Author Topic: Трамвайни депа: Банишора, Искър и Красна Поляна  (Read 21225 times)

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
В момента се опитвам, когато мога да коментирам пред Фандъкова и други видни от ГЕРБ да използват възможността за еврофондове за ремонт на депа. (Така, както  направиха на много места в Полша).
Имам и една напоителна галерия с безобразни снимки от Банишора (което първо трябва да се ремонтира) и скоро ще започнем и публична кампания за това. Условията за труд и съхранение на трамваите са безумни.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Видео от дрон с поглед към депо "Искър" от този месец, виждат се 4027 и 416, макар че не целият плац е заснет добре. Вижда се и тролейбусният гараж.


Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Любопитно защо депата и гаражите в София не са направени така, че превозните средства да се прибират на закрито...  :neznam:


Видео от дрон с поглед към депо "Искър" от този месец, виждат се 4027 и 416, макар че не целият плац е заснет добре. Вижда се и тролейбусният гараж.


Вижте между 1:00 и 1:30 как има паркирани автомобили в градинката на колелото. :crazy: :crazy: :crazy:

Има хора, които просто имат нуждата да изразяват своята простотия навсякъде. :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това е "служебен паркинг". Ела да видиш какво представлява депо "Клокотница".... Вероятно цялото ЦеГеМе паркират вътре, докато са на работа да се грижат за трафика, градския транспорт и паркирането ни....

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Не знам къде да го пиша , затова тук. От Неделя всички мотриси прибирайки се в депо Красна Поляна да свалят пантографите - причината (общината подала жалба до Ганчев , че се хабел много ток)
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И как точно в Красна хабят много ток?  :D И общината вместо да се загрижи, за вида на депата. За това, че новите трамваи гният на плаца, вместо да са в сграда, тя още малко ще им спре тока.  :crazy:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Това звучи като анекдот - щеше да е смешно, ако не беше истина. :help: Значи да очакваме следващата жалба да бъде по въпроса: "Защо ватманите нямат педали с верига, която върти генератор на ток и със свалени пантографи да карат на линия", може би? Малко като Фред Флинтстоун :crazy: Или ако говорим за нещо реалистично - може би следващата жалба ще е на тема "защо не си комуникират по телефона и единият да не тръгва из гората, докато другият не е стигнал площад Журналист, та да може генерираната ел. енергия от спускащия се да бъде употребена по предназначение от изкачващия се". :rolleyes: :D Друг е въпросът, че при тролеите би имало най-много резон точно в това, много повече, отколкото при трамваите и по-малките наклони по техните трасета.
« Last Edit: 26.08.2021, 22:44:02 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Проблемът произлиза от постоянното поскъпване на ел. енергията, и това, че Песите не се изключват нощно време. През нощта Песите си държат включени, на някои се оставят и климатиците работещи. Това произлиза от, поне според мен, ирационален страх, че сутринта няма да могат да ги включат отново. Имало е такива случаи, но генерално дори да им "умрат батериите", има варианти за ръчно съживяване, дори от самите ватмани. Не така стои въпросът с краставиците, например, при които ако бъдат изключени нощно време и не им се зареждат акумулаторите, на сутринта единствения вариант е да се събудят с външен източник, например втори пакет акумулатори. А целия този проблем е породен от прекрасните акумулатори, които се използват, и чийто капацитет в един момент започва да наподобява повече на кондензатор, отколкото на акумулаторна батерия.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Лаишки въпрос - честно не знаех до днес, че трамваите имат акумулатори (освен Песа, които май имаха батерия за придвижване на някакви къси разстояния). Какво точно трябва да се "събужда" в трамвая с акумулатор - нали така и така има ток в мрежата, защо е нужен акумулатор? На незапознат като мен ми звучи все едно електрическа кола да има акумулатор за събуждане, което разбира се е пълна глупост.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На първо място пантографите на съвременните трамваи са с електрическо задвижване, за което трябва автономен източник, за да се вдигнат, когато са свалени.
На второ, новите трамваи имат един куп системи за управление, които трябва да сработят преди трамваят да получи захранване от мрежата, дори при вдигнат пантограф.
И на трето място, дори българските консерви имат акумулатори, за да им работят осветлението и МРС, ако по някаква причина останат без захранване от мрежата.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Имало е такива случаи, но генерално дори да им "умрат батериите", има варианти за ръчно съживяване, дори от самите ватмани. Не така стои въпросът с краставиците, например, при които ако бъдат изключени нощно време и не им се зареждат акумулаторите, на сутринта единствения вариант е да се събудят с външен източник, например втори пакет акумулатори.

Няма ли възможност през нощта да се включват само акумулаторите на зареждане с външен кабел?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Практически няма как да се реализира за толкова много трамваи на открито.
Но аз съм изненадан по-скоро от това, че за една нощ акумулаторите умират, дори да са съвсем скапани. Това не е нормално и подозирам, че нещо просто не се прави правилно при оставянето им, така че консумацията да е ако не нулева, поне нищожна. Поне при модерните локомотиви, въпреки че редица системи работят дори при "изключен" акумулатор, в наръчника пише, че може да престоят така в продължение на месец. Не ми се рови в наръчника на Песа, но е съмнително да направят трамвай, който си изсмуква батерията за една нощ без ток.
Или акумулаторите са толкова зле, че капацитетът им клони към нула, но това пък значи, че не се зареждат правилно, защото иначе дори оригиналните акумулатори трябваше все още да имат някакъв живот... на колата ми акумулатора е 10-годишен, два пъти забравян и убиван, капацитетът му е 20% от номиналния, но колата пали нормално дори на -15°C.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Разходка из депо Красна поляна и неговите халета. Видеото не е мое.