Author Topic: Сливен  (Read 109661 times)

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #560 on: 14.06.2019, 18:41:08 »
Те на един град дори автобусите му да се разпадат по земята, няма как да му дадат по ОПОС и 1 лв.

Напротив, ще се дадат за подмяна с електробуси.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2658
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #561 on: 14.06.2019, 18:49:12 »
Те на един град дори автобусите му да се разпадат по земята, няма как да му дадат по ОПОС и 1 лв.

Напротив, ще се дадат за подмяна с електробуси.
Само дето без деневилация по маршрута си са доста постни.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #562 on: 14.06.2019, 18:59:47 »
В момента не се коментира кое решение е по- удачно, а какво се канят да правят. Пределно ми е ясно, че отново се работи на парче. Защото изведнъж се появява някаква сума в края на програмния период, която допреди това въобще не е била сигурна и приоритет. И с нея се довършва вече започнатото. Т.е. се кърпи, както се изразяваш. Затава за някои градове е вече късно да си правят първоначални и големи планове за разширения на тролейбусните си мрежи. Визирам например Стара Загора, където автобусния транспорт е подменен изцяло...

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #563 on: 16.06.2019, 10:59:48 »
Интересно как мислят да покрият територията на Сливен с 9 автобусни линий и 1 тролейбусна линия ? :neznam:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5732
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #564 on: 16.06.2019, 11:18:34 »
Ако купят оптимално съотношение междустандартни тролейбуси и тролейбуси с батерии, могат да обслужват 7-ма, 201-ва линия и нова линия, която да минава по Панайот Хитов и Христо Ботев към центъра. 14-ките не е задължително да се бракуват, особено ремонтираните. Така с електротранспорт ще се обслужват всички по-търсени дестинации в града. Автобусите могат да обслужват периферията, индустриалните зони и близките населени места.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #565 on: 16.06.2019, 11:58:49 »
По- скоро новозакупените тролейбуси по Околна среда да покриват линиите 7 и 201 като масови и силнонатоварени, а реновираните 14-ки линиите 3 и 18, без да има промени по сегашните маршрути и разписания от тролейбусните линии. Така мрежата ще се използва на 95 % и почти няма да има неизползвани участъци от нея, а ще трябва само да се рахабилитира. Промени по транспортната схема да има само по автобусните линии, които досега не са обслужвали някои квартали- Клуцохор, Комлука и т.н. Инвестицията ще бъде минимална, но с добър ефект.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5732
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #566 on: 16.06.2019, 12:50:05 »
По вътрешната улица към Клуцохор - Георги не-знам-си-кой, има ли габарит за минаване на тролейбуси - 6 метра ширина на платното, за да се изгради мрежа към вътрешността на комплекса?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #567 on: 17.06.2019, 21:43:09 »
По вътрешната улица към Клуцохор - Георги не-знам-си-кой, има ли габарит за минаване на тролейбуси - 6 метра ширина на платното, за да се изгради мрежа към вътрешността на комплекса?
НЕ

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #568 on: 21.06.2019, 08:21:05 »
По първоначални данни Сливен ще получи 9 млн. лв и ще закупи между 8 и 10 тролейбуса.
https://new.sliven.net/sys/news/index.php?id=292949

Това, че материалът от статията е вече изтрит, пробуди любопитството в мене, защо? Нима вече общината се отказва да купува тролейбуси за сметка на електробуси или пък още се колебаят на какво да се спрат? Във всеки случай подобна несигурност кое е по- добре, не е на добре, понеже тук вече има изградена тролейбусна мрежа и 10 тролейбуса ще стигнат да обслужват линиите 7 и 201. А този транспорт гарантира доказана надеждност във времето...

