Author Topic: Габрово  (Read 462183 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1060 on: 17.09.2016, 22:35:34 »
За "Господари на ефира" и аз имах подобно мнение от разни въпроси дето съм пращал до тях още преди 10 г., обаче не знаех, че за тролейбусите им е писано и не са реагирали. Доста зле за тях тогава, само дето за тях е зле само моето мнение, а липсата на ВКМ е зле за габровци....
Украйна, победа!

Offline gogata

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3375543
    • View Profile
    • Premier Сasual Dating - Genuine Damsels
Re: Габрово
« Reply #1061 on: 18.09.2016, 16:52:44 »
Скоро време няма да има кой да кара автобусите,вие за тролеите ревете,се едно пък че има кой да ги кара тях.Ситуацията е трагична,няколко човека отпуска и един,двама болнични и разписанията остават непокрити,отделно колегите карат повече от необходимото,но това никой не го вижда,да не говорим за амортизиралите.рейсове,несамо икарусите.

Offline Darkline

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • MAN и Mercedes фен
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1062 on: 18.09.2016, 20:32:41 »
Скоро време няма да има кой да кара автобусите,вие за тролеите ревете,се едно пък че има кой да ги кара тях.Ситуацията е трагична,няколко човека отпуска и един,двама болнични и разписанията остават непокрити,отделно колегите карат повече от необходимото,но това никой не го вижда,да не говорим за амортизиралите.рейсове,несамо икарусите.

Преди две години шофьорите бяха повече от автобусите а сега автобусите са повече от шофьорите, нови не се назначават поради определени лични интереси. А това с тролеите се знаеше че така ще стане още преди повече от година, забелязах че по бул. Априлов са разкопали стълбовете на КМ, предполагам за да ги махнат.

Интересно е какво става с проекта за "Интегриран градски транспорт" който е на път да стане обществена тайна като разписанията (има забрана да се разпространяват).
Darkline original ®

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1063 on: 18.09.2016, 22:15:10 »
Официално за ИГТ няма нищо. Последната новина е от 03.08.2016 от Дарик: Проектът за интегриран градски транспорт на Габрово е внесен за оценка

Quote
Община Габрово депозира за оценка по приоритетна ос 1 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. проектното предложение „Развитие на устойчив градски транспорт на град Габрово“. То е част от инвестиционната програма за реализация на приоритетни проекти от Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на общината.

Разработката е на обща стойност 13 430 540,62 лв., като безвъзмездната финансова помощ е 9 000 000 лв., а собственото съфинансиране – 4 430 540,62 лв., със срок на изпълнение 36 месеца.

Предвидено е преустройство на автобусна спирка „Рачо Ковача“ в „джоб“, реконструкция на кръстовището и площада в района на ЖП гарата, ремонт и модернизация на подлезите до Дома на хумора и сатирата и Автогарата, ще бъде подобрена организацията на движение на пет от най-натоварените светлинно регулирани кръстовища в града. Общественият транспорт ще бъде обновен със закупуването на шест автобуса с дължина 12 метра и осем автобуса по 7-8 метра, отговарящи на европейските норми за вредни емисии от двигателите и използване на възобновяеми енергийни източници. За зареждане на електробусите са предвидени три зарядни станции.

Габровци ще могат да се възползват от удобството на съвременна информационна система, която показва с точност времето на пристигане на автобусите от градския транспорт до спирките по съответен маршрут. Предвидени са 104 електронни информационни табла, както и бордово оборудване за приемане и предаване на данни за 57 превозни средства.

Съгласно указанията за кандидатстване по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, техническата документация по проекта бе предадена на оценяващото междинно звено, което функционира в общинската администрация от 18 януари тази година. В срок от 5 дни ръководителят на звеното трябва да сформира оценителна комисия, която ще има на разположение 90 дни, за да разгледа предложението.

