Васко, тая приказка я знаеме много добре и никой не я отрича. Но се знае също, и то написано от немски автори, че такъв рейс през далечната 1996та се оказа, е бил на проверка в Канада и не е покрил нито пробата на мивката (уплътненията на джамците и тавана са протекли веднага), нито теста за студоустойчивост.
Двигатели, скорости, окачване и другите агрегати не мога да ги коментирам, не им разбирам, но....каросерията е абсолютен буламач. Нали съм ръководител точно по тази част, та имам наблюдения. Греди за скелето - възможно най-евтиния и нисък клас правоъгълно сечение тръби. Антикорозионна обработка - също. Тенекии също - най-обикновена подцинкована тенекия, подобна на тази, която продаваха от Кремиковци...Вътре абсолютно всичко - прозорци, уплътнения, плоскости, лайсни, люкове, дръжки - не само че като при 0 302, но без изменение от 1967а, само цветовете са "осъвременени". Абсолютно същата тази сбирщина се използва по същото време и в завода в Иран. Единственото читаво нещо е възелът "Хубнер". А вратите на Боде не ща да ги коментирам, направо ми се повръща от тях. Но..руснаците това са поискали, това са и получили, дори идеята е била в един момент те да си ги сглобяват с части, внасяни от Турция, има и реално сглобени известен брой. Просто при тях работата е на ниво тролей ЗИУ-9. Веднъж говорех на панаира с представителя на групата ВДЛ - казва ми как може Мерцедес да се компроментират с тези турски измишльотини...Въобще сравнете с който и да е съвременен европейски автобус от същия период - просто няма база за сравнение. Дори Ташкент тогава не взема такива, а 405.