Author Topic: Враца  (Read 179879 times)

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 281
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1260 on: 29.08.2018, 10:28:40 »
Абсолютна безотговорност би било това да е поредния град съсипал умишлено тролейбусния си транспорт.Какъв кмет си,какви управляващи изобщо да очакваш че с нула действия всичко ще е наред?В София десетки прилични тролеи Икарус бяха нарязани, а можеха да отидат във Враца,ако бяха поискани.Защо не взеха малко ноу-хау от Плевен или Стара загора,които са за пример в тоя транспорт,а ще последват Пловдив,Перник и дотса други......

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1261 on: 29.08.2018, 14:03:53 »
Бяха поискани, просто Столичен електротранспорт са искали непосилна сума за тях. Коментирано е вече, сума ти годни Икаруси вместо да бъдат подарени или продадени евтино на Враца, бяха продадени още по-евтино на скрап. В Русия например голяма част от изведените от експлоатация тролейбуси в Москва се подаряват на други градове, които имат нужда. Така че и Столичен електротранспорт/Столична община имат принос за закриването на тролейбусния транспорт на Враца.
« Last Edit: 29.08.2018, 14:05:30 by Sofia »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1262 on: 29.08.2018, 21:57:20 »
Какво значи непосилна сума за тях? Те да не са организация с нестопанска цел?! И чакай сега - значи карали са 30 години без нови тролеи по изградена ККМ и са им били непосилни при тази ниска себестойност на транспорта старите софийски икаруси, а сега при високата цена на горивата ще минат на автобуси и ще сколасат?! Айде бе!
Звучи ми като : не мога да си позволя да карам колата на старо щото нямам пари, затова ще карам трактор.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 888
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1263 on: 29.08.2018, 22:51:47 »
Какво значи непосилна сума за тях? Те да не са организация с нестопанска цел?! И чакай сега - значи карали са 30 години без нови тролеи по изградена ККМ и са им били непосилни при тази ниска себестойност на транспорта старите софийски икаруси, а сега при високата цена на горивата ще минат на автобуси и ще сколасат?! Айде бе!
Звучи ми като : не мога да си позволя да карам колата на старо щото нямам пари, затова ще карам трактор.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk

Непосилна сума за тях, значи,че за един Икарус искаха нещо от порядъка на 15 - 20 000лв., от СЕ. Враца сигурно щяха да купят 4 бройки за 20хил. лв., но един за тази цена... Как да стане?

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1264 on: 29.08.2018, 23:28:58 »
И ьсега ще купят колко автобуса и колко ще платят за тях и като се има предвид цената на петрола какво ще получат в крайна сметка?!
Аз съм много против тези желания нещо някой да подарява! Няма такива филми - щом се предлага комерсиална услуга ще се играе по комерсиалните правила.
Чакам да видя някой някъде друъгаде нещо да подари, че тролейбуси!
Някоя пътно-строителна фирма да подари бетон, желязо, асфалт?! Хайде като почнат тези дето печелят обществени поръчки за милиони да подаряват , тогава и другите.

За мен тези псевдосоциални българщини са едни от основните проблеми. Веднъж да се подари нещо си като стар тролейбус, друг път работника да подари на работодателя някой извънреден час труд или съботен ден, трети път да подариш осигуровките си на шефа, четвърти път личния ти лекар да си подари 10% отгоре на 2,90 като няма касов бон и т.н
Затова сме с ниски доходи щото не мислим как да изкарваме достатъчно пари, ами как да щипнем и избоцкаме някой и нещо. Ама нямаме производство за да се гъдилкаме едни на други. Народа по чужбина плаща осигуровки и данъци и храни работници и чака пари.
Всяко нещо трябва да струва колкото трябва. Билета ако е нужно 1 евро, заплатите минимум 1000 евро. Така няма да сме бедняците на Европа.
« Last Edit: 29.08.2018, 23:48:02 by ooleg »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1265 on: 30.08.2018, 00:06:41 »
Е да, ама няма да има къщи - прогимназии, Бентлита, любовници, екзотични екскурзийки. Публична тайна е, че във всеки регион и във всяка браншова организация фирмаджиите се срещат и се наговарят по между си какви да бъдат заплатите, така че при когото и да идеш - все тая. И ако някой излезе по-човечен и наруши статуквото, другите го привикват и го почват "Абе ти какви ги вършиш, бе? Искаш ли да се обадим където трябва и да ти иде бизнеса?". А всичките са от червените другари, дето Луканов им раздаде куфарчетата. Не е като при чичо ти Благо, където без съответната квалификация просто не става, това е единствената причина този сектор да е много добре, отделно повечето там работят от къщи за чужди фирми. Конкретно, понеже за Враца имам вътрешна информация, трън в очите им е контактната мрежа и нейната поддръжка. Разсъждават, че електроавтобусите или тези на метан вършат същата работа при много по-ниски разходи. Никой не прави сметка, че електробусите са нова, скъпа, недоработена и ненадеждна технология, и че много скоро батериите, като си изчерпят ресурса, ще им излязат през носа. Та, освен Враца, да се "готвят" Пазарджик, Аскуу, Сливен....
« Last Edit: 30.08.2018, 00:12:35 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2347
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1266 on: 30.08.2018, 09:06:51 »
Е да, ама няма да има къщи - прогимназии, Бентлита, любовници, екзотични екскурзийки. Публична тайна е, че във всеки регион и във всяка браншова организация фирмаджиите се срещат и се наговарят по между си какви да бъдат заплатите, така че при когото и да идеш - все тая. И ако някой излезе по-човечен и наруши статуквото, другите го привикват и го почват "Абе ти какви ги вършиш, бе? Искаш ли да се обадим където трябва и да ти иде бизнеса?". А всичките са от червените другари, дето Луканов им раздаде куфарчетата. Не е като при чичо ти Благо, където без съответната квалификация просто не става, това е единствената причина този сектор да е много добре, отделно повечето там работят от къщи за чужди фирми. Конкретно, понеже за Враца имам вътрешна информация, трън в очите им е контактната мрежа и нейната поддръжка. Разсъждават, че електроавтобусите или тези на метан вършат същата работа при много по-ниски разходи. Никой не прави сметка, че електробусите са нова, скъпа, недоработена и ненадеждна технология, и че много скоро батериите, като си изчерпят ресурса, ще им излязат през носа. Та, освен Враца, да се "готвят" Пазарджик, Аскуу, Сливен....
Ами там е работата, че във Враца никой няма планове да купува електроавтобуси(една бройка все пак не се различава много по цена от един чисто нов тролейбус), а "екоавтобуси" - издухани 10 - 15 годишни дизелови  морги от Западна Европа.
« Last Edit: 30.08.2018, 09:11:37 by Magirus deutz »

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1267 on: 05.09.2018, 01:23:55 »
Някой от Враца да знае каква е съдбата на тролеите.Засега се знае,че сегашният управител Вълков не е избран за втори мандата за управител и кмета трябва да предложи закупуването на новите превозни средства.Какво става и със предложението да останат само две тролейбусни линии?
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1268 on: 05.09.2018, 08:51:47 »
В момента тролейбусите се движат нормално, съгласно утвърденото лятно разписание. Промени, ако има такива, най-вероятно ще влязат в сила със зимното разписание (около 15-ти септември).
По отношение на новите возила, тепърва ще „дискутират” с хората и в общинския съвет (т.е. ще се убеждаваме в нерентабилността на тролеите за град като Враца), а тези дби съветниците отиват на море, за да мъдрят там въпроса.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1557
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1269 on: 11.09.2018, 22:38:58 »
Извинете, ако на някоя от 64-те страници в темата е писано, но има ли някъде в интернет публично-достъпна карта на МГТ във Враца? Търсих в гугъл и нищо не успявам да намеря.
Конкретно ми трябват начертани всички тролейбусни линии, движещи се към момента (понеже нямам представа какви са им маршрутите - имената на спирките нищо не ми говорят), както и възможностите за придвижване с тролей + автобус/микробус или само с автобус/микробус от ЖП гара до село Челопек или поне до югозападния край на града, където на Стрийт Вю видях дори тролейбусно обръщало. Идеята ми е да изкача връх Околчица - предполагам, че чак до там няма редовен транспорт с автобус/микробус, но да се ориентирам какви са условията.
Кондуктори има ли или билети се купуват от шофьора? Дневна карта има ли?
Благодаря предварително!