Статия: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1596834

Това изречение, което съм го удебелил, е много интересно: или журналиста, който го е писал, е некадърен; или вече са решили да купуват някакви 8-метрови хибриди; или става въпрос за електробуси и лъжат (понеже накрая фокуса се измества от нищо общо с предишното изречение към електробусите).

А помните ли лъжата, че ще се купуват 42 чисто нови автобуса по ИГТ? Има го по-назад в темата...

ПП - ако на някой му е интересно, прикачам: техническото задание за изпълнение на необходимите информационно-комуникационни (ИКТ) технологии за модернизацията на градския транспорт в гр. Габрово - т.е. колко, какви електронни табели са необходими и къде да бъдат поставени. Също така - техническа спецификация за оборудване на 57 бр. превозни средства и диспечерски център - линк към документа, директен преглед.

Община Габрово - източник.


« Last Edit: 18.09.2016, 22:33:57 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1064 on: 18.09.2016, 22:37:37 »
Аз Габровските лъжи не ги помня като конкретика, защото толкова информация (с лъжи) изисква база данни за съхранение, но в общи линии го чувствам пързалянето често.
Сега ме мъчи следния казус:
Как на един град разписанията на градския транспорт са тайна, а в същото време мисли да прави елктронна система дето да ги показва на ел. табла.
Предполагам, че ще се криптират и само който има ключ, ще разбира на пръв поглед случайнните символи, които минават по екрана...
Не на майтап подозирам, че ще им хрумне да пускат реклами по тях, като е тайна разписанието!
Иначе егати и "интегрирания градски транспорт" ала тип Дупница! Силни на табелите и слаби на всичко останало! Разбрахме вече и изобщо за вариантите с няколко вида транспорт от преди година и половина-две защо са били! Ами много просто - от София искат задължително да се разгледат варианти!
Украйна, победа!

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1065 on: 28.09.2016, 12:54:16 »
Към момента положението стои така:
-мрежата от Русевци до СТС е свалена напълно;
- свалена е напълно от Колелото до СТС, а от СТС е махната до депото;
-разкачена е от Шиваров мост в посока Център до ОМВ, където заради ремонт на тротоара има и свалени 2-3 стълба.
Очаква се и следващия етап от демонтажа, неясно къде все още. Снимки нямам в момента, ако имам време ще направя.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1066 on: 29.09.2016, 14:29:04 »
Ударно се унищожава тролейбусния транспорт, но иначе ще правим опити за въвеждане на екологичен електрически транспорт !?

Quote
Габрово сред общините с пилотни решения за електрическа мобилност

Опитът на Община Габрово за въвеждане на екологичен обществен транспорт и използване на електрически превозни средства бе представен на националната конференция „Електрическата мобилност, част от умната мобилност на българските общини – европейски опит, практики и пилотни решения“. Новината съобщиха от местната общинска администрация.

Събитието се проведе в средата на миналата седмица по инициатива на браншовата организация Индустриален клъстер „Електромобили“ /ИКЕМ/ в партньорство със столичния Център за градска мобилност в рамките на проект, финансиран от Фондация „Конрад Аденауер“ и Българската стопанска камара. Форумът бе част от ежегодната кампания „Европейска седмица на мобилността“ с национален координатор Министерство на околната среда и водите.

Участваха общински съветници от София, ресорните по темата министерства, представители на общините и на бизнес средите, научни звена и др. Гости бяха евродепутати, Торстен Гайслер – представител на Фондация „Конрад Аденауер“ за България, Петър Денев – гл. секретар на Българска стопанска камара, Никола Рогачев – председател на съвета на директорите на Център за градска мобилност, проф. Кирил Андонов – помощник-ректор на Национална спортна академия.

В презентацията на Община Габрово д-р инж. Десислава Колева – гл. експерт „Проекти и икономическо развитие“, акцентира върху проекта за интегриран градски транспорт, който е част от инвестиционната програма за устойчиво и интегрирано градско развитие по Оперативна програма „Региони в растеж“.

