Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 742178 times)

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4630
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1500 on: 19.02.2013, 02:28:53 »
Няма място за спор! Виж новите Конекто как за отрицателно време ги зауплътняваха с вестници, картони и пр. Да не говорим за ужасяващо дразнещия звук на двигателя, който при старите е напевен и приятен (като тиристорния напев на Пейчев). Като минус слагам липсата на блокировка, днес вратите се отваряха при скорост от 15-20км/ч. 
Припомних си славните времена на зелените и 3278 по 3, които обаче нищо не може да замени.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1501 on: 19.02.2013, 07:55:01 »
Няма място за спор! Виж новите Конекто как за отрицателно време ги зауплътняваха с вестници, картони и пр. Да не говорим за ужасяващо дразнещия звук на двигателя, който при старите е напевен и приятен (като тиристорния напев на Пейчев). Като минус слагам липсата на блокировка, днес вратите се отваряха при скорост от 15-20км/ч. 
Припомних си славните времена на зелените и 3278 по 3, които обаче нищо не може да замени.

Ако става въпрос при новите Конекта, това е невъзможно.

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4630
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1502 on: 19.02.2013, 08:09:05 »
За старите говоря.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1503 on: 19.02.2013, 09:16:21 »
Днеска пътувах с 9016 по 3... Всичко много добре, ама в салона светеха точно 2 пури.
Е колко пъти сме писали, че при движение по тъмни участъци от пътя, лампите се гасят защото стъклата отрътре стават на ОГЛЕДАЛА, и управлението е ужасно трудно и неприятно. Гледаш напред, а се вижда всичко назад-в салона !
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1504 on: 19.02.2013, 11:47:01 »
Да, помеждудругото старото Конекто на мен ми изглежда направено доста по-качествено от О 345 Г и от новото Конекто
Ако говорим за съчленените версии на тези автобуси в София, съм съгласен, че Конекто Г е по-добро като салон, съответно като комфорт за пътниците, а и на външен вид ми харесва повече от 0345Г и Конекто ЛФГ. Като машини обаче, смятам че и двата модела - 0345Г и Конекто ЛФГ са по-добри от Конекто Г. При соло автобусите вече съм съгласен, че почти по-всички показатели Конекто превъзхожда 0345 и Конекто ЛФ.

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4630
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1505 on: 19.02.2013, 17:10:12 »
Днеска пътувах с 9016 по 3... Всичко много добре, ама в салона светеха точно 2 пури.
Е колко пъти сме писали, че при движение по тъмни участъци от пътя, лампите се гасят защото стъклата отрътре стават на ОГЛЕДАЛА, и управлението е ужасно трудно и неприятно. Гледаш напред, а се вижда всичко назад-в салона !

Ето, пак четем избирателно... Не е нормално в салона за светят само две от поне 10 пури и то при задната врата! Което значи неизправно осветление, защото иначе светят през една. То хубаво да махнеш пурите около кабината, ама да оставиш две отзад... И освен това, осветлението беше запалено на Панчарево, където вече е хем осветено, хем не беше се стъмнило.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1506 on: 19.02.2013, 21:26:41 »
Което значи неизправно осветление
Техническа експертиза ?
В моя рейс може да свети САМО ЕДНА  лампа. От времето когато и на А-3 пътувахме.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4630
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1507 on: 19.02.2013, 21:55:20 »
Не, просто, в тези автобуси осветлението е на две секции - при зелените са лява и дясна, а при Конекто са шахматно. Лампата, която е на самостоятелен ключ, предполагам, е тази в кабината или точно над първа врата. Всичко останало са преработки...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3630
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1508 on: 19.02.2013, 22:07:23 »
Именно че е на две секции- едната в случая може да е конфигурирана да светят само двете последни лампи, а другата да светят някои от останалите. Кой както си го е направил.

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13433
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1509 on: 19.02.2013, 23:01:22 »
Голям праз, че не работи осветлението на извънградски участък. И без това като работи, нищо не се вижда навън, само отражения.

Междудругото, спомням си че миналата зима по това време пътувах от с.Кътина с едно много хубаво Конекто от старите, беше в оцветяване като Кобрите. Направи ми впечатление тогава, че вътре беше много топло, звучеше приятна музика по аудиоуредбата в салона, и пътуването беше доста приятно. От къде е дошло това Конекто една бройка и съществува ли още?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3433
  • TM 303
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1510 on: 19.02.2013, 23:31:05 »
Кой както си го е направил.

Според мен това изречение достатъчно ясно описва причините и възможностите за светене или несветене на определени лампи в салона на тези автобуси, а и съвсем обективно погледнато, на извънградски участък с толкова завои освен да прави по-ясни отраженията на засъхналите сиви капки от страхотната мивка на Карат С, осветлението в целия салон надали ще доведе до други предимства за когото и да било - надали някой ще чете книга по това трасе вечер... Струва ми се, че ограничената вместимост на соло автобусите и възрастта на конкретния автобус, респективно условията по договора на Карат С за обслужването на А3 са доста по-сериозни проблеми от този бял кахър.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1511 on: 19.02.2013, 23:42:23 »
Голям праз, че не работи осветлението на извънградски участък. И без това като работи, нищо не се вижда навън, само отражения.

Междудругото, спомням си че миналата зима по това време пътувах от с.Кътина с едно много хубаво Конекто от старите, беше в оцветяване като Кобрите. Направи ми впечатление тогава, че вътре беше много топло, звучеше приятна музика по аудиоуредбата в салона, и пътуването беше доста приятно. От къде е дошло това Конекто една бройка и съществува ли още?

Съществува - 6005. Имаше 5 броя все на Ивкони. Бяха зелено-бели и обслужваха 42 в периода 2002-2007. Сега само този остана при Ивкони. Един май бракуваха, един стана магазинче на Виваком.За другите два не знам. Май ги пратиха към Ямбол.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13433
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1512 on: 19.02.2013, 23:44:43 »
А, да сега се сетих за зелено-белите, помня ги по 42-ката. Даже и по 74 съм виждал и снимал един такъв. Жалко, че само един се движи, повече ми харесват от Кобрите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4630
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1513 on: 20.02.2013, 00:26:09 »
Аз доста често (почти винаги) чета книги, когато пътува по 3 вечер - по-бързо ми минава времето. Съществен проблем при липсата на осветление е, че шофьорите не спират по спирките, а ако има за слизане, не виждат и се получават проблеми. Аз казвам на шофьора, когато ще слизам, но това не всеки се сеща, а когато е тъпканица, е невъзможно да се стигне до шофьора (той не че ще види, дори и да е светло, но понякога се усещат). И освен това, напълно достатъчно е първите три лампи да са угасени - все пак точно зад шофьора има преграда, която закрива от светлината точно неговата страна, което плюс угасените три лампи е достатъчно. Но не ме кефи да си светя с телефона, за да не би да се сдобия я с дъвка, я с друга гнусотия по дрехите си, когато седна...

едит: и точно защото ни набутаха в единични автобуси и увеличиха интервала, аз искам поне пътуването в нормалните часове да ми е прилично. Аз с Икаруси и зелени съм пътувал и изцяло със загасено осветление, но не съм имал претенции, защото съм знаел, че по светло поне ще пътувам като човек.
« Last Edit: 20.02.2013, 00:33:15 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2091
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1514 on: 20.02.2013, 00:32:36 »
Тук ще намериш хора, които биха защитили и липсата на врати на автобусите ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13433
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1515 on: 20.02.2013, 00:57:07 »
По 3-ката спирките май се водят "по желание" от както излезе от Кокаляне, чак до Пасарел. Защото веднъж исках да ходя до един манастир, и трябваше да сляза на дяволския мост, така пишеше в пътеводителя. Питах шофьора и той ми каза да казвам като искам да слизам, че спирките са по желание. А то мястото е едно изведнъж зад завоя и ако не е пътувал човек абсурд да го нацелиш, но човека ме извика като наближихме.

Така е и на трудовака, където се ходи за крепостта. Навръщане се застава на уширението на паметника, като видиш че идва рейса махаш с ръка че си за качване и спира, иначе може да си помисли че просто разглеждаш паметника.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1516 on: 21.02.2013, 08:19:41 »
Или не си прочел хубаво последните коментари, или ти се правиш на интересен. За да направиш разликата, ти предлагам някоя вечер на хубаво осветен булевард, докато шофираш, да си светнеш лампата в купето и да направиш същото на неосветен междуградски път пак през нощта.
Дискусията се получи заради това, че на 3-ката се кара без осветление в салона.

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1517 on: 21.02.2013, 08:53:11 »
Тук ще намериш хора, които биха защитили и липсата на врати на автобусите ;)

Някъде по-горе беше засегнато, че няма нужда да има отопление в автобусите, според някои колеги.
А осветлението е нещо задължително вечерта, скоро пътувах с 3666 и осветлението му е толкова "силно", че не може да се сравнява с уличното. И това е масово явление, за контраст обаче при Инеконите например е малко гадно, защото е силно осветено, но никой не се оплаква от това, а траверсите по които карат ватманите не са осветени, така че е сходна ситуацията с 3ката с единствена разлика в завоите - 5цата ги няма. Но за Конектата на Карат е редовно явление, няколко пъти бях нацелил 902Х по 69 с 2 светещи лампи отзад и 1 слаба отпред.

1661 е изключително зле, след втора врата назад всичко подскача и се разпада.


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4703
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1518 on: 21.02.2013, 10:22:46 »

но никой не се оплаква от това, а траверсите по които карат ватманите не са осветени, така че е сходна ситуацията с 3ката с единствена разлика в завоите - 5цата ги няма..
Алоооо, започни да разсъждаваш. Трамваите НЯМАТ волан, никой не може да изчисли спирачен път при ПТП,- изпречил се на релсите в "опасната зона" и
толкоз !
не си прочел хубаво последните коментари, или ти се правиш на интересен. За да направиш разликата, ти предлагам някоя вечер на хубаво осветен булевард, докато шофираш, да си светнеш лампата в купето и да направиш същото на неосветен междуградски път пак през нощта.
Дискусията се получи заради това, че на 3-ката се кара без осветление в салона.
Ето написано е.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline TD4

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #1519 on: 21.02.2013, 15:08:24 »

1661 е изключително зле, след втора врата назад всичко подскача и се разпада.
Пиши на кметчето по транспорта във ВД - той явно реши, че като купуват не знам колко десетки автобуса нейде в розовото бъдеще и може отсега да спре поддръжката на наличния състав.

Knoxville, на никакъв не се правя. Несравнимо е кола с автобус - първо наклонът на стъклата е различен, второ шофьорите имат обособена кабина, която е тъмна винаги. Трето в Германия съм се возил на достатъчно междуселски автобуси и никой от тях не е бил тъмен като гробница, щото на шофьорът салонното осветление му пречело - а там карат като бесни и юркат автобусите до ламарината, но явно и ги поддържат, щото като купим от там са запазени. На местните криви ракети космосът винаги им е крив... И четвърто, ако въпросните лампи пречеха толкова, производителите въобще нямаше да пилеят ресурс да ги слагат на автобусите си.
Ма ви разбирам - тука понеже от време оно сте свикнали на свещите на Икарус 280 и Чавдар и сега изведнъж луминисцентните лампи много светели...
« Last Edit: 21.02.2013, 15:18:34 by TD4 »