Offline plamen_yambol

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #569 on: 21.06.2019, 14:13:46 »
Нови тролеи за Сливен ще има, казва кметът Стефан Радев за ямболската телевизия Диана.
https://www.facebook.com/385362598210889/videos/449023292563264/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #570 on: 05.07.2019, 17:12:10 »
11 000 000 ЛЕВА ЗА НОВИ ТРОЛЕИ ИДВАТ В СЛИВЕН
https://sliveninfo.bg/11-000-000-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B8-%D0%B8%D0%B4%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B2-%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD/

На този етап не му трябват никакви електробуси на Сливен, защото с 11 млн. лв ще може да се купят 10 стойностни тролейбуса и с остатъка ще се рехабилитира/подмени ККМ по 201 (Дюлева река - Зала Асеновец), където трябват 5-6 тролейбуса и по 7 (Подстанция Комуна - пл. Таньо войвода), където трябват 2-3 тролейбуса. Индустриалната зона може да остане да се обслужва изцяло с автобуси, включително по линии подобни на 3 и 18. Автобусите са с висок екологичен клас и са достатъчни да поемат целия останал дял от транспортната схема на града.
Така, че комбиниран вариант от тролейбуси и електробуси няма да бъде удачен за съответната отпусната сума.
« Last Edit: 05.07.2019, 17:13:48 by klutsohor »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #571 on: 05.07.2019, 21:29:22 »
Както каза Виктор, най-добре с 10 тролейбуса да пуснат нова линия от Дюлева река по Панайот Хитов към центъра, а ремонтираните Шкоди да останат за 7 и да допълват новите тролеи на 201.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #572 on: 05.07.2019, 21:47:26 »
Този маршрут няма да пресича комплексите, а ще минава през Ново село, отделно подминава и Кольо Фичето и няма да бъде достатъчно натоварен. Вече е коментирано напред в темата, че се предвижда изграждане на мрежа по бул. Георги Данчев и там да има нова линия, но тази програма не позволява строеж на нови тролейбусни мрежи, а само зарядни станции за електробуси. Очевидно защо- да се мине тънко, а не качествено!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5732
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #573 on: 05.07.2019, 22:26:33 »
Програмата позволява всичко, включително и на нова мрежа, както и рехабилитация на стара!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2658
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #574 on: 05.07.2019, 23:03:28 »
Програмата позволява всичко, включително и на нова мрежа, както и рехабилитация на стара!
Точно така! Единствено дебилщината на местно ниво в момента прави всичко изкривено и уродливо. Единственият упрек към управляващия орган към момента е, че гледа да раздаде парите без да е загрижен общините дали няма да ги пропилеят за ПР. Ама то може би точно ПР-а да е основната цел щом ще подписват договорите около началото на кампанията.

Тая идея с инфраструктурата по ОПОС ми дойде на ум още през 2015та и я включих във въпроса си към МОСВ от 2016, но не ми хрумна, че тъпотиите с батерия ще изкривят толкова гротескно всичко и ще пропилеят шанса да се решат батаците на много градове.
Няма изобщо да говоря за Беливанов-Димов какъв шанс пропуснаха за Хасково и Димитровград като щяха да ползват пари и по линия на МРРБ и сега на МОСВ. Аз затуй си мисля, че Сливен получи малко пари при положение, че Димитровград има 7.5 млн. лв. по ОПОС и поради липса на общински превозвач те са само за газификация на домакинствата с пръчки на твърдо гориво. Сливен има 11 млн. за тролейбуси, Хасково имаше май 5 млн., а Димитровград има 7.5 млн. за да маха пречки на дърва.


Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 05.07.2019, 23:14:29 by ooleg »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #575 on: 05.07.2019, 23:09:36 »
Истина ли е това?! На каквото и да попаднах, никъде не прочетох, че може да се изгражда нова тролейбусна мрежа с остатъка по ОП Околна среда- единствено нов ПС от трамваи, тролейбуси и електробуси, изграждане на зарядни станции за електробуси и рехабилитация на стари тролейбусни мрежи. Явно много се спекулира по тази тема, защото нито един от 11-те града не избра да изгради/разшири тролейбусна мрежа.