Предвидено е преустройство на спирка „Рачо Ковача“ в „джоб“, реконструкция на кръстовището и площада в района на ЖП гарата, ремонт и модернизация на подлезите до Дома на хумора и сатирата и Автогарата, ще бъде подобрена организацията на движение на пет от най-натоварените светлинно регулирани кръстовища. Планирана е доставка на 14 нови електробуса и изграждане на информационна система за 104 спирки.

Според председателя на Управителния съвет на ИКЕМ Илия Левков усилията на Община Габрово за насърчаване на електромобилността могат да бъде пример за много български градове. Той предложи включване на Общината в пилотен проект за създаване на регистър на зарядните станции в страната, предвид наличието на добре развита собствена геоинформационна система.

На 28 юли 2016 г. габровският Общински съвет гласува в подкрепа на меморандум за сътрудничество с клъстера. Целта е въвеждане на обществен електрически транспорт и съвременни модели за мобилност, изграждане на зарядна инфраструктура за превозните средства. Община Габрово вече има избран изпълнител за доставка на един електромобил, който ще бъде закупен с финансовата подкрепата на Националния доверителен екофонд по пилотна схема за насърчаване използването на електрически превозни средства.

По време на двудневния семинар бе обявен стартът на национална онлайн платформа за управление на зареждащите станции за електромобили. Системата Bulcharge дава възможност за гъвкаво включване на търговци на услуги за зареждане на електромобили и обособяване на виртуални частни търговски мрежи със собствена зарядна инфраструктура. Тя може да взаимодейства с други информационни системи и билинг платформи в България и в чужбина.

 По информация на ИКЕМ към месец юли 2016 г. в България официално са регистрирани 173 леки електрически автомобила, 502 електрически мотоциклета и 2 електрически автобуса. Общият брой на зарядни станции за ЕПС в страната е 41. Зарядни колонки има вече в Бургас, Варна, Велико Търново, Девин, Димитровград, Добрич, Драчево (Бургаско), Дъбово (Ст. Загора), Елин Пелин, Златни пясъци, Исперих, Михалково (Смолянско), Несебър, Пловдив, Слънчев бряг, София, Стара Загора, Шумен. Спрямо първото полугодие на 2015 г. през същия период на 2016 г. е отчетен ръст в броя на електромобилите от около 35%, а на зарядните колонки – 50%.

http://gabrovo.bg/bg/news-article/5343

Точно преди 11 дни щяха да купуват 6 /шест/ електробуса. Днес вече са 14. Със същия темп до края на годината вероятно ще обещаят да купят и електрички за курсовете до София....

А проблемите и с такситата продължават:

Таксиметрови шофьори от Габрово на бунт срещу по-високия данък!

Quote
Таксиметрови шофьори от двете най-големи компании в Габрово, предлагащи услугата, ще излизат на протест, заради въвеждането на патентния данък, в размер на 500 лв. Очаква се тяхното недоволство да бъде изразено по време на редовната сесия на Общински съвет – Габрово, която ще се проведе в четвъртък, 29 септември, от 13.00 часа.

Това заяви за „Габрово Нюз“ Валентин Иванов, представител на таксиметровия бранш в Габрово. По думите му шофьорите ще влязат на заседанието на местния парламент, доминиран от партия ГЕРБ, за да видят кой от съветниците по какъв начин ще гласува и дали ще подкрепи новия местен налог, товарещ превозвачите.

Иванов информира, че за времето от 13.00 до 14.00 ч. двете най-големи таксиметрови фирми и техните централи ще спрат работа.

Предложението на местната администрация е годишният данък да стане 500 лв., като той припомни, че в момента се плаща и такса от 120 лв. към общинския бюджет.  „Всеки от таксиметровите шофьори ще трябва да внася не 500 лв., а по 620 лв. на 12 месеца, ако иска да упражнява дейността си“, поясни Иванов.

