Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 38686 times)

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Чудесна идея! Време беше жителите на тези северни райони да получат връзка с метрото.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А другите линии от автостанция Орландовци: 18, 23, 24?
Удължението е съвсем нормален процес. Някой спомена А59: да, след пускане на Линия 3 и той трябва да се удължи до метрото. 117 и другите от кремиковското направление - те се свързват с прилично скоростния ТМ22, а в бъдеще и с метролиния 3.

Освен селата, те обслужват и квартали на града - Орландовци-север, Малашевци и Бенковски. От собствен опит знам, че достигането с градски транспорт до Бенковски е направо абсурдно - автобуси на големи интервали, трамвай, движещ се бавно и по заобиколен маршрут. С кола от Бенковски до Паметника Левски е към 10 минути, с МГТ - 9 дена път с камили. Защо северът трябва да бъде жестоко транспортно тормозен? Там нито метро ще има, нито скоростен трамвай.
Дано измислят читав маршрут до Лъвов мост. Отделно се очертава като бонус и връзка с ТБ9, както и с другите линии на Лъвов мост. Не знам, дали общината е склонна да прежали малко зелена зона в локалното на Мария Луиза пред ОББ за крайна/начална спирка.
« Last Edit: 25.10.2017, 01:11:16 by blagun »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Помоему решението за северна София не е колкото се може повече линии да се набият в безкрайно задръстените райони на бул. Рожен, Сточна Гара / Лъвов Мост / Централна гара, а да се направи колкото се може по-бързо основен ремонт на трамвайните трасета до Орландовци и Илиенци, да се разкара цялата плетеница от линии около автостанция Орландовци и да се създаде изцяло нова довозваща транспортна схема за селата - да има две, максимум три линии, които обаче да са редовни, тоест на интервал от 10 минути, за да могат да правят бързо и най-вече стабилно довозване от селата до Орландовци, откъдето вече трамваите да извозват хората из София. Същото важи за Илиенци. Стига набиваха хората в това метро, то вече ми писна да слушам за него.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
До това събрание се стигна след като инициативните комитети на Световрачене, Кубратово и Бенковски заплашиха с протест, гражданско неподчинение и блокиране на булеварди.

От Кубратово до Централна гара са 16 минути с влака, от Световрачене 21 минути, с гарантирано място за сядане. На този автобус до Лъвов мост колко ще е му е курса, някъде към 45-50 минути, вътре задушевно, правостоящи, багажи, друсане по разбитото шосе? Честито на печелившите пътници, които ще прекарват по 2 часа всеки ден за да отидат и да се приберат от работа в него.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
В последно време доста се подобри обслужването на северните квартали, занижиха се интервалите на трамваите, пуснаха нови автобуси, А100 също е на поносим интервал в пикови часове.  За мен е безсмислено удължаването до Лъвов мост на А20 и А21/22, ако го бяха направили това преди няколко години, щях много да се радвам, но при сегашните интервали на трамвайния транспорт е напълно безсмислено да набиваш автобуси в централните части на града, където няма никакви условия за обръщане, при наличие на изградена автостанция. Големият проблем с крайградските автобуси е скоростта и това е проблем както за пътниците, така и за шофьорите, тъй като често пъти има участъци с ограничение 90 км/ч, а автобусът се движи с 20 км/ч, което без съмнение води до  огромни колони. Разбира се въпросът с големите интервали продължава да си стои при тях.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Удължаване на автобуси 20 и 21/22 до Лъвов Мост е безмислено - само се забиват в задръствания и дори да се добави една кола по всяка от линиите това няма да намали интервалите. Трябва по-скоро да се направи качествен основен ремонт на трасето по Каменоделска с максимално обособяване за да се вдигнат скоростите на трамваите както и адекватно довозване - големите села като Негован, Чепинци, Световрачене трябва да имат транспорт на 15-20 минути, по-малките като Подгумер, Войнеговци, Локорско, Кубратово на 30-40 минути за да няма полупразни автобуси с незаети седящи места в пик. :rolleyes:

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Удължаване на автобуси 20 и 21/22 до Лъвов Мост е безмислено...
Ползващите ежедневно линиите твърдят обратното.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Това е чудесна новина. Хубаво е, че хората защитават интересите си. Лично за мен, ако тръгна към Световрачане ми е все тая дали ще ползвам трамвай до Орландовци или до ул. Дунав например, но за хората от северните квартали със сигурност е по-удобно да достигат до Центъра на София.
В този си вид линия 24 мис е струва излишна, може да се закрие и колите да се пуснат по 21/22.

Стига набиваха хората в това метро, то вече ми писна да слушам за него.

А тази реплика в ВЕЛИКА. Но просто това е единственият аргумент да се удължи някоя автобусна линия.
« Last Edit: 25.10.2017, 12:53:47 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Принципно е така. „Орландовци“ действително не е най-добрата точка за разположение на автостанцията, но тук застават инфраструктурни неуредици. Да се направи първо връзката „Константин Стоилов“ - Централна гара, известна още като пробивът „Ген. Данаил Николаев“ и тогава може да се мисли за пълно изместване на автостанция „Орландовци“ при гарата, от което ще са доволни много хора.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Удължаване на автобуси 20 и 21/22 до Лъвов Мост е безмислено...
Ползващите ежедневно линиите твърдят обратното.

Твърдят го вероятно, защото си правят сметката че с автобуса може да се пътува и гратис и да превозваш тонове зимнина и багажи, а маршрутката щеш не щеш трябва да си платиш. Скоростта и времетраенето на пътуването явно не играят никаква роля като са издигнали това искане.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Пробивът Централна-Сточна гара няма да се случи в близките 10-15 години, те затова направиха Лъвов мост на 2 нива.
Според мен Бенковски и Орландовци заслужават по-добра връзка с метрото, тъй като са доста близо до центъра, а се налага смяна на 2 превозни средства + доста изгубено време, за да стигнеш до центъра (да не говорим, ако трябва да пътуваш от Бенковски до дъ мол или бизнеспарка всеки ден). По-добре щеше да е 24 да се удължи до Лъвов мост, вместо 20, 21-22. В далечна, положителна перспектива би било добре трамвайното трасе да се удължи до Бенковски. Автобуси на 30-40 минути интервал, па макар и до метрото, няма да подобрят кой знае колко положението.
За Кубратово, Негован, Световрачене, Чепинци би могло да се помисли за подсилване на влаковото движение. В момента с 2 пътнически влака дневно е несериозно да се говори за довозване до центъра. Но ако се реализира идеята на Гергин за кръгова градска жп линия, която да е на половин час в пиковите, и на 1 час в извънпиковите часове, транспортната достъпност значително ще се подобри.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Удължаване на трамвайното трасе до Бенковски е абсолютно неоправдано - районът е с ниско строителство и ниска плътност на застрояване и надали ще увеличи сериозно населението си и плътността на застрояване в близко бъдеще. Достатъчно е да има автобуси до големите села като Световрачене, Чепинци, Негован на 15-20 минути, които ще обслужват адекватно Бенковски. :rolleyes: Автостанция Орландовци е на добро място - има връзка с трамвайно трасе и е близо до центъра, но извън него. Дори да се реализира пробивът от Сточна към Централна Гара, до гарата няма удачно място за автостанция. :rolleyes:
« Last Edit: 25.10.2017, 14:05:19 by V.Peichev »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Помоему решението за северна София не е колкото се може повече линии да се набият в безкрайно задръстените райони на бул. Рожен, Сточна Гара / Лъвов Мост / Централна гара, а да се направи колкото се може по-бързо основен ремонт на трамвайните трасета до Орландовци и Илиенци....
Веско, съгласен съм с теб, но за това нещо трябват пари и управленски капацитет, какъвто тези на снимката нямат. По-лесно е да удължиш една, две селски линии и народа да бъде във възторг от снизхождението на властимащите.
« Last Edit: 25.10.2017, 16:08:31 by UMSofia »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Помоему решението за северна София не е колкото се може повече линии да се набият в безкрайно задръстените райони на бул. Рожен, Сточна Гара / Лъвов Мост / Централна гара, а да се направи колкото се може по-бързо основен ремонт на трамвайните трасета до Орландовци и Илиенци
Даже след лелеяния ремонт на Каменоделска не могат да станат чудеса. Трасето не е бързо по принцип, все пак е било проектирано да обслужва място, което (живите) хора не бързат да достигнат. Определено е добра идея ТМ трасе да напредне в северна посока по Железопътна, но това си е въпрос на отчуждения, а и нищо чудно да е вече невъзможно, след като не фигурира в ОУП. А и да стане - няма да е до година-две-пет. По принцип трамвайно трасе не се прави за днешните нужди, а с перспектива. Ако ще се разраства София в северна посока, редно е още отсега да се помисли за високоефективни транспортни трасета, а не да се повтаря "опита" от Витоша и Кръстова вада.


За жп обслужване е смешно да говорим при 2 (два) курса дневно. А и не всички живеят на гара Кубратово и работят на Централна гара или София-север.
« Last Edit: 25.10.2017, 16:39:35 by blagun »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Даже след лелеяния ремонт на Каменоделска не могат да станат чудеса. Трасето не е бързо по принцип, все пак е било проектирано да обслужва място, което (живите) хора не бързат да достигнат.
Каменоделска позволява да се сложат ограничители за автомобилите, а и винаги е било достатъчно широко, че автомобилите да не се пречката на трамваите, така че несъмнено скоростта ще се подобри. А ако се върнем на темата, нито А20, нито А21/22 ще пътуват много по-бързо от трамваите.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Без съмнение най-бързо е по железопътните релси. От Кубратово до Централна гара са:

- 16 мин за влака
- 17 мин с автомобил според Гугл при идеални условия
- около 30 мин за автобуса след удължаването

Сегашното положение ми е трудно да го сметна поради несинхронните разписания на автобуси и трамваи, времето за прекачване доста варира.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Може би е добре да се пусне автобус от Автостанция Орландовци директно по Чепинско Шосе до Чепинци, оттам до Негован и след това до Световрачене. Така ще се осигури удобно довозване на трите големи села. Курсът може да е около половин час в посока съответно с четири коли в пик интервалът да е около 16-17 минути. :rolleyes: Част от колите могат да се вземат от 18 и 24. :rolleyes:
« Last Edit: 26.10.2017, 17:45:05 by V.Peichev »

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Точно щях да попитам, след удължаването на 26 и 27 след Илиянци, някой има ли наистина реални наблюдения до колко се ползва 29, а също така и ТМ 11 и 12 в участъка Илиянци-Хюндай? Като изключим часовете около 8 и 17ч, много често наблюдавам абсолютно празни трамваи идващи от или пътуващи към Илиянци. Не знам дали не е по-удачно една от линиите да се насочи към Връбница или Обеля.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
В пиковите часове А29 се ползва и от работещи хора, защото в него може да се пътува малко по-спокойно, за разлика от препълнените 26 и 27. Маршрутът му е добър и остана едниственият автобус, който довозва пътници до трамваите. Друг е въпросът, че "Столичен електротранспорт" и район "Надежда" до такава степен занемариха АС "Илиянци", че във вечерните часове хората се притесняват да чакат там автобус.
В пиковите часове трамваите се пълнят. Много зависи и кога свършват смените на работещите в предприятията там. Като цяло е нормално да намаляват пътниците в това направление, тъй като качеството на услугата е ниско. Бавни и ужасно мръсни са трамваите. Никакви сериозни инвестиции в ремонт на релсовия път и приоритизацията им пред останалия трафик. Общо взето, всичко е оставено на доизживяване.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
26 няма смисъл да се таралянка до Обеля и може примерно да обръща аналогично на 27 - така интервалите ще намалеят. Като втората кола на 29 стане целодневна и се синхронизират може да се осигури транспорт на около 25 минути в общия участък от маршрутите. :rolleyes: