Author Topic: Сливен  (Read 236249 times)

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #540 on: 17.06.2019, 21:43:09 »
По вътрешната улица към Клуцохор - Георги не-знам-си-кой, има ли габарит за минаване на тролейбуси - 6 метра ширина на платното, за да се изгради мрежа към вътрешността на комплекса?
НЕ

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #541 on: 21.06.2019, 08:21:05 »
По първоначални данни Сливен ще получи 9 млн. лв и ще закупи между 8 и 10 тролейбуса.
https://new.sliven.net/sys/news/index.php?id=292949

Това, че материалът от статията е вече изтрит, пробуди любопитството в мене, защо? Нима вече общината се отказва да купува тролейбуси за сметка на електробуси или пък още се колебаят на какво да се спрат? Във всеки случай подобна несигурност кое е по- добре, не е на добре, понеже тук вече има изградена тролейбусна мрежа и 10 тролейбуса ще стигнат да обслужват линиите 7 и 201. А този транспорт гарантира доказана надеждност във времето...

Offline plamen_yambol

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #542 on: 21.06.2019, 14:13:46 »
Нови тролеи за Сливен ще има, казва кметът Стефан Радев за ямболската телевизия Диана.
https://www.facebook.com/385362598210889/videos/449023292563264/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #543 on: 05.07.2019, 17:12:10 »
11 000 000 ЛЕВА ЗА НОВИ ТРОЛЕИ ИДВАТ В СЛИВЕН
https://sliveninfo.bg/11-000-000-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B8-%D0%B8%D0%B4%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B2-%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD/

На този етап не му трябват никакви електробуси на Сливен, защото с 11 млн. лв ще може да се купят 10 стойностни тролейбуса и с остатъка ще се рехабилитира/подмени ККМ по 201 (Дюлева река - Зала Асеновец), където трябват 5-6 тролейбуса и по 7 (Подстанция Комуна - пл. Таньо войвода), където трябват 2-3 тролейбуса. Индустриалната зона може да остане да се обслужва изцяло с автобуси, включително по линии подобни на 3 и 18. Автобусите са с висок екологичен клас и са достатъчни да поемат целия останал дял от транспортната схема на града.
Така, че комбиниран вариант от тролейбуси и електробуси няма да бъде удачен за съответната отпусната сума.
« Last Edit: 05.07.2019, 17:13:48 by klutsohor »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #544 on: 05.07.2019, 21:29:22 »
Както каза Виктор, най-добре с 10 тролейбуса да пуснат нова линия от Дюлева река по Панайот Хитов към центъра, а ремонтираните Шкоди да останат за 7 и да допълват новите тролеи на 201.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #545 on: 05.07.2019, 21:47:26 »
Този маршрут няма да пресича комплексите, а ще минава през Ново село, отделно подминава и Кольо Фичето и няма да бъде достатъчно натоварен. Вече е коментирано напред в темата, че се предвижда изграждане на мрежа по бул. Георги Данчев и там да има нова линия, но тази програма не позволява строеж на нови тролейбусни мрежи, а само зарядни станции за електробуси. Очевидно защо- да се мине тънко, а не качествено!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #546 on: 05.07.2019, 22:26:33 »
Програмата позволява всичко, включително и на нова мрежа, както и рехабилитация на стара!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #547 on: 05.07.2019, 23:03:28 »
Програмата позволява всичко, включително и на нова мрежа, както и рехабилитация на стара!
Точно така! Единствено дебилщината на местно ниво в момента прави всичко изкривено и уродливо. Единственият упрек към управляващия орган към момента е, че гледа да раздаде парите без да е загрижен общините дали няма да ги пропилеят за ПР. Ама то може би точно ПР-а да е основната цел щом ще подписват договорите около началото на кампанията.

Тая идея с инфраструктурата по ОПОС ми дойде на ум още през 2015та и я включих във въпроса си към МОСВ от 2016, но не ми хрумна, че тъпотиите с батерия ще изкривят толкова гротескно всичко и ще пропилеят шанса да се решат батаците на много градове.
Няма изобщо да говоря за Беливанов-Димов какъв шанс пропуснаха за Хасково и Димитровград като щяха да ползват пари и по линия на МРРБ и сега на МОСВ. Аз затуй си мисля, че Сливен получи малко пари при положение, че Димитровград има 7.5 млн. лв. по ОПОС и поради липса на общински превозвач те са само за газификация на домакинствата с пръчки на твърдо гориво. Сливен има 11 млн. за тролейбуси, Хасково имаше май 5 млн., а Димитровград има 7.5 млн. за да маха пречки на дърва.


Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 05.07.2019, 23:14:29 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #548 on: 05.07.2019, 23:09:36 »
Истина ли е това?! На каквото и да попаднах, никъде не прочетох, че може да се изгражда нова тролейбусна мрежа с остатъка по ОП Околна среда- единствено нов ПС от трамваи, тролейбуси и електробуси, изграждане на зарядни станции за електробуси и рехабилитация на стари тролейбусни мрежи. Явно много се спекулира по тази тема, защото нито един от 11-те града не избра да изгради/разшири тролейбусна мрежа.

За пример кмета на Стара Загора, на който дори не искам да споменавам името, защото е под моето достойнство, нагло лъже на два пъти по този повод, като коментар на пост във фейсбук, че: "Програмата позволява само електробуси." ...
« Last Edit: 06.07.2019, 00:20:53 by klutsohor »

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #549 on: 05.07.2019, 23:14:00 »
Понеже има много спекулации ето я цялата програма ако на някой му се чете.
https://eumis2020.government.bg/bg/s/Procedure/Info/3194083a-40d7-4d3a-897f-34e47024a163
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #550 on: 05.07.2019, 23:33:42 »
Към всяко проектно предложение се представя Анализ разходи-ползи. Ако в този анализ се доказва, че е най-добре да се изгради нова мрежа в даден участък - тя е допустим разход.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #551 on: 06.07.2019, 09:59:36 »
А според моето скромно мнение, програмата НЕ трябва да позволява закупуването на никакви електробуси - технология, за която нито нашите управляващи са дорасли да преценяват кога и къде е нужна, нито пък самата тя е дорасла да получи почва в държава, чието политическо и финансово състояние вече 30 години уж се оправя, ама така и не се е оправило. :crazy: :/ Чисто и просто, в момента България НЕ МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИ ТАКИВА СКЪПИ ЕКСПЕРИМЕНТИ. Подобно е и със стадионите, макар и не точно - ако ще се прави някъде стадион, той трябва да бъде колкото може по-мултифункционален - ние НЕ можем да си позволим n на брой специфични съоръжения, при условие, че всичките им спортове могат да се практикуват на 1 съоръжение, построено по малко по-друг начин (тревно покритие за футбол плюс писта за лека атлетика плюс място за някои от секторните дисциплини, които не се провеждат на трева плюс на тревното покритие футбол да се провеждат и останалите секторни дисциплини от леката атлетика). Да, модерно е да се строи съоръжение само за футбол, на запад така ги правят повечето. По точно същия начин модерно звучи "автобуси с батерии", но те НЕ са подходящи за страна като нашата. Нужни са тролейбуси, а с парите от батериите им да се построи нова контактна мрежа! Чисто и просто - НЕ можем да си позволим да купуваме батерии отново и отново, или пък по-лошото - да бракуваме возилата, щото няма пари за батерии...!!! :help: Поради тази причина, цялата тази сага с електробусите считам, че е за прокурор, ако питате мен. Да се търси отговорност защо се пропиляват едни готови пари, вместо да се инвестират по подходящ за страната ни начин, с мисъл в перспектива.
« Last Edit: 06.07.2019, 10:02:40 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #552 on: 06.07.2019, 10:48:01 »
Този маршрут няма да пресича комплексите, а ще минава през Ново село, отделно подминава и Кольо Фичето и няма да бъде достатъчно натоварен. Вече е коментирано напред в темата, че се предвижда изграждане на мрежа по бул. Георги Данчев и там да има нова линия, но тази програма не позволява строеж на нови тролейбусни мрежи, а само зарядни станции за електробуси. Очевидно защо- да се мине тънко, а не качествено!!

