Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
95 (84.8%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
17 (15.2%)

Total Members Voted: 112

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 202093 times)

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 664
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1740 on: 29.07.2020, 16:37:23 »
Да питам пак - нещо инфо за малките електробуси?

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1741 on: 29.07.2020, 17:25:54 »
Да питам пак - нещо инфо за малките електробуси?
Няма информация за цени, но това са участниците, които са допуснати до втория етап.

Обособена позиция № 1: Доставка на 30 броя нови електрически автобуси с дължина от 5.5-7.5 м. и допълнително оборудване към тях:
1. Консорциум "К-БУЛ София" ДЗЗД (членове: Карсан и Булавто АД)
2. Консорциум "Екселор-алфа" (членове: Екселор и Jiangsu Alfa Bus Co ltd) изискавт нов ЕЕДОП

Обособена позиция № 2: Доставка на 22 броя нови електрически автобуси с дължина от 7.6-9.6 м. и допълнително оборудване към тях:
1. Консорциум "К-БУЛ София" ДЗЗД (членове: Карсан и Булавто АД)
2. Консорциум "Екселор-алфа" (членове: Екселор и Jiangsu Alfa Bus Co ltd) нов ЕЕДОП
3. Българска автомобилна индустрия ЕАД (подизпълнител YUTONG)

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 493
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1742 on: 29.07.2020, 21:39:42 »
Защо в провинцията например в Бургас, Стара Загора или Варна не купиха Хайгери или ютонги, а се довериха на Соларис и сега се радват на изцяло модерен нов и съвременен градски транспорт. Соларис е водеща марка, печели поръчки за огромен брой превозни средства в куп страни.
Бургас, като гледам от последните развития по поръчката за електробуси, се насочват и те към китайското. Във Варна и Стара Загора процедурите са "временно спряни", но едва ли резултатите ще са различни.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 844
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1743 on: 29.07.2020, 21:53:04 »
Варна не е напълно спряна. За соло машините може китайско, но за дългите там ще е Соларис. За София за мидитата до 7,5 метра си мисля Карсан, а за тези до 9 метра Ютонг или Карсан. Да видим след Русе дали ще има електробуси на Европейска марка някъде другаде в България.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13480
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1744 on: 03.08.2020, 15:57:43 »
Какво стига? Аз казвам истината. Говореше се, че хигерите са много зле, че нямат дори и сервиз, който да ги поддържа, но в един момент с еоказа, че почти всеки ден освен 13-коли на 84, 184 и 123, се пишат и по два броя на тб11. А дори и аз си мислех какво ще стане с линиите ако има три спрени Хигера, но уви, то има максимум по един. Такъв висок процент на експлоатация не е постиган и при ютонги, манове, песи.
А за последната поръчка не мога нищо да коментирам, защото аз говоря с факти.

Хахахаха . Много са хубави няма що. Днеска се возих за 2-ри път на такъв откакто са ги купили. Та какво да видя-първото стъкло зад шофьора стъклопакета вече се разхерматизирал и беше цялото запотено и пълно с вода и конденз и нищо не се вижда през него. 2-ра врата като засили по неравностите по Климент Охридски така се разтресе че се отваряше с по 1 пръст като друсне.При Солариса същата конструкция врати не помръдва, туке отзява 2-3 санта като друсне и се тресе цялата. И после като спря на спирката явно се беше заклиниля нещо и трябваше да се отвори с побутване. Страхотни са няма що. Всичко вътре при най-малката неравност се тресе и скърца и тропа.

Но иначе да-имат добър климатик, харесва ми затъмнените стъкла че не пече вътре и стъклопакетите и до там. Но според мен сглобката и материалите са много некачествени, и язък за хубавата идея и проект като цяло. Това нещо не знам дали ще издържи здраво и 5 години. МАН-овете са с класи отгоре, 6-та година и са като чисто нови, личи си отромната разлика в качеството. Трябваше да поръчат с тия пари малко на брой същите МАН но съчленени електрически, а общината да купи със свои пари евтини малки автобусчета Исузу или такива правени от бус за довозващи линии до метрото, които са на адекватна цена съобразно това че могат да возят по 15-30 човека и са напълно удобни за тая цел.
« Last Edit: 03.08.2020, 16:10:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1745 on: 03.08.2020, 17:09:14 »
Съчленените електрически все още не са масови и са прекалено скъпи, също има достатъчно газови съчленени автобуси за натоварените линии. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13480
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1746 on: 04.08.2020, 22:57:21 »
Нали уж парите се дават за електрически? Съчленените електрически автобуси ще излезнат много по-евтини от такива за 10 човека, на фона на пътниците които ще превозят, така че теорията ти издиша. Пак казвам, не че са лоши 10-местните електроавтобусчета, а че е тъпо да се дават милиони за тази технология за нещо с такъв малък капацитет, като този ресурс може да отиде да се купи нещо с капацитет 100 пътника вместо 10 по тази скъпа технология.

Ако ще се купува нещо което да вози по 10 човека то има много по-евтини и ефективни решения. Ако щеш дори нещо подобно на това автобусче, правено от бус. Пак има 12-13 места, пак големи лепени стъкла, климатик, автоматична врата, платформа за инвалидни и детски колички но цената му е 10 пъти по-малка и ще върши същата работа и общината спокойно може да купи такива с нейни средства, а парите които са "подарък" да отидат за нещо наистина ефективно и скъпо.

Още повече че това може да го ползваш и за други линии въздуховози, вместо да се хаби струващата 10-ки хиляди батерия да вози въздух. А за пред обикновения пътник и двете са лъскави и еднакво комфортни.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР