Author Topic: История на маршрутните таксита  (Read 65366 times)

roro_5

  • Guest
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #80 on: 13.01.2009, 18:58:51 »
не знам как да ти го обесня тия билети мен не ме вълнуват аз не печеля от тях и тяхната продажба аз имам аренда която трябва да дам на шефа/като на жълто такси/ и горивото за деня /като на жълто такси/останалото над тази сума е лично за мен аз печеля от това дали ще возя повече хора.а билетите ни ги дават в гаража понеже те са застраховката на пътниците.и за да бъде всичко точно ние ги описваме в пътният лист за всеки курс и всяка посока/нещо което се учи по време на курса за автобусен шофьор/.
а за погорното което писа ти:не 60% поне 30% да бяха така нямаше да ни се носи такава слава.и да ни псуват всички заради някои отворенгьози.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #81 on: 18.01.2009, 17:45:01 »
roro_5, сам казваш, че спираш навсякъде, където поискат пътниците - това е грешката. Време е овцете да се научат, че не могат да се качват навсякъде, все едно ще им се счупят краката, ако се мръднат до най-близката спирка и спрат буса там. Все едно цялото движение е длъжно да ги чака да се качат. Също така си мисля, че едно hands free не е чак толкова скъпо, за да се оборудват маршруткаджиите, при положение, че през 80% от времето обсъждат по телефона кой колега кога тръгнал и колко влачел останалие.
И ако имаше кой да глобява шофьорите на маршрутки за безумните маневри, които правят, то и при тези условия на работа щяха да карат по-културно.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #82 on: 19.01.2009, 13:27:03 »
Хендс фрий имат повечето маршрутки и сега. Не съм виждал шофьор на маршрутка да държи телефон от около година.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #83 on: 19.01.2009, 20:20:04 »
На мен пък, когато се возя на маршрутка, всеки път ми се случва водачът да говори без хендсфрий  :angry:

И в този ред на мисли, roro_5 ти позволяваш ли си да говориш по телефона, докато шофираш и използваш ли хендсфрий?

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #84 on: 19.01.2009, 20:27:41 »
Потвърждавам за хендс фритата. Днес един такъв шофьор на маршрутка не свали телефона от ухото си от Раковата до Орлов мост, а колко още е продължил не знам.  :angry:

roro_5

  • Guest
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #85 on: 20.01.2009, 10:57:15 »
roro_5, сам казваш, че спираш навсякъде, където поискат пътниците - това е грешката. Време е овцете да се научат, че не могат да се качват навсякъде, все едно ще им се счупят краката, ако се мръднат до най-близката спирка и спрат буса там. Все едно цялото движение е длъжно да ги чака да се качат. Също така си мисля, че едно hands free не е чак толкова скъпо, за да се оборудват маршруткаджиите, при положение, че през 80% от времето обсъждат по телефона кой колега кога тръгнал и колко влачел останалие.
И ако имаше кой да глобява шофьорите на маршрутки за безумните маневри, които правят, то и при тези условия на работа щяха да карат по-културно.


    Това със слизането е много интересно още и още не мога да схвана психиката на пътниците.Става някой и казва:"тук някъде" ако малко  още мръдна на пред  в търсене на по подходящо място, се чува  реплика със доста по силен и груб глас"КАЗАХ ТУК НЯКЪДЕ"....... без коментар,или "на входа на паркинга където  ви е удобно"колко и какви възможности имам за  преценка  и намиране на по удобно място след като вече е уточнила ако подмина входа или пък спра преди него  след слизането вратата бива тръшната съпроводено с разни реплики.Друг пример:седи си колата някъде в задръстване и в един момент някой решава слезе точно тогава колоната тръгва а в буса се появяват още желащи за слизане двама,трима, четирима...........и много още примери ако се впусна в раказ  на случки....ми трябват часове.Що се отнася до хедсфии  на пълно съм съгласен аз лично съм  с такова/блутут да не се мотам в жиците/от 2005,много по удобно е  не се оглеждам не се  притеснявам дори се дразня като звънна на колега за нещо и той като ми каже"... айде затварям ,че има полицаи..." за мен е просташко тва говорене по телефона+шофиране,никой не би си сложил ръката на сърцето и да си признае ,че тва го затруднява да шофира спокойно като в едната ръка е телефона управлява с лакет и с бедрото на левият крак връща пари  чука аварийки дава билети и тн. .Пак опираме до въпроса за показноста в нашата държава " ето колко съм велик  не ми пука ,че си говоря по телефона "тва го правят тия  с лъскавите коли "непростосмъртните" и моите колеги защото и те са много отворени.А що се отнася за последното което пишеш,ако  глобяваха всеки не само нас за тия нарушения трафикът щеше значително да се облекчи от простият факт ,че никой нямаше да има точки за да продължи да шофира.Никой от нас /простите  хорица/ не е виновен ,че държавата ни е така устроена да возим хора в товарни бусове,да има леки коли в бус лентите,да стоиш в раздрънканият,студен ,вмирисан тролей или трамвай или автобус  увиснал на "пилона" и тъжно да гледаш  през стъклото как до теб е спряла18-сет годишна пикла със БМВ-Х6 и си слага червило на светофара.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #86 on: 17.10.2009, 19:18:35 »
Лично аз приветствам  безразборното спиране .Най-любимо ми е спирането на маршрутка , внезапно на трамвайната линия през есенният сезон . Лошото е , че отзад са пътниците , а не шофьора .

