Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 742172 times)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1420 on: 13.07.2012, 11:51:55 »
Малеее

Е добре де, щом метана работи на принципа на взривяване, а не на горене, тогава може ли да сложат бензинов двигател? Бензиновият нали работи на същият принцип и не би трябвало да има проблем, докато дизеловия работи на съвсем друг принцип. Все отнякъде може да се изнамери бензинов двигател с мощност над 200 коня.
Взривяване в смисъл че има по-голяма скорост на горене. На практика този двигател е превърнат в бензинов, работещ на метан. Няма ГНП, няма дюзи, има свещи като бензиновите, има и електронно делко- разпределител.

колко ще харчи един бензинов автобус? Поне 50/100!
Те дизеловите автобуси харчат горе долу по 50 л./100 км.-Съчленените, ако има пуснат и климатик, и е натоварен по "Български", даже отива разхода на горе.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13433
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1421 on: 13.07.2012, 12:02:54 »
Иво, и ти рече голям бисер :D Имаш ли представа колко ще харчи един бензинов автобус? Поне 50/100!
Имах предвид безнинов днигател, който да работи на метан, бензиновите автобуси май отдавна са отречени като неефективни.

Но както и да е ЯЛТА отговори на въпроса, това обяснява нещата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1422 on: 13.07.2012, 12:58:30 »
Иво, и ти рече голям бисер :D Имаш ли представа колко ще харчи един бензинов автобус? Поне 50/100!
Имах предвид безнинов днигател, който да работи на метан, бензиновите автобуси май отдавна са отречени като неефективни.

Но както и да е ЯЛТА отговори на въпроса, това обяснява нещата.
Големите машини са с дизелов двигател, защото К.П.Д. им е 45 %, а на бензиновите, /метан/ е едва 15 %. Но търсейки икономията..............
Общината превежда пари за дизел, а гаража купува метан, а забравихте ли за "незаконната" метан-станция в Дружба. После бизнес с нафта, ама за кой ?
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1423 on: 13.07.2012, 13:27:50 »
Бензиновите двигатели имат около 30% КПД, но в случая говорим за икономия от използването на икономически по-изгоден вид гориво и 15-те% разлика в КПД-то нямат съществена роля. Нещо дискусията се разми в няколко теми, включително "Бисери", а правилното и място е там - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=222.msg284237#msg284237 , като всеки може да се запознае с публикуваният от мен последен материал.
Причината за загряването на 3589 и подобните му е, че за задвижването му е необходимо по-голямо количество метан (мерено в молекули), отколкото дизел и от там се покачва отделяната енергия/топлина. Това е най-простото обяснение след анализ на всички параметри, като калоричност на самото гориво, калоричност на горивната смес, време на изгаряне и т.н. Извинявам се за простото обяснение, но ако имаме някой инженер-химик със свободно време във форума може да го обясни и анализира по-подробно.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1424 on: 13.07.2012, 13:31:15 »
Същият 3589 бръмчи почти като някой О305Г, само е малко по-тих... засега! :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1425 on: 13.07.2012, 13:35:36 »

Аз се занимавам с практиката, а теориите не ги харесвам от както четях за "социалистите- утописти". У нас теориите са нищо друго освен завоалиране за..............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2742
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1426 on: 13.07.2012, 14:09:28 »
Предполагам, че работната температура е 80-90 градуса. Интересно е колко пари ще се спестят, че е оправдано съсипването на цял автобус и то от хубавите.
Ялта, за какво служат четрите уреда, показващи налягането в спирачната система -т.е. какво точно отчитат и защо са 4?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1427 on: 13.07.2012, 14:15:05 »

