Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 203455 times)

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2976
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1900 on: 13.12.2016, 22:11:03 »
Благодаря. Дано не съм прав, но аз в общи линии си отговорих за себе си на основните въпроси по темата.
« Last Edit: 13.12.2016, 22:18:23 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 694
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1901 on: 13.12.2016, 22:17:11 »
Като се разменят телефонограми между изпращаща и приемаща гара за съгласие за приемане/изпращане, не се ли записва на кой коловоз ще бъди приет/изпратен влака? Логично е да има такива от предходната на Хитрино гара.
Р-л движение не бе съобщено в какво състояние е но се предполага, че е една от жените с 90 % изггаряния.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1902 on: 13.12.2016, 22:55:38 »
В телефонограмите между гарите не се говори за коловози, освен в някои частни случаи.
На изпращащата гара и е все едно на кой коловоз ще се приеме влака в приемащата.

Това обаче се записва в телефонограмите между ръководител-движение и стрелочника. За момента обаче няма сведения за предполагаемо разминаване по отношение на коловоза. Влакът е приет на този коловоз на който е било предвидено. И машинистът (все още) не е отрекъл, че сигналите са били за 40 км/ч.

Дежурният ръководител е доста далече от мястото на взрива. По-пострадал е стрелочникът доколкото знам, но не толкова тежко.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1903 on: 13.12.2016, 23:08:35 »
А как е допуснато влакът да се движи с 15-20 до 30 минути (според различните източници) предварение? Кой и по каква причина му е позволил това и съотеетно - ако не му е било позволено, защо не е бил спрян влака? Проблем ли е по принцип такова голямо предварение?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1904 on: 13.12.2016, 23:12:56 »
Позволено му е и с 300 минути преди време да върви. Ограничението е от начална гара да замине навреме или с до 60' преди време но само по заявка от превозвача.

Offline Gillan

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • Пчелар
    • View Profile
    • https://www.facebook.com/vlado.gillan
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1905 on: 13.12.2016, 23:13:44 »
Просто от любопитство, фирмата била ли е печеливша или е била последно време в финансов колапс?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1906 on: 13.12.2016, 23:18:38 »
В момента въвежда 6 локомотива в експлоатация. Три вече работят още три се довършват. От старт с 5 електровоза през 2006 г.  в момента са 11, като в процес на довършване са и още 3. Постоянно се назначава и персонал.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 889
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1907 on: 14.12.2016, 00:06:45 »
Трудно ми е да повярвам, че ще се допусне при такава зловеща катастрофа да се включи повторно напрежението автоматично. Би трябвало дежурният ръководител на движението в гарата веднага да сигнализира на дежурния енергодиспечер, след като е видял, че стълбовете в половината гара са му отнесени. Ако наистина това повторно включване на напрежението е предизвикало взрива, нямам думи да изразя безкрайната нелепост за случая. Пишеше, че трима от загиналите са служители на НКЖИ. Но на сайта на НКЖИ няма нито дума за катастрофата. Там само има хвалене на откриването на новата отсечка към Свиленград.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1908 on: 14.12.2016, 09:33:10 »
Не е възможно да се организира информиране на всички за по-малко от минута, а напрежението се включва автоматично след дори по-малко време.
Ръководител-движение първо ще уведоми влаковия диспечер, след това евентуално съседните гари и информацията започва да пътува нагоре по веригата докато стигне до енергодиспечера, той пък уведомява дежурния в подстанцията и всичко това се случва за поне няколко минути. Никой при това не очаква, че повторното включване може да бъде проблем, за да е приоритетно предотвратяването му.

При катастрофата на Драгоил беше отиграно. Докато се организира изключване на напрежението, за да спрат влаковете, те вече се бяха блъснали. Никой служител не е подготвен за бърза и адекватна реакция в такива екстрени ситуации, а тук има много служители и всеки започва да пита "Какво, как, къде, кога...?".

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1854
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1909 on: 14.12.2016, 10:05:20 »
Ако и да беше предотвратен взривът, изтеклият газ пак щеше да е налице и най-вероятно да натрови хората...  :/

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5250
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1910 on: 14.12.2016, 10:13:05 »
За мен взрива е бил абсолютно 100% сигурен  - ако беше избегнат в първите минути, то щеше да изтече още повече газ и взрива да е по-силен от този, който се случи. Просто в района е имало фурна, запалени печки (все пак е зима), магазини и какво ли още не..

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1911 on: 14.12.2016, 12:17:30 »
Просто в района е имало фурна, запалени печки (все пак е зима), магазини и какво ли още не..
Нищо чудно и това да е предизвикало взрива - просто облакът с газови пари е достигнал до някой комин ... и дотам.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 240
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1912 on: 15.12.2016, 20:00:31 »
16.12.1988 година на гара Одърне експресният влак 208 с локомотив 44 064 влиза в отклониение с 95 км/ч поради неправилно подготвен маршрут от постовият стрелочник. На входният сигнал е светело за правата, а стрелките са били за отклонение и bdz43r е обяснил как става това:
Quote
На Одърне по моите сведения входният сигнал е бил даден за главен, а първата стрелка е била за отклонение по вина на дежурния стрелочник, който е работил с разделен комплект ключове за правия клон на стрелката. Така стрелката е била обърната за отклонение, а стрелочника е поставил в апарата на РУКЗ ключа за правия коловоз, който би трябвало да виси на ключалката на стрелката, свързан неразделно с нейния ключ.
Машината преминава успешно първата стрелка, но изпада на втората, завърта се и вагоните връхлитат върху челната кабина.

 
 След този случай - всички гари с РУКЗ се преминават със скорост до 60 км/ч в стрелките по правият елемент и до 40 км/в отклонение.

 До колкото съм запознат с този случай - именно стрелочника турчин целенасочено е наредил маршрут за отклонение.
Не знам какъв е бил стрелочника, но преди време май бях питал точно bdz43  за този случай и доколкото помня каза, че не е доказана умисъл в действията му.
« Last Edit: 15.12.2016, 20:04:19 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори


Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1914 on: 16.12.2016, 22:54:33 »
Поредният изкукал старец с безумни съчинения по картинка, явно рекламиращ някаква своя конспиративна книга.
Локомотивът откъм Каспичан е един и не е паднал там от Марс, нито е карал влака в обратна посока, а е дошъл да прибере оцелелите вагони. И не винаги локомотивите теглят, случва се и да бутат.

Offline Gillan

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • Пчелар
    • View Profile
    • https://www.facebook.com/vlado.gillan
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1915 on: 16.12.2016, 23:07:23 »
Вие изчетохте ли цялата статия?

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5250
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1916 on: 16.12.2016, 23:14:21 »
Аз лично стигнах точно до това, че влака се бил движил посока Каспичан и се отказах да чета повече простотии... поредната малоумщина.  :help:

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1917 on: 17.12.2016, 08:26:40 »
Вие изчетохте ли цялата статия?
Няма смисъл да се чете цялата, глупостите започват още в началото с посоката на движение.

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1918 on: 17.12.2016, 09:38:44 »
Quote
„На клиентите ни от Швейцария им е много мило и драго да се снимат с тези топузи“, коментира Колев. Той разказа, че в специализирани форуми негови колеги  усилено коментирали, че при инцидента в Хитрино скъсаният контактния проводник паднал до вагоните и дал на късо. Напрежението изключило, но след две-три минути някой от диспечерите отново включил тока. „Ако някой наистина е направил това, възможността да се предизвика искра е голяма“, заяви мениджърът на фирмата за производство и ремонт на локомотиви.
Явно все пак някои ни чете... :fan:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1919 on: 17.12.2016, 14:43:46 »
http://gospodari.com/mobile/%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8-%D1%86%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B0-%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B8%D0%BC%D0%B0-%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-videom115868.html

Публикувам това в тази тема, тъй като репортажът е правен заради инцидента в Хитрино.
Абсолютно тенденциозен репортаж!!!
Показвам го обаче заради втората му част - след минута 03:40. Заснели са състоянието на релсовият път по линията София-Перник при кв. Горна баня.
храна за мозък - http://www.banitza.net/