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #87 on: 15.06.2010, 23:20:22 »
От доста време се ровя в нета и едва сега намерих форум във който да са включени и маршрутките факт който доста приятно ме зарадва.Ще бъда доста благодарен на всичко които коментират спорят по темата маршрутки със добро намерен и човешки език .Аз самият карам маршрутка и с удоволствие ще ви светна за всичко което ви вълнува/което знам разбира се/.Както и това което ви чопли постоянно :"....защо не дават билети,защо карат един път супер бавно дори изнервящо а друг път като състезатели,защо засичат,защо спират къде си искат мн.др....."

тая тема що така спряла изведнъж

Offline roro_5

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #88 on: 19.10.2010, 19:50:11 »
Ми никой нищо не пита?

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #89 on: 20.10.2010, 10:23:45 »
ОК, ето един въпрос:

Кога ще ги забранят маршрутките?

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #90 on: 20.10.2010, 16:59:29 »
Не могат да ги забранят толкова лесно поради ред причини. Какво ви пречат маршрутките? На моменти са по-удобни, по-бързи и по-изгодни. Все едно в ГТ не виждате калпави шофьори!!

Аз имам точно обратния въпрос - мисли ли се за откриване на нови линии или удължаването на сегашни?

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #91 on: 20.10.2010, 18:14:59 »
Ами за мен лично е опасно за здравето да се возиш в маршрутка. Седнал или прав, не изпълняват никакви критерии за публичен градски транспорт. Не може шофьор с категория Б да вози 30 човека. Не може в МПС с максимум 12 места да се возят 30!!!

Надявам се сами да фалират с разширяването на метромрежата и подобряването на уличната инфраструктура. Не виждам смисъл от въвеждане на нови линии. Виждам смисъл само от закриването на съществуващите както вече се случи след МД1.
« Last Edit: 20.10.2010, 18:17:16 by Borkata »

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #92 on: 20.10.2010, 20:09:39 »
За теб като е опасно и не ти харесва, не се вози. Има хора, които ги предпочитат.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #93 on: 20.10.2010, 20:34:38 »
Те са опасни не само за возещите се в тях,ами за всички участници в движението>Несериозно е в евройпейска столица,да има африкански транспорт.Маршрутките са пряка производна на лошото ниво на градския транспорт.Когато(ако) публичния транспорт се цивилизова маршрутките е редно да отпаднат от самосебе си.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #94 on: 20.10.2010, 23:49:24 »
Не може шофьор с категория Б да вози 30 човека.
Това операторът по никакъв начин не може да допусне, тъй като при ПТП застрахователят ще откаже изплащане на щети.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #95 on: 21.10.2010, 22:08:10 »
Не може шофьор с категория Б да вози 30 човека.
Това операторът по никакъв начин не може да допусне, тъй като при ПТП застрахователят ще откаже изплащане на щети.
Чувал съм, че някаква фирма набира само шофьори с D+E, което е прекалено, но все пак напълно противоположно на горното мнение.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #96 on: 22.10.2010, 15:46:55 »
Не вярвам уважаващ себе си шофьор с категория D да кара маршрутка (освен ако не си е купил категорията, което автоматично го прави неуважаващ себе си).

И дори да е така, кажете ми колко е максимумът пътуващи в един микробус според закона за движение по пътищата? Не е ли 12? Има ли право на правостоящи пътници? Май не!
« Last Edit: 22.10.2010, 15:57:40 by Borkata »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #97 on: 22.10.2010, 15:50:40 »
Те са опасни не само за возещите се в тях,ами за всички участници в движението>Несериозно е в евройпейска столица,да има африкански транспорт.

Е това е проблемът. И е много сериозен.
А за маршрутките не се подчиняват на никакви правила и закони.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #98 on: 22.10.2010, 17:21:59 »
Крайно време е да се въведе ред в маршрутките :
1. Да се регламентират строго спирки и маршрути евентуално с въвеждане на GPS.
2. Билетите да се продават по будките, в маршрутките да има апарати за маркиране и да се създаде контролна служба за проверка на билетите и санкциониране на нередовните пътници, шофьорите да не продават билети от съображения за безопасност. Желателно да има някакъв вид абонамент. Достъпа следва да е свободен.
3. Да се оптимизират разписанията - когато две и повече маршрутки имат общ участък от маршрутите да минават пакетно в група плътно една до друга - по-ефективно натоварване  - претъпкване на първото превозно средство и слабо натоварване на последните в пакета.
4. Да не минават по улици с действащ електротранспорт.
5. Да не минават по вътрешноквартални улици - намаляване на шума и безопасност.
6. Да не качват правостоящи пътници.
7. Да превозват безплатно служители на МО, МВР, ГДИН, ЦГМ включително контрольори по транспорта и редовността на пътниците, СО и т.н. Също и служители на концесионерите по чистотата с легитимация оранжева светлоотразителна жилетка както и дейци на съюза на клошарите.
8. Да имат радиовръзка с централна станция и да не ползват GSM по време на движение.
 :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #99 on: 22.10.2010, 20:30:15 »
Колега, днес си много духовит и направи доста категорични изказвания! С т'ва обаче утрепа рибата:
7. Да превозват безплатно служители на МО, МВР, ГДИН, ЦГМ включително контрольори по транспорта и редовността на пътниците, СО и т.н. Също и служители на концесионерите по чистотата с легитимация оранжева светлоотразителна жилетка както и дейци на съюза на клошарите.
Искам да те помоля нещо, лично за мен, предложи поправка в Конституцията, от която да следва и специален закон и съответните международни спогодби, че аз мога да пътувам абсолютно безплатно с всякакви ПС, от такси до космически кораб всеки да бъде длъжен да ме вози, когато и докъдето поискам АБСОЛЮТНО БЕЗПЛАТНО!!! А да не забравя, понеже ще пътувам дълго и от време на време ще ми се налага да ползвам хотел, то и хотелите по всички планети в слънчевата система за мен да са безплатни... Хайде стига глупости!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!