Ялта, за какво служат четрите уреда, показващи налягането в спирачната система -т.е. какво точно отчитат и защо са 4?
Това са кръговете на въздушната инсталация,- предни- задни. При спад в налягането може да се локализира повредата.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1428 on: 13.07.2012, 17:46:05 »
Предполагам, че работната температура е 80-90 градуса. Интересно е колко пари ще се спестят, че е оправдано съсипването на цял автобус и то от хубавите...
Пак там можеш да си отговориш на въпроса. Иначе "съсипването" не е оправдано при никакви условия. Всъщност тази "реконструкция" със съдействието на Метан Маркет ли е направена или просто някой що годе грамотен инженер в гаража си прави експерименти в реални условия? Все си мисля, че самият блок не е пригоден за такова изменение, а може би и буталата, главата...
Това нали се разбрахме вече, че не е вярно:
Взривяване в смисъл че има по-голяма скорост на горене. На практика този двигател е превърнат в бензинов, работещ на метан. Няма ГНП, няма дюзи, има свещи като бензиновите, има и електронно делко- разпределител.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1429 on: 13.07.2012, 18:01:40 »

Това нали се разбрахме вече, че не е вярно:

Giorev, ти от девет кладенци вода ще донесеш, само да докажеш че си прав ! Вярвай си в каквото искаш. Аз съм карал такива боклуци и знам, това ми е достатъчно. Няма смисъл да споря с теб относно твоето верою, дали Христос е по велик, или Аллах. Не очаквам и Нобелова, примерно награда. Споделям си преживени неща, а ти намерени в интернет, дерзай.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1430 on: 13.07.2012, 19:35:40 »
Хората са проучили въпросът, кое как, колко бързо, защо, в какви условия гори, но ти искаш да вярваме на теб кое как е защото си карал автобус на метан  :neznam: :laugh: :help:
Като имаш някаква кауза, вземи разбери истинските причини за проблема, проучи процесът, подготви се, пък тогава задълбавай в темата. Противното е неловко и смешно! Цитирам ти материали зад които стоят университети и това не ти е достатъчно - изглежда си стоял с хронометър в някое бутало  :neznam: Моето "верою" е науката, а ти изглежда го караш на "шесто чувство"...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1431 on: 13.07.2012, 19:57:15 »
Моето "верою" е науката
Не приятелю, твоето верую е злобата и завистта, и колкото по рано го осъзнаеш, толкова по добре ще е за теб самия.
Но ти естествено сам избираш какъв да бъдеш и поведението си също. Обещавам повече въобще да не ти обръщам внимание, освен ако не започнеш да ми плащаш данъците което е абсурдно разбира се.
И без лоши чувства.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1432 on: 13.07.2012, 20:09:17 »
О да, завист! Доколкото си спомням последният път, когато ме обвини в завист, беше по повод възмущението ми и абсолютната неприязън към практиката масово в ГТ да се краде гориво, в тази връзка считай, че поне малка част от нещо ти плащам - дали е това дето го сипваш в личната си кола или това дето продаваш на черно  :neznam: :D
В интерес на истината, до голяма степен се въртим само в тая тема. Нима е случайно, че непрекъснато вадиш сводка за ремонтите в темата за Тедом - сякаш другите автобуси не се чупят? Сега отново си говорим за метан и отново ти четем тирадите. Ми как да е? Източникът ти на допълнително възнаграждение може да пресъхне - естествено, че ще "обработваш материала" (за човешкия говоря), колко се чупят автобусите на метан, какви пари струвала поддръжката, ремонта...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7052
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1433 on: 14.07.2012, 12:34:07 »
Ще помоля Гьорев да не излиза от рамките на добрия тон. Може да си се въоръжил много добре теоритично но фактите са си факти и са на лице а пред тях и боговете мълчат.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1434 on: 15.07.2012, 12:30:32 »
Ще помоля Гьорев да не излиза от рамките на добрия тон. Може да си се въоръжил много добре теоритично но фактите са си факти и са на лице а пред тях и боговете мълчат.
За кои факти става въпрос?
Ако става въпрос за това, че гаражните преработки в Дружба прегряват и скапват двигатели, по-бързо спрямо фабрично работещите на дизел съм абсолютно съгласен. Впрочем това е до голяма степен очаквано и би трябвало замесените в това хора да го знаят, противното е разказ по преживяно. Та допускайки, че всички са наясно, че една фабрично (ра)изработена за работа на дизел машина не е лесно (а може би понякога невъзможно) да се пригоди за работа само на метан, трябва да се запитаме - защо го правят? За тези, които си задават този въпрос, могат да разгледат линка към другата тема и да намерят отговора му.
Но с "факти" от типа, че метанът гори "по-бързо" от дизелът няма как да се съглася  :angry: и нямам намерение да доказвам на някого, че Земята е кръгла, щом като той я е виждал само плоска. Това, че аз получавам забележка , а потребителят който ръси глупотевини потупване по рамото, пък е доста дразнещо и още веднъж идва да се попитам защо да си хабя нервите тук? Нека се впише като точка І-ва, че това е форум за работещи в системата и техните верни "поклонници", че да знам поне една причина, че фактите тук са други.
« Last Edit: 15.07.2012, 17:49:25 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3090
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1435 on: 16.07.2012, 15:59:01 »

