Author Topic: Škoda 26Tr Solaris  (Read 42486 times)

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #20 on: 05.07.2014, 15:52:28 »
В Бургас Шкодите имат ли някъде проблем със съоръженията по мрежата, защото във Варна има определени стрелки, на които много често се откачат прътите и в Плевен се оплакват, че падали.
Засега не са наблюдавани подобни изпълнения, но на някои стрелки преминават с много ниска скорост, както беше и при старите.
« Last Edit: 05.02.2015, 15:40:14 by west_1 »

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1056
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #21 on: 06.07.2014, 22:55:27 »
Към момента са само това. Възможно е скоро да почнат да пращат и други натам, предполагам най-рано след пускането на двете последно доставени Шкоди.
Благодаря ти за предоставената информация. Искам само да те питам, ако разбира се не е нахално от моя страна, дали можеш да ми напишеш точните дати на доставка на Шкодите до момента, за което благодаря предварително.
« Last Edit: 05.02.2015, 15:40:44 by west_1 »

Offline vikiconectoto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 360
  • RIP 9070 :(
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #22 on: 06.07.2014, 23:05:56 »
Благодаря ти за предоставената информация. Искам само да те питам, ако разбира се не е нахално от моя страна, дали можеш да ми напишеш точните дати на доставка на Шкодите до момента, за което благодаря предварително
В списъка на подвижния състав ги има.  ;)
« Last Edit: 05.02.2015, 15:41:19 by west_1 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #23 on: 06.07.2014, 23:25:06 »
В подвижния състав има датите на въвеждане в движение, а не датите на доставка. ;)

Edit: За ivan3275 - Дати на доставки на Шкодите:
13339 - 07.05.2014
13340, 13341, 13342, 13343 - 08.06.2014
13344, 13347, 13523, 13524 - 16.06.2014
13345, 13346, 13526, 13527  - 24.06.2014
13525, 13529 - 05.07.2014
« Last Edit: 05.02.2015, 15:41:43 by west_1 »

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1056
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #24 on: 06.07.2014, 23:44:02 »
Още веднъж благодаря, извинявам се грешката е моя не погледнах в списъка с подвижния състав, че са качени там.
« Last Edit: 05.02.2015, 15:41:59 by west_1 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #25 on: 06.07.2014, 23:46:07 »
Още веднъж благодаря, извинявам се грешката е моя не погледнах в списъка с подвижния състав, че са качени там.
За нищо, аз пък още веднъж да кажа, че тези дати, които са в списъка на подвижния състав, не са на доставката им, а на въвеждането им в експлоатация, за първи път сега пиша датите им на пристигане. ;)
« Last Edit: 05.02.2015, 15:42:14 by west_1 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #26 on: 14.07.2014, 20:13:44 »
От днес - една от последните три доставени Шкоди по Т2: :arrow:

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #27 on: 18.07.2014, 04:06:49 »
Как би изглеждал 13343 е реклама на "Фанта" (междудругото, такава не помня да се е появявала по някой автобус досега) :arrow:
« Last Edit: 18.07.2014, 04:12:14 by $h@IdEr »

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 736
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #28 on: 18.07.2014, 16:19:16 »
Това пък ще е най-голямото безумие и грозотия, ако ги облепят още от сега с реклами, а и до колкото знам докато са в гаранция е забранено, иначе отпада гаранцията .
« Last Edit: 05.02.2015, 15:42:55 by west_1 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #29 on: 18.07.2014, 17:09:36 »
До 2019 някъде няма да ги облепят, обаче оттам нататък всичко става пъстро :P .

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #30 on: 19.07.2014, 22:07:13 »
Малко снимки на Шкодите преди да пуснат тока в центъра и след това (АС М. Рудник) :arrow:

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2827
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #31 on: 20.07.2014, 22:11:19 »
13524 по Т1 и 13523 по Т2.  :arrow:


Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #32 on: 21.07.2014, 17:38:19 »
Днес към 13 ч, странно, но по бул ''С. Стамболов'' една от Шкодите - Соларис замина посока изхода към София. След около час се върна, таблата бяха изключени. А скоростта с която се движеше, съответстваше на другите участници в движението. Излиза, че тия мотори изобщо не са помощни, имам предвид да са ограничени само за някакво кратко придвижване, като при предните.
Като ги гледам, разликата с автобусите Урбино 12, е че скоростната кутия е преди задния мост, също изнесена под купето, където има и капак. Едно зареждане позволявало да изминат 300 км, така излиза, че спокойно могат да изкарат цяла смяна, на която и да е линия.
« Last Edit: 05.02.2015, 15:44:02 by west_1 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #33 on: 21.07.2014, 18:22:52 »
Шкодите се движат добре с дизеловия агрегат когато са празни. Когато са пълни с хора се затрудняват - осезаемо по-бавно ускоряват. Веднъж ускорят ли обаче - безпроблемно поддържат скоростта на другите участници в движението. Резервоарът им е доста голям - би трябвало да е 120 литра, което трябва да стига за около 400 км. Поне на софийските е така.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #34 on: 21.07.2014, 21:52:25 »
Днес към 13 ч, странно, но по бул ''С. Стамболов'' една от Шкодите - Соларис замина посока изхода към София. След около час се върна, таблата бяха изключени. А скоростта с която се движеше, съответстваше на другите участници в движението. Излиза, че тия мотори изобщо не са помощни, имам предвид да са ограничени само за някакво кратко придвижване, като при предните.
Като ги гледам, разликата с автобусите Урбино 12, е че скоростната кутия е преди задния мост, също изнесена под купето, където има и капак. Едно зареждане позволявало да изминат 300 км, така излиза, че спокойно могат да изкарат цяла смяна, на която и да е линия.
13342 първа смяна мина някакъв технически курс, вероятно проба на ДВГ-то. 13347 направи същото втора смяна. Ето и една снимка на 13525 по Т2: :arrow:
« Last Edit: 05.02.2015, 15:44:50 by west_1 »

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #35 on: 21.07.2014, 22:00:18 »
Може да им определят разходните норми и затова да ги карат на дизел.
« Last Edit: 05.02.2015, 15:45:08 by west_1 »
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #36 on: 21.07.2014, 22:49:42 »
...
Като ги гледам, разликата с автобусите Урбано 12, е че скоростната кутия е преди задния мост, също изнесена под купето, където има и капак. ...
Там не се ли намира електродвигателят?

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #37 on: 22.07.2014, 17:49:55 »
^ Зад този капак трябва да е някаква важна ел. час, едно че при автобусите липсва, като най - вероятно да е самият ел. двигател. Като обем, мястото изглежда не чак толкова, при отворен капак ... направо си е пусто. В Плевен трябва да знаят най - добре, даже там има конкретни снимки. Но на мен ми е интересно съпоставката с автобусите и по конкретно допълнителното оборудване при тролея – дизеловият генератор. Така го пишат, като би трябвало да има различия с конкретните ДВГ вграждани в автобусите. Тук този генератор (както е ясно) замества самата ел. енергия, като неговата работа осигурява захранване на ел. двигателя – което е принципното различие. Във Уикито пише, че мощността е 236 кW, като може да се допълнят още условности. Но двигателите на автобусите ги дават пак с този порядък – 231 или 266 kW, че даже има варианти с по- малка мощност, вероятно за двуврати. Казано по - просто, по заето място в салона, май при тролея този капак се явява единствено повече, при положение, че при едното имаме някакво ел. оборудване (разположено на няколко места), а при другото по- голям резервоар. А по този начин ще е интересно, ако след време, по определени причини, започнат да се появява по някой и друг тролей да замества автобуси. Кой даже можеше да си помисли нещо подобно, при положение че досега беше обратно? 
Всъщност и по- точно там би следвало да е някакъв вал от трансмисията, ако приемен че поради конкретните особености, ролята на скоростната кутия тук е по по- друг начин решена. 
« Last Edit: 05.02.2015, 15:51:23 by west_1 »

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #38 on: 22.07.2014, 18:21:50 »
Дизеловият двигател и скоростната кутия са като при автобусите - зад задния мост. Пред задният мост е електродвигателят.

RIP 4916

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
Re: Škoda 26Tr Solaris
« Reply #39 on: 22.07.2014, 18:45:09 »
На снимките от Плевен се вижда следното:
Дизеловият двигател на тролея е 118kW,  а постояннотоковият генератор е 80kW.
Асинхронния двигател на тролея е 160kW.
Виждаме, че мощността на генератора е два пъти по малка от тази на асинхронния двигател.
Но както знаем всяко съоръжение си има КПД.  За генератора и двигателя около 95%, а има и електрически загуби в честотното управление на асинхронния двигател.
Така че мощността, която достига до задвижващите колела е около 75kW и това е в почти идеалния случай.
Едва ли с тази мощност тролеите ще могат да се ползват вместо автобуси.
Tony, при дизел- генераторната група няма скоростна кутия. ДВГ и генератора са куплирани на една ос, а може и с ремъци.
« Last Edit: 05.02.2015, 15:53:09 by west_1 »