Не само някои, ами всички. Крайно време е, както съм казвал и преди, БДЖ да се обяви в несъстоятелност, а понеже пазарът празно не търпи, веднага ще се намерят частни превозвачи, които да лапнат държавната субсидия и да поемат превозите.
Благун има фирма и му е чудно как при нормална икономическа логика БДЖ все още изобщо съществува, ама ще получи удар, като му се изясни какво е аджеба дереджето там. Накратко въпросната псевдоструктура е затънала в дългове до ушите, не се дават пари за резервни части, за поддръжка, за консумативи, а пък за нов подвижен състав и дума да не става. Условията на труд са ужасяващи, като изключим късметлиите, работещи на Дезиро. Краде се от всичко и отвсякъде, от долу, до горе, кондукторите си прибират парички в джоба, като за да нямат ядове, се отчитат нагоре по веригата, където трябва. Същото се отнася и за кражбите на нафта - и на децата е ясно, че подобно нещо няма как да вирее, без протекции отгоре. Когато има съкращения, се съкращава експлоатационен персонал, а администрацията си седи непокътната, тъй като била "под абсолютния минимум". Кадърните хора, на които им пука за железницата, отдавна са напуснали Вазов-3, тъй като явно не могат да търпят безобразията на назначените нищо неразбиращи от железници "наши" хора. Там вече няма знаещи, разбиращи и можещи, а абсолютно всеки е човек на някого. По цял ден нищо не правят, само си пият кафето, пушат си цигарките, редят пасианси, гледат порно-филмчета, с една дума хайлазуват. Развит социалистически рай.... За което получават, астрономически, без кавички, заплати от по 3-4 бона месечно. В добавка и тлъсти комисионни от автобусните мафиоти, като им се отплащат с калпави разписания, неудобни и мръсни влакове, та да може всеки нормален човек да иде на рейсо........ И всичко това за чия сметка - на данъкоплатците естествено. Въпросът е докога?
В НКЖИ положението е абсолютно същото. Държавата отглежда за наша сметка търтеи и лентяи. А иначе и двете фирми уж са сертифицирани по ИСО....
Иначе, по повод Дезиро-то, хората, работещи на него, казват във връзка с бъдещо обновяване на парка: "Хайде по възможност повече Дезиро да нема. Ще се намери производител, който да достави подвижен състав, направен с мисъл. Дезирото не е такъв. Мики Маус, отново заради комисионните, закопа БДЖ с тези прескъпи мотриски." То Сименс по начало не пробиват с наистина качествена продукция, а навсякъде играят с рушвети и комисионни. В цял свят те не участват в търгове за доставки, те ги организират и печелят "по другия начин".