Аз не мога да си представя, че държавата (респ. Общините) в България ще се правят още 25 години на луди за електротранспорта, пък някакви граждани ще въвеждат на свой гръб електротранспорт на частно. Както се вижда при автомобилите цените на падат на класическите коли и са недостъпни като нови, какво ли остава за нововъедения с изцеждане на теоритичното КПД. Е, ако измислят свръхпроводимост при стайна температура ще е друга работа или контролируемия ядрен синтез
Тук във Варна пред МОЛ-Варна от лятото кметът откри зарядна станция за електромобили. Всеки ден минавам покрай нея и веднъж не видях електромобил. Иначе направили са я със светодиоди там - набива се на очи. Не мога да схвана безплатно ли е или нещо монети се пускат!
Иначе Нона Караджова каза, че идея на сегашното екоминистерство е това дето общини могат по европрограма да си купят електромобили и нашите тука във Варна вече са се нагласили.
Всъщност е идеално да се види такова нещо в нашата държава. Само се чудя дали този проект не изяде парите за подобряване на качеството на атм. въздух и дето със 100 млн. лв за цяла България най-много всеки град да си купи гуми за тролейбусите
Щото да дръгнат да слагат някакви филтри на ауспусите на стари трошки не я вярвам или Община по европроект да купи филтър за комин пушещ изгорели дърва и въглища.
Понеже едно време съм работил в дилър на Тойота знам, че техните хибриди наистина са много добри в градски условия. Даже по едни изложения ме возиха на Лексус хибрид и съм внимавал дали има някакъв проблем и не съм открил. Но това е временно решение на наболял проблем на висока проджна цена. Имам спомени, че Приуса беше над 50 000 лв , за новите им модели не съм гледал.
Обаче това едвам, едвам влизаше дори като интересно нещо в богаташките глави.
Имаше едни луди по онова време към 2009-та дето нещо по AEЦ Белене в строежа участвали и предпочетоха да си купят 3 РАВ-а 4 базов модел и да го наточат с екстри, вместо да се занимават с разни приус-и. Нищо, че АЕЦ им изграждала фирмата...
Та написах куп неща с идеята, че Общините трябва да въведат електротранспорт най-напред и то масово, а после да гледат хората. А то се случва май на обратно! Общините ще си фалират градския транспорт от прост акъл.
Бях писал в темата за Варна вчера, че помолих един шофьор на Шкода 26 тр да използва електродинамична спирачка по едно надолнище и да погледне колко ток ще произведе и предаде на мрежата - ами 60 А бяха , което си е 35 кВт, достатъчни на друг тролейбус да кара по равното с тази мощност. Но кой да направи мрежи, които тази мощност да я предават поне в другите секции - никой. И понеже е много "развит" трплейбусния транспорт обикновено няма никой друг в същата секция, който да изгори тая моюност и отива в земята през съпротивленията! Къде ти по-голяма екология от това!
Edit 06.10.2016 14:10
Говорихме за електромобили и гледам днес във варненските сайтове: метът открил нова зарядна станция. Ето и снимки :
http://varna24.bg/pic/19819/1.htmlТова е българска работа. Броя зарядни станции е по-голям или равен на броя електромобили.