Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 743912 times)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1160 on: 04.08.2011, 12:56:50 »
Аз, ако отида да източа горивото на някой автобус, дали шофьорът ще го възприеме като кражба?

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1161 on: 04.08.2011, 13:07:06 »
Ако се подпишеш че си си го приел, прави каквото искаш+100 % изпълнение на пробега за това гориво.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1162 on: 04.08.2011, 13:08:12 »
Айде стига с тази нафта вече. Обясни ви се 100 пъти, че кражба НЯМА, и не само това, ами ако с в презарход дори си плащат нафтата и то по пазарни цени, а нормите са занижени и трудно се връзват в тях. Стига вече наистина с тая завист,я л т а  е прав и много хубаво го обясни.

Иначе относно зелените Мерцедеси-погледнете го малко и от добрата страна, след като се инвестират пари в тях, това е сигурно, че им гарантира още дълъг живот. Подобен пример и с Хюлиезите, тези на които им сложиха метанови двигатели и метанови уредби ги стегнаха и се движат още, а доста от останалите ги занемариха и бракуваха.

Ако се направи както трябва и не влияе нещо съществено върху ускорението, комфорта, возията и тн. нямам нищо напротив, а повечето пътници няма и да знаят и не ги интересува, дали автобуса се движи на метан или на нафта. Вижте, че дори на запад слагат метан и то на Ситаро, дали някой там се е оплакал?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3934
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1163 on: 04.08.2011, 13:43:16 »
Айде стига с тази нафта вече. Обясни ви се 100 пъти, че кражба НЯМА, и не само това, ами ако с в презарход дори си плащат нафтата и то по пазарни цени, а нормите са занижени и трудно се връзват в тях. Стига вече наистина с тая завист,я л т а  е прав и много хубаво го обясни.

Иначе относно зелените Мерцедеси-погледнете го малко и от добрата страна, след като се инвестират пари в тях, това е сигурно, че им гарантира още дълъг живот. Подобен пример и с Хюлиезите, тези на които им сложиха метанови двигатели и метанови уредби ги стегнаха и се движат още, а доста от останалите ги занемариха и бракуваха.

Ако се направи както трябва и не влияе нещо съществено върху ускорението, комфорта, возията и тн. нямам нищо напротив, а повечето пътници няма и да знаят и не ги интересува, дали автобуса се движи на метан или на нафта. Вижте, че дори на запад слагат метан и то на Ситаро, дали някой там се е оплакал?
мен ме е страх да се возя в дружбенски хюлиези...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1164 on: 04.08.2011, 14:07:48 »
Айде стига с тази нафта вече. Обясни ви се 100 пъти, че кражба НЯМА, и не само това, ами ако с в презарход дори си плащат нафтата и то по пазарни цени, а нормите са занижени и трудно се връзват в тях. Стига вече наистина с тая завист,я л т а  е прав и много хубаво го обясни.
Обясни? Как го обясни? 100 пъти повторена лъжа, истина ли е? Шофьорите в Автото "ЕТ" ли са? Ако са такива, СО да им плаща директно на тях за пробега, пък те ще си зареждат с гориво, ще си плащат в сервиза, на мивката, застраховките, данъци, осигуровките и т.н.!
Да ти "обясня" и аз нещо. Разходната норма е много "абстрактна" за автобуси на по милион/и километри. Как се определя? Под натиск? Заплаха за стачка!?! Когато разходната норма устройва крадците, те ще почерпят (и началниците са хора). А балъците, които си плащат и се возят в кочини ще плащат тази "социална придобивка", щото овчата мисъл никому не прощава! А може да е толкова лесно, с пломби тук-там, с внезапни проверки, за да няма и преразход, който при спазване на разписание (и редовни курсове) явно е технически проблем, а точно гореописаните мерки биха могли да го докажат. Но явно системата е удобна на всички и в ущърб на нас...
« Last Edit: 04.08.2011, 14:12:23 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3090
    • View Profile

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1166 on: 04.08.2011, 16:07:25 »
Тази Наредба е меко казано неадекватна, а и е пълна с вратички (напр. цял Раздел ІV), направо тя самата е като "врата у поле".
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sadesign

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1167 on: 04.08.2011, 17:40:27 »
Желязната шофьорска логика: щом си спестил нафта, може да си я вземеш, без това да е кражба!  ;)

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3934
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1168 on: 04.08.2011, 18:19:44 »
абе кво сте се хванали за шоферите? механици, монтъори и т.н. да не би да са най-праведните? началниците...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1169 on: 04.08.2011, 18:36:41 »
Не са, ама тука никой от тях още не се похвалил, колко е прав като си точи от служебното масло, защото е "икономисал" при смените.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3934
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1170 on: 04.08.2011, 18:38:31 »
Не са, ама тука никой от тях още не се похвалил, колко е прав като си точи от служебното масло, защото е "икономисал" при смените.
като не са спри да говориш ;)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4633
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1171 on: 04.08.2011, 19:29:07 »
Те и те крадат нафтата. Знам случай за автобус, чиито резервоар е източен от служител на гаража и напълнен с вода. В този смисъл всичките са андрешковци. И с тоя проблем можеше да са се справили отдавна.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1172 on: 04.08.2011, 20:05:25 »
Много нещо се е изписало,  много нещо, че и много глупости. Най-голямата от които беше  да се дадат линиите на концесия за да се спрат кражбите на гориво...  :D В настоящата тема се обсъждат техническата част на автобусите и случващото се с тях. От тази гледна точка трябва да се изхожда при коментирането и най вече това да става когато има какво да се каже, а не 'ми те крадат' и други подобни обобщения, те ще се считат за офтопик!
НЕ на хейтърството!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1173 on: 04.08.2011, 21:13:17 »
Много нещо се е изписало,  много нещо, че и много глупости. Най-голямата от които беше  да се дадат линиите на концесия за да се спрат кражбите на гориво...
Какво точно е глупавото? Убеден съм, че в Карат С се краде в много пъти по-малко, а и не от моя джоб.
За да не съм оффтопик, час по-скоро всички автобуси трябва да минат на метан и да се закупуват нови само такива. Освен проблема с горивото, икономическия и екологичния ефект са основни и много съществени. Относно преработките, дано се правят грамотно, от специалисти с необходимата квалификация, защото освен да съсипат автобуса, може и по-голяма беля да стане.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1174 on: 04.08.2011, 21:34:32 »
Днес ми се стори, че видях въпросният О 345 Г по Цариградско на линия с пътници. Ако е един, на който задната табела не му работи и е сложена хартиена.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1175 on: 04.08.2011, 21:57:23 »
Много нещо се е изписало,  много нещо, че и много глупости. Най-голямата от които беше  да се дадат линиите на концесия за да се спрат кражбите на гориво...
Какво точно е глупавото? Убеден съм, че в Карат С се краде в много пъти по-малко, а и не от моя джоб.
За да не съм оффтопик, час по-скоро всички автобуси трябва да минат на метан и да се закупуват нови само такива. Освен проблема с горивото, икономическия и екологичния ефект са основни и много съществени. Относно преработките, дано се правят грамотно, от специалисти с необходимата квалификация, защото освен да съсипат автобуса, може и по-голяма беля да стане.
Какво значи убеден съм? С какви пари Карат си купува нафтата? От твоя джоб излизат 3.50 на км. за возене с къси автобуси, и пак от твоя джоб излизат към 2.70 за возене със съчленен автобус. Сметни тая разлика по 100 автобуса, които на ден минават средно по 150 км. всеки и ще видиш че цифрата хич не е малка. Ако пък кажеш за новите автобуси-Карат ги изплаща с парите от твоя джоб, но като ги изплати те си остават на Карат, а не остават общински, респективно обществени, както ще е например с конектата по 111. Кое е по-добре за общината?  Това е що се касае до твоя джоб. Цифрите са толкова големи, че нафтата е смешен довод да се повдига темата за концесиите. И последно-не си мислете, че в Карат не се точи ;) С това офтопика вече наистина спира.