От казаното стана ясно още, че ако патентният данък бъде подкрепен от общинските съветници в този му вид, това няма да намали броя на такситата, но със сигурност би довело до повишаване на цената на услуга. Нещо, което не се е случвало от 2008 година насам.

„В нашия град цените на такситата не са променени вече няколко години и това е съвсем целенасочено, за да могат повече наши съграждани да имат възможност да се предвижват и този вид транспорт да бъде по-достъпен“, коментира още Иванов.

„В Габрово нашата услуга е по–скоро социална, отколкото транспортна. Клиенти са ни основно възрастни, болни и хора с увреждания, за които общественият транспорт е недостъпен. На ден правим по няколко курса до болницата. Ако бъде вдигнат данъкът, ще бъдем принудени да повишим цената на услугата“, аргументира се той.

Според него превозвачите в Габрово обмислят възможността да бъдат предприети и по-сериозни мерки, за да се противопоставят на администрацията, в случай че предложението бъде прието в залата на Общински съвет.

В заключение Валентин Иванов заяви, че ако данъкът от 300 лв. бъде запазен, каквото е и предложението на таксиметровите компании в Габрово, до вдигане цените на услугата няма да се стигне.

Към днешна дата 300 лева патентен данък е приет в Пловдив, Стара Загора, Казанлък, Перник, Разград, Търговище, Кюстендил, Добрич, Силистра  и други.

Как протече срещата в началото на месец септември т.г. и какъв беше резултата от нея между таксиметровите шофьори и Община Габрово можете да си припомните оттук.

http://www.gabrovonews.bg/news/107186/

Пример за община, която работи активно срещу гражданите си - унищожава обществения транспорт, но и посяга върху алтернативите за придвижване.

 :? ПП - Моля, обърнете внимание на материалите, качени най-отдолу в сайта на общината: http://gabrovo.bg/bg/news-article/5343
Обърнете внимание на документ с име: 6.Gabrovo transport (директен линк отдолу). Във въпросния pdf има използвани няколко снимки на колеги от форума - Saruman, the freshmaker, transtriumf (или друг колега от Варна, може да бъркам), ghost8 (може би и други) на тролейбуси и автобуси. Изключително глупаво и некомпетентно направен материал от човек, който изобщо не е в час - понеже всички знаем - тролейбусите не се движат, КМ се премахва скоростно, но документа с дата 21.09.2016 оставя с впечатлението, че те се движат и до днес ?! Дали изобщо някой е търсил разрешение за използване на снимките?

6.Gabrovo transport.pdf - http://dox.bg/files/dw?a=c4a303e25d
Всички документи от презентацията - http://www.emic-bg.org/files/uploads/files/IKEM-Konrad.rar
« Last Edit: 29.09.2016, 16:21:04 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1067 on: 29.09.2016, 15:16:34 »
Иска user и pass от Яндекс за да ги изтегля директно от теоя пост без да тегля всички.
В това номер 6 към "настоящата ситуация" поставят амортизирана контактна мрежа. Те нормални ли са? Докато я демонтират да я поставят в настоящата ситуация. Значи не само, че не са я поддържали и са я оставили да се амортизира, ами и след като я демонтират ще я ползват за плашило.
« Last Edit: 29.09.2016, 15:24:25 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline troleyfan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1068 on: 29.09.2016, 20:45:34 »
Този документ няма нищо общо с реалността.  Дадени са трите варианта никъде не пише кой е избран (то се знае)но все пак не е морално да се обсъжда и обвинява нещо което вече практически не съществува  (за ККМ говоря) . Каква контактна мрежа виждат и най вече колко е амортизирана като я няма. :neznam: :/

