Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 1255435 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4100 on: 17.04.2024, 16:33:28 »
За да спестят малко разход за нафта прецакаха цял автобус. Газовия двигател и уредба според мен бяха свалени от бракувания 3101.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4101 on: 17.04.2024, 16:38:44 »
Те ако му бяха сложили двигателя от Икаруса можеше и да изкара. Това им беше обеца на ухото, че успешните експерименти с архаичните Икаруси и О 305 не сработват при по-модерни автобуси  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4102 on: 17.04.2024, 18:11:22 »
За да спестят малко разход за нафта прецакаха цял автобус. Газовия двигател и уредба според мен бяха свалени от бракувания 3101.
От 3101 ги сложиха на 3694 и после на 3589. Моят приятел, който е станал свидетел, казваше, че се е чул взрив. Добре, че е бил за гараж, можеше да има жертви иначе.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4103 on: 17.04.2024, 18:23:11 »
Още като бяха чисто нови, можеше отзад да си изпържиш яйчица, така грееше там. И точно тези въобще не са проектирани от германците. Въобще тогава можеше да поръчат много по-добър вариант, ама "комисионните" решиха въпроса.... Неслучайно в най-новите издания за историята на Мерцедес им е отделена точно една страница и нито една хубава дума от немския автор.
А 3101 беше с някакъв, специално за него докаран метанов двигател, подобен на Тедом-ския, който се оказа крайно неудачен. Викахте му "зелената гад", понеже правеше опашки по 88 при чичо ви Благо в Дианабад на стръмното.
« Last Edit: 17.04.2024, 18:27:48 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4104 on: 17.04.2024, 20:04:29 »
Quote
И точно тези въобще не са проектирани от германците.
Но кое не е от германците? Двигателя? Скоростите? Преден и задни мостове? Таблото? Седалките (и на шофьора)? Съчленението? Кормилна кутия? Пневматичните елементи? Печката? Конструкцията на шасито е почти 1:1 с О305, но има съществена разлика при носещите елементи на пневморесорите (по нашенски възглавници).

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4105 on: 17.04.2024, 20:08:25 »
А 3101 беше с някакъв, специално за него докаран метанов двигател

Ааами, просто вместо ГНП му бяха измислили някакво делко/разпределител, и вместо дюзи-свещи. Та на всяка заледена повърхност боксуваше заради въртящия момент+ най некадърния шофьор Мурджо.

И двигател от Икарус на Мерцедес не става !
« Last Edit: 17.04.2024, 20:10:19 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4106 on: 17.04.2024, 20:19:53 »
Quote
И точно тези въобще не са проектирани от германците.
Но кое не е от германците? Двигателя? Скоростите? Преден и задни мостове? Таблото? Седалките (и на шофьора)? Съчленението? Кормилна кутия? Пневматичните елементи? Печката? Конструкцията на шасито е почти 1:1 с О305, но има съществена разлика при носещите елементи на пневморесорите (по нашенски възглавници).
Цялата каросерия. Има много подобен италиански автобус Де Симон, който остава само на хартия. За елементите, които си описал съм съгласен, че няма абсолютно нищо ново под слънцето, чист 0 305 си е, с известни промени точно по окачването. Имаме документация в библиотеката на завода за абсолютно всички масови градски автобуси от 29та година насам....Конкуренцията трябва да се познава..
« Last Edit: 17.04.2024, 20:25:38 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4107 on: 17.04.2024, 20:42:55 »
Може ли да споделиш защо не е уважаван модел от немския автор писал книгата, за която говориш (не я знам, би ми било интересно да кажеш коя е)? Реално скоростите, мостовете и съчленението са същите като в о405 (Г) и то от новите, а мотора и окачването са доста близки. Във Варна като се возех от едното в другото, направо нямаше разлика, като съм питал и шофьори също не откриваха разлики в начина на каране и усещането на самия автобус. Единствените очевидни разлики бяха по - ниския под при о405 (Г) и студуването зимата.
По мои наблюдения много им гниеха шкафовете, стълбите и като цяло гредите надолу от прозорците. За другите неща нямам идея, та ми е интересно реално какви проблеми са описани из документациите и книгите.

Online Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4108 on: 17.04.2024, 21:48:20 »
Quote
Цялата каросерия
Шасито не е абсолютно същото като на O305G, но в много отношения подобно. Силовите елементи които предават тежестта върху пневморесорите на задния мост са различни (не са тип греди/ферми) ами някакво подобие на интегрални щанцовани греди. Тези елементи лесно кородират и при заваръчен ремонт (в гаража) се подменят изцяло със стоманени профили/греди (става дума за O345S или G, но не Конекто Евро-3). Та по отношение на шасито няма съществени технологични и конструктивни разлики с О305. Това важи още повече за дългото Конекто Евро-3. Няма и нищо изненадващо защото тези автобуси са полу-нископодово изпълнение. Съществена част от повредите (непрекъснати) са свързани с елементи които не са продукт на турския завод производител.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4109 on: 17.04.2024, 23:19:57 »
https://www.podszun-verlag.de/Omnibusse/
Ето книгите, в четвъртата част има две-три страници за 0 345 и Конекто. Накратко бюджетни модели за Русия и източна Европа, с 10-12 годишен ресурс.
« Last Edit: 17.04.2024, 23:22:27 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4110 on: 18.04.2024, 05:01:33 »
А 3101 беше с някакъв, специално за него докаран метанов двигател

Ааами, просто вместо ГНП му бяха измислили някакво делко/разпределител, и вместо дюзи-свещи. Та на всяка заледена повърхност боксуваше заради въртящия момент+ най некадърния шофьор Мурджо.

И двигател от Икарус на Мерцедес не става !
В Малашевци имаше един Мерцедес 0305, модернизиран в Кента, оранжев, на който бяха сложили Раба Д10 двигател. Май беше 2828, ако не бъркам? След което бая години отпра по Орландовските и Кремиковските линии....
« Last Edit: 18.04.2024, 05:03:14 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4111 on: 18.04.2024, 08:22:33 »
https://www.podszun-verlag.de/Omnibusse/
Ето книгите, в четвъртата част има две-три страници за 0 345 и Конекто. Накратко бюджетни модели за Русия и източна Европа, с 10-12 годишен ресурс.

Действително софийските о345г (не конекто) горе долу след 10-12 години започнаха осезаемо да вървят надолу.
Ние обаче сме голяма работа - надскачаме двойно ресурса им  :rolleyes:
Също като с Чавдар 141 - заводът им дава 9 години, последните бракувани навършиха 19.
Конекто Г като че ли повече години държаха.

 
« Last Edit: 18.04.2024, 08:24:53 by Kingpin »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4112 on: 18.04.2024, 08:35:48 »
Нещо май са се рашили да раздвижат 1128. Миналата седмица някой го беше уловил на линия, днес е по 83, даже прясно опляскан с нова боя. 1122 също е на линия в момента или поне беше преди може би час, по 11.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4113 on: 22.04.2024, 09:46:07 »
1905 - да ти е удоволствие да го гледаш и да се качиш да пътуваш с него:
1905-108 22.3.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
Пребоядисан е:
1905-260 22.4.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

1905-260 22.4.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
« Last Edit: 23.04.2024, 09:15:53 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4114 on: 23.04.2024, 19:00:49 »
Екстра е, като за Земляне  :fan:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4115 on: 24.04.2024, 00:13:35 »
2165 e боядисан.
The Grand Tour

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4116 on: 29.04.2024, 20:08:56 »
Coming soon...  :rolleyes:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4117 on: 30.04.2024, 19:53:30 »
3309 най-сетне е пребоядисан цялостно. В салона обаче си е все такава отврат.

Offline ManSG262

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4118 on: 07.05.2024, 00:21:26 »
2165 пак ли е зарязан?

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4119 on: 08.05.2024, 05:45:46 »
Напротив. Вчера е минал периодичен преглед и скоро ще му се радвате.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.