Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 204774 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1860 on: 11.12.2016, 15:55:34 »
Дядото говори глупости. Явно или е изкукал, или никога не е бил в час що е то влак и има ли почва у нас.

Винтовият спряг издържа до 80 тона по документи и толкова... късат се редовно и без дерайлиране и е несериозно да се говори за кой знае какво преоразмеряване. Почти всеки месец има по някой скъсан влак. Двете половини спират и толкова. При дерайлиране и обръщане на вагони в средата на в влака, той задължително се къса и няма какво да се търси в тази посока.

А за спирачката, която престава да работи като се скъса влака е излишно да се коментира... толкова за "експерта".
« Last Edit: 11.12.2016, 16:01:43 by bdz43r »

Online qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1861 on: 11.12.2016, 16:00:53 »
БДЖ няма нищо общо с този влак. Влакът е бил на Булмаркет. Съвсем отделна фирма с нейни си локомотиви, вагони и персонал.

Това което казва експерът, че при скъсан влак първата част ускорява е така до някъде. Получава се като камшичен ефект, един вид побутване на първата част от влака. Но това е за няколко метра, съвсем не е да ускори неконтролируемо от 40 на 71 км/ч, това са глупости. И единственото, което машинистите може да са видяли е, след като е спрял влакът, да преброят колко вагона са останали закачени зад локомотива. Докато се движи влакът, нито могат да видят къде е точно е скъсан в тъмницата, нито дали взривът е причината, особено ако са се случили едновременно.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1862 on: 11.12.2016, 16:54:19 »
Това което казва експерът, че при скъсан влак първата част ускорява е така до някъде.

Този дядо е толкова експерт, колкото аз съм космонавт.
Всеки един професионално занимаващ се със жп транспорт знае, че при скъсан влак той заковава на място и нищо не се движи нито по инерция, нито на сила.

Спрете се с бисерите. Смешно става.
« Last Edit: 11.12.2016, 17:08:31 by It_s_Real »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1863 on: 11.12.2016, 17:34:56 »
Първата част се ускорява, но за кратко, само ако е много малка и локомотива е на тяга. В следващия момент става обратното и задната част блъска предната.
Случаят не изглежда като да е такъв.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1864 on: 11.12.2016, 17:37:07 »
Няма как да закове на място - неизбежно има спирачен път. :help:

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1865 on: 11.12.2016, 17:59:58 »
Говоря принципно (не в буквален смисъл), не е ластик, не е локум, не е дъвка.
« Last Edit: 11.12.2016, 19:03:43 by It_s_Real »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3458
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1866 on: 11.12.2016, 20:14:28 »
Започва да намирисва на случая Калояновец. С каква скорост влака е влязъл в отклонението?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1867 on: 11.12.2016, 20:19:18 »
Започва да намирисва на случая Калояновец. С каква скорост влака е влязъл в отклонението?
Над 70 км/ч. Въпросът е дали вината е на машиниста, или в сигнализацията. Сигнализацията вече е изгоряла, така че...

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1868 on: 11.12.2016, 21:17:28 »
Започва да намирисва на случая Калояновец.
Не намирисва, ами направо си е същия май.

Аз някъде бях споменавал тогава, че не е първият, няма да е и последният такъв случай.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13562
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1869 on: 12.12.2016, 09:12:27 »
Аз да питам като лаик, все пак ходил на олимпиади по физика в гимназията: ако влак влезе в стрелка над допустимата скорост, при какво положение има по-добър шанс за избягване на дерайлирането: ако набие рязко спирачки или ако ги набие по-леко?
И друго - без други действия стрелка за 40 км/ч може ли да издържи състав със 70 км/ч? Спомням си, че в дискусията за Калояновец разни експерти твърдяха, че при 65-70 км/ч влакът би останал на релсите.
« Last Edit: 12.12.2016, 09:15:34 by blagun »

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5251
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1870 on: 12.12.2016, 09:28:37 »
Естествено, че като се задейства екстрено спирачката. По този начин влака "те дръпва назад" и шанса да не изпадне е по-голям - най-малкото защото постоянно скоростта намалява.

 И да влак при 65-70 км/ч може да остане на релсите... но това е относително - цистерните имат висок център на тежестта.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1871 on: 12.12.2016, 10:12:19 »
Не може да се каже дали със или без спирачка е по-добре... има твърде много други неизвестни и случайни фактори.
По-добре ще е, ако задната част на влака държи повече, така влакът ще е опънат и това ще намали непогасената центробежната сила и обратно - ако предната част държи повече, влакът ще е събран, което пък би натиснало вагоните навън и ще изпаднат по-лесно.
И друго - без други действия стрелка за 40 км/ч може ли да издържи състав със 70 км/ч? Спомням си, че в дискусията за Калояновец разни експерти твърдяха, че при 65-70 км/ч влакът би останал на релсите.
Почти всички стрелки, включително тези на Хитрино, са за 50 км/ч, но с оглед комфорта на пътниците се преминават с до 40 км/ч. Почти всеки влак би трябвало да издържи до 70-80 км/ч в отклонение на такава стрелка без последствия, но тук явно има съвпадение на много случайни фактори, които при нормална скорост не представляват опасност - вагоните са пълни цистерни с висок център на тежестта, преминават през две последователни противоположни отклонения и са пълни с течност, която се разплисква и може лесно да изхвърли вагона, когато плискането съвпадне с центробежната сила от второто отклонение.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1872 on: 12.12.2016, 11:04:03 »
Преди 10, 12 години вкараха Янтрата с 96 км в отклонение на Кунино. Нямаше натъркаляни вагони и слава богу, но си е предпоставка за сериозен инцидент.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13562
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1873 on: 12.12.2016, 12:15:51 »
И да влак при 65-70 км/ч може да остане на релсите... но това е относително - цистерните имат висок център на тежестта.
След като е така, защо за композициите с цистерни няма по-занижени ограничения на скоростта?
Колкото за плискането - какво плискане на ПЪЛНА ДОГОРЕ цистерна?
« Last Edit: 12.12.2016, 12:23:27 by blagun »

Offline PorscheBulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
  • Гастролиращият фотограф
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1874 on: 12.12.2016, 12:37:34 »
Няма такъв филм като пълна догоре цистерна. Винаги се оставя резерв от минимум 10-15% празно пространство, за да може субстанцията вътре да се свива и разширява при различни атмосферни условия. Така, че люшкането си е напълно възможно в случая, да не кажа факт, тъй като рано сутринта по всяка вероятност превозваните субстанции са били "свити" и празно пространство в цистерните със сигурност е имало.

Аз да питам нещо тъй като не съм запознат: 40км/ч е разрешената максимална скорост за населеното място, само за стрелката или и за двете?

:taz:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1875 on: 12.12.2016, 12:45:57 »
Населеното място няма общо със скоростта. Мисля че за тази гара е 60 км/ч по главиния коловоз и 40 за всички останали.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1876 on: 12.12.2016, 12:47:40 »
В населено място няма никакви специални ограничения. Такива има при минаване по странични коловози освен главния на съответната гара. :) Все пак изглежда по-безопасно влакът с цистерни с опасен товар да мине по главния коловоз, а пътническият да бъде отклонен в страничен -  това няма да причини повече от 2-3 минути закъснение, а се намалява риска от проблеми по стрелките. :rolleyes: Пътническите вагони са по-леки и с по-нисък център на тежестта съответно рискът е минимален. :rolleyes:
« Last Edit: 12.12.2016, 12:59:01 by V.Peichev »

Online abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2808
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1877 on: 12.12.2016, 14:13:48 »
Гледам клипчета правени от спотъри на влакове на БУЛМАРКЕТ,освен високата скорост с която влизат в гарите невиждам и предохранител вагон след машините.Така ли трябва да бъде?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1878 on: 12.12.2016, 14:38:18 »
За предохрана ползват празни цистерни. Не е проблем, стига цистерните да са наистина пълни само с въздух или друг безопасен товар.

Online qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1879 on: 12.12.2016, 19:43:55 »
Цистерните клатят осезаемо. Като спре влак с пълни цистерни, в локомотива се усеща продължаващото люшкане напред-назад докато се успокоят течностите в цистерните.