Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 743859 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #540 on: 06.10.2008, 22:03:43 »
Състоянието на О 345 Г е такова, защото 10 години са подложени на нечовешки условия-всяка сутрин и вечер хората висят по вратите, разни деца драскат по задните седалки, като ги мият само се замазва и всичко става мазало, пода както на повечето автобуси е дървен и е нормално за 10 години да прогние на места-все пак тези плоскости на пода и подовата настилка се сменят. Освен това при удар се възстановяват лошо-с напаснати парчета ламарина и кит, боядисват се в различни тонове на боята, автомивката и рекламите са свалили гланца. За това тези автобуси изглеждат така. Че са тихи и че двигателя е добър няма спор, това не го оспорвам. Обаче трябва да вземат да ги измият основно и с една пароструйка и препарати да вземат да свалят всичката гняс от салона. Иначе както и преди съм писал, съм ПРОТИВ бракуването на каквито и да е съчленени автобуси, по-добре да пратят още О 345 Г на ОР, както направиха с 3598, и още Хюлиези, но преди да купят други съчленени автобуси не трябва да се бракуват тези. Дори и сега не достигат за натоварените линии.
Иначе нищо не пречи и 3582 например да го лъснат да блести като 3568 и 3698, ама не само за откриване на нещо или като вози официални гости, ами да се поддържат в такова състояние.
Иначе преди да почнат ОР на Икарусите, също имаше такива с дупки на пода.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #541 on: 07.10.2008, 12:00:59 »
Ремонтът на Хюлиезите от Дружба е чисто пълнене на гушата на Дупница. Колкото и да съм ги харесвал тия автобуси, не виждам от 3551 и 3564 как ще стане нещо нормално. То престъплението беше извършено 2000 - 2001 г., когато им смениха седалките с тия олигофренски.

Землянските съчленени мерцедеси с малки изключения са перфектни или поне бяха такива. Намеквам, че 373 е в Дупница. За какво??? Отново за пълнене на гушата им.

А аз съм много песимистично настроен - смятам, че ако Карат и МТК вземат линиите, ще се нарежат всички чавдари, половината съчленени мерцедеси, всички единични О305(част от тях ще бъдат продадени предполагам), а за 88 ще оставят газодизелите. По 120 и 310 нищо чудно също да оставят икаруси.

А зелените в по-лошо състояние ли са от малашевските манове?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3817
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #542 on: 07.10.2008, 12:23:59 »
 Не. Горе долу в едно състояние са, но салона на МАН-овете се подържа по-добре в Малата, а и техническата подръжка е на по-добро ниво. Аз лично искам да ги вземат в Малата, че да видя малко нормална подръжка въпреки че са толкова оставени на самотек, че вече им трябва ОР, пък и догодина сигурно ще са минали 1 млн. км ако не са ги минали вече и ОР си е задължителен.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #543 on: 11.10.2008, 16:02:41 »
Днес пътувах със съчленено Конекто до с.Железница по линия 98. Е тоя автобус едвам успя да стигне до селото, закъсня, заради това, че неможе да изкачва баира, и повече от 15 км/час неможа да вдигне. Верно че беше доста пълен ама... Та като се заговорихме с един шофьор, и го питах що не пускат Конекта по 66 след като са толкова хубави, и той каза, че посмъртно Конекто неможе да се качи по-нагоре от Драгалевци. Иначе каза, че двигателя е много добър, возията е добра, шофьорското място е удобно, НО скоростите са много скапани-имат само по 3 скорости, и въобще немогат да качват големи баири. Като го натиснеш седи само на 1-ва, като даде на 2-ра му идва висока на голям баир и връща на 1-ва, като стрелката заковава на 15 км/час и повече не мърда. Иначе шофьора каза, че на 3-та може да вдигне и 70 км/час. Друго което ми каза, е че като цяло автобуса е хубав, но гадна била въздушната система-оттам идвал този постоянен съскащ звук отзад, защото изпуска постоянно въздух, понеже идва високо налягане, а онея работи,черните козирки, дето са ги слагали над последното стъкло са за въздушният филтър, щото оригиналните били скапани и трябвало у нас да ги преправят. Значи все повече се убеждавам, че като мощност и ускорение, най-добрите съчленени автобуси с автоматични скорости в София са О 345 Г и турбодизеловите О 305 Г-и двата са с по 4 скорости и с кикдаун. Ето 2 снимки, на обръщалото в с.Железница на 1120.
« Last Edit: 11.10.2008, 16:09:12 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2185
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #544 on: 11.10.2008, 18:30:32 »
На кой му идват на акъла такива неща? Безспорно автобуси като тези не са предназначени за място като това.

