Author Topic: История на маршрутните таксита  (Read 65362 times)

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Кой ще каже откога е въведена системата на маршрутните таксита. Преди си спомням, че всичките бяха "Латвия" и като че ли бяха много малко.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #1 on: 07.02.2006, 22:45:12 »
1998-1999???

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #2 on: 08.02.2006, 00:11:35 »
ооо... много по-отдавна - със сигерност края на 80-те имаше поне 10ина линии, тогава общински все още, но не знам дали са били към общинското предприятие за ГТ.

мога да ти дам точните им маршрути към 1987-а

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #3 on: 08.02.2006, 02:53:34 »
А добре?Понеже по света подобен тип транспорт не е разпространен, на кой му дойде наум това нещо?

Понякога е удобно, но трайно смятам, че трябва идеята на маршрутките да се попромени малко...

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #4 on: 08.02.2006, 09:32:59 »
В бившия Съветски съюз са били разпространени, оттам сигурно сме взели пример.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #5 on: 08.02.2006, 14:23:43 »
Аз си спомням,че гаражът им беше под моста на Захарна Фабрика.Иначе със сигурност знам(имам и снимки) от Женева,Лозана и Люцерн,където линии също се обслужват с микробуси.

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #6 on: 08.02.2006, 14:58:22 »
От мои преподаватели руснаци знам, че ги има в големите им градове, като и те имат проблеми с поведението на шофьорите по пътищата (визирам скоростта на ПС)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #7 on: 08.02.2006, 17:56:11 »
Поне от 1978 г. Но дълги години бяха 5-6 линии, след 1985 пуснаха 7 и 8 до Студентския град. Не бяха толкова популярни, тъй като билетчето струваше 0.50 лв срещу 0.06 лв за МГТ.
А в Русе през 70-те години имаше маршрутки ... обикновени таксиметрови автомобили - Жигули, а после вкараха няколко Волги-комби за 7 пътника.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #8 on: 08.02.2006, 18:55:24 »
Да, баща ми, който е от Русе, ми е разказвал как е пътувал с такова такси от Русе до София. Ангажираш го предишния ден и на другия сутринта те взимат от вкъщи и заедно с още няколко човека те закарват до София.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #9 on: 09.02.2006, 23:17:52 »
А на едно мнение ли сме, че маршрутките в момента са прекалено много по мой вкус и може би правят прекалено голяма конкуренция на СКГТ, което не е идеята?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #10 on: 10.02.2006, 11:07:06 »
Quote from: bgpower
А на едно мнение ли сме, че маршрутките в момента са прекалено много по мой вкус и може би правят прекалено голяма конкуренция на СКГТ, което не е идеята?
Аз не мисля, че са много и винаги приветствам конкуренцията. Мисля, че цената на билетчето за маршрутка играе възспираща функция на безконтролното увеличаване на цената на билетчето за трамвай.

Освен това една маршрутка замества 10-15 коли (и стига почти толкова бързо, колкото кола) с по 1-2 души в тях и това заслужава да бъде поощрявано. Не бива една хубава идея да се свързва с поведението на водачи-нарушители. Че в МГТ няма ли нарушители? Идете на Румънското посолство и ако ми посочите за един ден повече от 5 автобуса, спрели в джоба на спирката, ще ви черпя. За нарушителите си има КАТ.

Мисля даже, че някои неефективни линии от МГТ трябва да бъдат понижени до маршрутни линии - дали СКГТ ще купува маршрутки или малки автобусчета или ще има частни оператори, за пътниците е все едно. Важното е обслужването и цените да са адекватни.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #11 on: 10.02.2006, 12:06:41 »
Съгласих се!Прав си...но тогава да контролират пилотите на маршрутките.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #12 on: 19.02.2006, 15:00:03 »
Смятате ли, че трябва да работят до по-късно?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #13 on: 20.02.2006, 16:51:19 »
Quote from: bgpower
Смятате ли, че трябва да работят до по-късно?
Че кой им забранява? Ще работят по линии, по които има интерес до късно.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #14 on: 21.02.2006, 01:04:31 »
Quote from: blagun
Че кой им забранява? Ще работят по линии, по които има интерес до късно.

Да, ама НЕ!Един Пилот(както обичам да ги наричам) ми каза че не им е разрешено да работят до по-късно от 22:00.

Иначе според мен почти всяка линия минаваща през центъра би имала печалба дори до към 12:30-01:00 часа...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #15 on: 21.02.2006, 12:02:18 »
Quote from: bgpower
Да, ама НЕ!Един Пилот(както обичам да ги наричам) ми каза че не им е разрешено да работят до по-късно от 22:00.
Ааа, значи такава била работата. Щото иначе ако се заредят пред дискотеките в Студентски град в 4.00 часа, пак ще са на печалба, но и бакшишите са хора, и те семейства хранят.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #16 on: 21.02.2006, 13:46:59 »
Quote from: blagun
Не бива една хубава идея да се свързва с поведението на водачи-нарушители. Че в МГТ няма ли нарушители? Идете на Румънското посолство и ако ми посочите за един ден повече от 5 автобуса, спрели в джоба на спирката, ще ви черпя. За нарушителите си има КАТ.


Кога да се видим, да ме черпиш?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #17 on: 21.02.2006, 14:16:48 »
Quote from: Kaiser Kar
Кога да се видим, да ме черпиш?
Що бе, тази сутрин минах оттам с кола към 9 часа, един Икарус по А120 се беше разположил като пет пари в кесия - в първа и част от втора лента. А да не говорим, каква част от тролеите ползват най-дясната лента по бул.Левски и П.Евтимий за спиране. То ако им стигаха жиците, и най-вляво щяха да спират!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #18 on: 21.02.2006, 22:02:01 »
Quote from: blagun
Що бе, тази сутрин минах оттам с кола към 9 часа, един Икарус по А120 се беше разположил като пет пари в кесия - в първа и част от втора лента. А да не говорим, каква част от тролеите ползват най-дясната лента по бул.Левски и П.Евтимий за спиране. То ако им стигаха жиците, и най-вляво щяха да спират!

Нз, аз доста пъти съм виждал да спират в джоба.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #19 on: 22.02.2006, 22:24:09 »
Май се поотплеснахте от темата...