%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0/
Украйна, победа!