Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 178791 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5053
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1620 on: 06.06.2019, 18:23:03 »
Карат има само един автобус от Пловдив до Одрин с времепътуване почти четири часа. БДЖ спокойно биха могли да предложат влак всеки ден както и подобно времепътуване, ако няма излишни задръжки на границата и други престои. :rolleyes:

Offline Spas237

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1621 on: 06.06.2019, 20:07:18 »
То всъщност в сегашното разписание има 2ч престой на границата и 2ч пътуване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2623
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1622 on: 13.06.2019, 17:31:28 »
БДЖ планира покупка на 15 нови мотрисни влака
Quote
До края на годината се очаква да стартира процедура за закупуване на около 15 броя мотрисни влакове за средни разстояния, както и за доставка на 30 до 50 броя нови вагона.
По разчети така ще бъдат осигурени над 4 000 места за пътуване на средни и дълги разстояния, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.
По първоначални проучвания, доставката може да се осъществи най-рано в средата на 2023 г. Индикативната стойност на инвестицията е за малко над 100 млн. евро и е планирана по начин, който няма да затрудни финансовото състояние на дружеството, увери министърът.
Паралелно се работи и по програма за модернизация и ремонт на наличните локомотиви, вагони и мотрисни влакове. Вече се водят разговори с производителя на локомотивите „Шкода” и възможността за тяхната модернизация.
Това ще доведе до увеличение на максималната скорост за движение до 160 км/ч, както и експлоатационната им годност с 20 години. В процес е процедура за капиталов ремонт на наличните мотрисни влакове.
Също така се водят преговори с Дойче Бан (DB) за закупуването на около 100 броя вагони, експлоатирани и поддържани от немските железници. По първоначални изчисления, необходимата инвестиция ще бъде по-ниска от тази за реновирането и модернизирането на собствените вагони, а тяхната доставка може да бъде изпълнена в рамките на една година.
В перспектива, до 2030 година, 50% от цялата железопътна мрежа ще бъде модернизирана. „Основната цел пред БДЖ е да бъде доставчик на услуга и след 2024 г., когато пазарът се либерализира”, заяви министър Росен Желязков.