Author Topic: Škoda 9TR  (Read 50103 times)

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6339
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #200 on: 30.04.2020, 20:08:09 »
На предният десен капак, до мигача, има останали следи от стикери. Сега обаче не мога да открия снимка отблизо. Иначе и на място съм я разглеждал.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3664
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #201 on: 30.04.2020, 20:18:13 »
В гугъл мапс, изображението е от 2012г. Като гледам ниската къща, дръвчето и лампата на тролея - изглежда в едно и също положение.
Ама едно време не са ли били с боядисвани номера, не със стикери?
Ето я и в песен на Обичайните заподозрени, сниман 2018г. https://www.youtube.com/watch?v=GMF5NTtbVUA (на 00:45, 02:10, 02:34).
« Last Edit: 30.04.2020, 20:22:53 by mitakis »

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #202 on: 30.04.2020, 21:12:17 »
През 80-те и началото на 90-те инвентарните номера по тролеите бяха на лепенки. На долната снимка на 3277 се вижда предния инвентарен номер с такива лепенки.


Това беше единия вариант, другият беше с  лепящи се числа.


На долната снимка предницата на шкодата не е долепена до стената, предните панели са налични. До стената е долепена лявата страна на тролея, страната с вратите се вижда. Тръбата с лампата се пада в задната или задната лява част на тролея.


На долната снимка, която е от поредицата публикувани тук, шкодата вече е долепена с дясната си страна (откъм вратите) до стената, тръбата с лампата е при задната дясна част на тролея (ако въобще е същата тръба, защото кабелът е прекъснат). Предницата вече е долепена почти плътно до стената, предните панели липсват (може и да са премахнати).



Online ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #203 on: 01.05.2020, 20:16:49 »
Колеги ето малко снимки относно разновидностите на моделите Шкода,на Кабулски Шкоди 9трН23 така се е водила точно партидата внесени през 1979г.Били са 86 бройки и всичките са брак:
1.Първата снимка е от 1979г.още като чисто нови,ясно се виждат разликите по модела с нашите Шкоди.
2.Втората снимка вече е пускана по-рано в темата,на нея тролейбусите се виждат все още нови.
3.Третата снимка е вече от 1988г.на която се вижда за 9 години на какво приличат тролейбусите даже и бракувани има.
Искам да попитам първо тези кабулските тиристорни ли са били или контакторни и друго понеже знаем,че нашите от 1981г. са се водили 9трНТ28,знае ли се по-стрите ни Шкоди какви точно модели на 9тр са били?
Ето например пловдивските по години са били следните модели:
1966г.- 9тр9 ; 1967г.- 9тр11 ; 1968г.- 9тр12 ; 1969г.- 9тр13 ; 1970г.- 9тр16 ; 1971г.- 9тр17 ; 1978г.- 9трН25 като софийските. ; 1981г.- 9трНТ28 като софийските. Тоест има значение моделът(или серията) с годината на производство.Простете ако има неясноти във въпросите,но се чудех как да ги формулирам.
« Last Edit: 01.05.2020, 20:20:46 by ivan3275 »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #204 on: 02.05.2020, 10:51:21 »
Щом няма допълнително Т в модела на кабулските, значи не би трябвало да са тиристорни, а само с хидравлика на волана.
Иначе доколкото съм проучвал из интернет (най-вече в transphoto), модификационните серии вървят хронологично и рядко са свързани с конкретен клиент - кабулските може би са едно от изключенията. Интересното е, че кабулската серия 23 хронологично трябва да е разположена през 1977 г., а реално тролейбусите са пуснати през 1979 г. Възможно е да е имало забавяне на проекта и това да е причината. Тук има откъс от телевизионен репортаж от пускането на втора тролейбусна линия в Кабул.
Сериите явно са свързани повече с промени в техническите характеристики - особеностите в детайлите спрямо съответния клиент са по-скоро отделен фактор (в рамките на една серия, например, има едновременно такива с три врати за централноевропейските страни, и такива с две врати за Съветския съюз).
Ако имаме точното време на производство/доставка, според мен, можем да установим почти със сигурност модификационната серия.
« Last Edit: 02.05.2020, 11:03:06 by Balkanton »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #205 on: 02.05.2020, 16:05:53 »
Различните модификации на 9tr зависят от производствените номера.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #206 on: 02.05.2020, 16:13:39 »
Малко офф:
На 3-тата снимка, която предполагам е от Кабулското депо, се забелязва, че контактната им мрежа е по чешки модел, много интересно как точно там са построили такава...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4248
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #207 on: 02.05.2020, 16:28:25 »
Първата фаза от строителството на мрежата е изпълнена от чешка фирма - Elektrizace železnic Praha.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14581
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #208 on: 02.05.2020, 17:19:54 »
Интересното е, че кабулската серия 23 хронологично трябва да е разположена през 1977 г., а реално тролейбусите са пуснати през 1979 г. Възможно е да е имало забавяне на проекта и това да е причината. Тук има откъс от телевизионен репортаж от пускането на втора тролейбусна линия в Кабул.
През 1978-1979 в Афганистан бушуват размирици. Най-напред "наш" (на СССР) човек прави преврат - Нур Мохамед Тараки, после "враг с партиен билет" - Хафизула Амин го сваля и накрая СССР нахлува с армия, за да постави друг техен човек - Бабрак Кармал. Така че е възможно договорът с чехите да е подписан през 1978 и заради събитията да се е забавила доставката.

