Author Topic: Добрич  (Read 306302 times)

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #760 on: 29.06.2021, 22:25:56 »
Днес за съжаление съветниците в Добрич бяха против кредит за 20 изцяло нови автобуси. Управителя г-жа Петкова в пълнота и професионализъм отговори, защо са нужни, но все пак това днес не се случи. Лошото е, че дружеството няма необходим състав, а то ще е едноличен превозвач в Добрич. Силно се надявам да се опита пак и да се закупят. Времето е прекалено малко, защото има точно 1 календарна година, в която дружеството трябва да успее да поеме всички линии. Новата схема се разработва от сдружение Градски транспорт и инфраструктура.
Положителното в случая е, че ако кандидатите в поръчката за 4 електробуса са допустими ще се подпише договор с тях през август и около март машините ще бъдат доставени в Добрич. Малко професионалисти се намират за общински градски транспорт, но г-жа Петкова знае какво и как да стори за доброто на всички в Добрич.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #761 on: 30.06.2021, 01:28:21 »
По какъв начин и как точно сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" разработва транспортни схеми? Ако разработва нещо, то какво  - общинска или областна транспортни схеми? Най-приемливо е, ако разработват нещо, да го споделят във форума за мнения и коментари.

Не се разбира и от къде идва одобрението към настоящата шефка на общинския транспорт - особено след като ОбС е отхвърлило предложението ѝ.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Добрич
« Reply #762 on: 30.06.2021, 12:38:24 »
Също интересно е, кои фирми и с кои модели електробуси, се борят за тази обществена поръчка?

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #763 on: 30.06.2021, 12:39:08 »
Фирмата е една, Карсан.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #764 on: 09.07.2021, 12:15:47 »
- 16:50
Това видео е на Дейв Спенсър, който е посетил България през лятото на 1990 г. и е снимал транспорта в София, Казанлък, Габрово, Велико Търново, Шумен, Варна и Добрич. Откраднато е от него!
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #765 on: 03.09.2021, 12:42:45 »
Може ли, Виктор да даде малко повече информация за актуализирата транспортна схема към днешна дата, без да нарушава закана. Тъй като мои приятели (студенти) не са съгласни с интервала на главните линии.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Добрич
« Reply #766 on: 03.09.2021, 15:28:04 »
Здравей,
Следващите дни ще има повече яснота и конкретика за разписание и обслужване.
Концепцията е базирана на 12 линии, които се пресичат на различни места в и около центъра, като замисълът е с максимум 1 прекачване да се достига до всички най-търсени дестинации от пътниците. Нуждите за пътуване сме ги установили чрез провеждането на представително социологическо проучване, обхванало целия град, което е проведено сред близо 900 души по метода на директно стандартизирано интервю от анкетьори чрез използването на таблети.
Линиите са организирани така, че кварталите с най-голямо население се обслужват от най-много линии, а тези с най-малко - от 1 линия, която обаче прави връзка с други линии за удобно прекачване. Идеята е там, където има най-много потенциални пътници, да има възможност за най-много директни връзки. Например - 6 от линиите обслужват жк Балик-Йовково; 4 от линиите - Дружбите; 3 от линиите - Добротица. Останалите по-големи квартали се обслужват от минимум 2 линии. От 1 линия се обслужват Рилци; Лозята; вътрешността на Север 2; бул. 3-ти март, между Карима и АПК; гара Добрич-Север, Олива и Сердика; ПЗ Изток (Елпром) и с. Богдан, заедно с вилното застрояване по пътя. 11 от 12 линии пък преминават през някоя/и част/и на центъра.
Интервалите по линиите са в пик между 20 и 25 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 15 минути.
Извън пик интервалите са между 27 и 33 минути, до Рилци - 40 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 20 минути.
Предпразник и Празник няма пиково обслужване и дневните интервали са между 27 и 33 минути, до Рилци - 40 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 20 минути.
В общите участъци на линиите преминаването е така организирано, че да има равномерни интервали между линиите, а не да минат заедно няколко автобуса и после половин час - дупка.
Самото разписание ще бъде калибрирано през софтуер - PTV Visum, така че да бъде сведено до минимум неподходящото обслужване за пътниците.
След получени становища от граждани, маршрутите от вече обявения вариант са променени и съвсем скоро ще бъдат обявени, заедно със спирките, а малко по-натам и разписанието. За обслужването на новата схема ще са необходими 45 превозни средства, от които 40 ще бъдат стандартни 9-12 метрови автобуси с вместимост 70-100 души, за да може да се осигури капацитет за увеличаване на пътникопотока. Обслужването сме го увеличили и вече то ще бъде от 5-5:30 до 22:30-23:30 вечер. Даже сме съобразили разписанието на някои линии с първия влак от гара Добрич за Варна.
За момента това мога да разкажа.

