Здравей,
Следващите дни ще има повече яснота и конкретика за разписание и обслужване.
Концепцията е базирана на 12 линии, които се пресичат на различни места в и около центъра, като замисълът е с максимум 1 прекачване да се достига до всички най-търсени дестинации от пътниците. Нуждите за пътуване сме ги установили чрез провеждането на представително социологическо проучване, обхванало целия град, което е проведено сред близо 900 души по метода на директно стандартизирано интервю от анкетьори чрез използването на таблети.
Линиите са организирани така, че кварталите с най-голямо население се обслужват от най-много линии, а тези с най-малко - от 1 линия, която обаче прави връзка с други линии за удобно прекачване. Идеята е там, където има най-много потенциални пътници, да има възможност за най-много директни връзки. Например - 6 от линиите обслужват жк Балик-Йовково; 4 от линиите - Дружбите; 3 от линиите - Добротица. Останалите по-големи квартали се обслужват от минимум 2 линии. От 1 линия се обслужват Рилци; Лозята; вътрешността на Север 2; бул. 3-ти март, между Карима и АПК; гара Добрич-Север, Олива и Сердика; ПЗ Изток (Елпром) и с. Богдан, заедно с вилното застрояване по пътя. 11 от 12 линии пък преминават през някоя/и част/и на центъра.
Интервалите по линиите са в пик между 20 и 25 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 15 минути.
Извън пик интервалите са между 27 и 33 минути, до Рилци - 40 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 20 минути.
Предпразник и Празник няма пиково обслужване и дневните интервали са между 27 и 33 минути, до Рилци - 40 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 20 минути.
В общите участъци на линиите преминаването е така организирано, че да има равномерни интервали между линиите, а не да минат заедно няколко автобуса и после половин час - дупка.
Самото разписание ще бъде калибрирано през софтуер - PTV Visum, така че да бъде сведено до минимум неподходящото обслужване за пътниците.
След получени становища от граждани, маршрутите от вече обявения вариант са променени и съвсем скоро ще бъдат обявени, заедно със спирките, а малко по-натам и разписанието. За обслужването на новата схема ще са необходими 45 превозни средства, от които 40 ще бъдат стандартни 9-12 метрови автобуси с вместимост 70-100 души, за да може да се осигури капацитет за увеличаване на пътникопотока. Обслужването сме го увеличили и вече то ще бъде от 5-5:30 до 22:30-23:30 вечер. Даже сме съобразили разписанието на някои линии с първия влак от гара Добрич за Варна.
За момента това мога да разкажа.
Ако твоите приятели имат конкретни въпроси - напиши ги тук или на лично съобщение.