За пример кмета на Стара Загора, на който дори не искам да споменавам името, защото е под моето достойнство, нагло лъже на два пъти по този повод, като коментар на пост във фейсбук, че: "Програмата позволява само електробуси." ...
« Last Edit: 06.07.2019, 00:20:53 by klutsohor »

Online pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #576 on: 05.07.2019, 23:14:00 »
Понеже има много спекулации ето я цялата програма ако на някой му се чете.
https://eumis2020.government.bg/bg/s/Procedure/Info/3194083a-40d7-4d3a-897f-34e47024a163
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5732
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #577 on: 05.07.2019, 23:33:42 »
Към всяко проектно предложение се представя Анализ разходи-ползи. Ако в този анализ се доказва, че е най-добре да се изгради нова мрежа в даден участък - тя е допустим разход.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1599
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #578 on: 06.07.2019, 09:59:36 »
А според моето скромно мнение, програмата НЕ трябва да позволява закупуването на никакви електробуси - технология, за която нито нашите управляващи са дорасли да преценяват кога и къде е нужна, нито пък самата тя е дорасла да получи почва в държава, чието политическо и финансово състояние вече 30 години уж се оправя, ама така и не се е оправило. :crazy: :/ Чисто и просто, в момента България НЕ МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИ ТАКИВА СКЪПИ ЕКСПЕРИМЕНТИ. Подобно е и със стадионите, макар и не точно - ако ще се прави някъде стадион, той трябва да бъде колкото може по-мултифункционален - ние НЕ можем да си позволим n на брой специфични съоръжения, при условие, че всичките им спортове могат да се практикуват на 1 съоръжение, построено по малко по-друг начин (тревно покритие за футбол плюс писта за лека атлетика плюс място за някои от секторните дисциплини, които не се провеждат на трева плюс на тревното покритие футбол да се провеждат и останалите секторни дисциплини от леката атлетика). Да, модерно е да се строи съоръжение само за футбол, на запад така ги правят повечето. По точно същия начин модерно звучи "автобуси с батерии", но те НЕ са подходящи за страна като нашата. Нужни са тролейбуси, а с парите от батериите им да се построи нова контактна мрежа! Чисто и просто - НЕ можем да си позволим да купуваме батерии отново и отново, или пък по-лошото - да бракуваме возилата, щото няма пари за батерии...!!! :help: Поради тази причина, цялата тази сага с електробусите считам, че е за прокурор, ако питате мен. Да се търси отговорност защо се пропиляват едни готови пари, вместо да се инвестират по подходящ за страната ни начин, с мисъл в перспектива.
« Last Edit: 06.07.2019, 10:02:40 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5732
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #579 on: 06.07.2019, 10:48:01 »
Този маршрут няма да пресича комплексите, а ще минава през Ново село, отделно подминава и Кольо Фичето и няма да бъде достатъчно натоварен. Вече е коментирано напред в темата, че се предвижда изграждане на мрежа по бул. Георги Данчев и там да има нова линия, но тази програма не позволява строеж на нови тролейбусни мрежи, а само зарядни станции за електробуси. Очевидно защо- да се мине тънко, а не качествено!!

По Георги Данчев е приемливо. Тогава е добре да се организира обръщало някъде на Бургаско шосе и да има линия от Бургаско шосе по Стефан Стамболов и Георги Данчев към центъра. Която реално е на обратно на 7-цата. Може да е номер 17. Също така трябва да има и подобна линия от Дюлева река, например 102.

Трябва да се помисли и за удължаване на мрежата от зала Асеновец навътре към блоковете в Клуцохор и две от линиите да стигат до там.

Гледах в Гугъл мапс и успях да открия 2 ТИС-а. Единият е северно от депото в индустриалната зона, а другият е на бул. Стефан Стамболов в жк Дружба. По това разположение някъде около центъра или в Клуцохор, би трябвало да има трети ТИС, но не успях да го открия. Някой може ли да разясни дали въобще има трети ТИС, къде е или са само тези два?

Освен това, видях, че при зала Асеновец стълбовете така са разположени, че подсказват продължение на мрежата на някъде. Някой знае ли на къде е било предвидено - на юг към Клуцохор или на север към индустриалната зона покрай реката?
« Last Edit: 06.07.2019, 10:52:51 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/