Ако твоите приятели имат конкретни въпроси - напиши ги тук или на лично съобщение.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #767 on: 03.09.2021, 17:09:54 »
Имам един общ въпрос. Не ли желателно интервалите на линиите да са кратни на 60, тоест 10, 15, 20, 30, 60 минути? Така автобусите минават в една и съща минута всеки час, което прави разписанието лесно за запомняне. Прави ми впечатление, че се прилага в доста европейски страни.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Добрич
« Reply #768 on: 03.09.2021, 18:19:05 »
Желателно е, но не е възможно на този етап. При наличието на съвременни възможности за информиране за разписанието (в града се оказва, че доста хора използват Moovit), преценихме, че некратните интервали не са чак такъв проблем. Има планове и за въвеждане на тикет система, с GPS-и, спирки с ел табла, а в последствие - и собствено приложение - тоест - информация ще има и няма да е нужно разписанието да се помни. Младите имат смартфони, а възрастните обикновено не бързат, но дори и да не се информират, а просто отидат на спирката - няма да чакат много.
При засилване на ползването на последващ етап повечето линии могат да минат на 5-4-5-2 (в момента са планирани на 4-3-4-2) и тогава интервалите ще станат кратни. Също така могат да се открият допълнителни пикови линии, които да създадат директни връзки за дестинациите, където се налага прекачване. Но както се казва - апетитът идва с яденето.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Foreigner037

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #769 on: 04.09.2021, 12:02:30 »
Браво, определено мислите със замах. Дано нещата ви се случат както ги планирате и Добрич да получи добър градски транспорт, какъвто заслужава град с толкова население. Надяваме се и фондовете за градски транспорт от миналия програмен период да се пуснат отново. Тогава кой знае, може да се окажете с изцяло нов автопарк, а защо не и тролейбуси.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Добрич
« Reply #770 on: 04.09.2021, 13:00:42 »
Проучихме възможността за възстановяване на тролейбусното движение и за съжаление - това не е възможно. ТИС-овете са продадени, подземната инфраструктура е частично и напълно разрушена и дори частично възстановяване е невъзможно. Практически трябва да се започне от нулата, за което трябва огромен финансов ресурс. Интересното в социологическото проучване беше, че на директен въпрос със спонтанен отговор - какво трябва да се промени в градския транспорт - 3 % от отговарящите (27 души) спонтанно отговориха - "да се върнат тролейбусите". При допълнителни въпроси се разбра, че основната причина за този отговор е, че макар да не са били най-удобните като маршрут, са били редовни, с разписание, което се е изпълнявало, били са до по-късно вечер и по-рано сутрин и най-важното - били са големи и са събирали много хора.
Ликвидирането на тролейбусния транспорт е изцяло по вина на предишното управление на града - кмета Детелина Николова, която добричлии ще запомнят с това и с това, че е направила ремонт на голяма част от пешеходната зона, заменяйки качествени (макар и стари) естествени настилки с плочки за баня, които сега се разпадат. Тъй че за тролеите няма връщане назад. Но кой знае - след години може да се отворят нови възможности.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #771 on: 20.09.2021, 07:24:43 »
Хората доволни ли са от новата схема на града, изобщо имаше ли присъстващи. Аз пропуснах, пък и не намирам информация по местните им медии.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Добрич
« Reply #772 on: 20.09.2021, 10:47:46 »
Колкото и важен да е въпроса с градския транспорт на един град, не очаквах толкова слабо участие на гражданите в обхвата на общественото обсъждане. Вярно е, че до момента такава кардинална промяна не е правена и хората сякаш не знаят как да реагират, но участието присъствено в залата беше повече от символично. Общественото обсъждане продължи около 2 часа и въпреки слабото присъствие, се зададоха доста смислени въпроси. Радва ме едно - присъстващите 4-5 общински съветника промениха своите коментари. Преди обсъждането се коментираше "как няма да стане", "в Добрич няма хора", "В Добрич никой не ползва по принцип градски транспорт" и т.н. По време на обсъждането тези коментари ги нямаше, а вече започнаха коментари по конкретни места по схемата - "тази спирка защо тук", "На тази улица ще трябва да се промени посоката", "Тази улица ще трябва да стане еднопосочна" - тоест, вече сякаш се разбират предимствата на това да има градски транспорт, който да е удобен на всички, независимо от текущото състояние на услугата.
Радващо е, че се получиха доста становища онлайн, на които тази седмица ще отговорим. Като най- активни се очертават няколко жители на Добротица, които недоволстват, че ще загубят директната си връзка от квартала към АПК (линия 170). В проучването установихме, че делът на пътуващи в тази посока не е голям и не може да обоснове директна връзка. Направихме контакт и с превозвачите, които ни дадоха информация, че реално тази линия си е нерентабилна и слабо натоварена. Тоест - пътуващите между Добротица и АПК ще трябва да се прекачват - по новата схема - линия 8 до Билла и после линия 3 до АПК. Но и двете линии ще са целодневни - на 20-22 минути в пик (22-27 извън пик), с големи автобуси, а не като в момента маршрутка на 35-60 минути от 7 до 18 часа, но директна.
Сега предстои сформирането на специализирана комисия, която да разгледа в подробности нашата работа и да я приеме. След това трябва да се мине през заседание на общинския съвет. След като общинския съвет приеме новата схема започва работата по прилагането й. Необходимо е да се закупят превозни средства, да се ремонтират улици, да се обособят спирки и т.н.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #773 on: 01.10.2021, 21:21:16 »
Градски транспорт Добрич след неуспеха да вземе заем за нови автобуси ще си купи стар състав. Има договорка за соло автобуси 15 броя: https://app.eop.bg/today/164246?fbclid=IwAR0-7T6pGRE8nQoR1cb7Y-OZM53b515GiXBmsZmzbDvtAKi69DnELgR9J_I
Към това сега има едно 13 м. цитаро и избран изпълнител за 4те ел. буса Карсан.
« Last Edit: 01.10.2021, 21:23:02 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #774 on: 01.10.2021, 22:53:48 »
Офф пак глупости, поне да бяха взели 8-метровите електрически Карсани, а сега купуваме още 6-метрови JEST. Хайде за град като Силистра примерно може, но никак не отиват на град като Добрич.

« Last Edit: 01.10.2021, 23:05:00 by bgdimitrov »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #775 on: 02.10.2021, 02:55:36 »
Обърнете внимание на качените документи в сайта на АОП и по-конкретно третият -  Договор-проект.docx 226.37 KB. Отваряте го и:

Quote
Днес,   …………2021 г., в гр. Габрово, между:

1.   „ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ ДОБРИЧ“ ЕООД, със седалище и адрес на управление: гр. Добрич, ул. „Войвода Димитър Калъкчията“ № 8, ЕИК ……………………………………, представлявано от Катя Петкова в качеството й на Управител, наричано за краткост ВЪЗЛОЖИТЕЛ от една страна
и
           2. ……………………………

Надявам се да става дума за техническа грешка, стига да не е свирен мача вече :D Техническата спецификация на автобусите е опростена, ясна и детайлна, което е радостно - поне един български град няма да налива милиони когато ги няма или в техника, която няма да е надеждна.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #776 on: 02.10.2021, 08:21:34 »
Тази поръчка май си има победител, не може да е пусната вчера и след 7 дни да е обявен край. Много джаста праста изглежда.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #777 on: 08.10.2021, 09:00:21 »
Поръчката е прекратена вчера.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #778 on: 28.10.2021, 07:48:13 »
Онзи ден Общинския съвет е дал съгласие да се купят 20 чисто нови 9-10 метрови автобуса за 5,1 млн лв с ДДС. Я Исузу или нещо друго турако ще си купят.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Добрич
« Reply #779 on: 28.10.2021, 10:36:42 »
Обърнете внимание на качените документи в сайта на АОП и по-конкретно третият -  Договор-проект.docx 226.37 KB. Отваряте го и:

....

Надявам се да става дума за техническа грешка, стига да не е свирен мача вече :D Техническата спецификация на автобусите е опростена, ясна и детайлна, което е радостно - поне един български град няма да налива милиони когато ги няма или в техника, която няма да е надеждна.
Това показва откъде са преписвали документацията, но не е фатално. НИНКН са издавали документ за община Самоков, като половината текст се отнася за община Баните....

Затова, в MS Word си има Ctrl+F и Replace All....