едит: Тук нищо няма. Тук пък нищо не се отваря.
« Last Edit: 11.09.2018, 22:46:18 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 509
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1270 on: 12.09.2018, 03:13:18 »
Извинете, ако на някоя от 64-те страници в темата е писано, но има ли някъде в интернет публично-достъпна карта на МГТ във Враца? Търсих в гугъл и нищо не успявам да намеря.
Конкретно ми трябват начертани всички тролейбусни линии, движещи се към момента (понеже нямам представа какви са им маршрутите - имената на спирките нищо не ми говорят), както и възможностите за придвижване с тролей + автобус/микробус или само с автобус/микробус от ЖП гара до село Челопек или поне до югозападния край на града, където на Стрийт Вю видях дори тролейбусно обръщало. Идеята ми е да изкача връх Околчица - предполагам, че чак до там няма редовен транспорт с автобус/микробус, но да се ориентирам какви са условията.
Кондуктори има ли или билети се купуват от шофьора? Дневна карта има ли?
Благодаря предварително!

едит: Тук нищо няма. Тук пък нищо не се отваря.

В transphoto.ru можеш да откиреш каквото ти трябва за тролеите

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1271 on: 12.09.2018, 22:00:38 »
До Околчица няма редовен транспорт. Действително за поход до върха вероятно е по-удобно да се тръгне от някое от селата в подножието на върха - Паволче или Челопек, като първото май е по-близо до него, но не знам как стои въпросът с туристическите маршрути. Със сигурност и двете се обслужват от автобусна линия №6 ( Враца - Паволче - Челопек). До нея може да се стигне, тръгвайки от ЖП гарата нагоре по права улица (в средата на която има пешеходна алея с пейки и дървета). След няколко минути ходене по правата улица излизате на площад „Суми” (там се намира едноименният търговски център, Билла). На спирката на тролеите в посока Болницата (мисля, че на нея е нарисуван Айнщайн), спира въпросната автобусна линия. Ето го и разписанието ѝ:

« Last Edit: 13.09.2018, 12:39:37 by difian »

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 888
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1272 on: 23.09.2018, 13:03:25 »
Положението с тролеите във Враца става все по-трагично. От 4 ЗиУ-та се опитат да сглобят едно, за да се движи, Двата останали Икаруса седят захвърлени на плаца, спрени заради дребни проблеми и няма да тръгнат повече. Подвижният състав към момента е:

100 - бракуван
101 - в движение
102 - в движение
103 - в движение
104 - в движение
105 - в движение
106 - спрян за диференциал (ремонтира се)
107 - в движение
108 - в движение
109 - в движение
110 - в движение
111 - спрян от движение (проблеми с контакторите)
113 - в движение
114 - бракуван
116 - спрян от движение
117 - спрян от движение
120 - спрян от движение (от него взимат части за 106  :( )
121 - бракуван
123 - спрян от движение
124 - в движение
125 - в движение

При интерес, мога да кача снимки и да добавя още информация.
« Last Edit: 23.09.2018, 13:05:17 by GANZ »

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1273 on: 23.09.2018, 14:55:37 »
Да трагично е,но е смешно как кмета няма пари за 15 тролеи та и втора употреба,което ще излезе максимум до 200000, а с другите пари може да се подмени ккм и да купят автобуси за да не ползват такива под наем.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1056
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1274 on: 23.09.2018, 20:32:14 »
Положението с тролеите във Враца става все по-трагично. От 4 ЗиУ-та се опитат да сглобят едно, за да се движи, Двата останали Икаруса седят захвърлени на плаца, спрени заради дребни проблеми и няма да тръгнат повече. Подвижният състав към момента е:

