Author Topic: Старите тролеи  (Read 34143 times)

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1628
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #100 on: 05.01.2018, 22:22:45 »
ЗиУ с инв. №1221 по линия №10 заснето през 02.2003г. Благодаря :) Източник:  https://www.flickr.com/photos/bassdrumben/56384825/in/album-1221231/
« Last Edit: 06.01.2018, 22:07:09 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1628
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #101 on: 24.02.2018, 13:27:31 »
ЗиУ на фона на Ректората на СУ, 2001г. Източник:  http://www.maxima.bg/bg//snimki/Sofia/118.htm
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1628
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #102 on: 16.06.2018, 18:19:12 »
Една доста символична(като размер) снимка на ЗиУ с инв. №2749:  www.sofiahotels.net/showpic.php?pic=img/big/177_4.jpg

Благодаря за корекцията.
« Last Edit: 17.06.2018, 09:45:34 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3870
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #103 on: 16.06.2018, 23:02:00 »
Тази снимка отдавна е известна и то в по-голям размер:

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1292
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Старите тролеи
« Reply #104 on: 21.06.2018, 10:58:35 »
Още една снимка на старите Греф унд Щифтове в Линц:


Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3870
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #105 on: 21.06.2018, 13:42:22 »
От тези Грефове ли произлиза наложилата се синя ливрея с жълта ивица?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5356
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #106 on: 21.06.2018, 13:54:22 »
Една от вероятните хипотези е точно такава.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Branko2003V80

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #107 on: 28.06.2018, 01:02:55 »
Вижте какво намерих:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12171
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #108 on: 28.06.2018, 01:14:59 »
ДАК-а е румънски, май сме имали само един такъв, още преди да започнат да ги правят в Ботевград съвместно и да пише ДАК Чавдар. За съжаление и ДАК-овете и Графовете не искарват много дълго.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #109 on: 28.06.2018, 14:38:10 »
Да това е този,който беше тест драйв в София,и който беше под инв.номер 2500,но не знаех,че е дошъл тук преди цялостната преномерация на тролейбусите от трицифрени на четирицифрени.Доказателство за това е горепосочената ценна снимка на която се вижда,че е под номер 500.А забелязвам и Графовете също са били първоначално трицифрени.Поздравления за находката наистина ценна снимка.
« Last Edit: 28.06.2018, 15:59:58 by ivan3275 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5356
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #110 on: 28.06.2018, 14:47:03 »
Ако има как да я сканираш нормално на скенер и да я качиш - ще е прекрасно!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Branko2003V80

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #111 on: 29.06.2018, 01:07:22 »
Благодаря :)

Скенер ще намеря, но не ми е ясно как ще кача снимките.

Гледам другите участници във форума качват по десет големи снимки, а на мен системата ми позволява не повече от 5МБ, като отделните файлове не могат да превишават 2МБ.

Това е малко дори и за телефона, да не говорим за фотоапарат или скенер със сериозна резолюция.

Offline castrosua

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #112 on: 29.06.2018, 02:34:55 »
This is very strange.

I am 90% sure this is 006 from Kiev. The paint scheme was very distinct. It was built in 1982, delivered to Kiev for testing. It ran from November 1982 to September 1983 then was returned to Bucharest to the manufacturer. That is where we lost track of it...until now.

It seems it was modified (removed some equipment from the roof, and a hatch under the driver's window) and then sent for testing to Sofia, in anticipation of the full order of 317ET.

So this photo must be around 1984, since the first 317ET (not 317ETr) was shown in 1985.

One correction. Dac delivered all the trolleybuses in fully operating condition, as 317ET models. Chavdar changed some of the electric control components, thus making it a Dac-Chavdar 317ETr.

Thanks for sharing that scan though. It is a valuable find!

Това е много странно.

Аз съм 90% сигурен, че това е 006 от Киев. Схемата на боята беше много различна. Тя е построена през 1982 г., доставена в Киев за тестване. От ноември 1982 г. до септември 1983 г. той се връща в Букурещ на производителя. Точно там загубихме следа ... досега.

Изглежда, че е модифициран (извадил някакво оборудване от покрива и люка под прозореца на водача) и след това бил изпратен за тестване в София, в очакване на пълния ред на 317ЕТ.

Така че тази снимка трябва да бъде около 1984 г., тъй като първите 317ET (не 317ETr) са показани през 1985.

Една корекция. Dac предаде всички тролейбуси в напълно работно състояние, като 317ET модели. Чавдар промени някои от елементите на електрическото управление, което го прави Dac-Chavdar 317ETr.

Благодарим ви, че споделяте това сканиране. Това е ценна находка!
Coming soon...Autobuzul Works-The Uncensored History about Buses and Cold War Politics

Offline Branko2003V80

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #113 on: 30.06.2018, 01:34:18 »
Thank you, castrosua.

Качвам сканираните снимки, но качеството на печатането не е добро и по-голямата резолюция само показва пиксели.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #114 on: 03.07.2018, 01:04:06 »
Обаче 2203 е малко по-иначе от 2218, да не би да са малко по-различни модели, или пък единия от двата да е малко по-нов модел ? И също така 2203 напомня на Škoda Sanos.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #115 on: 03.07.2018, 10:25:32 »
Да, бяха два модела. В това съб убеден. 2202, 2207 бяха от типа на 2203. Иначе не ги помня като трицифрени. За първи път съм се возил, когато бях в детска градина, което означава 1984-1985 г.
мур

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12171
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #116 on: 03.07.2018, 10:43:33 »
Колко години горе-долу откарват на линия и до кога се движат? 90-те години вече май ги нямаше.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #117 on: 03.07.2018, 10:50:05 »
Може би около 4-5 години. Първите дни ходехме с още няколко хлапета да натискаме бутоните на вратите, защото бяха както на краставиците - със заявка. Шофьорите ни се радваха, защото им помагахме, дори не ни гонеха на  последната спирка.
Шофьорското място не беше удобно- ниска седалка , огромен волан - вероятно поради липса на хидравлика. Ходовият педал беше на количка - представете си мини  лагерник(първообраза на скейтборд) с правоъгълна планка с гума отгоре. За потегляне този педал се натискаше напред , като ходът беше много голям и водачът трябваще да си сгъне кракът на почти 45 градуса.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #118 on: 03.07.2018, 10:52:38 »
И аз това се опитвам да се сетя, но не успявам. Едва ли след 1988 г. са се движили. Не знам и колко броя са доставени, но не са излизали всичките. Помня ги по линия 7 от Люлин през Руски паметник до Сточна гара (или до Кино Одеон). По друга линия не помня да съм ги виждал. А и не всичките по линията бяха Графове. То тогава - към 1984 г. имаше само шкоди 9ТР. Може би след пристигането на първите икаруси (1985 г.) Графовете са започнали да бъдат спирани.
Надявам се някой да има повече спомени.
мур

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12171
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #119 on: 03.07.2018, 11:13:44 »
Първите дни ходехме с още няколко хлапета да натискаме бутоните на вратите, защото бяха както на краставиците - със заявка. Шофьорите ни се радваха, защото им помагахме, дори не ни гонеха на  последната спирка.

Хах, същото правехме с децата от квартала като пуснаха О 305-ците, и те бяха със заявка. Жалко че с тези тролеи, 305-ците и Дювазите не можа да се наложи тази система още тогава и скоро след това ги преправиха.

Иначе може и повече различни разновидности да са били, например на този от снимката от Линц на покрива в предната част няма нищо, а на този вече в София има кутия отгоре. Имаше снимки от Люлин също с кутия. Може да са били два варианта, тиристорни и контакторни. От другия вариант с правата предница като че ли пък също има поне 3 различни варианта, с кутия, без кутия, по къса и по-дълга база.

ДАК Чавдар-ите необяснимо защо и те са откарали сравнително малко, само 10-тина години на линия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР