Значи, всичко беше добре до 2002г, когато корумпираният ни кмет Румен Рашев поръча изработка на нова транспортна схема, за да обслужи интересите на "ЕТ Атанасов 90". Собственикът на тази фирма е един абсолютен простак - известен в града като Пламен Месаря (сами може да си направите изводите). Едната му линия - 20-ката хваща най-големия квартал - Бузлуджа, а другата линия - 50 - Зоната и старата част. И какво стана..както видях по-горе един от членовете на форума бе написал, линиите 70 и 110 са аналогия на 213/214.. е не - те бяха такава. Вече не са - маршрутът на номер 70 бе изместен - към ВТУ, защото пречеше на номер 20. По линия номер 110 въряха четири автобуса на час..сега върви само един.. и то защото отново пречи на 20 и на 50, но тъй като 11-ката (както я знаят хората в града) открай време е емблематична за В. Търново..нямаше как да я променят. Към Царевец отиваше и номер 30, но и нея я промениха, и за да не пречи на номер 50 (вижте маршрутите), я пуснаха да върви по 7 пъти на ден.
Какво друго - по автобусна линия №13, която също хваща "Бузлуджа", колите също бяха съкратени - движеха се 6 коли (интервал 10 мин в пиковите часове, растящ до 15 в т.нар 'мъртви' зони. В момента колите са само 3 - на интервал 20 мин, колкото са и 20-ките..
Но това не е основното..
ТРанспортната схема на града изобщо не обслужва интересите на гражданите! Линия Н110 е единствената връзка между кварталите Чолаковци и Кольо Фичето със старата част и квартал Асенов... и вместо да има през 15 мин автобуси, или да има други линии - както преди имаше Н70 и Н66. която пък бе закрита, в момента има само един автобус на час..
Освен това разстояниет между крайните точки е близо 13 км, минава през всички задрсътвания които се получават в мометна в града, защото трафикът е доста..и се дава 30 мин от начална до крайна точка.. сещате се, нали? Единственият автобус по линията не може да смогне и в пиковите часове закъснява с по 20 мин.. което прави 80 мин интервал на движение..
Най-големият конфликт обаче е между линии с номера 13 и 20.. Номер 13 се обслужва от "Пътнически превози", номер 20 - от Пламен Месаря.. Та нека ви разкажа..
Автобусите по номер 20 тръгват на точен час, на 20-та и на 40-та минута от Бузлуджа, а по номер 13 - на 10-та,30-та и 50-та. Хората наистина са много - до центъра двете линии имат еднакъв маршрут. При което Номер 20 започва да закъснява с по 5-7 до 10 мин, за да обира пътниците.. По подобен начин стоят нещата от Центъра към Бузлуджа - и там номер 20 закъснява с минимум 6 минути.. при което става голямо объркване в графиците. От Общината мерки не вземат..началникът на траснпортния отдел в неформален разговор признава "Ако санкционирам Месаря, кметът ще ме уволни". Наглостта на Пламен Атанасов обаче не спира до тук.. Той и съдружникът му, единият с един джип, другият - с едно Пежо, редовно следят колите по конкурентната линия 13 и се карат с шофьорите...защото сещате се, те също започват да закъсняват, тъй като заплатите им зависят от прихода.. дори са идвали до ВТУ, където обръща номер 13, тръгват след автобуса и тъй като От ВТУ до центъра пътят е 15 мин, а от Царевец 7..те си правят сметка, звънят на шофьорите им и хоп - 20ката се изпрасква 2 мин пред 13-ката..и после 18 мин към Бузлуджа няма никакви автобуси..сещате се..единият върви препълнен, другият полупразен.
РАзбираемо, по спирките няма никакви разписания! Защото ще се разбере, че никой не ги спазва.. Дори Общиския съвет в мандат 2003-2007, когато кметът имаше мнозинство сред съветниците ежемесечено изменяше разписанията така, че да са изгодни на Пламен Атанасов..
Знам всичко това, тъй като от една страна живея до ВТУ и откактко се помня, пътувам с коли на Пътнически превози по номер 13, освен това уча Право, и същевременно работя като репортер в областен всекидневник.. писал съм материали по тази тема..обаче тия хора, които са замесени, нямат страх от нас.. но да се надяваме, че скоро ще обърнат внимание на този проблем и от по-високо място.. тъй като е недопустимо това.. вие сами разбирате, че транспортът тук е основан не на интересите на гражданите, а на икономическите интереси на единия превозвач. А тъй като той и кметът на града са като дупе и гащи, останалите превозвачи - дори големите, са безсилни.