Author Topic: Тролейбусна ККМ  (Read 73282 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #300 on: 23.08.2016, 19:05:45 »
Аз сутринта писах, защото го видях да се качва към сп. Огоста (реално го видях на кръстовището с Цар Освободител да се качва нагоре по Вяра) и понеже си помислих, че ще ходи да прави нещо по мрежата нагоре. Най-вече визирам уж възкресената мрежа "Янко Мустаков". Уви... :/ :crazy:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #301 on: 23.08.2016, 22:55:18 »
Доколкото знам, тя мрежата по Янко Мустаков се нуждае само от тролейбуси по нея за да се шлифова. Доколкото съм питал някои шофьори никой не е чувал някакви идеи кога и по какъв начин оная стрелка ще влезе в употреба по предназначение. Това пак е мистерия дето няма отговор.

Иначе единия от шофьорите на 328 ми каза, че е имало някакъв проблем днес с ВКМ по Аспарухов мост. Понеже трябваше да слизам и не разбрах добре ама май е било някъде след като се качиш на моста от Аспарухово и хвърляло единия прът. Там  какво имаше - секционен изолатор май. Не съм го оглеждал с гугъл и карам на спомен. Обаче май е оправен тоя проблем.

Ще продължа темата в Новини и ...че повечето не е за ВКМ
« Last Edit: 23.08.2016, 23:24:39 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #302 on: 24.08.2016, 17:37:17 »
Днес успях да си попълня в известна степен познанията за ТИС-овете на Варна. Всъщност доколкото разбрах захранванията на отделните учатъци на ВКМ се пускат и спират от самата ТИС, а не от кутиите на стълбовете. Разбрах, че на всеки ТИС си има по 24 часа човек, който комуникира по някакъв начин с аварийн-ремонтната група и съответно по тяхно искане пуска и спира захранването при ремонти, профилактика и т.н.
Досега си го представях като някакъв шкаф на голямо ел табло, който си стои и си работи, а не като стая с дежурен в ТИС-а от който се управлява захранването по отделните участъци. Досега си представях, че всичко го прави ремонтната група и не е централизирано за всеки ТИС.
Украйна, победа!

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #303 on: 29.08.2016, 08:41:09 »



Комбинация автобус, тролей, трамвай!
« Last Edit: 29.08.2016, 08:45:26 by skin »



Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #304 on: 31.08.2016, 09:27:21 »
Тая сутрин за пореден път пътувах с 86. Имаше доволно много хора - тъкмо 22-ма души за след Пощата. Беше каката с 306. Странното, заради което пиша е, че извади единия прът точно на това място http://goo.gl/d6nH94. Освен, че няма никакво съоръжение, което да е виновно според мен, то беше и на относително най-правия участък спрямо всички околни дъги, кривини и т.н. Също така не съм виждал никога никой да ваде прът освен на това място, то и на друго място в мрежата на Почивка, където няма някакви съоръжения като стрелки, кръстовки и др. подобни. Забравих да допълня, че се движихме КЪМ Почивка.
Украйна, победа!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #305 on: 31.08.2016, 20:13:01 »
Тая сутрин за пореден път пътувах с 86. Имаше доволно много хора - тъкмо 22-ма души за след Пощата. Беше каката с 306. Странното, заради което пиша е, че извади единия прът точно на това място http://goo.gl/d6nH94. Освен, че няма никакво съоръжение, което да е виновно според мен, то беше и на относително най-правия участък спрямо всички околни дъги, кривини и т.н. Също така не съм виждал никога никой да ваде прът освен на това място, то и на друго място в мрежата на Почивка, където няма някакви съоръжения като стрелки, кръстовки и др. подобни. Забравих да допълня, че се движихме КЪМ Почивка.
Ми я виж каква е простотията там. Ползва се стабилизатор, вместо шини. Аз се чудя как не падат точилки малко по-назад. Тази крива си е за дълги шини, а
те са ми сложили стабилизатор. Без коментар! :crazy: :help: :angry:
Тази крива също е интересна - нямам идея дали там падат често точилки, но си е бая остра, а след нея единият проводник е провиснал гирлянд. Тази пък е уникум. :crazy::crazy::crazy:
А най-тъпото е, че на тази "невероятно остра" крива има дълги шини. На мен, лаикът, да ми дадат задача да поставя мрежата, по-хубаво ще я направя. :D :D
« Last Edit: 31.08.2016, 20:17:25 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #306 on: 31.08.2016, 21:03:44 »
 :eek:
Какви хора поддържат мрежата? Стълб има забит, а те не обтягат проводника.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #307 on: 02.09.2016, 19:42:53 »
Като видях снимката на колегата transtriumf на 315 от днес (в темата за Шкода 26) и се сетих за още едно място. Я вижте тук каква красота е. :crazy: :crazy: :laugh: :help: Учителят по трудово на нищо не ги е научил тез деца, ей... :/ :D
едит: Още едно култово място - плавната крива за към Почивка е с дълги шини (както и трябва да е - пасват идеално, предполагам си личи), а по обратния път много по-острата такава е с къси шинички. Отлична логика! :fan:
« Last Edit: 02.09.2016, 19:46:58 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #308 on: 07.09.2016, 11:50:35 »
Вярно ли е, че преди около 10-тина години (времето е казано от мен произволно), но даречем преди N броя години са сменяли медния проводник на мрежата между Младост и ЖП-Гара? И ако е вярно, защото аз тоя момент някъде съм го пропуснал от кой точно участък до кой е сменяна и кога?!
Украйна, победа!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #309 on: 07.09.2016, 12:15:20 »
От младост до Нептун. 

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #310 on: 07.09.2016, 12:19:47 »
От младост до Нептун.

