Author Topic: История на маршрутните таксита  (Read 65367 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #100 on: 27.10.2010, 03:01:10 »
Не вярвам уважаващ себе си шофьор с категория D да кара маршрутка (освен ако не си е купил категорията, което автоматично го прави неуважаващ себе си).

И дори да е така, кажете ми колко е максимумът пътуващи в един микробус според закона за движение по пътищата? Не е ли 12? Има ли право на правостоящи пътници? Май не!

Зависи от класа на ПС, в случая маршрутката, ако е М1 - до 8 места седящи места, ако е М2 - над 8 места и под 5т. Преди няколко години променяха закона или наредбата и тогава маршрутките намалиха седящите места от 12-14 на 8, но аз директна забрана за возене на правостоящи в автомобилите клас М! не съм чел.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #101 on: 27.10.2010, 14:08:00 »
Забрана за возене на правостоящи няма. Но в талона на маршрутката пише колко места има и ако те са 8+1, това значи че можеш да возиш до 8 пътника. Местата при тях съответстват на броя седалки, с които е произведен. Ако има правостоящи, то те са най-вероятно таквиа, защото няма седящи места, т.е. са повече от 8 пътника. Един соло автобус е с окло 30 седалки, но се води с около 100 места, което значи 70 правостоящи.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline xxxtoshev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #102 on: 27.10.2010, 17:28:49 »
Някой може ли да даде актуален списък на маршрутните линии след съкращенията?

Offline roro_5

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #103 on: 28.10.2010, 15:07:15 »
Колко любвеобвилни хора имало в този форум и какви топли чувства хранят към маршрутките.А и както виждам има доста по компетентни от мен.И още нещо вече понеже има липса на "неуважаващи себеси колеги шофьори със закупени книжки"изискването да имаш категория "В"отпадна вече назначават веднага дори ако имаш категория "М" или "Т".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #104 on: 28.10.2010, 20:55:44 »
Колко любвеобвилни хора имало в този форум и какви топли чувства хранят към маршрутките.А и както виждам има доста по компетентни от мен.И още нещо вече понеже има липса на "неуважаващи себеси колеги шофьори със закупени книжки"изискването да имаш категория "В"отпадна вече назначават веднага дори ако имаш категория "М" или "Т".
Ако не си го разбрал още, повечето списващи тук мразят маршрутките. Всичко идва от там, че "маршрутките крадат пътници от ГТ", на някои хора им е трудно да проумеят поговорката "за всеки влак си има пътници", в този ред на мисли личното ми мнение е, че маршрутните таксита са част от системата на градския транспорт. Това, което ме дразни в тях пък е, че напоследък голяма част от ПС изглежда като обори, стари, раздрънкани, мръсни, вдлъбнати от вси страни, хлопащи, тропащи и пр. Другото дразнещо е, че никога не се движат нормално или карат като бесни или се влачат като сополи. Смятам, че "принципите", които си описал в темата трябва да се променят, което ако има воля не е трудно - GPS + разписание по точки.
Да си призная и аз често ги псувам, но и често им правя път (когато съм на кеф), защото си давам сметка, че съм сам в автомобил, който е само 1-2 метра по-къс от бус, който превозва 10-20 човека, т.е. маршрутките покриват и някакви екологични критерии.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #105 on: 29.11.2010, 20:19:30 »
Божурищенската единица (I) до Дървеница ли ходеше в обратна посока?
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #106 on: 29.11.2010, 20:36:04 »
Божурищенската единица (I) до Дървеница ли ходеше в обратна посока?
да
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #107 on: 29.11.2010, 23:09:30 »
Че и до Младост стига.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #108 on: 13.12.2010, 17:05:28 »
Тая I си прави каквото си иска. Веднъж я хванах от Руски паметник и очаквах да стигна до Окръжна болница. Само като слезе по Площада на авиацията и нещо ме осъмни, но и вече като зави по Г.М. Димитров вече бях сигурен, че съм в грешка.

На следващия ден я виждам в локалното на Окръжна болница.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #109 on: 13.12.2010, 21:46:07 »
да бе аз пък я мернах на новата обръщалка на пътен възел калотина близо до ханче Атлантик. Явно ходи с 54.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #110 on: 13.12.2010, 21:54:22 »
Е тя прави курсове до Храбърско, Хераково, Пролеша.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #111 on: 04.03.2013, 13:15:48 »
Супер :) А какви са били тия маршрутки, някакви подробности? Аз лично не ги помня преди 1989г.
А старите маршрутки бяха едни тъмносини латвии, номера на линията го пишеше на табела под челното стъкло - в темата за маршрутките някъде го бяхме коментирали. Цената им беше нещо от сорта на 30 ст.
Маршрутките преди 1989 бяха Латвии - с бензинови двигатели от Волга ГАЗ М24. Бяха в някакъв светъл белезникав или бежов цвят с кантове. Тъмносини станаха през 90-те, когато ги овапцаха с реклама на цигари ASSOS (както и доста автобуси). Цената им беше 50 ст, а маршрутните линии бяха 8.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #112 on: 04.03.2013, 13:57:03 »
В темата с табелите има една, на която се виждат и маршрутите им.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #113 on: 04.03.2013, 14:12:49 »
Да, закачам и тук извадка от картинката на x3m за справка.

Сега виждам, че преди години съм извадил маршрутите от 1988, т.е. към началните 6 е добавена и М7: НДК-Обеля-2 : http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=69.msg39641#msg39641
« Last Edit: 04.03.2013, 14:20:35 by blagun »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #114 on: 04.10.2013, 02:11:47 »
Според мен тази снимка оттук има място и в тази тема:

« Last Edit: 04.10.2013, 02:15:20 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #115 on: 06.02.2014, 02:02:14 »
"Отново маршрутни таксита по улиците на столицата" - статия от в-к "Транспортна искра", бр.12/19.8.1986г.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #116 on: 06.02.2014, 12:35:44 »
Бул. Хо Ши Мин кой е днес? Предполагам че е в ремонт заради трасето на тм20.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #117 on: 06.02.2014, 12:59:44 »
Бул. Асен Йорданов от Площада на Авиацията до Шипченски проход - при днешната зала Арена-Армеец и плувния комплекс. Бул Г.М. Димитров пък беше бул. Гамал Абдел Насър - комунист, президент на Египет до 1970-та. А бул. проф. Цветан Лазаров - бул. Генерал Сандино - никарагуанско комунистическо леке.
« Last Edit: 06.02.2014, 13:01:55 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #118 on: 06.02.2014, 13:08:11 »
Хо Ши Мин май е бил целият булевард от кръговото надясно до естакадата за летището.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #119 on: 12.02.2014, 22:30:48 »
Маршрутки имаше още през 1977 год., и най редовно се прибирах от Младост-2 с маршрутка до ЦУМ, бяха Латвия, а цената беше 50 стотинки.
Спрете си просташките мнения !