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #545 on: 11.10.2008, 18:55:28 »
Та като се заговорихме с един шофьор, и го питах що не пускат Конекта по 66 след като са толкова хубави, и той каза, че посмъртно Конекто неможе да се качи по-нагоре от Драгалевци. Иначе каза, че двигателя е много добър, возията е добра, шофьорското място е удобно, НО скоростите са много скапани-имат само по 3 скорости, и въобще немогат да качват големи баири. Като го натиснеш седи само на 1-ва, като даде на 2-ра му идва висока на голям баир и връща на 1-ва, като стрелката заковава на 15 км/час и повече не мърда. Иначе шофьора каза, че на 3-та може да вдигне и 70 км/час.

Иво, за кои конекти говориш - едва ли съчленен автобус може да се качи до Алеко ? А на мен ми е много интересно защо по баира на цариградско които хич не е с малък наклон си подържат добра скорост тези автобуси, а пък единичните са още по-бързи (преди по линия 84 дори без засилка се качваха доста бързо).

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #546 on: 12.10.2008, 13:05:25 »
Той 1120 не е вдигнал повече от 15 км, защото е пестил нафта и е карал на N :P.

Наистина ми е много чудно защо са пуснали съчленено конекто по 98, толкова ли не е имало друго.
98 почти винаги е била обслужвана от къси автобуси, а броят на колите мисля, че не е намаляван.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #547 on: 12.10.2008, 13:21:52 »
О 305 Г с турбо и О 345 Г имат най-добро ускорение и най-добре качват баирите от съчленените автоматици, не само заради самите двигатели, ами заради хубавите скорости-имат по 4 скорости и кикдаун функция. Съчлененото Конекто е с хубав двигател, но това се прецаква от лошите скорости както писах, а пък и нямат кикдаун, за това немогат да качват големи баири.
Това не е вярно, няма да се връщам назад във времето, когато може би месец и нещо разправяше наляво и надясно как О345Г имали най-скапаните скорости, няма да повдигам въпроса, видно е, че мнението ти се мени според приказките на еди кой си. Кикдаун е функция, която спомага за БЪРЗО-то набиране на скорост. Като отлепяш от място и натиснеш педала до долу се включва въпросния кикдаун, благодарение на който предавките се превключват на по високи обороти. Ако нямаш кикдаун пак се може да се набере същата скорост, но за по-дълго разстояние. Използва се за бързо стартиране и то в много редки случаи защото харчи много гориво. Не знам как кикдаун-а спомага за качване на баири и кой би го използвал за качване на баири, ако обичаш поясни.
НЕ на хейтърството!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #548 on: 12.10.2008, 13:32:54 »
Колкото и да харесвам О305Г, няма как да отрека, че именно те са с най-лошото ускорение и това е единственият им недостатък - можете да го усетите по линия 76 като тръгва от печатницата посока феята, или по 313 в момента, в който се включи на Цариградско шосе.

Подобно слабо ускорение имат и съчленените манове - забелязва след спирката на Дианабад.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1567
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #549 on: 12.10.2008, 13:34:11 »
Точно на този принцип със средният мост. Съгласи се не винаги задният мост и съединението на ремаркето са изправни като сложиш и това че почти винаги отнякъде в някои завои по пътя се стича вода, а зимата е и замръзнало, задният мост се подхлъзва и ремаркето е стъпило в същата траектория само че пет метра назад. Не може да се разчита само на умението на шофьора.
Иво не си дава сметка че разстоянието от завой до завой е късо и че на съчленен автобус му трябва по дълъг път до вкарването му в идеалната крива на завоя. Ако аз карах съчленен автобус с хора по този път и аз бих карал с 20 независимо какъв е автобуса. Само да напомня че на някои места по този път има ограничение 40 км/ч, а пък на по-острите и тесни завои 20.
The Grand Tour

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #550 on: 12.10.2008, 13:38:13 »
Това последното го забрави. Преди 4 год. пътувах с 1371 към Железница и се караше с около 60 км и на всеки завой имаше по някой паднал.