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1069 on: 04.10.2016, 15:58:59 »
Ето тук http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp09/4/4-1.pdf има едно излседване на русенския университет върху емисиите отделени от бензинови и CNG двигатели. Както се вижда от изследването наистина в CNG двигателите има занижени вредни емисии, но с изключение на азотните окиси. Типичен източник на азотни оксиди в промишлеността е например един азотно-торов завод като този в Девня и Димитровград. Но също така разбира се има предоволно количество CO2 и също и отвратителния CO, който е смъртоносен. Не случайно в първоначалните варианти на нацистите с подвижни газови камери - например в Украйна е бил камион с изведен ауспух в каросерията където е имало затворени евреи. Оказали се е, че действа достатъчно ефикасно като убиец, но и достатъчно забавено, че да изключително гадно дори за нацистите.
Мисълта ми е, това, че в Габрово решиха да заменят тролейбусите с CNG не е много по-еколкогично от другите двигатели. Просто дето се казва жертвите (население на Габрово) не изпитват неприятно усещане от отравянето (както на дизел), а просто си се тровят доволни и щастливи от кметската управа.
Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1070 on: 04.10.2016, 17:36:53 »
Нивото на азотните оксиди зависи основно от температурата вътре в цилиндрите на двигателя - при по-висока температура се образува по-голямо количество, тъй като реакцията е ендотермична с увеличаване на ентропията. Примерно при водородните двигатели се образува значително количество поради високата температура на изгаряне. :)
« Last Edit: 04.10.2016, 17:45:10 by V.Peichev »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1071 on: 04.10.2016, 22:57:47 »
Екатерина Караколева: "Автобусите на градския транспорт са оборудвани с платформи за инвалидни колички"

Quote
Един от аргументите на таксиметровите шофьори да искат по-нисък размер на патентния данък е, че извършват социална услуга на инвалиди. За хората с проблеми от такова естество не били удобни автобусите на градския транспорт. Темата е интересна за вестник "100 вести", който от вчера я разглежда в различните й аспекти.

300, 365 или 500 лв. да бъде патентният данък за таксиметровите шофьори?

Днес в изданието е отпечатано интервю с Екатерина Караколева, управител на Общински пътнически транспорт. Тя опровергава това твърдение на конкуренцията, в лицето на предоставящите таксиметрови услуги на територията на Габрово.

"Всички автобуси по линиите на градския транспорт са оборудвани с платформи за инвалидни колички", казва Екатерина Караколева, а изданието вади думите й в заглавие към статията.

"Шофьорите на тези автобуси и обслужващите ги кондуктори са обучени да работят с платформите, като за използването им единствено е необходимо да се обърнат пътниците към тях, за да бъде смъкната платформата, което отнема не повече от 1-2 минути".

Дали хората с двигателни проблеми използват платформите? г-жа Караколева уточнява:

"Във всички случаи, когато пътуват майки с детски колички, кондукторите оказват необходимата помощ при качване и слизане. Шофьорите и кондукторите са инструктирани, че са длъжни да се съобразят с желанието на инвалидите да ползват платформата. Към момента не са известни оплаквания за отказ на такова желание".

Дарик Габрово/100 Вести: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1608573
цялата статия в 100 Вести, стр. 2.

Нещо от статията, което заслужава внимание:

