Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 806229 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3120 on: 04.11.2020, 16:33:41 »
Да, помня ги строени пред Ц.гара и на Септември, и доста вървха. Освен тях пускаха и МАН-ове и Конекто Г, но тези вървха най-много. Имам даже смътен спомен че като стана белята изтеглиха по спешност един от 306 докато беше на линия по спешност да заминава към Септември. Големите наводнения август 2005-та, когато гара Белово беше отнесена, линията прекъсната и около Момин проход, а при Нови искър беше станало като море и беше потопило дирекната линия от Курило посока 3-та линия.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3546
  • TM 303
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3121 on: 05.11.2020, 10:49:34 »
Не знам дали някой си спомня, но през 2005 г, когато линията София-Пловдив беше прекъсната, тези автобуси превозваха хората от влаковете и по магистралата поддържаха без проблеми 100 км/ч.

Аз имам спомени как и по Цариградско, Сливница и други места, където пътят позволява, караха редовно с по 100 км/ч като бяха нови 1998-1999-2000 година. Умирах си от кеф като уцеля 315 по 83 и 3581 по 213 - конкретно тези двата редовно хвърчаха с направо забележителна спрямо голямата част от подвижния състав скорост по онова време, и не само те, вероятно.
« Last Edit: 05.11.2020, 19:58:25 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3122 on: 09.11.2020, 08:43:42 »
На мен ми се е случвало с 213 или 306 да стигна с такъв от Младост до Орлов мост бувално за 7-8 минути и наистина вдигаха/вдигат 90-100. 213 и 306 бяха най-хубавите линии края на 90-те и началото на 2000-те с тези автобуси много бързо караха. Един познат, който преди това е живял в Борово и е пътувал най-вече с ТМ5 и 7 каза че като се преместил в Младост 99-та и пътувал всеки ден на работа с 306 заобичал отново ГТ заради тези автобуси. От София 70 на Мерцедес. Безспорно най-добрата покупка преди лъвските МАН-ове от 2014-та.

За съжаление обаче целия кеф от тези автобуси е свързан с много лоша точка от нашата история. Заради тези автобуси прецакаха завода Чавдар, тези автобуси можеше да ги произведем и ние. Заради едни кметове на най-големите градове, които не искали Чавдар с глупави аргументи от рода на това че "не били доволни от това което виждали толкова много години наред и повече не искали да купуват от тях" и подобни въпреки че Чавдар беше спечелил дори през Мерцедес О 405 Г Скания и подобни.

Можеше да продължат да наливат пари в завода иначе, и сега в София и Варна всичко да е Чавдар, а защо не и в градовете с частници като Пловдив, можеше да произвеждаме сега нещо от рода на Лайнс Сити у нас вместо в Турция.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9332
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3123 on: 09.11.2020, 10:27:54 »
Една от най-добрите покупки в София се казва МАН 262. 20 години обслужваха безпроблемно натоварените студентски линии, и продължават да се движат, за разлика от привидно по-добрите зелени.
Иначе за Чавдар си написал какво е можело да го спаси - някой голям производител да го купи, и да се произвеждат дискаунт модели за Източна Европа. Наливането на пари с цел да се произвжда нещо е тотално обречено на неуспех и никой кмет, каквото и да прави не може да затрие цял завод.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3124 on: 09.11.2020, 10:49:04 »
Е да разбира се и СГ 262, макар че те далеч не впечатляваха чак толкова. Повозих се и на тях като ги пуснаха и не им се накефих чак така. По-тромави, мудни и шумни бяха още отначало в сравнение със зелените, отделно по-високия под и леко по-грубата изработка. Определено зелените ги превъзхождаха по качества, но може и МАН да са по-здрави. Всъщност така сме сиги поръчали. Хубавото на зелените беше че не са наша поръчка, иначе сигурно и тях щяхме да ги поръчаме с 3 скорости и слаб двигател, така че 5-те скорости и големия двигател, кик даун и тн. си бяха бонус от операторите който е правил поръчките преди София и Варна.

Иначе за Чавдар, точно това е била идеята, но е трябвало да има поръчани поне 200 бройки у нас като условие за да стане. Или точно новите автобуси 98-ма за 3-те големи града София, Пловдив и Варна,  и можеше Мерцедес или МАН да вземе Чавдар точно с дискаунт моделите. О 345 Г не е нещо кой знае колко сложно че да не можехме да ги правим ние, както и СГ 262 или някакъв подобен модел който щяха да ни дадат да правим. А като се научим да правим тях, защо не после и Ситаро, конекто или МАН лайнс сити? Ама минало заминало вече, турците се научиха и почнаха да правт дори Ситаро и Лайнс.

О 345 Г е нещо като Мерцедеса на бедните. По снимки съм виждал че ги има доста из бившия СССР, в Полша, Унгария, дори в Германия някоя друга бройка. Заради него и източните и бившите СОЦ страни се уредиха с Мерцедес и успяха да видят качествата на тези машини, макар и далеч по-опростен и евтин от Ситарото, което също излиза 98-ма. Е да, ама пак е Мерцедес, със същия двигател, скорости, системи за сигурност като АБС , АСР и др. Явно е мислен като модел който да смени Икарусите и за такива страни като преход от соц към модерната техника, да се научат да работят с такава преди да минем на Ситаро и МАН-ове като западните. :)
« Last Edit: 09.11.2020, 10:53:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3125 on: 18.11.2020, 13:50:48 »
Днес 9031 забелязан около 12ч на надлез Надежда, качен на платформа на тир. Беше без гуми и нямаше кат номера видимо бракуван, пътуващ в неизвестна посока (най-вероятно за скрап)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3126 on: 24.11.2020, 19:40:32 »
Добро впечатление ми направи в зеления Мерцедес при около и малко под нулата каква жега е вътре. Поне около 2-ра врата, всички радиатори си работеха точно както едно време.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1235
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3127 on: 24.11.2020, 22:54:45 »
Доста се постараха с ремонта на 3287 и е много приличен автобус.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
  • пендел
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #3128 on: 26.11.2020, 12:28:20 »
Не е чак история, по-скоро е в "близкото"минало...Докопах се на тази снимка на 1981 и забелязах че има един Мерцедес О345S отзад. Някой да знае кой му е инвертарния номер? Знам, че много реклами са били слагани на тези рейсове, но този не мога да го позная.

Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3734
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3129 on: 26.11.2020, 13:04:51 »
1763 беше с Практикер.

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
  • пендел
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3130 on: 26.11.2020, 15:42:30 »
Мерси, mitakis!

П.П. 1921 с тасове от БМЦ Просити (Вижте в раздел "Снимки")
« Last Edit: 26.11.2020, 15:50:04 by TRIZUBECA »
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3131 on: 26.11.2020, 22:01:30 »
От сутринта като отивах на работа, но ми беше в обратната посока. Вярно ремонта е доста добър, повече ми харесва от 2270 който трябваше да е образцов, с пантите от шкаф все едно на капаците. Тука повече са се постарали. Само едно стъкло има зад 3-та врата което е от плексиглас, да вземат стъкло от някой бракуван вместо тая пластмаса и отгоре като че ли шарката също беше в тъмно чак до тавана. А от тая пандемия ГТ съвсем се е изпразнил, дори седящите места не се заемат сутринта.

Междудругото, отоплението и с печка ли е че е толкова топъл, или само с иркулационна помпа и топлината от двигателя? Сложили са му и радиаторчето при най-задната 4-ка седалки, на повечето точно то липсваше едно време.
« Last Edit: 26.11.2020, 22:12:32 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3650
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3132 on: 30.11.2020, 10:41:26 »
Автобус 3317 е с повредено съчленение, подобно на бракуваните зелените съчленени Мерцедес (32-- 35--). Задницата се мята на неравности по пътя, с прекалено голямо отклонение. Същият автобус е с неработеща система за автоматично задържане в спряло положение, без да се държат спирачки.
████████████████████████ 

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1364
  • Системата ни убива
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3133 on: 30.11.2020, 10:48:58 »
От много гонене , минаване с висока скорост през дупки и неравности на пътя тва става.

За електричката ли говориш?
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
  • пендел
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3134 on: 30.11.2020, 12:34:19 »
Автобус 3317 е с повредено съчленение
Доста от модела са така (и Дружбенски, и Землянски). Много пъти ми е правело впечатление в Конекто Г, като се пресича трамвайното трасе на булевард Черни Връх и на Графа, че автобусът се огъва с голямо отклонение, както tm0 сподели. Помня, че МАН-овете (21хх) още, когато 304 бе в Малашевци, също го правеха това. Във тази връзка, съвсем технически, има ли някакъв максимален ъгъл на "огъване" и какво трябва да се скъса, за да се откъсат двете части на автобуса?

Пример: https://www.videoman.gr/bg/113835
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3135 on: 02.12.2020, 20:15:55 »
Автобус 3317 е с повредено съчленение, подобно на бракуваните зелените съчленени Мерцедес (32-- 35--). Задницата се мята на неравности по пътя, с прекалено голямо отклонение.

Това не ми се вижда възможно. То попринцип от неравностите задната част се мести спрямо предната това е нормално. Какво точно да му се повреди? Телескопите ли?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1364
  • Системата ни убива
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3136 on: 02.12.2020, 20:21:15 »
В Дружба и в Земляне ги карат като чели са совалки.
 Няколко Землянски автобуса отскубнаха телескопи по паважа на Гоце Делчев , от много леко каране сигурно :neznam:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4850
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3137 on: 02.12.2020, 23:07:20 »
Няколко Землянски автобуса отскубнаха телескопи по паважа на Гоце Делчев , от много леко каране сигурно :neznam:

Изскубани са защото са блокирали, тоест-повредени вече.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3138 on: 03.12.2020, 00:11:44 »
В Дружба и в Земляне ги карат като чели са совалки.

Е те тия автобуси да не са направени да вървят с 20. Виж във Варна същите тези О 345 Г как ги карат с газ до ламарината, или как ги караха навремето тука в София. 10 минути от Младост до Орлов мост.

А като блокират много ясно че при напрежение ще се отскубнат и ще се счупи, физичен закон тая енергия трябва да отиде някъде...не е щото ги карат много бързо разбира се. Не сме единствения град в Европа с булеварди и улици с паваж, нито пък тия автобуси са направени от захар да се чупят при неравности. Все пак това окачване е предвидено да поема известни неравности и денивилации на пътя.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3546
  • TM 303
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3139 on: 04.12.2020, 21:53:49 »
Много ме кефи българския манталитет, че не е проблем ако нямаме пътища, а е проблем как се кара подвижния състав по лунния пейзаж, представен за пътища. И изобщо винаги отделният човешки фактор трябва да е виновен за всичко - нямаме инфраструктура, значи караме човешкия фактор да пълзи с три километра в час до пълна полуда и щом вдигне пет километра в час, виновен е човешкият фактор, естествено. Поддръжката също не е важна - важно е водачът да отговаря за всички технически повреди, както и да е в състояние да ги отстрани в почивката, с подръчни средства, донесени от вкъщи.
« Last Edit: 04.12.2020, 21:56:15 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.