Взривяване в смисъл че има по-голяма скорост на горене.

Напротив метана гори по-бавно от бензина за това при монтирането на такава уредба на бензинов автомобил се поставя допълнително аванс процесор . Това устройство дава по голямо предверение на подаването на искрата за да може горивния процес да започне достатъчно по-рано преди достигането на буталото в Горна Мъртва Точка ! При неправилна центровка се получава този ефект от липса на мощност и висока температура при работата на двигателя .

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1436 on: 16.07.2012, 16:08:06 »
Eто ги скоростите на горене:

Quote
- Водород – Топлина на изгаряне – 120,12 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 2670 м/с
- Бензин – Топлина на изгаряне – 44,4 до 44,9 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 655 м/с
- Пропан - Топлина на изгаряне – 46,5 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 455 м/с
- Бутан - Топлина на изгаряне – 45,67 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 379 м/с
- Дизелово гориво - Топлина на изгаряне – 41,3 до 42,7 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 359 м/с
- Метан - Топлина на изгаряне – 49,9 MJ/kg, Макс скорост на горене на газовъздушната смес – 338 м/с

От всички масово разпространени горива метанът гори най-бавно, а бензинът най-бързо (изключвам водорода). Това са данни за правилно съставена гориво въздушна смес, което също не е шега работа и изисква познания и настройки:
Quote
Стехиометрична смес, гориво-въздушно и въздушно отношрения за различните горива. Кратки уточнения.

 
   Това е една статия написана от Уейн Трип и допълнена от мен, с цел по-добро разкриване на спецификата при използването на различни горива.

Какво е гориво-въздушно отношение (AFR)?
-    Това е отношението между масите на наличния в цилиндъра въздух и гориво при горивния процес в един ДВГ.
Какво е ламбда (λ)?
-    Това е отношението на действителното количество въздух, участващо при изгарянето на 1 кг гориво, към теоретично необходимото или отношението на действителното AFR към стехиометричното AFR. По-реалистично обяснено, ако с нашата широколентова сонда, по време на тест измерваме примерно AFR 12.8 и използваме обикновен бензин, то за ламбда получаваме :
             λ =12.8 : 14.57 = 0.88
Какво е стехиометрична смес (AFR)?
-    Това е смес при която действително постъпилото количество въздух е равно на теоретично необходимото такова, за пълното изгаряне на 1 кг гориво. С други думи, според предишния пример ще получим:
      λ =14.57 : 14.57 = 1.0
Какво е богата / бедна смес?
      -     Това е смес с     λ<1 /  λ >1 или когато имаме недостатък / излишък на въздух.
 
 На практика често се среща объркване в разбирането за AFR и  λ, когато се говори за различни горива и специално алкохолните такива. Това не е трудно да се разбере, но съществуват и доста погрешни схващания. Нещата стават още по-объркани,  когато информацията за настройките на двг при работа с алкохолни горива се дава от хора, които не ги използват в действителност.
   Алкохолните горива не са толкова „чувствителни” при промяна на сместа, както бензиновите. Казано с други думи, използвайки ги можем да сме далеч от оптималната смес преди да видим забележима промяна в мощността на двигателя.  Това е още един фактор, допринасящ за допълнително объркване.
  Стехиометричното отношение (λ=1) е перфектния баланс между въздух и гориво за което и да е използвано гориво. Лабораторният бензин ( бензин състоящ се изключително от н-хептан и изо-октан) е предимно за иследователски цели. Гориво-въздушна смес с този бензин е стехиометрична (λ=1) при AFR= 14.7:1 , т.е. 14.7 кг въздух отнесени към 1 кг от този бензин. Резултатът е пълно изгаряне на бензина и максимално отделена енергия. Това обаче не е същият бензин, който купуваме на бензиностанцията.             
   Обикновенният бензин има стехиометричност на сместа му с въздуха (λ=1) при приблизително AFR=14.57:1 (където всъщност широколентовите кислородни датчици BOSCH LSU4.2 и 4.9 са калибрирани), затова често се среща точно това отношение като стехиометрично. Бензините пък за състезателни цели варират толкова много по състав, че почти всеки има свое специфично стехиометрично отношение.
 Ламбда (λ) е нищо повече от показания къде се намира сместа, бедна или богата спрямо стехиометричната. Това е едно показание за въздуха, позволяващо всякави горива да бъдат сравнявани само при стехиометричната им смес.
  Ето някои примери за различни горива и тяхното стехиометрично (λ=1) гориво-въздушно отношение:

Ламбда 1.0
Обикновен бензин =  14.57:1 AFR
Метанол                  =  6.4:1    AFR
Е85                           =  9.77:1  AFR   (Е85 е смес 85%етанол + 15 % бензин обемно)
Е100                         =  9.01:1  AFR   (Почти 100% етанол)

 От горните цифри виждаме, че за пълното (λ=1) изгаряне на 1кг от различните горива са необходими различни килограми въздух.  Важно е да се отбележи все пак, че горните отношения не означават едно и също λ за максимална мощност, например за работа на обикновен или състезателен бензин ще бъде същото като за Е85 или метанол. Ламбда може да е близко но не е същото, особено ако двигателя е оптимизиран за работа с определено гориво. Ето и някои примери:

 Гориво                                                  AFR          Еквивалентно      Ламбда
                                                                                 отношение                                                                                                  Бензин стехиометрична                       14.7               1                        1
Бензин макс.мощност богата смес      12.5             1.176                  0.8503
Бензин макс.мощност бедна смес       13.23           1.111                  0.900

E85 стехиометрична                             9.765            1                          1
E85 макс.мощност богата смес            6.975           1.40                      0.7143
E85 макс.мощност бедна смес              8.469           1.153                   0.8673

E100 стехиометрична                            9.0078          1                          1
E100 макс.мощност богата смес           6.429            1.4                       0.714
E100 макс.мощност бедна смес            7.8                1.15                     0.870
 
