Author Topic: Разширяването на бул. "Александър Малинов"  (Read 4800 times)

Offline ivonik

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Във връзка с изкаване на инж. Стефан Дерменджиев от Метрополитен ЕАД, което гласи:
"Тъй като разширяваме бул. "Ал. Малинов" с още по една лента в платно, намаляваме разделителната ивица, в която ще поместим уличното осветление.", аз имам следните въпроси:
Как за сметка на разделителната ивица, която е намалена от 2-2,5м на 1м, ще се разширят двете платна с по една лента?! Виждам ремонтните работи всеки ден, защото живея там. Разширение настрани няма. Ако от две по-широки ленти се разчертаят три по-тесни, това не трябва да се отчита като разширение. По тази логика може да се направят и шест ленти. Другият въпрос, който се появява в тази връзка е: Защо и кой е взел решение за унижожаването на около 10 дка зелени площи? Става дума за разделителната ивица, между платната, която преди беше с трева, а сега е с бетонови плочи.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12180
    • View Profile
    • Email
Добър въпрос и аз имам подобни наблюдения. Ще снимам ако искате. Хубаво, че като пуснат метрото ще стигаме само за 15 мин .до центъра безконфликтно, сега се стига за поне 18-19 до Орлов мост. Притеснява ме и че като пуснат 2-те станции на Малинов за автобусите и автомобилния трафик ще настане истинско мазало, както и в околните квартални улички, както стана и в Младост 1. Много хора вместо  с ГТ ще тръгнат с коли до метрото. Ще видим, но се надявам понеже пешеходните растояния са сравнително малки, да не стане така.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2772
    • View Profile
По принцип може да се направят три ленти, но ще са бая тесни.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13562
    • View Profile
    • Email
Другият въпрос, който се появява в тази връзка е: Защо и кой е взел решение за унижожаването на около 10 дка зелени площи? Става дума за разделителната ивица, между платната, която преди беше с трева, а сега е с бетонови плочи.
Виж сега, това е сериозен форум и тук не са на мода псевдоекологически бълвочи! Каква зелена площ, да не е имало пейки или си разхождал кучето си там? Ивицата беше значително повече от 2 - 2.5 метра и това си личи от факта, че по Ал.Малинов вече има участъци 2*3 ленти без абсолютно никакво притеснение за ширината на лентите.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
На мен ми се стори, че булевардът е разширен малко. Има си място за три ленти. В устройствения план не беше ли предвидена и велоалея по Малинов (от страната на Младост 2)? Очаквах да я изградят при този ремонт, но няма и наченки за такова нещо  :neznam: Според мен, съвсем спокойно можеха да я свържат със сега съществуващата велоалея по Москов и по Филип Аврамов.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13562
    • View Profile
    • Email
По-смислен би бил въпросът, дали кръстовищата при Ляпчев и Ф.Аврамов ще са на две нива, както е в ОУП: http://maps.sofproect.com/oup_sofia_cache/ и в ПУП - http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/2013/PRZ_MLADOST_3_ZAPAD/? За съжаление тук отговорът е НЕ, тъй като с цел икономия на средства метрото е заложено възможно най-плитко...
Така че остава да се надяваме в някой хубав ден да изпълнят разширението на Ляпчев и Бъднина зад Билла и Деница, за да има алтернативно на Малинов преминаване.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е нищо не пречи в "светлото бъдеще" да се направи естакада от 43ти блок до 222 блок.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Няма ли санкции за неспазване на ОУП/ПУП?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Принципно е достатъчно да се направи естакада за бързо преминаване над кръстовищата на Малинов с Ляпчев и Аврамов, там стават тежките задръствания. На кръстовището със Свето Преображение няма сериозни проблеми. Естакада чак до блок 222 не ми изглежда оправдана.  :rolleyes: Иначе е редно да има нов булевард върху метрото алтернатива на тесния участък от Малинов  между Алея Бляк и АМВР.  :rolleyes:
« Last Edit: 13.08.2014, 14:27:35 by V.Peichev »

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13562
    • View Profile
    • Email
Иначе е редно да има нов булевард върху метрото алтернатива на тесния участък от Малинов  между Алея Бляк и АМВР.  :rolleyes:
Ще има - вече е поръчано: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3728.msg100031296#msg100031296

Offline ivonik

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Quote
Виж сега, това е сериозен форум и тук не са на мода псевдоекологически бълвочи! Каква зелена площ, да не е имало пейки или си разхождал кучето си там? Ивицата беше значително повече от 2 - 2.5 метра и това си личи от факта, че по Ал.Малинов вече има участъци 2*3 ленти без абсолютно никакво притеснение за ширината на лентите.
Виждам сега, че е сериозен форум и се отнасям с цялата си сериозност. Но ти не си съвсем наясно. Колко значително повече от 2,5м беше ивицата, според теб? За да излязат от нея две пътни ленти трябва да е била към 10м. Аз съм я прескачал дестки пъти. А ти? Принципният въпрос беше, че като няма фактическо разширение, не трябва да се обявява такова. Всичко останало е меко казано заблуждение, с което, незнайно защо всички са склонни да се съгласяват.  И според теб зелените площи само за разхождане на кучета ли служат?!
« Last Edit: 16.08.2014, 17:04:09 by Dragon »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Има си нормативи за ширина на пътните платна, ленти и т.н. и при новия бул. Малинов тези нормативи ще бъдат спазени. Иначе зелените площи имат много приложения, но конкретно разделителната ивица на Малинов нямаше никакви приложения.
НЕ на хейтърството!

