Author Topic: Връзка на МС Цариградско шосе с жк Дружба и Цариградско шосе  (Read 6886 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
Само за катерачи: пътят към Голгота (Дружба-2 - МС Цариградско шосе), изминат от самоотвержен форумист в SSC: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=90716852&postcount=1968

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4984
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Като гледам най-добрия вариант е през комплекс Царгирадски.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11962
    • View Profile
Мисля, че от другата страна, откъм Тойота може да се мине. Но наистина си е доста оффроуд, единствено през лятото в хубаво време може да се ползва този шорткът.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
От днес тези изявления са разлепени по входовете в Цариградски комплекс. Наистина, читава пешеходна връзка няма. Хубава работа, ама българска :)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тази станция никога не е била с идеята да обслужва Дружбите, това е абсурдно като идея, но наистина временно ще е най-близката за някой блокове за известен период от време. Младост 1 в момента е в такова положение за всичките Младости, освен тези в непосредствена близост до нея и добре че прекроиха транспорта. Разбира се, това не е оправдание при възможност, да се осъществи връзка на жителите на Дружбите с метрото с довезващ транспорт (доста време коментираме възможностите за довозващ транспорт, като това е реалното решение на въпроса!). Относно близостта на блоковете, на този свят не съществува само физическото пространство. Правно, всяко парче земя е нечия собственост и правото на собственост е изконно по Конституция. Не знам наоколо чий е баирът, но някой писа, че чак при Експото има някакъв публичен имот. Частни могат да се очуждават за обществени нужди, но само със сила влязъл ПУП. Това го писах и в другия форум, но там се пише ли пише и не се чете особено много. :) И след това процедурите пак са дълги. Ако се е мислело по-рано, може би това можеше да се извърши през последните 3 години на стоителството, с изключение на факта, че ПУП-овете на Дружбите точно местни жители, частни интереси и други такива ги връщат за поредене път и не са влезли в сила. Така че да измислят нещо за автобусните линии, пък близките блокове 20-30 години са без метро, ще трябва да изчакат още 3. ;)
« Last Edit: 25.04.2012, 01:13:50 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
Безспорно отчуждаването и изграждането на пътеката не може да стане от днес за утре (още по-малко до следобедното рязане на ленти  :P). Въпросът е, че СО не си е мръднала пръстта по въпроса още от стартирането на проекта. Както казваш, логиката им е: "Те ще имат метро след 3 години, какво толкова плачат!". Но все пак ми се струва, че облекчаването на А204, а и удобството на граждани на София (ще се въздържа от популистки оценки като стотици, хиляди и т.н.) за тези 3 години, си струваше парите за отчуждаване и изграждане.
Има и по-лесен механизъм за временно отчуждаване, тъй като след 3 години надали някой дружбенец ще катери баира при наличие на МС Цветан Лазаров.
Да не говорим, колко по-евтино и полезно би било това изграждане вместо реализираната безсмислица ТМ23.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Трябваше да включат и МС 20 в сегашното разширение на МД1 и нямаше да има проблем с достъпа до МС19. Но дали поради липса на средства или на акъл това не бе направено. Ако беше, сега Дружбите щяха да си имат чудесен достъп до метрото, с или без довеждащ транспорт.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11962
    • View Profile
Статия и фоторепортаж във в-к Дневник за проблемния склон и липса на връзка на МС19 с Дружба-2. Фандъкова е обещала да измислят довозващ автобус.
Но това обещание, автобуси 1 и 3 да минават през Дружба и да довозват пътници до метрото, ми се вижда безумно.
« Last Edit: 25.04.2012, 10:45:45 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Kaкто става ясно от други статии и публикации, А1, 3 и 5 няма да минават през Дружбите, а просто ще минават през локалното на Горубляне, а не по естакадата, и ще имат спирка до пряката, която излиза там откъм комплекс Цариградски.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11962
    • View Profile
Не виждам това по какъв начин би облекчило жителите на Дружба-2. Може би донякъде тези от Цариградски ще са улеснени, но пак имат да вървят около 500 метра по улица без тротоар и осветление.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
Трябваше да включат и МС 20 в сегашното разширение на МД1 и нямаше да има проблем с достъпа до МС19. Но дали поради липса на средства или на акъл това не бе направено. Ако беше, сега Дружбите щяха да си имат чудесен достъп до метрото, с или без довеждащ транспорт.
В началото на тази тема - постинг#29 и следващите, обсъждахме тези неща. Там има прикачен и официален отговор на Метрополитен от онова време - края на 2008 г.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
От в-к "Дневник" http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/04/25/1814122_metroto_i_drujba_-_na_edna_kalna_puteka_razstoianie/
(пействам подробно линка на Ози поради ретроспективния анализ на проблема)

