Author Topic: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)  (Read 198638 times)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #420 on: 12.10.2011, 16:19:36 »
Изходът е да се даде на DB лиценз за превози в България и да оперират някои линии със Сименсите.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #421 on: 12.10.2011, 16:40:11 »
Не само някои, ами всички. Крайно време е, както съм казвал и преди, БДЖ да се обяви в несъстоятелност, а понеже пазарът празно не търпи, веднага ще се намерят частни превозвачи, които да лапнат държавната субсидия и да поемат превозите.
Благун има фирма и му е чудно как при нормална икономическа логика БДЖ все още изобщо съществува, ама ще получи удар, като му се изясни какво е аджеба дереджето там. Накратко въпросната псевдоструктура е затънала в дългове до ушите, не се дават пари за резервни части, за поддръжка, за консумативи, а пък за нов подвижен състав и дума да не става. Условията на труд са ужасяващи, като изключим късметлиите, работещи на Дезиро. Краде се от всичко и отвсякъде, от долу, до горе, кондукторите си прибират парички в джоба, като за да нямат ядове, се отчитат нагоре по веригата, където трябва. Същото се отнася и за кражбите на нафта - и на децата е ясно, че подобно нещо няма как да вирее, без протекции отгоре. Когато има съкращения, се съкращава експлоатационен персонал, а администрацията си седи непокътната, тъй като била "под абсолютния минимум". Кадърните хора, на които им пука за железницата, отдавна са напуснали Вазов-3, тъй като явно не могат да търпят безобразията на назначените нищо неразбиращи от железници "наши" хора. Там вече няма знаещи, разбиращи и можещи, а абсолютно всеки е човек на някого. По цял ден нищо не правят, само си пият кафето, пушат си цигарките, редят пасианси, гледат порно-филмчета, с една дума хайлазуват. Развит социалистически рай.... За което получават, астрономически, без кавички, заплати от по 3-4 бона месечно. В добавка и тлъсти комисионни от автобусните мафиоти, като им се отплащат с калпави разписания, неудобни и мръсни влакове, та да може всеки нормален човек да иде на рейсо........ И всичко това за чия сметка - на данъкоплатците естествено. Въпросът е докога?

В НКЖИ положението е абсолютно същото. Държавата отглежда за наша сметка търтеи и лентяи. А иначе и двете фирми уж са сертифицирани по ИСО....

Иначе, по повод Дезиро-то, хората, работещи на него, казват във връзка с бъдещо обновяване на парка: "Хайде по възможност повече Дезиро да нема. Ще се намери производител, който да достави подвижен състав, направен с мисъл. Дезирото не е такъв. Мики Маус, отново заради комисионните, закопа БДЖ с тези прескъпи мотриски." То Сименс по начало не пробиват с наистина качествена продукция, а навсякъде играят с рушвети и комисионни. В цял свят те не участват в търгове за доставки, те ги организират и печелят "по другия начин".
« Last Edit: 12.10.2011, 16:50:59 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #422 on: 13.10.2011, 14:22:13 »
Изходът е да се даде на DB лиценз за превози в България и да оперират някои линии със Сименсите.

Лиценз не се дава насила. Ако DB имаха такива планове, щяха да си го поискат и получат.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #423 on: 18.10.2011, 16:19:26 »
Изглежда няма да ги връщаме... засега. Поне това е по последна информация.
Обаче нещо друго ми направи впечатление.
Quote
На 1 януари 2014 г. ще бъдем готови с апликационна форма за 300 млн. евро за нови влакове по ОП "Транспорт", които Брюксел обеща да включи във втория програмен период от 2014 до 2020 г. Брюксел може да ни даде пари за нови влакове още този програмен период от неусвоените пари за други проекти. В средата на 2012 г. ще обявим търг за доставка на влаковете. Опитът от търга за мотриси за Софийското метро показва, че за 18 месеца возилата могат да бъдат доставени, обясни транспортният министър.
actualno.com
От един (явно много добре познатия на нас) руски завод са предложили оферта за 10 нови вагона на цена 1,5 милиона долара. Явно и там се насочваме към руската продукция. Друг е въпроса какви характеристики предлагат.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2277
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #424 on: 19.10.2011, 19:53:27 »
На 1 януари 2014 г. ще бъдем готови с апликационна форма за 300 млн. евро

А до 1 януари 2014 какво ще ни вози ? Това са 3 години страшно много време...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #425 on: 10.11.2011, 22:42:36 »
Не помня дали някъде сме споменавали, но някои от дизеловите Дезирота имат първокласно отделение. Имах късмета да пътувам в първокласното отделение и ми хареса, пирятно е. Има сепаре, подлакътници, масички. Отделено е със стъклена преграда с врата от останалата част на салона. Като цяло на дизеловите Дезирота салона малко повече ми харесва от на електрическите, а като че ли и дизеловите са по-запазени и по-лъскави. Ето две снимки на първокласното отделение, но не се получиха много добре заради светлината.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #426 on: 11.11.2011, 10:11:04 »
Само първите два ДМВ нямат първа класа.
Останалите имат.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #427 on: 15.12.2011, 12:10:49 »
Quote from: money.bg
Софтуер блокира мотрисите "Дезиро", ако не платим дълга към немска банка
Автор: Спас Стамболски
Софтуер може да блокира мотрисите „Дезиро", по които БДЖ има просрочени задължения в размер на 24 млн. евро. Това ще се случи, ако до края на годината компанията не намери ресурс да преведе поне половината от сумата. Това заяви пред журналисти министърът на транспорта Ивайло Московски по време на годишния форум за представяне на напредъка в изпълнението на Оперативна програма "Транспорт" за 2011 г.
Сега спешно се търсят хакери да кракнат немския софтуер  :D

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #428 on: 15.12.2011, 14:22:18 »
А тези мотриси как се свързват с Мрежата? Че освен по Мрежата не знам как ще ги блокират. Ако вариянта е да се разблокирват след всяка вноска, тогава пак трябва връзка или някой германец да идва с лаптопа и кабел и една по една да ги разблокирва...

Иначе живеем близо до Хакервил (http://www.webcafe.bg/id_1472908188) така че хакери да искате.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #429 on: 15.12.2011, 14:27:14 »
Не се свързват с никаква мрежа и никой не може да ги блокира от другия край на Европа.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #430 on: 15.12.2011, 15:36:01 »
Не се свързват с никаква мрежа и никой не може да ги блокира от другия край на Европа.
Че защо да не може? Всеки софтуер може да е програмиран да издава предупредителни съобщения след определена дата или определен период. Няма нужда да го блокират отдалече, просто срокът ще изтече и гтогава трябва да го ОТБЛОКИРАТ. Още повече, че подобен софтуер има Security Update и е важно за такова сериозно средство за масов транспорт да се актуализира софтуерът.
Когато се "пали" тренът, може да иска код за активация след тази дата.
По същия начин навигацията в колата си плаче, че не е ъпдейтвана от 1 година. Антивирусната програма на компютъра ти също се оплаква, ако не е актуализирана, даже и компът да не е в нета.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #431 on: 15.12.2011, 16:29:37 »
A И съвсем не е задължително клиентът да знае за такава софтуерна защита. За пример от една бивша фирма - в софтуера беше заложена "времева бомба". Тези които си плащаха получаваха винаги навреме новата версия на софтуера и никой си нямаше и идея, че има защита - нормална сервизна проверка. Когато едн фирма не си беше платила абонамента обаче на втория месец софтуера просто спря.
Та доколкото мотрисите са още в гранация нищо не пречи да се прилага същата схема. Дали ще се води "диганостика" или "обновяване на софтуера" е все едно. Доколкото аз знам германци все още са налични за поддръжката на Сименс-ите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #432 on: 15.12.2011, 16:53:45 »
Антивирусната програма на компютъра ти също се оплаква, ако не е актуализирана, даже и компът да не е в нета.
Обаче като не е в нета не се актуализира сама. Трябва някой да я актуализира на местно ниво.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #433 on: 15.12.2011, 21:38:13 »
Антивирусната програма на компютъра ти също се оплаква, ако не е актуализирана, даже и компът да не е в нета.
Обаче като не е в нета не се актуализира сама. Трябва някой да я актуализира на местно ниво.
Нещо не ни разбираш. Сертификатът, който активира компютъра на мотрисата, изтича на 31.12.2011 (примерно). И за да продължи да действа след това, трябва да бъде актуализиран (или хакнат).
Представи си хотелска стая, която се отключва с магнитна карта. В началото на престоя ти са програмирали картата да отключва до 12.00 часа на последния ден. Та картата е сертификатът, електрическата брава е мотриса Дезиро. Нито картата, нито бравата са свързани онлайн в момента на изтичане на твоя престой. Картата е била свързана само в момента на програмиране преди твоя престой, бравата има четец и таймер. Но в 12:01 часа просто няма да си отвориш вратата, освен ако не платиш на рецепцията (Германия).
Така че Андрешковското - ние няма да платим, а те не могат да ни вземат мотрисите, тук не действа.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #434 on: 15.12.2011, 21:57:56 »
Ти не разбираш!
Трябва някой да се качи с лаптоп и кабел в мотрисата, за да я накара да се движи, след като тя сама спре, било то на 31.12 или по друга причина.
А тези мотриси как се свързват с Мрежата? Че освен по Мрежата не знам как ще ги блокират. Ако вариянта е да се разблокирват след всяка вноска, тогава пак трябва връзка или някой германец да идва с лаптопа и кабел и една по една да ги разблокирва...

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #435 on: 15.12.2011, 22:09:49 »
Ти не разбираш!
Трябва някой да се качи с лаптоп и кабел в мотрисата, за да я накара да се движи, след като тя сама спре, било то на 31.12 или по друга причина.
Разбира се, че трябва. Сименс имат представителство в България - на Кукуш при Мобилтел. Като получат нареждане - ще активират мотрисите, ако ще и в Каспичан да са.  :D

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #436 on: 16.12.2011, 00:27:53 »
Koй знае, може да има някой диагностичен гсм модул скрит из мотрисата  :D

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #437 on: 16.12.2011, 10:15:40 »
Тия дни покрай филма в БДЖ слушах предаване по "Хоризонт", в което отделиха около час на Сименсите или още "влаковете на Николай Василев". Депутатът от ДСБ Иван Иванов го обвиняваше, че е купил неколкократно по-скъпи влакове с по-малък капацитет, при все, че имало руска оферта със същото качество.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #438 on: 16.12.2011, 11:17:27 »
Тия дни покрай филма в БДЖ слушах предаване по "Хоризонт", в което отделиха около час на Сименсите или още "влаковете на Николай Василев". Депутатът от ДСБ Иван Иванов го обвиняваше, че е купил неколкократно по-скъпи влакове с по-малък капацитет, при все, че имало руска оферта със същото качество.
ДСБ - руска оферта със същото качество???!!! Тоя на колко ракии е бил! Сега очакваме Атака да изнамери изгодна турска оферта :D

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #439 on: 16.12.2011, 11:24:57 »
Били по лиценз на Сименс, нам си какво си... Аз бая се посмях. И имали капацитет над 1000 места (!). Това може да е всичко друго, но не и ЕМВ.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.