Author Topic: Старите тролеи  (Read 34055 times)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #120 on: 03.07.2018, 18:38:14 »
Най-много да изкараха до 1987-а. 88-а съм абсолютно сигурен, че вече ги нямаше. След един контролен преглед майка ми си отиде на работа и ме прати да се прибирам сам, тогава нямаше мобилни телефони да ме следят и т.н., та отидох да чакам специално на седмицата за такъв, ама не дойде и не дойде - идваха само Икаруси. А имаше нужда от тях - плътно до края на 88-а по двойката бяха само Шкоди, тук-таме някой Икарус, вечно претъпкани до козирката. Иначе, като дойдоха, по седмицата бяха само от тях - там Шкода не можеше да вирее заради огромното натоварване - дори Графовете все бяха пълни. Това за хидравликата ме учудва - в книгата пише, че са имали хидроусилвател на кормилната уредба. Иначе всичките са контакторни. Системата със заявките много не изкара и след няма и 2-3 месеца ги преработиха, като на по-стария модел малката двукрила планетарна врата отпред шофьорите не я отваряха, пазеха я само за себе си.

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1391.160
« Last Edit: 03.07.2018, 21:11:17 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7642
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #121 on: 03.07.2018, 18:53:49 »
Нормално е по двойката да не е имало много Икаруси, защото повечето от 12** серия идват през 1988.
Тогава се формира и 27** за седмицата.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
  • k.panev
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #122 on: 30.07.2018, 12:38:43 »
Хубава тема :-) Интересно ми е дали нашият ТБ-51 е имал разлики с МТБ 82. Или е бил точно копие на Руския вариант.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk


Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1569
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #123 on: 25.09.2018, 21:49:48 »
Това е много странно. Аз съм 90% сигурен, че това е 006 от Киев. Схемата на боята беше много различна. Тя е построена през 1982 г., доставена в Киев за тестване. От ноември 1982 г. до септември 1983 г. той се връща в Букурещ на производителя. Точно там загубихме следа ... досега.
ДАК-ът пристига в София през 1983 г. Моделът се води DAC 117 E.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #124 on: 03.10.2018, 01:41:29 »
Имало и по-хубави снимки. Тези са 83-та година, преди да дойдат. Вижда се как боята лъщи като на експонати от Пловдивския панаир. В какъв вид сме ги получили и след три години - нито един в движение:









« Last Edit: 03.10.2018, 01:47:35 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1569
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #125 on: 03.10.2018, 11:09:38 »
Това климатик ли е на покрива в предната част или са съпротивления? Не помня да са имали климатици тук, както и халогени на предната броня. Има и някакви говорители за оповестяване над съчленението. Като изключим дизайна, по нищо не им личи достолепната вече възраст, даже GEO 1 изглеждат по-добре от GEO 2.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #126 on: 03.10.2018, 18:25:12 »
Съпротивления. Чак климатици никога не са имали. А халогените - много е вероятно още с идването тролейджиите да са ги свили, за да си ги турят на техните коли.....То в Австрия по начало не личат годините на нищо. Справка - трамваите Duewag във Виена. Изглеждат по-добре от новите ULF. Като цяло австрийският дизайн е по-естетичен от немския. Има една приказка, че в Германия нещата се правят с прагматичност, а в Австрия - с любов. Жалко, че в последствие от МАН купуват фирмата и си налагат техния VOV стандарт.

Сега се сещам - малеее как ни набиваха в главите, че при нас е много по-добре, отколкото на Запад, а вече почти, дори и у децата, отсъстваше съмнение, че е точно обратното.
« Last Edit: 03.10.2018, 18:33:06 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #127 on: 03.10.2018, 19:21:21 »
 От Bus Memories. За първи път с такова качество.

Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
  • k.panev
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #128 on: 03.10.2018, 21:53:59 »
Някой знае ли до коя година се движат тролейбусите ТБ 51?
На снимката е емблемата на ТБ51

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk


Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1569
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #129 on: 03.10.2018, 22:11:24 »
Емблемата май е същата като на Републиките (няма и как да е иначе, правени са по едно и също време на едно и също място). В петолъчката е изписано съкращението "Градски транспорт София". Къде е снимана тази тенекия?

Иначе с пристигането на първите Шкоди се започва с поголовното бракуване на МТБ-та и ТБ-та. Може някой екземпляр да е изкарал и до края на 60-те, но след това ме съмнява да е имало в редовна експлоатация. След няколко дни ще мога да ти отговоря по-точно.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #130 on: 03.10.2018, 23:39:15 »


Това ли е тенекията? Снимката отново е от Bus Memories.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #131 on: 04.10.2018, 09:47:30 »
Сега се сещам - малеее как ни набиваха в главите, че при нас е много по-добре, отколкото на Запад, а вече почти, дори и у децата, отсъстваше съмнение, че е точно обратното.
След появата на "Кореком" даже бавноразвиващите се деца в помощните училища не вярваха в подобна глупост.

По темата: за мен е необяснимо, защо изкараха толкова малко време в експлоатация в София. Даже далеч по-древните Берна и Бовери изкараха повече в Русе.
« Last Edit: 04.10.2018, 09:51:50 by blagun »

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1569
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #132 on: 04.10.2018, 10:38:48 »
за мен е необяснимо, защо изкараха толкова малко време в експлоатация в София. Даже далеч по-древните Берна и Бовери изкараха повече в Русе.
Една от вероятните причини, допринесла за бързото им бракуване, е и основния ремонт на 12 броя в ЗТС през 1986 г (за обща стойност 275 088 лв).

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #133 on: 04.10.2018, 19:27:01 »
А дали не им е направен основен ремонт (както трябва) в Австрия преди да ни ги изпратят? Колкото то този "ремонт" в ЗТС - най-вероятно целта е била да се отчете успешно "преизпълнение" на плана, респективно началниците да се облажат с големи премии и безплатни екскурзийки до СССР, Чехословакия или ГДР. Голям праз, че след няма и една година са бракувани, а по двойката плътно до края на 88-а "върлуваха" вече тотално износени Шкоди 9тр, фрашкани до козирката.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #134 on: 04.10.2018, 22:04:57 »
Или още по-странно да бракуват тролеи след основен ремонт, след като са дали тая сума, това за онези години си бяха много пари. Все едно хвърлени пари на боклука, тук 200 000, там 200 000 нищо чудно така за 20-30 години не милиони ами милиарди да са отишли на боклука за всякакви подобни случаи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #135 on: 04.10.2018, 23:06:27 »
До края на 60-те, или по-скоро до края на 70-те и самото начало на 80-те. Имаше снимка на такъв от Пловдив с прикачено ремарке и се разминава със Шкода 9-ка. Нищо чудно и на 9-ките също отначало да са прикачали ремарке, по-възрастните може да си спомнят.

Може би са спрени, когато масово са започнали да спират старата техника Икарус 180, Чавдар М62, 65,80, Шкода 706 РТО.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #136 on: 05.10.2018, 01:59:32 »
Посмали малко. Началото на 80-те даже и в СССР вече не е имало. Даже и 70-те надали е имало. Имали са някакви живачни истории в кабината, в следствие на изпаренията от живак много шофьори са получили стерилитет. Гледай "Задача с много неизвестни", сниман е в началото на 70-те, в Пловдив, тролеите, които се виждат, са само Шкоди.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.