Метрото и "Дружба" - на една кална пътека разстояние
От Георги Марчев

Петьо Върбанов от "Дружба" изпрати в понеделник до "Дневник" сигнал за проблема с достъпа на живеещите в квартала до спирката на метрото, която се открива днес. Екипът ни вчера беше на място, а по-късно там е бил и зам.-кметът на транспорта Любомир Христов, за да разкаже на гражданите какво ще направят, за да ги улеснят. Кметът Йорданка Фандъкова обясни в късния следобед пред "Дневник", че имат временно решение с градския транспорт. Ето историята:

Трябва да си млад и екипиран, шегува се Петър Златев, докато вървим нагоре по стръмна и кална пътека. Това е единствената пролука, през която може да се стигне от "Дружба 2" до новата метростанция "Цариградско шосе". Новата отсечка  днес ще бъде открита предсрочно от премиера Бойко Борисов.

Другите "нелегални" трасета вече са затапени от частните собственици на имотите на върха на склон, който дели хората от района с метрото. Преди десет дни всички собственици поставили огради на офис сградите и паркингите си. Предвидливо, защото след откриването на метростанцията никой няма да иска през имота му да преминават граждани, продължава да разказва Златев, който живее в района от 4 години.

По-късно във вторник екип на общината е разгледал терена и е дал обещания за решаването на проблема, който засяга около 30 хил. души в "Дружба" и "Цариградски комплекс".

Да спестиш 30 млн. лв.
Проблемът се ражда през 2006 г., когато проектът за изграждането на метрото се променя. Станцията се измества от удобното за пътниците от "Дружба" място по протежението на бул. "Копенхаген" до настоящото - в близост до офис сгради и верига магазини по "Цариградско шосе". Решението е взето от експертен съвет, целта е била да бъдат спестени над 30 млн. лева.

Така се стига до ситуацията метростанцията и "Дружба 2" да са разделени от склон, по който хората трябва да се изкачват, за да се възползват от бърз транспорт до центъра на града. Разстоянието на квартала от спирката е около 200-300 метра.

"Желаещите да ползват метрото явно ще трябва да заобикалят покрай автокъщите под моста на "Цариградско шосе при пътен възел "Горубляне", при разбити бордюри и липса на тротоари на пътя, водещ към булеварда, което ще отнеме минимум шест-седем пъти по-дълго време за придвижване". Това пише в сигнал до "Дневник" Петьо Върбанов, който също живее в района, но би пътувал с метрото до центъра.

Той пита защо "един значим мултимилионен проект като изграждането на метрото към летището не бе домислен докрай, така че да бъде удобство за повече столичани". Смисълът на метрото е да служи като средство за масов градски транспорт, но в случая с метростанция "Цариградско шосе" това разбиране явно не важи, щом не е помислено как жителите на такъв голям квартал биха могли да имат удобен достъп до него, добавя той.




Обидата

Обидени сме на общината, разказва Петър Златев. Неговото предложение, както и на повечето граждани в "Дружба 2", е изграждането на пътека през склона, която да свърже квартала с метрото. Измежду частните имоти на склона, който също така разделя "Младост" и "Дружба", е останал един общински, казва Златев, докато ни води натам.

Отсреща се вижда училище, детска градина и парк. Наоколо е мръсно, дори на места има незаконни сметища. Пътят е черен. Личи си, че по него и в момента минават коли. Няма следа и от улично или парково осветление. Бездомни кучета щъкат из неподдържаната поляна. Пристигаме до единствената възможна пролука на склона.

Кално е. Стръмно е. Само физически здрави хора могат да преминават оттук. "Явно не е отчетена релефната специфика на района около метростанцията, тъй като всички останали метростанции на софийското метро са разположени на възлови кръстовища в столицата с удобен достъп към тях от всички посоки", посочва в писмото си Върбанов.
След екипа на "Дневник" изненадващо в късния следобед във вторник - ден преди откриването, на място пристигал зам.-кмета по транспорта Любомир Христов

Решение само ден преди откриването

През 2009 г. тогавашният кмет на столицата Бойко Борисов е направил първа копка на бул. "Копенхаген", където да преминава довеждащ транспорт до метрото. Резна лентичката, но нямаше втора копка, спомня си Петър Златев. И досега булевардът не е ремонтиран, няма и тротоар, по който да могат да се движат пешеходци. По него по проект трябва да преминат трамваи, които да стигат до метрото.