Икономическият ефект - дали е икономическо изгодно през 3-4 години да инвестираш по 30-40 000 лева в "основен ремонт" на автобус, чиято стойност е не повече от 5000лв. само защото е пригоден да носи бутилки на покрива си (вследствие на което къса шаси) или е по-изгодно да се вземе автобус на старо за 10 000 лева, който да се движи безпроблемно поне 3-4 години при тукашната липса на поддръжка? Пробвахме и с нови метанови автобуси - на 200 000 км. 3 са спирани за двигател, на още няколко пък им подсилваха шаситата, а още не са изплатени дори...

Относно преработките - "дано се правят качествено" някак си не ме успокоява щом се отнася за човешки животи. Има случаи на сериозни проблеми причинени от газовите уредби, има и загинал, но е било преди доста години, подробностите съм ги забравил. Имайки предвид досегашната работа на майсторите, които "дано работят качествено" ...А дано ама надали. Повози се в някой автобус с метанова уредба защото така отстрани е лесно да се говори - движат ли се, движат се, значи всичко е наред. И ако за жълтите гробници сме свикнали да кретат едва едва, то за зелените не сме. Говоря от името на пътник, а не на страничен наблюдател ;) Освен това автобусите от градския транспорт имат и задачи за едно евентуално военно или кризисно време, заради което и Гражданска защита определя и колко автобуса могат да се движат с метан (справка Челопечене). Все неща, които е редно да се знаят преди да се казва какво трябва и какво не. И не на последно място нафтата е гориво, което може да бъде добавено по много начини и от много места, докато газът не е (справка преди 2години)

Днес ми се стори, че видях въпросният О 345 Г по Цариградско на линия с пътници. Ако е един, на който задната табела не му работи и е сложена хартиена.

Не си го видял, още сигурно месец-два няма да го видиш. 3598 е с хартиена табела отзад
« Last Edit: 05.08.2011, 01:44:02 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1176 on: 04.08.2011, 22:47:22 »
Тук е пълно с предубедени не-трезво мислещи хора, и няма смисъл да се разяснява нещо в което никога на никой няма да повярват, неверници както казват югоизточните ни съседи по държава.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1177 on: 10.08.2011, 19:46:38 »
3589 е връткал кръгчета в гаража с новия си двигател, но има разни работи за доизкосуряване. Утре като се прибера, ще кажа още :P :D

Offline dsgnfan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 61
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1178 on: 11.08.2011, 02:47:56 »
Какво му е на 3589, че са му сменили двигателя? Нов от завода ли или свален от друг автобус? Доколкото разбирам са го направили на газ? И той ли ще се влачи като червей с газ, като О305-ките?

А 1665 е пример за кочина! Може успешно да кандидатства за най-голяма кочина в Земляне!
Миналата седмица в петък беше по 107 с неработеща или знам ли каква втора врата и пътниците бяха ошашавени да се катерят през половината крило на предната - единственото отваряемо и използваемо със преградите, които си правят шофьорите! :angry: Не знам кой и защо му е заменил оригиналната кабина с такава от Икарус, или поне с 1/3 от тази на Икарус-а.
 Шофьорът отваряше на някои спирки и задната на други я отваря и затваря под носа на хората. Странна работа. Направо си припомних времената на селските Чардари с 1 врата... Резерви няма ли, диспечери няма ли!?
При последния ремонт са му напръскали тавана в бяло, обаче никой не се е сетил да закърпи течовете на покрива... и че като не ги закърпи, белия таван ще стане кафяв от ръжда...
Прозорците му, почти всичките са завити си винтове, или по-точно уплътненията им са завити.
Гърбовете на облегалките са ужасно протрити. Капандурката на тавана май е заварена.
Отвън изглежда ужасно, целият е в ръжда. Жалко наистина, когато го внесоха в началото беше една от най-поддържанитие от титулярите си коли. Имаше даже запазени фаровете за мъгла в бронята си.
« Last Edit: 11.08.2011, 03:16:23 by dsgnfan »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4633
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1179 on: 17.08.2011, 14:19:40 »
Разбрах, че в Земляне онзе ден бил докаран някакъв обърнат на едната си страна автобус, впоследствие разкостен. Някой да знае нещо?

Едит: Автобусът е Хюлиез и е нарязан на парчета.
« Last Edit: 17.08.2011, 17:19:32 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"