Author Topic: MAN Lion's City G CNG (1150-1189, 1601-1620, 2000-2045, 2300-2319, 3100-3159)  (Read 701243 times)

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
2016 е с бягащи надписи днес на 120.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Е то МАН си имат официален сервиз и там си се карат автобусите
Toва ще се случва докато им изтече гаранцията. После незабавно ще почнат ремонтите с тел и пирони в гаражните работилнички от Бай Пешо, който всичко знае и може, особено кат пие три ракии. И след най-много 10-ина години новите автобуси ще са за брак.
За съжаление, това не е изключена възможност.

Но, според мен, проблемът е на много по-високо ниво. Проблемът е още при задаването на поръчката за нови автобуси. Освен определения брой автобуси трябваше да има още допълнителни точки в поръчката, а именно:

  • Още 3-5 автобуса във формата на резервни части. Ама буквално всички възможни части - от двигател до най-малкото маркуче.
  • Части (консумативи) за регулярната профилактика и поддръжка на автобусите за пет години напред. Например, ако един филтър се сменя обикновено два пъти годишно (не знам конктретните цифри, това е пример), то от него трябва да се доставят 126 х 2 х 5 = 1260 броя.
  • Производителят да оборудва едно хале в един от трите гаража с необходимата техника за по-сериозен ремонт на автобусите.
  • Производителят да оборудва и трите гаража с необходимата техника за диагностика, ежедневна подръжка и дребни ремонти на автобусите.
  • Производителят да се ангажира да обучи n-броя механици от трите гаража относно поддръжката на автобусите. Като дори и средствата за командировка на тези механици трябва да са за сметка на производителя (транспортни рахзходи, хотел, храна). ;)
Ето това би било качествена поръкча за нови возила за градския транспорт!  ;) Единственото, което общината може да направи преди започването на такава поръчка е да организира един курс по технически английски език за механиците, които ще се изпращат на обучение.

Така, автобусите могат да изкарат 20-30 години без проблем!
« Last Edit: 26.03.2015, 00:37:59 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
...
  • Още 3-5 автобуса във формата на резервни части. Ама буквално всички възможни части - от двигател до най-малкото маркуче.
...
Всъщност резервни части се доставят, при доставка на нови возила. А дали е за сметка на 1 или 10 автобуса, това си зависи от поръчаното количество части.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Всъщност резервни части се доставят, при доставка на нови возила. А дали е за сметка на 1 или 10 автобуса, това си зависи от поръчаното количество части.
Аз нямах предвид за сметка на няколко автобуса, а исках да кажа, че трябва поръчката да е такава, че освен 126-те автобуса да се доставят допълнително резервни части, които да представляват между 3 и 5 допълнителни автобуса. И тук имам предвид всичко - прозорци, дръжки, дори седалки, метални плоскости, носещи греди (или там, както се наричат) уплътнение за съчленението, двигател, климатик и т.н. Все едно пристигат още 3-5 автобуса, само че на части в камиони.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Разбрах те, просто исках да ти кажа, че при доставка се поръчват части. Дали ще са 1 или 2 климатика, или 3-4 прозореца, си зависи от поръчката.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Васко нали се сещаш , че при такива условия всичко ще се калкулира в тръжната цена и същата ще стане непосилна за нас като възложител ! Тогава сериозните западни компании ще избягат и ще останат само китайските производители готови на всичко за да стъпят на европейския пазар !

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Няма нормална държава, в която автобуси да се експлоатират 20, еле пък 30 години. Въпросът е, че тук стават на леща за 5.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
На мен ми е ясно, че цената се вдига значително. Но това ще е само първият път. Трябва Столична Община да си избере производител (от който ще поръчва и за напред), който ще изпълни тази първа поръчка. После всички следващи поръчки ще са само за подвижен състав, защото вече оборудването за ремонт и поддръжка ще го имаме.  ;)



vasko - оригиналът! :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ако си се зачитал в тръжните документи, в условията са включени както части, така и гаранционна поддръжка в оторизиран сервиз, но също и обучение на определен брой водачи и монтьори, софтуер и други необходими неща за поддръжка. Вече е отделно решение, как ще се поддържат нещата извънгаранционно и за текущо обслужване. С допълнителен търг и по преценка, може да се даде на външна фирма (официалния сервиз) или да си остане в изградената база по гаражи.

Производствените и експлоатационните цикли на всички съвременни изделия са все по-кратки. Моделите се обновяват доста често, къде само козметично, къде основно. Типизиране на парка е хубаво, но не и абонамент към една марка во век веков... Дори доказали се с времето марки се случва да изкарат несполучливи продукти, а какво и постигаме с обиването на конкуренцията. При един правилно проведен търг с точни критерии и изисквания, нека да спечели най-доброто и адекватно предложение за София. А не защото сме избрали МАН, още 100 години да поръчваме само от тях, дори и да се върнат единствено към произдоството на дървени коларски каруци. ;)

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм с горното, но едва ли някой не би се съгласил, че ремонтната база в сегашните гаражи е на доста ниско ниво. Може би просто трябва да се направи отделен проект само за ремонт на гаражите и доставка на нужното ремонтно оборудване. В Бургас мисля, че направиха точно така - затова и проекта се нарича "Интегриран градски транспорт". А за да не се побългаряват ремонтите след изтичане на гаранционните срокове, може би най-лесно ще е годишните технически прегледи да се минават наистина сериозно например в официалния сервиз на съответния производител. Ама за целта май трябва да се променят някои нормативни актове.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Quote
Освен определения брой автобуси трябваше да има още допълнителни точки в поръчката, а именно: ......
:laugh: vasko , човече, тия неща дето си ги написал по-надолу предизвикват силен саркастичен смях у хората които познават системата отвътре.
П.С. Все пак - виждал съм доставени резервни части за тия МАН-ове, например скоростни кутии  ;)

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
  • |MCMXLVIII|
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
3102 се е върнал от MAN, по 76 е. :)

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Отново мервам 1 от новите манове по линията 77 днес, с инв.номер 1161. Да не е намек, че А77 ще е една от линиите изцяло от новите автобуси?

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Не, просто е бил резерва и е сменил развален ;)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Нека ги пускат и по 77, и по 56, все пак избори идат... :help:  :/

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Какво се случва с 2017-2026, очаква ли се скоро да тръгнат на линия?

Offline sopolivko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Email
Какво се случва с 2017-2026, очаква ли се скоро да тръгнат на линия?

Някой беше споменал, че ще е към края на Март.  А те дали ще са достатъчни за 94?

Offline 2513

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3215
    • Skype Me™!
    • View Profile
Вече са им налепени и страничните инв.номера на 2017-2026 началото на април трябва да ги виждаме по 94.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Какво се случва с 2017-2026, очаква ли се скоро да тръгнат на линия?

Някой беше споменал, че ще е към края на Март.  А те дали ще са достатъчни за 94?

Ами 13 по 94 и 13 по 120 - 26 от 27 доставени към момента.
Като знам как обичат да оставят новите за резерви, сигуно ще има и някое Конекто или стар МАН.

Offline 2513

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3215
    • Skype Me™!
    • View Profile
2-3 коли по 94 ще са SG262.