Гражданите бяха подготвили протест по време на днешното откриване на новата отсечка от Борисов. След екипа на "Дневник" изненадващо в късния следобед във вторник на място е пристигнал зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. От общината си спомнили за забравения проект на близкия булевард.

Обещаха, че догодина проектът ще е готов, разказа след срещата Златев. Дотогава автобуси 1 и 3, които идват от Панчарево, ще имат спирка в "Дружба" и ще извозват пътници до метрото, обещали още от общината.

Казах на Христов (бел. ред. - Любомир, зам.-кмет по транспорта) да представят на гражданите автобусната схема, защото сменяме маршрута на някои от тях, които, минавайки през "Дружба", да стигат и до метрото на "Цариградско шосе", обясни пред "Дневник" кметът на София Йорданка Фандъкова, докато подчинените й обикаляха "Дружба". Сега предстои да започне процедурата за изменение на маршрута на автобусите.

Искаха изграждането на пътеки, но това са частни терени и ние нямаме право да инвестираме в тях, да изкупуваме земя, което е временно решение, докато построим следващата година пътя и трамвая.  Мисля, че никой няма да позволи да харча пари, добавя Фандъкова. Според нея е нормално гражданите да се безпокоят, след като не знаят плановете на общината.
« Last Edit: 26.04.2012, 00:19:17 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
Ескалаторите също, няма никакви знаци накъде нагоре или надолу.
В нашето метро, където има 1 ескалатор, той винаги е нагоре. Мисля, че ескалаторите изобщо нямат сензори в горната част на стълбата. Много ме забавляваха двупосочните ескалатори в Мюнхен: когато видя, че не се движи, се забързвам, за да тръгне в моята посока. Тук обаче все още няма подобно нещо.

А все пак инициативните жители на комплекс Цариградски са повикали неволята, за да им построи пътека до метрото  :fan: :
http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2012/05/14/1826241_putekata_ot_carigradski_kompleks_do_metroto_veche_e/ 

Сега вероятно СО ще я разруши като незаконно строителство, както направи с нашата алея до ул.Ф.Аврамов.
« Last Edit: 15.05.2012, 14:00:07 by blagun »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
The Grand Tour

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Хахахаха - случващото се е поредният апотеоз на глупостта в България! В резултат на импотентността на СО да реши такъв елементарен проблем се стига и до най-логичната развръзка от снимката. Къде са колегите, които преди 5-6 месеца ми обясняваха, че тази пътека била безсмислена, не била удобна, никой нямало да я ползва и пр.?
Казаното от Kraxx е абсолютно вярно. Колкото и на много хора явно да не им се вярва, строящата се метростанция е далече както от Дружба 2, както и от Цариградски комплекс. Позволявам си да кача няколко снимки от тази сутрин, имащи за цел да покажат как действително изглежда картината в и около Цариградски комплекс...
Далече е точно на 200 м от южната обиколна улица на комплекса, мерено въздушно в посока паркинга на ИЕЦ. За Дружба 2 ми се изчерпаха думите или не четете какво пиша или не искате да го разберете.
Без да се заяждам с когото и да било, аз не виждам как през това недоразумение на новото строителство би могло да се мине нормално - било то пеша или с автомобил. За транспорт не отварям и дума, защото "хитрото" проектиране на комплекса изключва възможността през този район да преминава какъвто и да е вид транспорт, поради физическата невъзможност да се намери място за такъв.
Никой не говори за преминаването на транзитен поток пре Цариградски, това е абсолютно логично, няма здраво мислещ човек, който да скача от щастие, че под прозореца му ще минава оживен булевард, че даже и ГТ. Този комплекс е изграден върху 100% частна собственост, мястото на централните пътни артерии не е там.
Единственият вариант за транспортно свързване на района е доизграждането на булеварда до Цариградско. Дори не говоря за прокарване до Младост. Само така може да се направи транспортна връзка. Приемете го така.Дори и да не стигне до Младост поне колело на Царуградско трябва да се изгради, за да прави и връзка ако щете със селските рейсове и да има все пак някъква достъпност до метрото.
Нещо не ти схванах логиката... Да не е - от Дружба 2 хващаш за n спирки А204, после на Копенхаген се прекачваш на Тм23 за 1 спирка до Цариградско шосе, от където със "селски" автобус за още една спирка достигаш заветната МС ИЕЦ - това ли имаш в предвид?
Не искам да противореча на никого, но единсвеното мчсто където може да бъде изградена такава пътека може да бъде там където ще се строи метрото покрай оградата на строежа. Не за друго, а просто защото всичко останало са частни имоти и никой няма да позволи да се направи такова съоръжение. А погледнато реално Цариградски комплекс е на доста голямо разстояние от такава пътека.
За последен път - разстоянието е 200 м.! Собствениците на горичката там, за тяхно съжаление са "изтеглили късата клечка" при реституцията. Цялата тази ивица се води свлачище и строителството е забранено, пък зоната е Тзв (за озеленяване), така че някоя кинта за правото за преминаване ще им дойде дюшеш и варианта с пътеката далеч не е химера - трябва само желание.
« Last Edit: 15.05.2012, 14:53:51 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11962
    • View Profile
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Ето какво си извадих да цитирам от статията:
Quote
Докато мъжете градят сами по-удобния и по-бърз вариант за достъп до метростанцията, покрая тях минават десетки хора. "Виждате - дори в почивния ден колко хора минават оттук", разказва един от мъжете, който се представи като Митко. Видимо и на него не му се говори, но продължава да ни обяснява как автобус 114 не е удобен за никого.