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 650
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #209 on: 03.05.2020, 13:13:55 »
Ето нещо относно двувратите Шкоди
Never let your dreams down!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #210 on: 04.05.2020, 22:17:56 »
Кадри от учебни филми на МВР от 80-те - познатите в помощ на обучаващите се за водачи (1, 2, 3, 4 част). Според мен филмите са от 1985 г., може би част от тях най-рано есента на 1984 г. - най-вече заради това, че част от автобусите са с големи номера отзад, а други вече не.
Вторият източник е учебен филм за кадри на Държавна сигурност, обучаващи се на мероприятието "Външно наблюдение", като в рамките на час и половина има много цветни кадри от София, околностите, Самоков и Златни пясъци. Мисля, че снимките са от 1982 г. (на едно място в учебна зала се вижда юбилейно пано 100 години Г. Димитров - 1882-1982).

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #211 on: 14.05.2020, 21:55:30 »
Има голяма вероятност това да е заводска снимка на екземпляр за България, тъй като оригинално сини са били единствено бройките за България и Афганистан. Ако по-вещите разпознаят в оборудването нещо, издаващо тиристорна електроника, то значи със сигурност е от българската партида, предвид, че кабулските не са били тиристорни.

Източник

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3333
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #212 on: 14.05.2020, 21:57:33 »
Аз виждам само контактори.
На тиристорните на тяхно място има тиристори.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #213 on: 15.05.2020, 13:27:52 »
Аз виждам само контактори.
На тиристорните на тяхно място има тиристори.
В такъв случай остава и вариантът да са от контакторните партиди за България от края на 70-те, но само ако са били оригинално сини, както предполагах преди.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #214 on: 15.05.2020, 18:42:13 »
Нещо ми червенее под синьото и бялото най-горе вляво при дългата лайсна. Може и да е грунд.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #215 on: 15.05.2020, 19:02:03 »
Нещо ми червенее под синьото и бялото най-горе вляво при дългата лайсна. Може и да е грунд.
Това би трябвало да са червените гумени кантове на лайстната - единият е отгоре на нея, а другият покрива винтовете посредата. На прикачената снимка е паднал този върху винтовете.
« Last Edit: 15.05.2020, 20:16:22 by Balkanton »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 9TR
« Reply #216 on: 06.06.2020, 17:07:18 »
Снимка от delcampe, датирана към 20 октомври 1969 г. - съвсем нова Шкода, вероятно внесена същата тази година. Инвентарният номер би трябвало да е 302, 312 или 322. Вижда се добре маршрутната табела на линия 5 - Руски паметник - кв. Изток. Снимката е ценна и от етнографска гледна точка, тъй като регистрира ранно проявление на самоделна "естетизация" на работното място от страна на водачите. Отляво се забелязва и съчленен МАН.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #217 on: 06.06.2020, 22:41:03 »
През октомври 1969 МАН-ът вече е пребоядисан, вероятно в червено. Първоначално като са пристигнали в София са били в оригиналния си цвят.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2207
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #218 on: 04.08.2020, 20:25:37 »
Фрагмент от Годишника на техникума Климент Ворошилов за Випуск'85.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #219 on: 04.08.2020, 22:53:58 »
Това трябва да е настоящата ПГ ПО БИТОВА И ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТНА ТЕХНИКА до депо Красна поляна. За съжаление от доста време нямат паралелки по градски транспорт.