Author Topic: Škoda 9TR  (Read 27207 times)

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #120 on: 18.10.2018, 23:44:50 »
Още нещо, което забелязах специално при софийските Шкоди. На снимки, които вече са поствани тук, на три екземпляра под дясната част на предната броня има нещо като табела като за регистрационен номер. Някакви идеи какво може да е било това? Не видях при други машини за други страни да има такива. Става дума за екземпляри от 60-те.
Явно първата доставка от 1964 е идвала с такива стойки за регистрационни номера. Ето една снимка от февруари 1965 на Шкода в Надежда, която има същата стойка за номер отпред. 205 от юни 1965 има такава стойка под макарите.
« Last Edit: 19.10.2018, 00:07:41 by Metan »

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #121 on: 19.10.2018, 11:20:45 »
Някой има ли спомен или достоверна информация каква беше оригиналната разцветка на първите внесени в София Шкоди 9TR? Горната част трябва да е била с цвят "слонова кост", но надолу дали е било синьо, червено или друг цвят? Малко след това всичко става червено, но дали от самото начало са били в червен цвят или са пребоядисани малко след това?

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #122 on: 19.10.2018, 11:28:50 »
Гледай "Дърво без корен". За София са били червено долу (вкл. вратите), горе бяло (слонова кост). Само последните партиди - 78а и 81-ва, са синьо-бели, като вратите са изцяло бели. По това време всички са пребоядисани. По-старите също имат прозорчета отдолу и на средната врата, новите, тиристорните - само на първата. Пловдивските са били червено-слонова кост-червено, отново само последните са синьо-бели.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #123 on: 19.10.2018, 12:04:05 »
"Дърво без корен" е от 1974 г. Интересува ме ситуацията към 1964 г. Около 1965 г. всички превозни средства в София стават червени. Допреди това не са били всички. На черно-белите снимки не си личи какъв цвят са били новите по това време Шкоди и затова ми трябва информация от първа ръка на очевидец на събитията.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1297
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #124 on: 21.10.2018, 20:12:44 »
Още нещо, което забелязах специално при софийските Шкоди. На снимки, които вече са поствани тук, на три екземпляра под дясната част на предната броня има нещо като табела като за регистрационен номер. Някакви идеи какво може да е било това? Не видях при други машини за други страни да има такива. Става дума за екземпляри от 60-те.
Явно първата доставка от 1964 е идвала с такива стойки за регистрационни номера. Ето една снимка от февруари 1965 на Шкода в Надежда, която има същата стойка за номер отпред. 205 от юни 1965 има такава стойка под макарите.
След като разгледах снимки на Шкоди 9Тр за ГДР и Полша, ще се поправя твърдението си, че никъде другаде не е имало такива табели. В двете страни очевидно тролеите също са попадали и до днес също попадат под правилата за регистрация на МПС със съответни регистрационни табели, отделно от инвентарния номер. На снимки на екземпляри от 60-те се виждат именно регистрационни номера точно на същото място, където е и на софийските Шкоди от 60-те. Не можах да намеря снимка на полска Шкода отзад, но в една любителска рисунка-чертеж на Шкода 9Тр в Гдиня, са направили също осветлението за задния рег. номер, както е и на софийските. При модификацията за ГДР, мястото за задния номер е изнесен асиметрично до левия фар.
При тези снимки възниква предположението, че отново сме поръчвали чужда модификация (както при Икарусите 280.08 и 280.10) на тролеите при първата вълна на внос до началото на 70-те. При това не инцидентно, а редовно. Според мен няма какъв друг цвят да са, освен червени, а над горната лайсна - бели/слонова кост.
Мисля, че в началото и средата на 70-те има някаква пауза на вноса на тролеи в България изобщо, вероятно свързана с временната глобална тенденция за изоставяне на този вид транспорт за сметка на автобусния, след което в края на десетилетието отново започват редовни доставки вече на фабрично сини тролеи, предназначени за България. Тогава и оцелелите стари тролеи се пребоядисват вече в синьо.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #125 on: 21.10.2018, 21:01:00 »
Това за чуждите доставки има логика да е било така при Шкодите. При софийските Шкоди стойката за задния номер под макарите я има и при доставките от 1970 г. (само че е боядисана в основния цвят на тролея, вероятно я има на всички Шкоди от 200 до 300 и нещо си. На по-късните снимки не съм виждал стойка за номера отпред, възможно е вече да са я махали в гаража като са пристигали тролеите.

На първата страница има списък с доставките по години. Достоверен ли е, само софийските бройки ли включва или за България общо и има ли информация за инвентарните номера? Доколкото виждам, първите като са дошли са взели номера от 200 нагоре, а най-големият номер, който съм виждал, е 315 (сигурно има и над него). Последната доставка вече пълни малките номера, които са освободени след бракуването на МТБ-та и ТБ-та.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12238
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #126 on: 21.10.2018, 21:14:49 »
Относно цвета, някъде из форума имаше снимка на Орлов мост от 60-те със чисто нова Шкода 9 ТР и един Чавдар М62/65. Оцветяването е било същото като на повечето градски и крайградски автобуси, червено до лайсната около прозорците бяло или слонова кост.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #127 on: 21.10.2018, 21:18:00 »
Имам много хубава книга относно Шкодите. Но и в нея всички заводски снимки от този период са черно-бели, за съжаление. Явно в целия соцлагер цветните ленти са били кът........
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.