"Вървите до спирката 10-15 минути - дотам поне направиха тротоар. Чакате 20-25 минути да мине автобуса, а можеха поне електронна табела да сложат", посочва той. Ако се откажеш да чакаш, тръгваш пеша, но до станцията няма тротоар, а черен път.
На спирката няма и осветление. "През зимата рано се стъмва, абсурд е да чакаш половин час рейс там", продължава Митко. Според него по-добре да вървиш по пътечката за пет минути и да се прибереш навреме.
Горе-долу преди 12 месеца твърдях същото, докато няколко човека ми обясняваха за някакво довозване с въздуховоз Тм23, че дори и до ПВ Горубляне....

Срам и позор за СО, лично аз бих им пратил фактурата за вложените материали с уведомление, че имам намерение да си ги удържа от местните данъци и такси.
« Last Edit: 06.10.2012, 16:31:19 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1587
    • View Profile
Асансьор до метрото от „Дружба“
19.3.2013 г.  вестник Труд
    Кула с височина колкото 8 -етажен блок със стълби и два асансьора ще осигури достъп до метростанцията на бул. „Цариградско шосе" на жителите на жк „Дружба-2" и „Цариградски комплекс". За това са се разбрали след две работни срещи жителите на кварталите и експертна група от общината. „Обсъдихме няколко проекта и смятам, че стигнахме до най-доброто решение", коментира вчера пред „Труд" главният архитект на столицата Петър Диков. По предварителни данни кулата ще струва около 370 хил. лв. Пред жителите Диков е обяснил, че асансьорите ще са с вместимост 12 човека. Предвиждат се осветление, охрана и дори тоалетна към съоръжението. На върха на хълма до метростанцията ще се стига по закрита пасарелка. А оттам по тротоара и до станцията при Интер Експо Център. Шефката на групата на ГЕРБ в съвета Малина Едрева, която участва в срещите с дружбенци, обеща да внесе доклад за отпускане на финансиране на проекта през април. В момента станцията на метрото е на неколкостотин метра от двата комплекса, ножителите не могат да я използват, защото трябва да изкачат 25 м кален хълм. Предстои да се проучи и възможността за изграждане на тунелна връзка, която ще осигури подход към подземната железница и от първата част на жк „Дружба-2".

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4984
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Направо един хеликоптер да пуснат до метростанцията. Вместо стълби - асансьор за 370 хил. лв! Тия хора парите ги нямат за нищо. По-добре един микробус да обикаля цариградски и да върти в паркинга на метрото - ще е в пъти по-евтино.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11962
    • View Profile
Сигурно са измислили този вариант, за да може да се ползва и от инвалиди и майки с колички. Интересно как ще го изградят, нали основният проблем беше липсата на общински терени.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община