Author Topic: История на маршрутните таксита  (Read 44393 times)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2725
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #120 on: 26.06.2015, 13:53:08 »
Един РАФ 2203, като маршрутно такси в София.
Източник:http://socbg.com/2015/06/софийски-маршрутки.html

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #121 on: 26.06.2015, 16:06:14 »
РАФ 2203...
По-популярен като "Латвия"

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2725
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #122 on: 06.04.2016, 09:24:59 »
РАФ по маршрутна линия 1.
Източник
« Last Edit: 06.04.2016, 10:27:24 by Magirus deutz »

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2404
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #123 on: 11.01.2019, 20:36:02 »
Спомен от най-първата маршрутка 20 - гара Подуене-Битака

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2404
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #124 on: 18.09.2019, 22:09:07 »
Маршрутни линии към юли 1982

1. ж.к. Момкова махала-пл. Ленин-Дианабад-Студентски град (зала Христо Ботев)
2. пл. Ленин-Оборище-Чапаев-ж.к. Дружба
3. пл. Ленин-бул. Ленин-ж.к. Младост 2
4. пл. Ленин-бул. Ленин-бул. Насър-кв. Дървеница-ж.к. Младост 1
5. Централна ж.п. гара-бул. Ленин-бул. Хо Ши Мин-аерогара София
6. Съдебна палата-Княжево-10-ти километър

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #125 on: Yesterday at 10:19:10 »
Като сравнявам линиите от 1982 и 1988, промените са:
М2 и М3 са удължени до Централна гара, М4 - до пл. Възраждане.
Създадена нова линия М7: Обеля 2 - Централна гара - бул. Хр.Ботев - НДК. Това преди трамвайното трасе и А150.
« Last Edit: Yesterday at 10:20:42 by blagun »

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2404
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #126 on: Yesterday at 11:17:38 »
6 линия на маршрутките Съдебна палата-Александров мост я пускат през първата половина на 1982, точната дата трябва да я видя кога беше, в края на 1981 линиите са били 5.
Маршрутните таксита винаги са ми били малко в периферията на интереси, иначе имам доста материали за развитието им през годините и за маршрутите. В някакъв момент като остане време мога да пусна историческа справка през годините, по спомени първите микробуси ги пускаха след средата на 60-те и бяха 2 линии, които не се задържат много-много (не се изпълняват всички курсове, намаляват колите постепенно, през някои дни не се движат).

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #127 on: Yesterday at 19:45:04 »
То плътно до промените маршрутките не се движиха събота и неделя. Единствено пуснатата в края на 80-те линия 10 - Ц. Гара - битака, тя беше само събота и неделя. 8 и 9 не е имало.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4532
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #128 on: Yesterday at 22:24:06 »
То плътно до промените маршрутките не се движиха събота и неделя. Единствено пуснатата в края на 80-те линия 10 - Ц. Гара - битака, тя беше само събота и неделя. 8 и 9 не е имало.

Не е вярно, 1977 година си пътувах редовно в събота с маршрутка от Младост-2 до пл. Ленин. Войник бях.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #129 on: Yesterday at 23:08:43 »
Тогава не знам, но през 88-89 та със сигурност бяха само в работни дни, даже го пише в справочника за 81/82-ра.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #130 on: Yesterday at 23:30:42 »
То плътно до промените маршрутките не се движиха събота и неделя. Единствено пуснатата в края на 80-те линия 10 - Ц. Гара - битака, тя беше само събота и неделя. 8 и 9 не е имало.
8 имаше: Студентски град - Хемус-Раковска-Сливница-Централна гара (нататък евентуално към Надежда или Илиянци, не помня). Но ми беше адски полезна от пл. Славейков към Студентски - все пак съотношението на цените през 90-те не беше 6:50.

Седмицата също тръгна от Студентски, но от НДК отиваше към Пилоните-Ботев-Централна гара-Ломско шосе и Обеля. Вместо тези двете отсвириха единицата.
« Last Edit: Yesterday at 23:32:46 by blagun »