dj_the_bus, докато не се появи някакъв документ, който черно на бяло да показва какъв е прихода и разхода на тази фирма всички ще си говорим общи приказки. Но и мнението на mi6kina не е за подценяване - значи ако общината иска ще може, друг е въпроса че не иска. Това че тя самата не си "избива", не значи че някой друг няма да успее. Практиката у нас показва, че общините рядко излизат на печалба от транспортните си фирми и причината за това никак не е липса на пътници, а наличието на далавери и порочни практики.
Понеже гледам, че за пореден път се поставя каруцата преди коня, всички казват, че ТТ е губеща и че трябва да се закрие. А не е ли по-удачно първо да се направи анализ кога са натрупани дълговете, как са натрупани, кой ги е натрупал, защо ги е натрупал, кое прави системата губеща? Има ли решение за излизане от ситуацията - казваш кардинални промени на маршрутите - добре, правят се промени на маршрутите, закриват се нерентабилни линии и курсове, при необходимост се съкращава и част от персонала; отделят се тролейбусите от автобусите в две отделни фирми с различни управители; дава им се някакъв срок за да се види има ли смисъл от промените, няма ли; междувременно Обс задължава управителя да ги информира какво става с фирмата на определен период от време... и т.н. има още много варианти през които да се премине преди да се стигне до обявяване на фалит. Иначе фалита безспорно е най-лесната стъпка - фалира се фирмата, разпродават се активите, някой си пълни джоба добре от съораженията, друг ще получи също парче поради добре свършената работа.
Не съм съгласен, че "едни тролеи дърпат назад целия транспорт". Добре, нека закрият системата. Нека остане само АТ. Да видим дали общината ще стане по-богата като фалира тролеите? Дали АТ ще купи излезе на печалба и ще купи поне 10 нови нормални автобуса (не микробуса) примерно? Тролеите са стари и амортизирани - факт. Обаче дали АТ ще успее да отговори с нещо по-добро като обслужване на съответните линии?
Няма лошо в това, че ходиш редовно в Добрич. Форумът е затова - да гледаме картинки и да четем буквички. Обаче в случая буквичките са неясни и се получава нещо от рода на "трябва да го направим защото трябва" без да се дава повече яснота по въпроса. Всъщност и за малко дете е ясно какво се цели, друг е въпроса дали е правилно да се действа както досега, типично по български или е по-добре нещо да се промени, да се опита нещо ново (за да има прогрес, а не регрес).