Не е само това! Те българите са и масово деинтелектуализирани. В смисъл те не знаят какъв биха искали да е градския трнаспорт. Разсъждават и на принципа - виждал съм само стари тролеи, но съм виждал нови автобуси. Следователно тролеите са винаги гадни и стари и нямат бъдеще, а другото е хубаво. И хич не му пука, че собствените му деца гълтат гадостите от ауспуха. Хич не му пука, че и разсипването цялостно на градските трнаспорти кара още хиляди хора да си купят кола със собствен ауспух, която още повече трови. Най-много разсъжденията да опрат в CNG -то пак по аналогия с леките коли и не ни дреме, че CO2 е парников газ и също трябва да се намали изпускането му, защото като сложим и изсечените гори нещата изобщо не са никак розови.
Но въпросът за тролейбусите не е само екологичен. Просто е идиотско по едни и същи линии да хабиш гориво след като предварително можеш да разположиш "горивото" по маршрута. За изключенията , когато не може да се мине по утвърдения маршрут пак са помислили хората - с агрегата.
Много точно казано! Проблемът започва от там, че у нас никога не се мисли глобално, от малкото към общото. Българинът мисли до там, до където свършва нещо лично негово - къща (апартамент, имот) - навън какво се случва, него не го интересува. Както не предприема никакви елементарни действия в района, където живее (дали за нещо на улицата му, което не се прави като хората или в случая градския транспорт), така и не се вълнува защо например няма съвременна железница като в нормалните държави. За съжаление, масово хората не са наясно със своите граждански права на местно и национално ниво и не знаят как да противодействат на малоумните предложения на управниците си на местно или национално ниво. Допускат години наред да ги лъжат и облъчват, не задават въпроси. Това е проблема и се вижда ясно - унищожаването на тролейбусния транспорт в Габрово не е нещо, което се прави за два дни. По груби изчисления, този процес тече вече над 10 години с активното участие на управителите на общинската фирма, но и с пасивното съгласие на редица кметове. Тук имам предвид изкуственото намаляване обема на работа на тролеите спрямо автобусите, неверните данни за разходи, но и съвсем умишленото оставяне на цялата система - тролейбуси и инфраструктура на ръба на възможностите (на санитарния минимум).... въобще писано е нашироко назад.
Ето пореден опит за "видими резултати" от вчера. Лишаваш хората от един вид транспорт - махаш тролейбусите, но не ги заменяш със същия брой автобуси. Съответно хората имат нужда от транспорт - ползват лични автомобили и таксита. Затова, естествено, вдигаш данъците и за едните (вече изпълнено с 20% до 50%):
Повишение има и при данъка върху превозните средства. Двойно ще плащат собствениците на автомобили от най-ниските по мощност категории - до 55 киловата. Увеличението е 50 % за коли от клас до 74 киловата, а за по-мощните - 20 на сто. Двойно скача налогът и за товарните автомобили до 5 тона. Промените в наредбата за определяне на местните данъци и такси бяха приети с гласовете на групата на ГЕРБ в общинския съвет.
и за да не останат и такситата на свобода, вдигаш и техния данък:
Таксиметрови шофьори и Община не се разбраха за новия данък300 лева патентен данък поискаха представители на таксиметровия бранш на среща със зам. кмета на Габрово Климент Кунев, председателя на Общински съвет – Габрово и общински съветници, проведена миналата седмица в Ритуалната зала на Общината. Таксиметрови шофьори и собственици на фирми открито изложиха своите виждания и предложения относно новите правила, които ще влязат в сила от 1 януари 2017 година.
Промените се налагат на база обнародваните в Държавен вестник изменения и допълнения на Закона за местните данъци и такси. Председателят на Общинския съвет Лена Георгиева обясни, че иска да чуе какво мислят представителите на бранша за предложенията на експертите и какво предлагат сами те, за да може да се постигне консенсус и да се направят промени докато е време.
За съжаление до такъв консенсус не се стигна, а дискусията, която беше повече от разгорещена, продължи повече от час.
След приемане на първо четене на Наредбата за определяне на местните данъци на територията на Община Габрово има направени три предложения – това на местната администрация, които искат данък от 500 лева, на общинския съветник Пепа Сомлева – 365 лева, и на таксиметровите превозвачи – 300 лв.
В началото на срещата таксиметровите превозвачи предложиха 300 лева стойност на новия данък и аргументираха това свое желание. „За последните 8 години оборотът ни е паднал 4 пъти, за сметка на това се вдигат данъци, винетки, гражданска отговорност, цената на резервните части, осигуровки”, заяви представител на превозвачите.
„Ако приемете данък 500 лева, на база това че 8 години не сме вдигали тарифите, ще трябва да променим цените на услугата с 20%. Опитваме се да удържам цените непроменени, за да не товарим хората, защото се возят основно бедни и болни хора”, каза таксиметров превозвач от Габрово.
„В Габрово нашата услуга е по–скоро социална, отколкото транспортна. Клиенти са ни основно възрастни, болни и хора с увреждания, за които общественият транспорт е недостъпен. На ден правим по няколко курса до болницата. Всички знаете какви са доходите на тези хора. Ако вдигнете данъка, ние ще бъдем принудени да вдигнем цената на услугата. В нашия град цените на такситата не са променени вече няколко години и това е съвсем целенасочено, за да могат повече наши съграждани да имат възможност да се предвижват из града ни”, заяви представител на няколко таксиметрови коли.
Общинският съветник от „Будно Габрово“ Пепа Сомлева предложи налогът да бъде 365 лева – по един лев на ден, а Николай Григоров поиска от таксиджиите аргументация за искането им, за да могат да защитят предложението им по време на гласуването на Наредбата.
Изключително емоционално изказване направи Рачо Шейтанов, който защити искането на превозвачите.
От своя страна ръководството на Общината представиха основните изменения. Предлага се новият данък за таксиметровия превоз на пътници в Габровска община да бъде 500 лв. – от предвидените допустими граници от 300 до 1000 лв.
„Стремим се данъкът да бъде справедлив, да бъде нито по-нисък, нито по–висок от този на аналогични професионални съсловия. Да бъде поносим за данъчно задължените лица, да не се отразява значително на крайната цена на превоза, да е относим към общата данъчна логика. Не мисля, че град като Габрово, където таксиметровите автомобили не са толкова много, че е съвсем трудно да изкарват прехраната си, трябва да бъде на най-ниското данъчно ниво определено в страната”, заяви Климент Кунев.
Към аргументите в защита предложените 500 лева данък, заместник – кметът допълни още: „Общински съвет е определил граница, която могат да се движат цените на таксиметровите услуги в нашия град. Реално горната граница е доста над сегашните тарифи. Ние не ви караме изкуствено да задържате цените.”
В заключение таксиметровите превозвачи, заявиха, че при запазване на данък от 300 лева вдигане на цените на услугите няма да има.
Към днешна дата 300 лева патентен данък е приет в Пловдив, Кюстендил , Добрич, Силистра и други.
Статия - източник:
http://www.gabrovonews.bg/news/106469/Съвсем не на шега предлагам на Кл. Кунев (понеже е доста запознат с транспорта и дава идеи в ущърб на гражданите) да кара 1 месец такси, после 1 месец Икарус в ОПТ (може и друга подобна работа) за да види дали той самият би издържал и да види от първо лице какво е.