  Трябва да се отбележи, че алкохолни горива абсорбирали влага, притежават различни от посочените отношения.
  Забележете колко голям е маржа между максималната мощност бедна/богата смес за етаноловите горива в сравнение с бензина. По-добрата охлаждаща способност и високо октаново число, позволяват сместа за максимален момент/мощност да има една по-широка граница, сравнено с тази на бензините но сместа, която дава най-добро „развъртане” при преходните режими има значително по-тесен диапазон. Това е нещо, което вероятно няма да се прояви на дино тестове, но със сигурност се проявява на пистата!!! Метаноловото гориво показва същата тенденция. 
   Понеже в крайна сметка за състезателни цели, ние настройваме за да получим максимален момент/мощност, а не стехиометрична работа, ние трябва да сме по-заинтересовани от т.н. „еквивалентно(приравнително) отношение” (ЕО) и неговото влияние върху мощността. ЕО = 1/ λ
ЕО е сравнение на алтернативните горива с бензина като гориво.  Бензиновите горива постигат максимална мощност при относително бедни смеси – около 10% по-богато от стехиометричната си такава. Останалите горива изискват доста по-богата смес за максимална мощност. За повечето двигатели, мощността при пълна газ и Е85 изисква 1.4 пъти повече гориво отколкото при бензина. При частични натоварвания обаче, това количество може да бъде само 1.2 пъти повече. Ако например се предприемат промени в степента на сгъстяване или други параметри с цел оползотворяване на повече от предимствата на Е85, то ще бъде променено и ЕО.
  За Метаноловото ЕО няма достатъчно данни, но като обобщено правило се приема 2.0 – 2.15, което дава показания за ламбда при максимална мощност много по-ниска от колкото повечето широколентови сонди и контролерите им биха коректно отчитали и показвали.
  Използвайки даже най-добрите ламбда/AFR контролери, все още се налагат ограничения поради точността на самия сензор, когато се налага да се отчитат смеси отдалечени от   λ=1.  Bosch LSU сензорите(сонди, кислородни датчици...) по спецификация имат отклонение от +/- 0.01 единици при  λ= 0.8 . При по-ниски стойности на ламбда отклонението е още по-високо. При реална употреба с контролер, отклоненията могат да са още по-значителни. При стойности на ламбда по-ниски от 0.65 кослородните сензори (WBO2) са напълно извън обхвата си, а повечето контролери имат проблеми с вариране и непостянство още при ламбда = 0.7.  Всичко това поставя точността на измерването на метанолово-въздушните смеси под значителен въпрос, особено когато измервателния уред се калибрира на нормален атмосферен въздух. Ако и в допълнение се използва принудително пълнене или смеси с други горива, като нитрометан, нитроетан и т.н. с метанол, то ламбда може да бъде още по-богата и съответно още по-далече от работния диапазон на сензора.
   Като допълнение може да се каже, че алкохолните горива могат да работят на по-бедни смеси от колкото бензина при ниски натоварвания (т.н. круизна скорост), преди да се усетят прекъсвания в работата на двигателя в следствие на обедняването. И с двата вида  горива може да се работи с още по-бедни смеси ако се използва т.н. „горещи” запалителни системи, като CDI или плазмено запалване. Това от друга страна означава, че при използване на бензин или алкохол, когато се настройва работата на двигателя за максимална горивна икономичност, показанията за ламбда могат да бъдат извън обхвата на сензорите но в другата противоположноост а именно в обеднената граница. Bosch LSU 4.2 сензорът е добър до приблизително 22:1 AFR, а LSU 4.9 до 35:1 AFR, но точността им намалява толкова, колкото сместа се отдалечава от ламбда = 1 към  „богатия” край на обхвата им.
  Ако искате сериозно да използвате метанол като гориво, то за настройване е най-добре да се използва газ-анализатор, дори и един обикновен СО анализатор (метър) би помогнал. Според скромното ми мнение, щом един път започнете да използвате многокомпонентен газ-анализатор, вашия AFR метър ще събира прах на някой рафт.
Източник: http://www.heed-auto.com/index.php?option=com_content&task=view&id=84
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2091
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1437 on: 17.07.2012, 01:10:08 »
От това, което виждам на пръв поглед, метановото гориво изглежда е много подобно на дизеловото..

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2836
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1438 on: 17.07.2012, 07:04:03 »
От това, което виждам на пръв поглед, метановото гориво изглежда е много подобно на дизеловото..
На метанът му трябва добра и силна искра, на дизелът не му трябва - той се самовъзпламенява.  ;)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1439 on: 17.07.2012, 09:52:19 »
От това, което виждам на пръв поглед, метановото гориво изглежда е много подобно на дизеловото..
На теория може и да изглежда, но на практика е съвсем друго нещо. Дебна да снимам някой разглобен мотор, пък тогава да гледате стопени цилиндри, криви биели, изгорели бутала, потънали в леглата си клапани и тн.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/