Quote
Достатъчно  добре информирани ли са габровци за разписанията на автобусите по линиите за болницата, за другите  лечебни заведения, които най-често се използват от тази група хора?
 -  Разписанията на автобусите на градския транспорт са  общодостъпни,  публикувани са  на  сайта на Община  Габрово и  в  Интернет. Всеки гражданин може да получи конкретна  информация по телефона и от диспечерите на градския транспорт.
:D
« Last Edit: 04.10.2016, 23:01:16 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1072 on: 04.10.2016, 23:19:21 »
Нивото на азотните оксиди зависи основно от температурата вътре в цилиндрите на двигателя - при по-висока температура се образува по-голямо количество, тъй като реакцията е ендотермична с увеличаване на ентропията. Примерно при водородните двигатели се образува значително количество поради високата температура на изгаряне. :)
Това е много интересно за мен. От казаното от тебе разбирам, че азотните окиси се получават от високата температура в цилиндрите, които просто доставят енергията необходима за реакцията на атмосферния азот с кислород. Това е много интересно, защото както си написал и водородния двигател синтезира азотни окиси въпреки безвредното си гориво! Тогава излиза, че всеки ДВГ е вреден за околната среда, независимо от безопасното му гориво!
Всъщност да издам целта на главоблъсканицата ми.
Забевлязвам вълчия капан, който CNG могат да поставят за тролейбусния транспорт. Защото излизат много напред при задължителноито съпоставяне на различните видове транспорт за европроекти в МРРБ. Като махнеш разходите за мрежа и сложиш ниската цена на горивото от акциз и като с малко мошенгии изкараш , че е еколкогично чист транспорт и може всяка община, която желае да се спъне на това място да се спъне на него.
Затова се интересувам от сравненията точно между CNG и електротранспорт, Екологичност, експлоатационни разходи, цена на пробег и всичко подобно...
Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1073 on: 05.10.2016, 00:20:39 »
Температурата по време на изгаряне на масовите изкопаеми горива е около 2000 градуса, за водорода достига 2200-2300. При такива температури няколко десети от процента от азота и кислорода от постъпващия въздух реагират и образуват азотен оксид, който е неизбежен замърсител. :) ТЕЦ също произвеждат известно количество азотен оксид по аналогични причини. :)
« Last Edit: 05.10.2016, 00:23:32 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1074 on: 05.10.2016, 15:51:14 »
Вчера в предаването на Веселин Дремджиев по TV+ имаше интервю с бившата министърка на МОСВ Нона Караджова. В общи линии тя твърдеше, че основен проблем на замърсяването в България към днешно време остава замърсяването с фини прахови частици. Разбира се основните виновници - транспортът, не миенето на улиците през лятото и отоплението на дърва и въглища. И за транспорта излязаха със статисдтика, че Франция до 2050 г. имала амбиции да има 100% леки електромобили вместо автомобили.
Обаче дума никой не каза, за градския трнаспорт и как правим на обратно  на всичко нормално - да махаме ВКМ и да ги заменяме с голи обещания като Община Габрово.
Хубаво 14 електробуса, ама след 8 години какво ще правите с акумулаторите? Или ще са с кондензатори?! Или ще са голи обещания! Изобщо ще се получи към 2050 година Франция изцяло с електро коли, а ние тук в България ще викаме - абе не сипеш ли нафтичка или метанец не ми говори!
Сега каквото и да ми говориш, при целия напредък на технологиите няма измислен начин да съхраняваш електричество в големи количества с години без допълнителни вложения. Къде ги видяха тези големите габровски електроинженери, които ще поддържат тези електробуси след гранцията и без средства с тия загуби на ОПТ.
Или бай Ганьовската простотиия им диктува да идат да се изпъчат в МРРБ и МОСВ и да кажат - "ние хавнахме с електробусите цаката на екологията!" или "Ние сме по-голяма работа от Вас в София!".  Бих искал да им видя сеира, обаче ми се струва, че няма да има повече от един електробус, който след като спрат вестниците да пишат за него ще го пазят за дълбока резерва!
Искам да им кажа, че на работа UPS-ите колкото и рядко да спира тока, не издържат батериите им повече от 3 години и ако имаше някакви велики решения сигурно първо на UPS щяхме да ги видим.
Украйна, победа!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1075 on: 05.10.2016, 22:33:44 »
Олег, съгласен съм напълно. Малко настрани от основната тема за Габрово, но все пак на място: в България никой никога не е мислил за екология, поне официалната власт. Тя е удобен ПР инструмент за кампании и заемане на ефирно време, понеже така или иначе сега е модерно всичко да е "еко". Идеята ми в случая е, че по-скоро има заинтересовани хора (фирми), които търгуват с газ (природен газ или метан в случая) и желаят да продават повече, за да печелят повече - т.е. тук говорим отново за интереси, а не за желание въздуха да стане по-чист. Това го казвам, защото една птичка пролет не прави - нито 10 Икаруса ще отровят габровци, нито пък 10 метанови автобуса ще направят въздуха планински и свеж. Причините вече са изброени:

Quote
Разбира се основните виновници - транспортът, не миенето на улиците през лятото и отоплението на дърва и въглища

За съжаление България не е Франция. Каквото и да стане обаче, не вярвам че до 2050 г. ще минат изцяло на електрически автомобили; нито пък Германия да спре всичките си атомни централи до 2029 г.; основните мерки обаче хората ги взимат - зониране на градовете, класификация на всичките МПС спрямо нивото на отделяни вредни емисии и други. Разбира се, всичко това е възможно заради по-доброто заплащане в такива държави и съответно възможностите на населението да кара по-нови и чисти автомобили, но и да се отоплява по екологичен начин - на ток, газ и т.н. Малко хора у нас се отопляват на въглища и дърва, защото така искат; нито пък карат стари и амортизирани мпс, защото им харесва; но за каква екология изобщо може да се говори в държава, в която повсеместно се крадат катализатори !? В тоя смисъл - да, хубаво е да се прави нещо и да се взимат мерки, но това става с държавни политики, провеждани от умни хора - но пък в България такива държавници няма!

Най-смешното в цялата ситуация е, че се унищожава една напълно работеща система, която с минимална поддръжка е служила 26 години на населението, при това на ниски цени, а се заменя с нещо, което тепърва се разработва, изпитва и внедрява. Не съм против новите технологии, против съм заробването на няколко български града със скъпи и ненадеждни технологии, които нито ще вършат работа, нито ще има кой да ги поддържа. Това за скъпи играчки, но за други държави и богати градове - където могат да си позволят лукса да поддържат такъв подвижен състав само с цел ПР. Предвид всичките негативни статистики относно Габрово, няма да е учудващо ако поредицата от експерименти в даден момент в бъдещето завърши с крах за обществения транспорт и фалит.

Quote
Или бай Ганьовската простотиия им диктува да идат да се изпъчат в МРРБ и МОСВ и да кажат - "ние хавнахме с електробусите цаката на екологията!" или "Ние сме по-голяма работа от Вас в София!".  Бих искал да им видя сеира, обаче ми се струва, че няма да има повече от един електробус, който след като спрат вестниците да пишат за него ще го пазят за дълбока резерва!

Няма да смеят да го кажат - ако наистина тези превозни средства ставаха за нещо, точно в София нямаше да купят нови метанови и дизелови автобуси, а щяха да си купят електробуси. Така и не се намери някой, който да ми обясни защо след като технологията е толкова модерна и надеждна, големите градове продължават да залагат на сигурни, класически и доказано устойчиви във времето решения (тролейбуси и автобуси)?

По повод на вчерашната статия - някой ако в Габрово е виждал Икарус с платформа за инвалидна количка, нека сподели снимка тук!
« Last Edit: 05.10.2016, 22:38:34 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1076 on: 05.10.2016, 23:16:42 »
Аз не мога да си представя, че държавата (респ. Общините) в България ще се правят още 25 години на луди за електротранспорта, пък някакви граждани ще въвеждат на свой гръб електротранспорт на частно. Както се вижда при автомобилите цените на падат на класическите коли и са недостъпни като нови, какво ли остава за нововъедения с изцеждане на теоритичното КПД. Е, ако измислят свръхпроводимост при стайна температура ще е друга работа или контролируемия ядрен синтез :)
Тук във Варна пред МОЛ-Варна от лятото кметът откри зарядна станция за електромобили. Всеки ден минавам покрай нея и веднъж не видях електромобил. Иначе направили са я със светодиоди там - набива се на очи. Не мога да схвана безплатно ли е или нещо монети се пускат!
Иначе Нона Караджова каза, че идея на сегашното екоминистерство е това дето общини могат по европрограма да си купят електромобили и нашите тука във Варна вече са се нагласили.
Всъщност е идеално да се види такова нещо в нашата държава. Само се чудя дали този проект не изяде парите за подобряване на качеството на атм. въздух и дето със 100 млн. лв за цяла България най-много всеки град да си купи гуми за тролейбусите :(
Щото да дръгнат да слагат някакви филтри на ауспусите на стари трошки не я вярвам или Община по европроект да купи филтър за комин пушещ изгорели дърва и въглища.
Понеже едно време съм работил в дилър на Тойота знам,  че техните хибриди наистина са много добри в градски условия. Даже по едни изложения ме возиха на Лексус хибрид и съм внимавал дали има някакъв проблем и не съм открил. Но това е временно решение на наболял проблем на висока проджна цена. Имам спомени, че Приуса беше над 50 000 лв , за новите им модели не съм гледал.
Обаче това едвам, едвам влизаше дори като интересно нещо в богаташките глави.
Имаше едни луди по онова време към 2009-та дето нещо по AEЦ Белене в строежа участвали и предпочетоха да си купят 3 РАВ-а 4 базов модел и да го наточат с екстри, вместо да се занимават с разни приус-и. Нищо, че АЕЦ им изграждала фирмата...

Та написах куп неща с идеята, че Общините трябва да въведат електротранспорт най-напред и то масово, а после да гледат хората. А то се случва май на обратно! Общините ще си фалират градския транспорт от прост акъл.
Бях писал в темата за Варна вчера, че помолих един шофьор на Шкода 26 тр да използва електродинамична спирачка по едно надолнище и да погледне колко ток ще произведе и предаде на мрежата - ами 60 А бяха , което си е 35 кВт, достатъчни на друг тролейбус да кара по равното с тази мощност. Но кой да направи мрежи, които тази мощност да я предават поне в другите секции - никой. И понеже е много "развит" трплейбусния транспорт обикновено няма никой друг в същата секция, който да изгори тая моюност и отива в земята през съпротивленията! Къде ти по-голяма екология от това!

Edit 06.10.2016 14:10
Говорихме за електромобили и гледам днес във варненските сайтове: метът открил нова зарядна станция. Ето и снимки : http://varna24.bg/pic/19819/1.html
Това е българска работа. Броя зарядни станции е по-голям или равен на броя електромобили.
« Last Edit: 06.10.2016, 14:13:07 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline troleyfan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1077 on: 19.10.2016, 21:40:56 »
Днес са пострадали две коли вследствие на демонтажа на ВКМ.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1078 on: 19.10.2016, 22:15:26 »
Повече информация на: http://www.gabrovonews.bg/news/107964/



Ето и щетите:





Лошото е, че са пострадали коли на обикновени граждани. Справедливо беше КМ да удари колата на някой общински мислител (по ИГТ), съпричастен към унищожаването на тролеите...

ПП - НЕ става въпрос за демонтиране, а за повреда на КМ поради ръждясал елемент. Написаното в статията не е вярно! Информацията е от фейсбук групата ГТ Габрово.
« Last Edit: 19.10.2016, 22:24:19 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1079 on: 20.10.2016, 09:41:52 »
Ако ВКМ се изработваха от пластмаса нямаше да имат тази съдба! Грехота е за град и държава, които ще превърнат инфраструктурата на гражданите си в милиони изделия, които ще бъдат полезни за гражданите на други държави! Колко тъпо - стол , който някога е бил тролейбусен стълб в Габрово! Кабел за бойлер, който е минавал над улиците на Габрово!
Плюя на такова управление и го презирам най-чистосърдечно!
Гнус ме е от Вас г-жо кметице (официално) и неофициално от целия Ваш екип, който е замислил тези идеи!
« Last Edit: 20.10.2016, 13:08:03 by ooleg »
Украйна, победа!