Author Topic: История на маршрутните таксита  (Read 65369 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #40 on: 03.05.2006, 19:21:56 »
Quote from: Kaiser Kar
Тогава 306 беше още на О345Г, нали? А пътниците на спирката, какво стана с тях?
Сигурно дълго време са споменавали роднините на шофьора....

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #41 on: 03.05.2006, 23:06:25 »
Quote from: Kaiser Kar
Тогава 306 беше още на О345Г, нали? А пътниците на спирката, какво стана с тях?
който беше за слизане на окръжна си слезе, за качване нямаше
« Last Edit: 03.05.2006, 23:07:47 by Repcho »

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #42 on: 11.09.2007, 21:29:53 »
Никой не спомена че маршрутките едно време тръгваха от пред Шератон или хотел Балкан ли беше.
И наистина 50 ст. беше много пари в сравнение със 6 ст. за билетче за градският транспорт.
« Last Edit: 11.09.2007, 21:31:44 by Делян »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #43 on: 11.09.2007, 22:12:08 »
Quote from: Делян
Никой не спомена че маршрутките едно време тръгваха от пред Шератон или хотел Балкан ли беше.
Ами откакто ги помня - 1978, тръгват си от различни места. Вярно, че повечето минаваха през Ларгото:
Ето маршрутите им от картата на София, издание 1988 г. :
1. Надежда-Централна гара-ЦУМ-Раковска-хотел Хемус-Студентски град
2. Централна гара-ЦУМ-пам.Левски-Гео Милев-Дружба-1
3. Централна гара-ЦУМ-Руски-Раковски-Гурко-Драган Цанков-ТУ-Младост-2
4. Пл.Възраждане-пам.Левски-Цариградско-Младост-4
5. Централна гара-Сточна гара-гара Подуене-Гео Милев-Аерогара
6. Мин. на земеделието-Цар Борис ІІІ-Александров мост (към Черния кос)
7. Обеля-2-Централна гара-Хр.Ботев-НДК
За съжаление в момента няма връзка между Централна гара/автогара и Аерогарата, а тогава е имало...

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #44 on: 11.09.2007, 22:16:50 »
Какви са били първите маршрутни бусове?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #45 on: 11.09.2007, 22:53:11 »
Quote from: conecto
Какви са били първите маршрутни бусове?
ми май Латвия ама нека батковците кажат

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #46 on: 11.09.2007, 23:34:35 »
Не съм и подозирал, че преди 1989г. е имало маршрутки.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #47 on: 12.09.2007, 00:36:48 »
Quote from: Repcho
ми май Латвия ама нека батковците кажат
[/size]
И аз тези си спомням, ама 1978-ма ми се губи нещо  

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #48 on: 12.09.2007, 18:37:06 »
Quote from: conecto
Какви са били първите маршрутни бусове?
"РАФ Латвия" - съветско и по-точно латвийско производство, прилича малко на първия Рено Еспас. Бензинов двигател на Волга, разход - гигантски! Почти невъзможно е да побере правостоящи, но при съотношение на билетите 6:50 ст нямаше чак толкова много желаещи. Мисля, че доскоро имаше линейки, може още да ги търкалят в прованса.

Ето го тук:


Другото техническо чудо от тази република беше най-гигантският транзистор - историческият ВЕФ 206. Въпросният хардуер се водеше преносим, затова нямаше захранване 220 волта, само с 6 от най-гигантските батерии. Нямаше и УКВ-обхват (то и да имаше - само 3 УКВ-програми имаше в София), но пък Свободна Европа и ББС се ловяха с кеф.
« Last Edit: 12.09.2007, 18:43:20 by blagun »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #49 on: 12.09.2007, 19:55:37 »
Quote from: blagun
"РАФ Латвия" - съветско и по-точно латвийско производство, прилича малко на първия Рено Еспас. Бензинов двигател на Волга, разход - гигантски! Почти невъзможно е да побере правостоящи, но при съотношение на билетите 6:50 ст нямаше чак толкова много желаещи. Мисля, че доскоро имаше линейки, може още да ги търкалят в прованса.

Ето го тук:


Другото техническо чудо от тази република беше най-гигантският транзистор - историческият ВЕФ 206. Въпросният хардуер се водеше преносим, затова нямаше захранване 220 волта, само с 6 от най-гигантските батерии. Нямаше и УКВ-обхват (то и да имаше - само 3 УКВ-програми имаше в София), но пък Свободна Европа и ББС се ловяха с кеф.

Габариты: 305 - 240 - 105 мм
 
Масса без источников питания 2.7 кг.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #50 on: 12.09.2007, 20:15:15 »
ВЕФ 206 беше експортният модел  Обърнете внимание за надписите на английски!
Цели 10 транзистора  
ПП Съжелявам за офф-топика.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #51 on: 12.09.2007, 21:01:02 »
Е това са култови продукти на бившия СССР. Латвии има много по провинцията, и като линейки, и като маршрутки...
А с ВЕФ-а едно време баба ми ловеше едва-едва радио Свободна Европа.

american

  • Guest
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #52 on: 17.08.2008, 09:35:54 »
При тая перолна криза след пропана и метана накъде? Ето едно хубаво предложение за таксиметраджии с тъмна кожа, които искат да се интергитат, идващо от родината им: Модерна рикша за трима "МАРГАЛ", БГ производство http://www.business.bg/cgi-bin/page.cgi?page=firm&id=5376&branch=1021 (правилно е изписано, не е МаНгал). Как се полза - тук http://www.vbox7.com/play:e762031f. Има един проблем - пътищата в българия не са мнго подходящи за рикши заради многото дупки и липсата на маркировка - стават малко опасни. Но след както намалиха ограниченито за скорост в градовете от 60 на 50 км/час, може да се очаква и ново понижение на 40, тогава вече рикшите стават алтернатива.
По другите държави подобряват пътищата и целта е скоростта на движение да се вдига. В България - обратно. Никой не му идва на ум да каже "Абе стига с тия 50 !" В София ВСИЧКИ карат с около 65, има много улици, където спокойно ограничението може да се вдигне на 90, обаче ние сме свикнали да сме постоянно в нарушение. Разбира се, това е добре дошло за полицаите - имат хиляди места където се знае, че всички превишаваме скоростта. Аз обаче искам да карам в БГ без да нарушавам правилата. А знаците и ограниченията са ИДИОТСКИ. Няма ли начин да вземем в ръце правилата?
« Last Edit: 17.08.2008, 09:37:25 by american »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #53 on: 17.08.2008, 11:46:15 »
Темата е маршрутни таксита, дори не и таксита, но както и да е... Относно призиват ти за увеличаване на мин скорост в населено място- има си техническа обосновка да е точно 50, а не 60 например, и повярвай, не е толкова заради дупките.Проучи, какви щети ще причини удар с 50, и такъв с 60 км.

Offline сТУдент

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 207
    • View Profile
    • http://www.hmsu.org
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #54 on: 03.11.2008, 12:43:20 »
Първите ми спомени от маршутки в софия бяха когато бях първи клас, по маршутка 11 която и досега си е с непроменен маршут бяха няколко бракувани линеики и един зелен форд транзит от старите с инвалиден номер.
ЗА ПО ДОБЪР ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #55 on: 03.11.2008, 13:17:37 »
A моите (изключвам Латвиите) са от едни жълти кочини по линия 6. С реклама на гуми "Видахим". Ако някой помни марка/модел нека го сподели.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #56 on: 03.11.2008, 15:28:46 »
Жълтите бяха Пежо J9 Карсан.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #57 on: 04.11.2008, 01:04:10 »
За съвсем кратко през 90-те имаше маршрутни линии, обслужвани от леки коли ФИАТ-Типо. Някъде дали има документирани тези линии?
« Last Edit: 04.11.2008, 07:32:43 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #58 on: 04.11.2008, 01:43:25 »
Аз си спомням, че докъм 2001г. 24 се обслужваше от Латвии.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #59 on: 04.11.2008, 23:14:26 »
За съвсем кратко през 90-те имаше маршрутни линии, обслужвани от леки коли ФИАТ-Типо. Някъде дали има документирани тези линии?
Е аз под Типо се сещам само за проклетия хечбек.Темпра комби и седан не знам дали са на същата база, но както и да е, не е ли малък(лек) автомобил, та да работи като маршрутка !?

Иначе аз да кажа за Щаерите с изрязаните предници.Коментирали сме ги и по други поводи.Спомням си ги в центъра на Слатина и май съществуваха по времето, в което вече и сегашният 3279 се тестваше по 11.Но спомените ми са размити и може да не е имало застъпване в периодите.