Author Topic: Добрич  (Read 306290 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #540 on: 13.09.2013, 20:40:38 »
Стига си обяснявал, как познаваш града, защото нямаш и най-бегла представа, какво се цели.....
« Last Edit: 22.09.2013, 02:36:57 by difian »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Добрич
« Reply #541 on: 13.09.2013, 22:29:43 »
Да виждам- цели се да се махнат тролеите заради неимоверните пари за поддържка и ниските приходи. Никой не иска да става тролейбусен шофьор, заради заплатите, породени от ниските приходи и големите разходи... А някой да тръгне да вади ТТБ за Добрич- малко са такива мазохисти, защото няма да се върне инвестицията... И да се краде- няма кой знае какво толкова да се окраде. Единствено, че циганите може да посегнат на жиците. По-добре брак на всичко и  стягане на АТ.
А затриване на дружеството ТТ- чисто формално и документално. АТ и ТТ са общински дружества. Колкото и да отчитат дейност на хартия, че са отделни реално са едно. Активите са общи, шофьорите с D карат и автобуси на АТ... Тъй че по-практично щеше да е, още като се отдели ПП да се направи нещо подобно на ДАП-а във Варна и други градове.
За да има така защитаваните тролейбуси в Добрич, пак повтарям- трябва кардинални промени на маршрутите им. Да- на приказки Добрич може да стане като Плевен с 99,9% тролейбусен градски транспорт. Идеално- и аз го искам в мечтите си...  Но такава инвестиция никой няма да направи. Единствено стълбовете и могат да се ползват от наличността. Другото трябва да е чисто ново или поне втора ръка тролейбуси, но по-нови от наличните. Контактна мрежа- оплитане на града в паяжини по нужните маршрути... ами и сервиза трябва да еволюира, че и той е в плачевно състояние... Дори ЕС да помогне, пак няма да има такъв поток за град като Добрич.
Ами ПП ако пак се размърда да си дава градските на общината... Не може после едни тролеи да дърпат назад целия транспорт. Просто микробусите са по-компактни и подвижни и затова тези линии повечко се ползват. От ТБ само 176 дето е по-пълна и от време на време 111. И пак да се повторя- единствено при рокадите и промените трябва да се погледне и подвижния състав. Просто транспортът да бъде достъпен за всички. Онези метановите Манчета на ДАПа (АТ) дето им видя сметката са идеалния вид автобуси за Добрич...
Там обръщението няма да му обърна внимание, но нека да съм през месец поне из Добрич и да имам някаква представа, кое на къде се движи от лично наблюдение, а не само на монитора да гледам картинки и буквички.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #542 on: 13.09.2013, 23:31:26 »
dj_the_bus, докато не се появи някакъв документ, който черно на бяло да показва какъв е прихода и разхода на тази фирма всички ще си говорим общи приказки. Но и мнението на mi6kina не е за подценяване - значи ако общината иска ще може, друг е въпроса че не иска. Това че тя самата не си "избива", не значи че някой друг няма да успее. Практиката у нас показва, че общините рядко излизат на печалба от транспортните си фирми и причината за това никак не е липса на пътници, а наличието на далавери и порочни практики.

Понеже гледам, че за пореден път се поставя каруцата преди коня, всички казват, че ТТ е губеща и че трябва да се закрие. А не е ли по-удачно първо да се направи анализ кога са натрупани дълговете, как са натрупани, кой ги е натрупал, защо ги е натрупал, кое прави системата губеща? Има ли решение за излизане от ситуацията - казваш кардинални промени на маршрутите - добре, правят се промени на маршрутите, закриват се нерентабилни линии и курсове, при необходимост се съкращава и част от персонала; отделят се тролейбусите от автобусите в две отделни фирми с различни управители; дава им се някакъв срок за да се види има ли смисъл от промените, няма ли; междувременно Обс задължава управителя да ги информира какво става с фирмата на определен период от време... и т.н. има още много варианти през които да се премине преди да се стигне до обявяване на фалит. Иначе фалита безспорно е най-лесната стъпка - фалира се фирмата, разпродават се активите, някой си пълни джоба добре от съораженията, друг ще получи също парче поради добре свършената работа.

Не съм съгласен, че "едни тролеи дърпат назад целия транспорт". Добре, нека закрият системата. Нека остане само АТ. Да видим дали общината ще стане по-богата като фалира тролеите? Дали АТ ще купи излезе на печалба и ще купи поне 10 нови нормални автобуса (не микробуса) примерно? Тролеите са стари и амортизирани - факт. Обаче дали АТ ще успее да отговори с нещо по-добро като обслужване на съответните линии?

Няма лошо в това, че ходиш редовно в Добрич. Форумът е затова - да гледаме картинки и да четем буквички. Обаче в случая буквичките са неясни и се получава нещо от рода на "трябва да го направим защото трябва" без да се дава повече яснота по въпроса. Всъщност и за малко дете е ясно какво се цели, друг е въпроса дали е правилно да се действа както досега, типично по български или е по-добре нещо да се промени, да се опита нещо ново (за да има прогрес, а не регрес).
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Добрич
« Reply #543 on: 14.09.2013, 21:37:27 »
Ае ТТ и АТ са буквално едно дружество, не ви ли става ясно... То няма гараж, няма депо- всичкото е едно. Трудовите договори с коя от фирмите са писани, но шофьорите от тролейбуси се качват на автобуси. Автобуси на АТ излизат по линии на ТТ... Просто това си е ДАП. Че и администрацията до голяма степен е еднаква за двете фирми... НО тук идват други далавери, че има двама за управител и някои явно вземат пари за една и съща длъжност в две фирми.
При закриване на ТТ се създава възможност за по-практично обслужване на града с ГТ. Фактически ресурса за автобуси почти ще се запази същия, просто линиите ще се преструктурират. Най-много една-две да дойдат от тролейбусните, като 176.
От какво се натрупват загубите- очевадно е, че линиите до голяма степен са неефективни, следователно неизползвани. Затова и от всички линии само 176 и 111 са с що-годе нормални за градски транспорт разписания. Когато бях малък 111 беше на по-често, 123 и 124 също щъкаха из града... Но няма работа в града, индустриалната зона е западнала. Казвал съм многократно за цената на билета, за разстоянията и географията на града. Друго са и кражбите - отгоре до долу. Администрацията, споменах как. Пък и през годините на прехода кой знае колко се е изнесло за сметка на някой проект. Билети и препродажби... не са толкова големи за да дадат голямо отражение. Просто пътниците са малко и например на 123/4 има случаи да се прави курс с 5 пътника. Писах миналата година как съм се разкарвал сам с шофьора по целия маршрут.
Кога- загубите почват да се трупат, предполагам най-вече след 2008г. Тогава се поразредиха повечко линиите, билета почна да скача- на 0,80 после на 1 лв. Това е скъпо за обема на Добрич. За такъв град с мечтаните от мен 4/5 основни+2/3 работнически линии 80 ст. билет е достатъчно. А ако стане съвсем космическата мечта тези линии да са с тролейбусни, като в Плевен- 60-70 ст. максимум.
Стига да има загрижена администрация ДАПа ще успее да измуфти финанси от ЕС и държавата, както, като взеха Фиатите и Рената. НО, пак споделям мнението, че ако са микробуси то трябва да са от класа на Mercedes Sprinter City 65 или 77. Иначе мидибусчета, подобни на тези които имаха са повече от идеални- че и на метан.

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #545 on: 15.10.2013, 22:51:36 »
Имаме ли колеги от Добрич,да кажат какво се случва с тролейбусите в града?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Добрич
« Reply #546 on: 15.10.2013, 22:57:35 »
Не е нужно да си от Добрич.
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1119874
Чуй и аудиозаписът, където г-на Анастасов от института за транспортни изследвания "обосновава" спирането на тролейбусите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Donev

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #547 on: 16.10.2013, 00:07:21 »
Ами аз съм от Добрич и като страничен наблюдател виждам как тролеите през деня се движат, ама едно такова призрачно без пътници. Няма и спомен от едно време. Преди седмица видях пълен тролей около 17:30ч. и май това е положението.

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #548 on: 16.10.2013, 19:30:59 »
Ами движат се празни, защото 4-ма чакалеят на пл.Тракийски и на Балик и обират пътниците...
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #549 on: 06.11.2013, 23:28:31 »
чува се, че са започнали да махат мрежата за тролеите, едва ли е вярно, някой предполагам си измисля... при първа възможност ще информирам дали е вярно, или не
« Last Edit: 06.11.2013, 23:36:26 by mi6kina »
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #550 on: 20.11.2013, 16:42:29 »
По информация от миналия петък,ККМ не е премахвана,тролейбусите се движат макар и празни.

Offline varg

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #551 on: 25.11.2013, 22:13:50 »
Какъв е тоя вашия град.Няма транспорт.Събота бях там.Само 1 тролейбус видях за 5 часа и 3-4 буса.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #552 on: 25.11.2013, 23:21:00 »
През почивните дни се вече движи само една тролейбусна линия ;).

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #553 on: 26.11.2013, 11:19:05 »
Два дена бях командировка в Добрич. Тролеите се движат, макар и рядко и празни. Общо взето не изглежда да има голяма надежда- най-пълният тролей, който видях имаше заети около 2/3 седящи места, при това във вечерен пик. По спирките също няма хора. Но това си е обичайната за България гледка вече. Ние бавно, но сигурно се стопяваме. За 23 години намаляхме с почти 2 милиона души...

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Добрич
« Reply #554 on: 26.11.2013, 11:57:57 »
Два дена бях командировка в Добрич. Тролеите се движат, макар и рядко и празни. Общо взето не изглежда да има голяма надежда- най-пълният тролей, който видях имаше заети около 2/3 седящи места, при това във вечерен пик. По спирките също няма хора. Но това си е обичайната за България гледка вече. Ние бавно, но сигурно се стопяваме. За 23 години намаляхме с почти 2 милиона души...

И икономическата ситуация си казва думата - явно че хората вече са достатъчно замогнали и по-голямата част от населението притежава собствен автомобил, което прави ползването на ГТ непривлекателно. Едно време много малко хора са имали коли и искат не искат са ползвали обществения транспорт.

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #555 on: 26.11.2013, 20:27:01 »
Вече официално - 124 е с маршрутки, то не че до сега не се изпълняваше от тях, ама вече законно го направиха.

http://www.dobrichutre.bg/2013/11/26/195588-troleybusite_v_dobrich_si_otivat
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #556 on: 26.11.2013, 22:22:24 »
Браво, тролейбусен транспорт дават предложение да се самозакрият. :fan: Би звучало нелепо ако за собствениците имаше значение коя фирма обслужва линиите.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #557 on: 05.12.2013, 15:47:30 »
И докато в другите градове са в очакване на нови тролейбуси,тук ще се опитам да ви запозная с моментното състояние на ТТ.
Към момента дружеството разполага с 30 машини,всичките в незавидно положение.Състояниено на ККМ е в доста лошо състояние,особено там където се движат 3 от линиите.Маршрут 124,вече се обслужва изцяло от бусове.Прави впечатление,че доста голяма част от града се покрива от тролейбусна мрежа.Тук вече сме споменавали,че тролейбусите се пълнят само в пиков час,в останалото време не е рядка гледка да пътува само обслужващия персонал.Разговарях с няколко работещи в предприятието и всички са на мнение,че това е най-подходящия транспорт за града им.Всички се надяват закриването да се размине,но едва ли...  :/
П.П Няколко информативни кадъра.
« Last Edit: 05.12.2013, 15:51:00 by abs111 »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #558 on: 25.01.2014, 23:21:54 »
Споделена кола по линията за Варна.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Добрич
« Reply #559 on: 27.01.2014, 15:13:39 »
Антика, заснета в някакво село около Добрич преди 2-3 години:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.