Author Topic: Добрич  (Read 306300 times)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #700 on: 11.11.2015, 16:06:20 »
Понеже се заговорихме с едни приятели, искам да попитам следните неща:
1.Имало ли е съчлени ЗиУ-та в градът?
2. Ако е имало, от кой град идват, или са директно от СССР?

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #701 on: 11.11.2015, 16:21:16 »
Имало ли е съчлени ЗиУ-та в градът?
Съчленени тролейбуси ЗиУ е имало в градът, но не знам колко бройки са били и от кога до кога са се движили. По-назад в темата mi6kina e пуснал снимка, на която се вижда съчленено ЗиУ.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #702 on: 11.11.2015, 23:34:43 »
Имало ли е съчлени ЗиУ-та в градът?
Съчленени тролейбуси ЗиУ е имало в градът, но не знам колко бройки са били и от кога до кога са се движили. По-назад в темата mi6kina e пуснал снимка, на която се вижда съчленено ЗиУ.
Да имало е и са били 11 бройки с инв.номера от 101 до 111; модел: ЗиУ-683В01 - закупени 1989г. и са бракувани около 2000г.до колкото ми е известно.Мисля,че са доставени чисто нови,това го знам от един приятел,който си е кореняк Добруджанец.А имало е такива същите и в Русе,5 броя са били и там не са изкарали много.Остава загадка колко точно бройки са били единичните ЗИУ-та,защото по-назад в темата се говореше,че са били повече от 45,а не както официално се знае,че са от 001 до 045.
« Last Edit: 11.11.2015, 23:40:03 by ivan3275 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #703 on: 12.11.2015, 01:56:27 »
Освен това има(ше) и много развита тролейбусна мрежа, че то над почти вески по-голям булевард имаше контактна мрежа, като част от линиите излизаха и извън града. Друго интересно, което се сещам е че града е разположен амфитеатрално, като долу в ниското е центъра, а нагоре по множество стъпала и стръмни улички, градинки и паркчета се качваш до панелните ж.к.та, и се получава така че с бързата крачка от най-крайните блокове до полята до центъра се слиза за 10-тина мин. пеш. От високите квартали се разкрива красива гледка към ЦГЧ и Добруджа.

Последно се возих на тролеи там през 2013-та година. Това което ми направи впечатление беше, изключително силното моментно натоварване сутрин и следобяд. Сутринта тролеите бяха тъпкани с правостоящи посока индустриалните зони, през деня се возих няколко пъти и почти нямаше никой, вечерта пак 2-3 курса тъпканица и после пак няма почти никой. Движението беше редовно, пътуването бързо и удобно-буквално за минути се стигаше от центъра до крайните квартали с тролеи. Индустриалните зони са далеч, но там се пътува само направо и извън града и пак е бързо. Разбира се от един ден няма как да си правя изводи за пътникопотоци, но това видях за един ден.

Като че ли в пиковите часове се появяваха още няколко линии само за няколко курса от индустриалните зони до комплексите.

Препоръчвам ви задължително да го посетите този град ако не сте, много интересно и някак различно е, посетете и стария център с кулата. А пък и Добруджанци са много готини хора. На фона на всичко хубаво и реновирано обаче не ми хареса че и в този град последно като бях вече имаше задръствания като в София по големите булеварди в центъра.

И кой казваше че ЗиУ-тата не могли да се справят с големи баири? Добрич изобилства от такива, а са се движели дори съчленени :D Явно някой е сътворил поредния бисер за това с баирите.
« Last Edit: 12.11.2015, 02:40:08 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maisito

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #704 on: 09.12.2015, 19:49:53 »


31.05.2010

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #705 on: 10.02.2016, 19:48:08 »
Община гр. Добрич обявява конкурс за превоз на пътници по общинската транспортната схема. Градските линии са разделени в 4 пакета, един от които е за нова линия с номер 302.

Повече информация по темата съм написал тук: www.gradskitransport.com/новини/община-гр-добрич-с-обществена-поръчка/
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #706 on: 10.02.2016, 21:04:39 »
ЗИУ не могат да се справят с по-големи и продължителни наклони тъй като пусково-спирачните съпротивления под пода прегряват при продължително разсейване на произведената от работещия в генераторен режим двигател енергия, което се случва при дълги спускания. Неслучайно е имало случай на стопени пусково-спирачни съпротивления при проба на линията Симферопол - Ялта. Решението на този проблем е изнасяне на съпротивленията на покрива, което често се прави при основни ремонти и модернизации в Русия.  :)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #707 on: 10.02.2016, 21:38:41 »
ЗИУ не могат да се справят с по-големи и продължителни наклони тъй като пусково-спирачните съпротивления под пода прегряват при продължително разсейване на произведената от работещия в генераторен режим двигател енергия, което се случва при дълги спускания. Неслучайно е имало случай на стопени пусково-спирачни съпротивления при проба на линията Симферопол - Ялта. Решението на този проблем е изнасяне на съпротивленията на покрива, което често се прави при основни ремонти и модернизации в Русия.  :)
... според мен на второ място като решение е и перфектното синхронизиране на разписанията, при което винаги в един и същи участък от ВКМ има един спускащ се и един изкачващ се тролейбус. Така хем няма да прегряват, хем генерираната енергия ще се оползотвори. А междуградска линия като Ялта - Симферопол е особено подходяща, предвид липсата на задръствания и светофари през >90% от маршрута.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #708 on: 10.02.2016, 23:04:17 »
Не знам какви са били ама ЗиУ си караха по баирите в Русе без някакви значителни проблеми. Имаме около километър здрав баир от централния булевард Цар Освободител до кв. Чародейка/Дружба.