По Георги Данчев е приемливо. Тогава е добре да се организира обръщало някъде на Бургаско шосе и да има линия от Бургаско шосе по Стефан Стамболов и Георги Данчев към центъра. Която реално е на обратно на 7-цата. Може да е номер 17. Също така трябва да има и подобна линия от Дюлева река, например 102.

Трябва да се помисли и за удължаване на мрежата от зала Асеновец навътре към блоковете в Клуцохор и две от линиите да стигат до там.

Гледах в Гугъл мапс и успях да открия 2 ТИС-а. Единият е северно от депото в индустриалната зона, а другият е на бул. Стефан Стамболов в жк Дружба. По това разположение някъде около центъра или в Клуцохор, би трябвало да има трети ТИС, но не успях да го открия. Някой може ли да разясни дали въобще има трети ТИС, къде е или са само тези два?

Освен това, видях, че при зала Асеновец стълбовете така са разположени, че подсказват продължение на мрежата на някъде. Някой знае ли на къде е било предвидено - на юг към Клуцохор или на север към индустриалната зона покрай реката?
« Last Edit: 06.07.2019, 10:52:51 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #553 on: 06.07.2019, 11:36:41 »
По бул. Георги Данчев от Дюлева река линията е 116, а от магазин Мерканто в Дружба линията е 11. Но 11 млн. няма да стигнат за да станат и тези две линии тролейбусни. На този етап е важно да се запазят 7 и 201 като такива...

ТИС-овете съм чел и запомнил, че са 3. Доколкото знам от зала Асеновец трябва да има тролейбусна мрежа по бул. Тракия до пл. 17-ти януари.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #554 on: 06.07.2019, 12:09:53 »
Ако са умни от общината - няма да бракуват Шкодите. Следващият програмен период започва ей сега и ще има отново пари за подвижен състав и развитие на градския транспорт.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #555 on: 06.07.2019, 12:35:14 »
Реновираните Шкоди са едва 3 и скоро ще навършат 40 години така, че няма да издържат морално и технически още дълго. В случая по-важно е да се запази ККМ, защото в момента под нея така или иначе се движат автобуси. Като се купят новите тролейбуси, ще може да се върне отново целия ПС по 7 и 201.

С ремомата на ККМ силно се надявам да се предвидят стрелки с дистанционно управление и продълговати високоскоростни шини по завоите така, както направиха в Плевен!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #556 on: 06.07.2019, 12:44:56 »
Относно Шкодите - няма значение на колко са, а е важно да се поддържат адекватно. Нито е тежко движението в Сливен, нито нищо. Спокойно могат да се движат още няколко години, докато и те се подменят.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #557 on: 06.07.2019, 12:55:02 »
Не вярвам да ги държат още дълго, дори и само заради ПР-а скоро и тях ще спрат от движение и ще кажат, че транспорта им е обновен напълно. Ако ги остявят ще търпят недоволства от пътниците, че нямат климатици, рампи и т.н., отделно ще треперят да не стане някой инцидент с подпалване...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #558 on: 06.07.2019, 14:08:00 »
За защо само 3 са реновираните? Нали имаше осигурени пари за 8, а освен трите готови имаше някои започнати.
Също така, колко неремонтирани тролеи са останали? 
« Last Edit: 06.07.2019, 14:52:58 by Sofia »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сливен
« Reply #559 on: 07.07.2019, 00:41:22 »
Гледах в Гугъл мапс и успях да открия 2 ТИС-а. Единият е северно от депото в индустриалната зона, а другият е на бул. Стефан Стамболов в жк Дружба. По това разположение някъде около центъра или в Клуцохор, би трябвало да има трети ТИС, но не успях да го открия.
Открих го - заврян е на кръстовището на ул. Криволак и ул. Ниш. ТИС Георги Кирков.
« Last Edit: 20.12.2020, 12:56:38 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/