Author Topic: Škoda 9TR  (Read 29906 times)

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #120 on: 18.10.2018, 23:44:50 »
Още нещо, което забелязах специално при софийските Шкоди. На снимки, които вече са поствани тук, на три екземпляра под дясната част на предната броня има нещо като табела като за регистрационен номер. Някакви идеи какво може да е било това? Не видях при други машини за други страни да има такива. Става дума за екземпляри от 60-те.
Явно първата доставка от 1964 е идвала с такива стойки за регистрационни номера. Ето една снимка от февруари 1965 на Шкода в Надежда, която има същата стойка за номер отпред. 205 от юни 1965 има такава стойка под макарите.
« Last Edit: 19.10.2018, 00:07:41 by Metan »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #121 on: 19.10.2018, 11:20:45 »
Някой има ли спомен или достоверна информация каква беше оригиналната разцветка на първите внесени в София Шкоди 9TR? Горната част трябва да е била с цвят "слонова кост", но надолу дали е било синьо, червено или друг цвят? Малко след това всичко става червено, но дали от самото начало са били в червен цвят или са пребоядисани малко след това?

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #122 on: 19.10.2018, 11:28:50 »
Гледай "Дърво без корен". За София са били червено долу (вкл. вратите), горе бяло (слонова кост). Само последните партиди - 78а и 81-ва, са синьо-бели, като вратите са изцяло бели. По това време всички са пребоядисани. По-старите също имат прозорчета отдолу и на средната врата, новите, тиристорните - само на първата. Пловдивските са били червено-слонова кост-червено, отново само последните са синьо-бели.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #123 on: 19.10.2018, 12:04:05 »
"Дърво без корен" е от 1974 г. Интересува ме ситуацията към 1964 г. Около 1965 г. всички превозни средства в София стават червени. Допреди това не са били всички. На черно-белите снимки не си личи какъв цвят са били новите по това време Шкоди и затова ми трябва информация от първа ръка на очевидец на събитията.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1310
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #124 on: 21.10.2018, 20:12:44 »
Още нещо, което забелязах специално при софийските Шкоди. На снимки, които вече са поствани тук, на три екземпляра под дясната част на предната броня има нещо като табела като за регистрационен номер. Някакви идеи какво може да е било това? Не видях при други машини за други страни да има такива. Става дума за екземпляри от 60-те.
Явно първата доставка от 1964 е идвала с такива стойки за регистрационни номера. Ето една снимка от февруари 1965 на Шкода в Надежда, която има същата стойка за номер отпред. 205 от юни 1965 има такава стойка под макарите.
След като разгледах снимки на Шкоди 9Тр за ГДР и Полша, ще се поправя твърдението си, че никъде другаде не е имало такива табели. В двете страни очевидно тролеите също са попадали и до днес също попадат под правилата за регистрация на МПС със съответни регистрационни табели, отделно от инвентарния номер. На снимки на екземпляри от 60-те се виждат именно регистрационни номера точно на същото място, където е и на софийските Шкоди от 60-те. Не можах да намеря снимка на полска Шкода отзад, но в една любителска рисунка-чертеж на Шкода 9Тр в Гдиня, са направили също осветлението за задния рег. номер, както е и на софийските. При модификацията за ГДР, мястото за задния номер е изнесен асиметрично до левия фар.
При тези снимки възниква предположението, че отново сме поръчвали чужда модификация (както при Икарусите 280.08 и 280.10) на тролеите при първата вълна на внос до началото на 70-те. При това не инцидентно, а редовно. Според мен няма какъв друг цвят да са, освен червени, а над горната лайсна - бели/слонова кост.
Мисля, че в началото и средата на 70-те има някаква пауза на вноса на тролеи в България изобщо, вероятно свързана с временната глобална тенденция за изоставяне на този вид транспорт за сметка на автобусния, след което в края на десетилетието отново започват редовни доставки вече на фабрично сини тролеи, предназначени за България. Тогава и оцелелите стари тролеи се пребоядисват вече в синьо.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #125 on: 21.10.2018, 21:01:00 »
Това за чуждите доставки има логика да е било така при Шкодите. При софийските Шкоди стойката за задния номер под макарите я има и при доставките от 1970 г. (само че е боядисана в основния цвят на тролея, вероятно я има на всички Шкоди от 200 до 300 и нещо си. На по-късните снимки не съм виждал стойка за номера отпред, възможно е вече да са я махали в гаража като са пристигали тролеите.

На първата страница има списък с доставките по години. Достоверен ли е, само софийските бройки ли включва или за България общо и има ли информация за инвентарните номера? Доколкото виждам, първите като са дошли са взели номера от 200 нагоре, а най-големият номер, който съм виждал, е 315 (сигурно има и над него). Последната доставка вече пълни малките номера, които са освободени след бракуването на МТБ-та и ТБ-та.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12625
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #126 on: 21.10.2018, 21:14:49 »
Относно цвета, някъде из форума имаше снимка на Орлов мост от 60-те със чисто нова Шкода 9 ТР и един Чавдар М62/65. Оцветяването е било същото като на повечето градски и крайградски автобуси, червено до лайсната около прозорците бяло или слонова кост.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #127 on: 21.10.2018, 21:18:00 »
Имам много хубава книга относно Шкодите. Но и в нея всички заводски снимки от този период са черно-бели, за съжаление. Явно в целия соцлагер цветните ленти са били кът........
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1790
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #128 on: 28.12.2018, 16:21:47 »
Два чудесни кадъра с участието на тб с инв. №339, 355, 359 и 384 по линия №2, заснети на 11.10.1979г. Източник:  https://www.gettyimages.ie/detail/news-photo/general-view-of-sofia-city-on-october-11-1979-in-sofia-news-photo/1087147646

https://www.gettyimages.ie/detail/news-photo/general-view-of-sofia-city-on-october-11-1979-in-sofia-news-photo/1087147632

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #129 on: 28.12.2018, 20:01:25 »
384 , 23 кола ли е , :eek:, батеее ?

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #130 on: 02.02.2019, 19:37:45 »
Малко след пристигането им, 202 по 2 през 1965 на "Червения площад".

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #131 on: 22.03.2019, 20:38:23 »
108, 151, 174 и компания в Надежда през 1983


И три дами до машините си след приключване на смяна
« Last Edit: 22.03.2019, 20:43:05 by Metan »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #132 on: 28.03.2019, 20:35:55 »
265 по 3 пред Александър Невски

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2594
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #133 on: 18.04.2019, 19:04:48 »
От Фейсбук страницата "Земята ни българска". Шкодата се намира в с. Долно Вършило, на 70км. от София:




« Last Edit: 18.04.2019, 21:19:29 by Magirus deutz »

Online TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 624
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #134 on: 18.04.2019, 19:41:03 »
Би трябвало да е в село Долно Вършило.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Online ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1120
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #135 on: 18.04.2019, 22:21:08 »
Хубави снимки на Шкодата 9тр,преди известно време във форума беше побликувана снимка на подобен такъв с инв.номер 1240,да не би да е същия тролейбус?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #136 on: 18.04.2019, 22:38:53 »
Да, същият е.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2068
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #137 on: 18.04.2019, 23:10:49 »
Салон на Шкода

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #138 on: 18.04.2019, 23:26:44 »
Тази е от по-новите, които са били оригинално синьо-бели, с тиристорно управление - гледам, че лампите са луминисцентни. А значи и с прозорчета отдолу само на първата врата. По-старите имаха такива и на втората, освен това вратата на кабината беше двукрила, хармоника, а лампите бяха други, с крушки. Сега видях, че и седалките са като на 14тр, на деветките масово бяха същите като на Шкода 706РТО.
« Last Edit: 18.04.2019, 23:34:04 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1790
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #139 on: 17.05.2019, 08:59:43 »
Тролейбус с инв. №124 по линия №8, заснет през 1976г. в Пловдив(въпреки, че в описанието пише София). При определяне на местоположението съм се водил от по-ранен мой пост със снимка на 186(която и сега отново е обявена за продажба), под който  беше уточнено, че става дума за Военна болница в Пловдив. Източник:  www.ebay.com/itm/Four-negatives-of-trolleybuses-Sofia-Bulgaria/333182469510?hash=item4d93390586:g:IUYAAOSwdHhczXXr
« Last Edit: 17.05.2019, 09:01:14 by София 100 »