А 1120 е бил резерва, защото привечер го мернах по 102. На шофьора сигурно му е писнало да ходи нагоре.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #551 on: 12.10.2008, 18:18:36 »
И аз акто Емо помня, и съм готов да се хвана на бас че съчленените турбодизелови Икаруси направо летяха нагоре с 60-70 км/час, и по тия завои особено в ремаркето едвам успявах да се задържа на седалките-имах чувството че на някой завой ремаркето ще се обърне-просто как вървяха тия Икаруси не е истина. А може би това беше една от причините да се бракуват толкова бързо Землянските Икаруси, защото твърде мощните нови двигатели на МАН избушиха всичко-и с мощността не трябва да се прекалява.
С Кикдауна можеш по-лесно да качиш баир, защото като го настъпиш повече двигателя вдига по-високи обороти, а точно на по-високи обороти се качва баир, вместо на 1500 оборота да сменя на по-горна предавка. Обаче факт е, че с Конектото стигнахме за над 1 час до с.Железница.Никъде не е цъкал на Н, просто защото над 95% от пътя е само яко изкачване и просто няма къде. Верно че беше бая пълен де ама зад нас се образуваха километрични колони.
Икаруса ако е изправен си завива много добре.
 Repcho, ами преди време и един от шофьорите на 1547 ми каза същото за О 345 Г, че като механичнва част са по-добри от съчленените Конекта, и също ми каза че от съчленените автоматици турбодизеловите О 305 Г и О 345 Г се ускоряват най-добре. Разликата, е че при Конектата скоростите са Воит Дива, 3 степенни с вграден ретардер, а при О 345 Г и турбодизеловите О 305 Г са ЗФ, 4 степенни с кикдаун.
А по въпроса дали трябва съчленени автобуси по 98-ами да ви кажа качих се на Конектото, просто защото рейса, който тръгна преди него беше единичен О 302 Т и не можах да се кача вътре, от чанти, багажи, кофи, хора които висяха по вратите, а в моят рейс също се носеха щайги с домати и грозде, в предната част мотики :D, както и обичайните туристически чанти, че дори и палатки. Значи все пак съчленени автобуси си трябват.
« Last Edit: 12.10.2008, 18:22:34 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3817
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #552 on: 12.10.2008, 20:24:16 »
 Иво както Гената ти каза кикдауна е опция която е правена за изпреварване най-вече. Целта и наистина са по-високи обороти и затова като на автоматика му завариш педала до долу кикдауна сваля предавката и държи високи обороти, иначе ще изпревариш на кукуво лято. Даже ако ви се занимава може да видите на новите Ситаро и Кънекто на КАрат как примерно втора предавка превключва на по-високи обороти отколкото останалите :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #553 on: 12.10.2008, 21:32:56 »
Иво не може да разбере, че няма нормален шофьор, който да тръгне да изкачва баир с кикдаун. Толкова по тоя въпрос, като цяло е ясно, че за планината трябват автобуси с ръчни скорости и 29** са идеални за тази цел
НЕ на хейтърството!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1567
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #554 on: 12.10.2008, 22:41:24 »
Quote
И аз акто Емо помня, и съм готов да се хвана на бас че съчленените турбодизелови Икаруси направо летяха нагоре с 60-70 км/час
Аре намали малко!!! Със сигурност не са вдигали повече от 50. При тях и с 50 е като на родео.
The Grand Tour

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #555 on: 13.10.2008, 11:32:03 »
Към Железница има и равни участъци и е възможно да са вдигали поне 60 км. На турбодизеловите икаруси, поне двигателите им са яко мощни.

А нали знаете, че аз съм враг на автобусите с механични скорости, именно заради тях белите манове, станаха Гадни бели Манове :P
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #556 on: 16.10.2008, 20:03:26 »
Искам да попитам добре запознатите с делата в гараж Дружба бившия 0345Г инв.н. 3284 сега под кой номер се подвизава и защо изобщо са му сменили номера? Благодаря предваритело.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15986
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #557 on: 16.10.2008, 20:21:04 »
Искам да попитам добре запознатите с делата в гараж Дружба бившия 0345Г инв.н. 3284 сега под кой номер се подвизава и защо изобщо са му сменили номера? Благодаря предваритело.
3577, като същевременно 3584 стана 3277.Някой да поправя, ако не съм запомнил правилно номерата.Причината, беше споменато поради желания на шофьор да работи с дадена кола по дадена линия.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12492
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #558 on: 17.10.2008, 01:58:43 »
Другият е 3294, който стана 3578. И 3579, който е 3278.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #559 on: 17.10.2008, 19:59:04 »
Само развалят поредиците от номера, чак ми е странно, че толкова лесно се преномерират по желание на шофьора. Благодаря за информацията :)