https://goo.gl/kkuhTu
« Last Edit: 10.02.2016, 23:06:09 by bgdimitrov »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #709 on: 10.02.2016, 23:09:24 »
Русе, Добрич, Перник, В Търново и на 4-те места има няколко големи баира а се движеха години наред ЗиУ-та, че в Русе и Добрич дори съчленени. В София също по Раковска има един голям баир, където също се движепа ЗиУ-та, по 2-ката и по Цариградско също има макар и не чак такъв баир и също се движеха.

Забравих и Бургас, и там посока Меден Рудник има, също и в комплеска отасти голям баир, за Плевен мисля че и там има, но там съм ходил само до Кайлъка.

Ами Габрово? Така че, това с големите баири и ЗиУ-тата май не е много вярно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #710 on: 11.02.2016, 00:12:20 »
ЗИУ не могат да се справят с по-големи и продължителни наклони тъй като пусково-спирачните съпротивления под пода прегряват при продължително разсейване на произведената от работещия в генераторен режим двигател енергия, което се случва при дълги спускания. Неслучайно е имало случай на стопени пусково-спирачни съпротивления при проба на линията Симферопол - Ялта. Решението на този проблем е изнасяне на съпротивленията на покрива, което често се прави при основни ремонти и модернизации в Русия.  :)
... според мен на второ място като решение е и перфектното синхронизиране на разписанията, при което винаги в един и същи участък от ВКМ има един спускащ се и един изкачващ се тролейбус. Така хем няма да прегряват, хем генерираната енергия ще се оползотвори. А междуградска линия като Ялта - Симферопол е особено подходяща, предвид липсата на задръствания и светофари през >90% от маршрута.

ЗИУ са с контакторно управление и съответно не поддържат рекуперация - произведената при спиране енергия отива в спирачни съпротивления, които са под пода и съответно лесно прегряват. Изнасянeто им на покрива решава проблема.  :) Примерно ДАК, Шкода 9, 14 и 15 и Икарус са със спирачни съпротивления на покрива и на практика нямат проблеми с прегряване. :)

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #711 on: 11.02.2016, 01:21:45 »
След като разгледах обстойно документацията по обществената поръчка, видях, че е плаирана значителна промяна по движението на градския транспорт.

201 е с удължен маршрут, 248 е с изцяло нов маршрут, масово разписаняита са сменени:

Информацията е прекалено дълга, затова споделям линкове за тези които ги вълнува:
Новите маршрути на градския транспорт: http://gradskitransport.com/новини/очакват-се-промени-в-градския-транспо/
Новите разписания на градския транспорт: http://gradskitransport.com/новини/освен-нова-транспортна-схема-транспо/
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #712 on: 05.07.2016, 10:32:08 »
Привет на колегите от град Добрич,искам да питам има ли някакво развитие с тролейбусите след официалното им спиране,дали са нарязани вече и ако да кога точно благодаря ви предварително.

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #713 on: 11.09.2016, 02:24:15 »
Привет на колегите от град Добрич,искам да питам има ли някакво развитие с тролейбусите след официалното им спиране,дали са нарязани вече и ако да кога точно благодаря ви предварително.

Последното, което бях ровил, е че в сайта на НАП бяха пуснати за продажба.
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline maisito

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #714 on: 06.07.2017, 10:05:05 »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #715 on: 27.10.2017, 19:53:35 »
Дописка, публикувана във в."Работническо дело", бр. 80, 20.03.1988г., неделя. Какъв ли ще да е този 38-местен автобус :rolleyes:
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #716 on: 27.10.2017, 20:16:02 »
Дописка, публикувана във в."Работническо дело", бр. 80, 20.03.1988г., неделя. Какъв ли ще да е този 38-местен автобус :rolleyes:
Вероятно се има предвид, че местата в "киносалона" са толкова, а иначе предолагам автобусът е Чавдар.

Offline maisito

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #717 on: 07.11.2017, 00:23:05 »

На автогарата

Offline mchour

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #718 on: 29.12.2018, 02:11:33 »
Дали автобусите Кароса В 732 в Добрич?

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #719 on: 31.12.2018, 10:38:45 »
Дали автобусите Кароса В 732 в Добрич?
Ако става въпрос за двете Кароси на "Автобусен транспорт" - ТХ 1866 ХА и ТХ 1867 ХА, то и двете имат сключена гражданска отговорност до лятото на следващата година, следователно най - вероятно са в движение.