Offline ivonik

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Има си нормативи за ширина на пътните платна, ленти и т.н. и при новия бул. Малинов тези нормативи ще бъдат спазени. Иначе зелените площи имат много приложения, но конкретно разделителната ивица на Малинов нямаше никакви приложения.
По норматив, за такъв тип улица, ширината на една лента трябва да е мин. 3,75м. Колкото до зелените площи. Аз изобщо не съм някакъв платен или фанатизиран еко-педал, но растенията, даже и за нищо друго да не се използват, със самото си съществуване, спомагат нашето. Защото отделят кислород.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12180
    • View Profile
    • Email
Има нещо друго съществено, колкото повече се намаляват зелените площи, толкова по-горещо става лятото в града. Това го усещам всяка вечер, понеже моят блок е накрая в полето, там където има много асфалт и бетон излъчва яко топлина към 22.00 часа, а там където е поле и са повече тревни площи веднага лъхва хлад.

Много ясно се усещаше това горещите август и септември 2012-та, минавах към 22.00 много пъти празната площ между Младост 2 и Младост 4 пеш и много приятно лъхаше хлад, а като стигнеш до булеварда се усащаше как изведнъж лъхва жега. Сега, както искат да направят Малинов 3Х3 ленти през тази празна площ значително ще се увеличи нагревната повърхност.

Може на пръв поглед да ви звучи смешно, но точно такива ефекти се получават. Точно за това трябва всячески да се спъва личният автомобил, за сметка на използването на ГТ.

Не казвам, че не трябва да се разширява Малинов, ама да си имат едно наум до какво води всяко бетониране и асфалтиране, когато можем да минем и без него. Може би добре ще е да има БУС-лента.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Има си нормативи за ширина на пътните платна, ленти и т.н. и при новия бул. Малинов тези нормативи ще бъдат спазени. Иначе зелените площи имат много приложения, но конкретно разделителната ивица на Малинов нямаше никакви приложения.
По норматив, за такъв тип улица, ширината на една лента трябва да е мин. 3,75м. Колкото до зелените площи. Аз изобщо не съм някакъв платен или фанатизиран еко-педал, но растенията, даже и за нищо друго да не се използват, със самото си съществуване, спомагат нашето. Защото отделят кислород.
Напълно съм съгласен с теб, като направим уговорката, че в разделителната ивица на Малинов растения нямаше. :)
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Много ясно се усещаше това горещите август и септември 2012-та, минавах към 22.00 много пъти празната площ между Младост 2 и Младост 4 пеш и много приятно лъхаше хлад, а като стигнеш до булеварда се усащаше как изведнъж лъхва жега. Сега, както искат да направят Малинов 3Х3 ленти през тази празна площ значително ще се увеличи нагревната повърхност.
Ако се засадят дървета около булеварда, ще се компенсира липсата на сегашните бурени и храсти. Поначало за градските условия е добре да има повече дървета, отколкото голи поляни само с трева. От премахването на тревната ивица посредата няма да настъпят кой знае какви екологични проблеми. От това, което видях тия дни, най-вероятно ще има по три ленти, но по 3.50, каквато е тенденцията в последните години. В участъка между Ляпчев и Филип Аврамов пак си остават трите ленти, което означава, че задръстванията няма да намалеят кой знае колко.

За да се насърчи използването на ГТ и на обществен транспорт, си трябва целенасочена държавна и общинска политика. В момента общината стимулира единствено ползването на метро, останалите видове наземен транспорт, не предоставят адекватна транспортна услуга, и принуждават хората да ползват все повече лични МПС.

Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13562
    • View Profile
    • Email
Като става дума за (не)използване на разделителната ивица, лошият пример е пак в Младост - бул.Сахаров.  Широката зелена (и най-вече кална) ивица позволяваше вляво да се разчертаят места за косо паркиране (ползването за движение е невъзможно поради отдушниците на метростанцията). Вместо това предпочетоха да поставят невъзможни забрани за паркиране: в западна посока и при максимално желание няма къде да се паркира в района на пазара и метростанцията. Резултат: проходимост в една лента, затруднения на автобусите да си ползват джоба на спирката.

Да, засаждане на дървета от двете страни на Малинов (по средата е невъзможно поради плитко заложеното метро) щеше да е отлично решение и кой знае защо не го направиха, след като засадиха такива на Ляпчев при МС Младост-3.

За участъка между Аврамов и Ляпчев се очакваше да са също 2*3 ленти (преди бяха 2+3). Дано поне десния завой от Аврамов в посока блок 43 да го направят с по-голям радиус - преди завиващите А213 и 113 запълваха и двете ленти.
« Last Edit: 17.08.2014, 08:28:11 by blagun »

Offline ivonik

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Премерих платното - 9,9м в едната посока. По ЗУТ " Ал. Малинов" е улица от първостепенната градска мрежа, трети клас. Мин. ширина на лентите 3,50м.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 455
    • View Profile
    • Email
A повече от 3,00м не е нужна за движение с до 50км в час..... За туй няма място за вело, пешеходни и зелени площи, щото много на широко се раздаваме.
Виена ринга е еднопосочен с 3 ленти оградени от трамвай, лентите са с ширина 2,75 м. всеки внимава и е напълно нормална пътната обсановка.