100 - бракуван
101 - в движение
102 - в движение
103 - в движение
104 - в движение
105 - в движение
106 - спрян за диференциал (ремонтира се)
107 - в движение
108 - в движение
109 - в движение
110 - в движение
111 - спрян от движение (проблеми с контакторите)
113 - в движение
114 - бракуван
116 - спрян от движение
117 - спрян от движение
120 - спрян от движение (от него взимат части за 106  :( )
121 - бракуван
123 - спрян от движение
124 - в движение
125 - в движение

При интерес, мога да кача снимки и да добавя още информация.
Да аз съм за снимков материал благодаря предварително,наистина не е добре положението,щом и последните Икаруси издадоха багажа.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 888
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1275 on: Yesterday at 02:10:08 »
Тези хубави Икаруси от Враца ще си отидат заради дребни проблеми. Салоните запазени, шасито е запазено, само ламарините са изгнили, но се сменят.
   116 спука гума в края на лято 2017-та, нямали са резервна гума и така го спират, без мотиви и желание да тръгне повече. 117 е спрян в началото на юни, тази година, заради ход. Платката за ход се прецаква, нямат желание да го възстановят и така ще си отидат... :rev:
Снимки ще кача днес или утре.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 989
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Враца
« Reply #1276 on: Yesterday at 13:43:44 »
А само преди година-две във Варна спряха и малко след това бракуваха около 30 Skoda 14Tr в напълно прилично състояние, можеха да купят десетина от тях на безценица, вместо сега да се чудят какво да правят.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1277 on: Yesterday at 14:02:14 »
Напротив, нито се чудят какво да правят, нито е безизходица. Ако някой е искал да се запази тролейбусния транспорт е щял да го направи. Управленската перспектива е друга, гледаме към светлото бъдеще с автобусен транспорт. Сегашното положение е всякакво друго, но не и учудващо. Защо да са им приоритет доведените до състояние подвижни гробници тролеи и замяната им с други, след като са намерили „прагматичното” решение за автобуси... Гарантирам ви, че никой няма да се опълчи срещу замяната на тези тролеи с автобуси. Автобусът ще е нископодов, по-бърз и удобен, няма да тече когато вали навън. На масовия пътник за съжаление ще му дойде точно това първо на ум - че най-накрая ще сменят старите тролеи. На масовия пътник няма да му светне, или поне преди някой него да го светне, че погребването на тролейбусния транспорт означава и погребване на екологията. Хората харесват летищните автобуси. Тролейбусният транспорт е доведен до там, че дори и само такива автобуси да заменят тролеите, недоволни почти няма да има.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4823
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1278 on: Yesterday at 15:27:45 »
Видяло се е на къде отиват нещата.  :help: Да режат мрежата и тролеите, да докарват комини и да се повтори историята с Перник, Добрич, Габрово и т.н...

Що се отнася до Икарусите, много жалко и абсурдно е за спукана гума да съсипваш здрав тролейбус. Ако не друго, поне могат да се запазят оригинални елементи за евентуалното възстановяване на музеен експонат в София . :rolleyes:

А само преди година-две във Варна спряха и малко след това бракуваха около 30 Skoda 14Tr в напълно прилично състояние, можеха да купят десетина от тях на безценица, вместо сега да се чудят какво да правят.
Маса прилични Шкоди бяха нарязани, да не говорим за ЗиУтата в Плевен, който даже е и близо. За софийските Икаруси искаха много пари, но специално плевенските тролеи отидоха под ножа буквално за жълти стотинки
« Last Edit: Yesterday at 21:49:13 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2210
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1279 on: Yesterday at 23:17:54 »
Силата на тролейбуса чисто екологично е като мириса на розата - голям бонус, но не е основното!
Да припомня екстракта от МЕИ-то:
1. КПД над 90%. На ДВГ е около 45. Невъзможно чисто теоретично доближаване до това на ел.двигател.
2.При асинхронен двигател доближава 100% примерно 95 и нагоре.
3.Няма друг двигател, който да произвежда енергия, вместо да я консумира
4. Няма нужда от скоростна кутия, защото се управлява лесно от 0 до максимум.
5.Електричеството не зависи от цената на петрола, а той в момента е в пик. Може да се произвежда от вятър, слънце, вода, уран, въглища.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk