Вместо да се оплакват шофьорите, че гонели разписание и да затискат хората по спирките, от общината да вземат да им добавят(или увеличат с няколко минути) почивки(те) по обръщалата. Не толкова, че много са се преуморили шофьорите, колкото да има така буфер, който да се използва, в случай че рейсът попадне в трафик и задръстване, или пък на спирката има 30 души, които всичките искат да се качат в даден автобус. Така ако натрупа 5 минути закъснение по маршрута, но има 10 почивка на обръщало, то 5 от тях ще отидат за покриване на закъснението.

Аз незнам сега как е, но до колкото си спомням линия 5 даже и на Мола няма почивка. Виждал съм с очите си колоната на пешеходния светофар до пазара, която по бул. България стига чак до Пионерския дом(или още стълбите пред стадион "Ивайло"). Ако 5-ца попадне на това, то 6-7 минути вътрешно са й в кърпа вързани. И къде ще ги избие...?

едит: иначе да ви питам нещо. Тук във Варна имаме линия 31 от ЖПГара до Виница, а два пъти дневно има ходене по същия маршрут с две табели - 29 и 31(линията се води 29 официално), но след Виница продължава до Аладжа манастир. В тази връзка, някой знае ли дали е мислено по отношение на местността Ксилифор. Примерно 110, или май по-добре 70 да има курсове - по един сутрин, обед и вечер, които след Мавриков да продължават и да обръщат на споменатото от мен място. Спомням си като съм ходил там, пък и сега от Стрийт Вю се вижда, че има някакъв хотел, ресторант с езерце, в които работят хора предполагам целогодишно...
Направих тази аналогия, защото и Аладжата не се слави с кой знае колко посетители, особено в зимен делник, но въпреки това всяка сутрин и вечер линия 29 ходи до там.

едит: гледам хотелчето се казва
"Момина крепост". Малко по-надолу на 100-ина метра има едно
уширение с остатъци от маркировка, което може би някога е било обръщало или...?
едит2: А може би е най-добре линиите да са 12 В. Търново - Шереметя - Арбанаси - Шереметя - В. Търново и
70 В. Търново - по маршрута си - Мавриков - Ксилифор - Арбанаси - Ксилифор - Мавриков - по маршрута си - В. Търново. Но незнам доколко рентабилно би било.