Коя година е било? И от Младост какво значи от дом "Младост" ли?
Украйна, победа!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #311 on: 07.09.2016, 12:22:23 »
Не знам коя година е било, от дом младост до Нептун.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #312 on: 07.09.2016, 12:50:12 »
Въпреки опитите си да открия някаква информация в интернет - нищо не излезе! Включително гледах и сайта на АОП и най-ранна информация, която излиза е от 2007-а година за ДАП-а. Така, че определено е било преди 2007-а година. Лошото е, че щом не излиза нищо може да е било и преди 2004-та година. Щото за интернет се сетиха масово горе-долу от 2002-2003-та година хората. До 2001-ва - 2002-ра година беше по-скоро нещо супер яко да имаш вземане-даване с интернет, отколкото ежедневие. Така, че за мен прериода е около 2000-2005 година.
Украйна, победа!

Offline varnafan

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #313 on: 07.09.2016, 14:56:56 »
Не съм специалист, но и на мен скоро ми направи впечатление, че този участък е много провиснал. Не знам дали е нормално. Помня навремето по подобен начин изглеждаше контактната мрежа, като я изграждаха, преди да опънат и укрепят проводниците.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #314 on: 07.09.2016, 15:20:49 »
Днес разговарях с един шофьор на тролейбус относно провисванията в участъка на Почивка. Каза ми, че се получават при по-високи температури както е в момента и наямаляват при по-студено време. Това със сигурност означава, че не се убират провисванията от как се казваха - компенсаторите, ако не бъркам термините.
Украйна, победа!

Offline nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #315 on: 07.09.2016, 17:41:02 »
Днес разговарях с един шофьор на тролейбус относно провисванията в участъка на Почивка. Каза ми, че се получават при по-високи температури както е в момента и наямаляват при по-студено време. Това със сигурност означава, че не се убират провисванията от как се казваха - компенсаторите, ако не бъркам термините.
Не бъркаш термина.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #316 on: 07.09.2016, 18:25:35 »
Задължително е при температурни разлики, коменнсатора да си върши работата. Ако не, тежестта на опън е малка.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #317 on: 07.09.2016, 22:04:03 »
Компенсатори има, ама са чак при сп. Спортист. Ефектът им се губи, когато има завои и друг вид стационарни окачвания (тоест всичко без окачванията тип триъгълник и 00 - шини, стрелки, стабилизатори, играещи ролята на завойни шини). Не знам дали сте забелязали, но компенсатори има почти само на (дълги) прави. Ефектът е в рамките на правата. Няма как, само триъгълника и 00 са "подвижен" тип окачвания и единствени позволяват местене на проводниците в рамките на няколко сантиметра в хоризонтално (и вертикално) направление. Тук, на тази права от линка на колегата varnafan няма компенсатор и тъй като монтажът не е на ниво, резултатът е очевиден. :crazy: :/
едит: Никой още не е обърнал внимание, че гирлянди тип "Цар Освободител" има и тук, на гласеното "ново" трасе за линия 83. Компенсаторите са точно насред завоя - много умно! :crazy: :fan: :D Фактът, че на трасето до Почивка премахнаха и не възстановиха два от компенсаторите (едното място е по ул. Цар Асен, а другото на пл. Съединение за Почивка (когато преди 4-5 години копаха за нещо тротоара)), а на трето място (сп. Спортист) смениха единия просто, защото е доста след спирката и убива скоростта, показва, че никой от бригадата им няма особено доверие и не ги счита за особено работоспособни. :rolleyes:
едит2: Мрежата по Сливница я помня - имаше някакви ремонти ала миналогодишните по 8-ми Приморски - бил съм в прогимназия някъде - тоест преди 12-13 години. Преди беше с триъгълно окачване и помня как проводниците ги бяха свалили, а проволките от триъгълното окачване висяха свободно или не - май ги бяха увили около конзолите. Всъщност, май тогава за пръв път в живота си видях мрежата по Сливница. :D Минавахме с колата оттам.
« Last Edit: 07.09.2016, 22:16:25 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #318 on: 07.09.2016, 22:42:14 »
Да наистина първите са при спирка Спортист. Гледах от 307 тая вечер и питах за справка шофьорката или по-точно тя така каза и аз го сверих с образът от собствените ми очи  :rolleyes: Т.е. напрактика са гледали да има компенсатори по големите булеварди. Иначе не било съвсем добре мрежата да е супер опъната , така че нашата няма опасност да мине за лоша точно по тоя показател. Иначе от шофьорката на 307 периодът на оня ремонт е 95-2000 година. Едно е сигурно - почти никой не го помни.
Иначе разбрах, че тези системи за размразяване на ВКМ в новите шкоди са по-скоро формални отколкото нещо супер използваемо. Идеята им била, ако мрежата е заледена даречем в гаража и като вдигнеш шеките да си размразиш в тая точка мястото за да вдигне налягането на въздуха, а не да си карап тролейбуса и да размразява ледовете по пътя. Т.е. за размразяване си разчитат на въглените като на старите шкоди.
Украйна, победа!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Тролейбусна ККМ
« Reply #319 on: 08.09.2016, 08:39:22 »
Компенсатори има, ама са чак при сп. Спортист. Ефектът им се губи, когато има завои и друг вид стационарни окачвания (тоест всичко без окачванията тип триъгълник и 00 - шини, стрелки, стабилизатори, играещи ролята на завойни шини).

Грешиш. Проводника се опъва по цялата си дължина, независимо на какво разстояние са компенсаторите. А те се поставят от двете страни на една дължина. Или не е натегнато достатъчно или има свободни съчинения по мрежата, а като гледам снимките, хич не са малко.